Painted Black @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Painted Black @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:29

Als je PB in het echt ziet is het een dood normaal paard 'vind ik'.
Maar zodra Anky dr op gaat zitten, wordt het echt een plaatje!

En sorry hoor, maar ik vraag me af of als jullie op dit paard zouden gaan zitten, jullie nog hetzelfde zouden piepen. Als je zelf al naar de foto's kijkt zie je dat het geen makkelijk paard is, en Anky heeft daar haar eigen manier van rijden voor, en blijkbaar is die goed genoeg om wereld beroemd te worden om haar rijstijl

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 09:39

Hier nog even een uitleg op de fotos.

Painted Black was in die ring absoluut niet drammerig maar keurig aan het lopen. Er kwam een miniem verzet tijden de vele halthoudscenes die eer gereden werden. Die manier van halthouden ging telkens op de zelfde manier gaan staan inde beugels en trekken aan de teugels.
Dit zal ongetwijfeld een goede manier van trainen zijn maar het druist tegen de vriendelijke manier van rijden in.
Ik heb GEEN moeite hoeven te doen om deze fotos als momentopnamen te maken er waren namelijk geen andere momenten.

Dus mischien en dat was de opmerking van mijn instructeur ( Geeft ook op GP niveau les) als ze nu eens minder met de stang in zou werken, meer met haar zit en op tijd zou nageven in plaats van trekken gaat het veel beter.

In een trekwedstrijd aan de teugels weten we allemaal dat de ruiter dat echt niet gaat winnen van een paard.

En als we het dan verder doordraaien dan vind ik Painted Black zelfs bijzonder braaf als hengst zijnde, geen stap verkeerd en allemaal maar pikken wat er boven op je gebeurd.

En nee ik ben niet jaloers of wat dan ook, ik wil niet met haar Circus ruilen. Zehad vroeger zon vriendelijke manier van losrijden en zon verschrikkelijk goede zit, die is gewoon weg.
Ik ben het gewoon niet eens met haar manier van trainen. Dat mag wel helemaal ala Sjef zijn. Maar het is niet vriendelijk. En ze weten dat er gezeur op komt. Als jij zelf zo aan de teugels sjort en trekt dan krijg je daar ook geen lovend kommentaar over. Verder vind ik het overigens een super mooi en krachtoig paard moet je die bewegingen zien.
Afbeelding
Let op haar gezichtsuitdrukking die meid zet wel kracht hoor........

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:43

ja anky is ervaren,die mag wel letterlijk het bit uit het paard zijn mond trekken
ik weet dat anky ervaren is,en beter kan rijden dan ons allemaal samen,maar om dit goed te keuren....
als een '' gewone '' bokker dit had geplaats,had die zeker 20 paginas met commetaar gekregen!!

nja ieder zijn eigen mening natuurlijk

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:53

Vind PB echt een leuk paard heeft wel iets van mijn Gribje
Wat is iedereen Anky weer aan het afkraken, ziet er dan wel niet zo netjes uit maar hij moet toch gewoon stilstaan.

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:54

elmiran schreef:
Wat is iedereen Anky weer aan het afkraken, ziet er dan wel niet zo netjes uit maar hij moet toch gewoon stilstaan.

jaa als een paard moet stilstaan ga je gewoon in het zadel staan en rukken
( niet aanvallend )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:03

kafue, dat je niet ziet dat hij dramt, is omdart Anky hem elke keer voor is.
Misschien wel ff kwaadschiks, maar dat is beter dan met 600 kg hormonen over het terrein, want dat is dan denk ik de andere kant als ze te vriendelijk blijft.

Zep kent blijkbaar he paard en als die zegt dat hij nogal hengst is, kan ik me dit best eens voorstellen.

Tuurlijk hoort het zo niet en denk dat Anky dit er ook uit wil hebben.
Maar dan moet je ze wel eens laten weten dat zijn gedram niet aanvaard word.

en dan zie ik dit toch liever dan dat je een plaatje had geschoten waar hij vol geweld het terrein over stoof
want dat zou gebeuren als wij erop zouden zitten.
we hebben allemaal makkelijk l*llen met onze zogenaamde moeilijke ruinen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 10:04

l0veevi schreef:
elmiran schreef:

jaa als een paard moet stilstaan ga je gewoon in het zadel staan en rukken
( niet aanvallend )

Dat paard kanniet stilstaan als je hem zo voorbereid op een overgang en hem dermate in de mond trekt. Het is niet Anky afkraken als hier een bokker had gestaan niet had gezegt ik met mijn paard aan het werk oei oeie oei wat een kommentaar. En als het zo goed is waarom vind mijn instucteur met zeker 40 jaar ervaring en ook grand prix gereden dat dan niet??? o ja ik weet het al die is klassiek opgeleid.

Maar ik meende dat dressuur vriendelijker was. Er waren twee ringen in een reden twee Nederlanders en in de ander een spanjaard. een duitse en echt de ring met de spanjaard en de duitse was plezierig om na te kijken en de andere ring met de nederlanders, nou ja die hadden moeite hun paarden te rijden. Waaro hadden due spanjaard enzo dat niet dan? Allemaal het zelfde niveau alleen een andere manier van rijden.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:07

Zo, dus opeens kunnen wij het allemaal beter? . Ik kan me er echt aan gaan ergeren als mensen gaan zeggen van Anky doen dit en dat fout, maar als ze zelf op PB zitten liggen ze er binnen 3 seconden naast .
Ik heb de DVD van Anky zelf, en daar is zeker géén getrek en gepluk in te zien. Ze rijdt bijna de hele DVD op PB .

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:12

ben t met runningkawa eens.

dunya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:14

Het zijn wel moment opnamens.
En hengsten zijn niet echt makkelijk.
Bij hengsten moet je echt Consequent zijn.
Laatst bijgewerkt door dunya op 30-07-05 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:17

inderdaad, denk dat je dan juist streng moet zijn.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:22

Erg mooi paard!! Bij hengsten moet je ook veel strenger zijn.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:34

Toch vind ik het leuke foto's en ze zal grust wel weten wat ze doet!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 10:39

Tjee ik ken PB nog van toen hij bij HP stond. wat een lief en vriendelijk paard ik was bij een dood gewone training bij hun toen mijn merrie daar stond voor inseminatie 3 jaar geleden. Oef wat was ie braaf aan ene lang teugeltje stil staan naast Negro en gewoon rustig langs de stallen sjokken waar de merries over de staldeur naar hem zaten te kijken.

Ik vind Anky ene gewleidge amazone en ik ben fan van Painted Black, maar ik krijg wel een naar gevoel van deze foto's. Dat hij zo vreselijk kan veranderen in 3 jaar tijd in een vervelend paard. heel vreemd.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:06

IK kan niet zeggen dat dit momentopnames zijn... Maar hee, dressuurwereld is hard maar ik zie eigenlijk liever dít dan dat hij uitgemergeld loopt te doen wat anky vraagt. Zolang het paard nog gezond is, anky nog met hem wedstrijden rijd, zijn botten nog allemaal intact zijn is er toch niks aan de hand? Misschien mocht wel niemand ze binnen zien rijden omdat painted vreselijk aan het klieren, bokken steigeren alles was weetje... Dat ze hem daarom nu even zo hard aanpakt zodat hij daarna weer netjes loopt?! je weet het niet, je kunt niet in anky's hoofd kijken heh. Dit is gewoon machtsstrijd tussen mens en paard, PB loopt niet zo in de ring als hij niet zo thuis werd getraint hoor.
En over die video, denk je dat ze zo gaat plukken en rukken in haar nieuwste DVD??? Dan rijdt ze echt wel even wat netter hoor!
Anky is een wereldamazone en ik niet dus ik zeg er verders niks over maar dit is gewoon machtsstrijd en dressuur is perfecte harmonie tussen ruiter en paard, maar die is er niet als er een conflict is tussen ruiter en paard toch?

groeten nathalie

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:08

het ziet er idd niet zo vriendelijk uit... maar ik neem aan dat ze wel weet wat ze doet.

enne... wel makkelijk, iemand "afzeiken" die zichzelf niet kan verdedigen

flamingo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:10

Misschien heeft het feit dat ze hem eerst binnen losreed hier wat mee te maken: De ruiters moeten hun paarden in eerste instantie losrijden in een binnenrijbaan. Zo'n 10 minuten voor aanvang van de proef mogen zij dan naar de zogenaamde 10-minuten ring. Daar mag een ruiter zijn paard in alle rust voorbereiden voor de proef, zonder enige andere combinaties in dezelfde ring.
Later heeft Sjef hierover tegen de organisatie geklaagd, omdat de overgang van binnen naar buiten wel eens van invloed kon zijn op de voorbereiding, en werden er twee rijbanen aangelegd op het buitenterrein.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:15

Misschien is Anky wat onzeker op PB ze lijkt wat gespannen te rijden. Zelf kan ik dat bij vlagen ook hebben. Dat kan ook de reden zijn dat ze eerst binnen reed omdat ie misschien fris was.
Het lijkt me ook geen pretje om publiekelijk te rijden want dan krijg je deze topics. Je kan toch niet elke dag in topvorm zijn op olympisch niveau?
Iedereen heeft wel een een off-day.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:19

Over deze foto word er wel iets gezegd;

Afbeelding

Maar over deze niet;

Afbeelding

Schijnbaar zijn de meeste Bokkers alleen in staat om selectief te kijken, eruit pikken waar een slechte momentopname te zien is, maar de rest bestaat dan even niet meer.

Wie heeft er nou niet eens een slechte dag, waarop zowel ruiter als paard een beetje geïrriteerd is.
We verwachten almaar dat Anky binnen komt rijden en dat ze adembenemend rijdt, dat het altijd goed gaat, want dat zien we immers als Anky haar proefje doet.
Anky is toch ook maar een mens? Ze kan ook niet álles goed doen. En van fouten kun je leren. Als Anky dit laatste niet had gedaan, was ze nooit van zn leven zo ver gekomen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:44

Wil alleen even zeggen dat ik PB werkelijk prachtig vind met die manen
Over Anky is al genoeg gezegd; ik denk dat iedereen daar zijn of haar eigen mening over heeft.
Eindeloze discussie dus

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:51

Natuurlijk kan iedereen wel eens een slechte dag hebben ook Olympische ruiters! En het zal heus niet makkelijk zijn om altijd voor een publiek te rijden die verwachtingen van haar hebben.

Maar ik vind toch ook op sommige foto's dat het er totaal niet vriendelijk uitziet. Ik heb mijn vorig paard ook al wel eens een noodstop moeten maken maar ik heb dat wel nooit met de stang gedaan. Mijn vorig paard liep namelijk ook al op stang en trens. En een stang kan wel degelijk hard inwerken. Maar zoals ik hierboven al heb geschreven kan iedereen wel eens een mindere dag hebben. Ik blijf het toch wel een goede ruiter vinden.

En iedereen moet wel eerlijk zijn vind ik als dit dus een gewone bokker was regende het negatieve kritiek!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:01

Ik vind dat er mooie foto's tussenzitten, heel scherp;
maar het beeld vind ik onvriendelijk, ik kan alleen maar vertellen wat ik zie, het maakt me niet uit wie erop zit...
en tuurlijk dat ze op haar dvd niet gaat zitten trekken, is ook geen reclame...
Maar ik kan me voorstellen dat je weleens een goede ophouding moet maken met zo'n paard, maar zij hangt er echt aan, sorry...
Laatst bijgewerkt door Astragirl op 30-07-05 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Antistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:02

ik ben het met Cadish eens.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:04

Mooie fotows, ik vind painted ook heel mooi alleen jammer dat er iets te veel van Ferro nog in zit, vind ik niet zo'n fijne dekhengst om mee te fokken maar onder het zadel heel mooi.. Maar goed even over het rijden..

indd maakt niet uit wie erop zit als is het mijn buurvrouw, ik kijk naar de fotows en hoe ze rijd of het nou 10 x Olympisch kampioen is of een beginner.

@ NathalieW ja zolang de paarden maar gezond zijn, maar na een paar jaar bij Anky te hebben gestaan worden die paarden egt niet beter van.. zie Partout maar.

@ Cadish op die 2e fotow zet ze ook nog behoorlijk kracht en zie die stang..

Ik vind het knap hoeveel ze gepresteerd heeft, maar de manier van rijden en doen vind ik soms een beetje debiel.

Anky doet het vaker dat ze de inrijbaan helemaal voor haarzelf opeist mag er niemand bij zijn, waarom niet? wie zal het zeggen, is toch kinderachtig dat anky dat mag en als ik dat zou vragen zouden ze me uitlachen, waarom zij wel?

En deze fotows zijn egt niet fijn en heb laatst ook al fotows van haar en Sally gezien dat ze net zo deed, tuurlijk heb je mindere periodes maar dan zit en trek je niet zo..

Voor de rest zou ik zeggen succes anky!

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:05

sorry hoor maar hoe arrogant ben je als je anky af gaat zeike hoe ze rijdt :S als jullie et beter zouden kunnen zien we jullie volgende olympische spelen wel van dr winnen