mexicaans hoofdstel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snappie

Re: mexicaans hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:09

heb je tijdens je dressuur rijden hier geen last van dan?

En je mag gewoon met mexicaanse neusriem starten op dressuurwedstrijden, geen enkel probleem.

De mexicaan op de foto zit trouwens wel veelste laag!!!

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:57

Snappie schreef:
De mexicaan op de foto zit trouwens wel veelste laag!!!

idd geen dat hoort zo niet en is ook geen gezicht

bendetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:05

Mijn paard springt momenteel L. En sinds een 2 maanden heeft hij ook een mexicaanse neusriem. Hij is hierdoor net iets makkelijker te rijden. Hij heeft nog wel hetzelfde bit in, hij wordt gereden op een dibbel gebroken watertrens.

Zelf rijd ik met hem dressuur en daarbij heb ik een gewone dubbele neusriem.

Persoonlijk vind ik een mexicaanse neusriem onzettend lelijk... maar dat is mijn mening. Mijn paard heeft hem toch omdat hij door de neusriem gewoon makkelijker te rijden is.

ArianneF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 10:07

hm, ik vind zo'n hoofdstel ontzettend mooi, we hadden ook een hele leuke gezien met diamantjes, nou normaal hou ik daar helemaal niet van, maar dees was echt mooi.. was alleen ponýmaat, dus we moete ff verder zoeken

Sunshine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:29

ik heb er ook een, en ik ga het alleen gebruiken tijdens springwedstrijden, maar ze staan wel moooi hoor

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:20

Mijn dressuur hoofdstel is stuk dus ik moest met mijn spring hoofdstel starten afgelopen zondag. Waar een mexicaanse neusriem opzit. Mag je gewoon dressuur mee starten hoor.

Ik heb een mexicaan omdat ik het mooi vind, bij het springen. Hij loopt er totaal niet anders op, dan op mijn aansnoerneusriem. Het is echt geen martelwerktuig.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:49

Sinds ik Rhea met mexicaanse neusriem rijdt merk ik kwa harder/sneller gaan vrij weinig eerlijk gezegt.
Rhea wil nog wel eens (gevaarlijk) druk uit de hoek komen waarbij het net een rodeo is, maar al die keren heb ik weinig aan de neusriem gehad.
Maar goed, ik had hem ook gekocht omdat ze steeds 'ja'knikte, en dat is nu wel over.

p33rdjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 16:32

BabeeLisaaH schreef:
Tsjaa,, mag t nou wel of niet..?? Ben k trouwes wel benieuwd naar want k zie byna nooit ruiters in de dressuurproef met mexicaanse neusriem...

t mag wel.... k rij er zelf altijd mee.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:52

Citaat:
Hoezo niet? Zo verschillend werkt ie nou ook weer niet in...
het werkt wel degelijk anders in , en ik vind dat je beter naar een minder ingrijpend middel kan grijpen ,door het bijv. rijtechnisch proberen op te lossen.

Als je het gebruikt omdat je het mooi vindt , grijp je toch niet naar een hulpmiddel ? Dan gebruik je je het omdat het mooi is en is er normaal niets mis met het rijtechnische deel (of toch niet i.v.m. de inwerking van een mexicaanse neusriem )

Maar hoe zit dat eigelijk met een voortuig ? Alleen een voortuig is dat gewoon om je zadel op zen plaats te houden ?
[/quote]

jenn66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:26

mexicaanse neusriem is voor het springen erg makkelijk mits je het gebruikt bij een ervaren paard en je zelf ook weet hoe je hem om moet doen.

Van dat neus breken, dat is mogelijk..
Op het moment dat je de mexicaanseneusriem te laag heb hangen, alleen nog bij het smalle kwetsbare stukje bot van de neus. Je heb een paard die deze neusriem niet gewend is en hij schrikt van de de druk op zijn neus waardoor hij zijn kaken nog meer van elkaar afhaalt... Hier zijn meerdere gevallen van bekend. Ik heb zelf ook wel eens een paard gehad die zonder mexicaanse neusriem niet te rijden was, puur omdat hij de eerste 6 jaar van zijn leven er ook mee gereden was. Ik ben dus absoluut niet tegen het gebruik maar je moet gewoon wel beseffen waar je mee bezig bent en wat je aan het doen bent. Het is denk ik niet de bedoeling dat hier onervaren mensen mee gaan experimenteren