Misteryke schreef:hey, als de pony nogal gevoelig is in de rug kan je er mss beter een wolletje onder doen of eventueel 2 gewone zadeldoeken, want die andere is beetje te groot, maar dat wist je ondertussen wel al.
ikzelf rij ook met een pony de mishandeld is geweest en ook zij kent nog niet veel wat rijden betreft, en bij deze paardjes moet je altijd extra je best doen om het vertrouwen te winnen, daarom kunnen jullie dat springen beter nog even achterwege laten, en gwn beetje met haar dressuur rijden, dan bedoel ik niet in een krul trekken, maar veel figuren, het paardje latne luisteren naar je beenhulpen en teugelhulpen zodat die zweep mss weg kan want dit ligt vaak extra gevoelig als zemishandeld zijn geweest, als dit de pony atuurlijk niets doet, gn probleem, maar ik merk bij de pony die ik rij ze alleen maar opgefokt raakt van rijden met een zweep, en natuurlijk zijn jullie oud genoeg om zelf te beslissen of jullie een cap opzetten of niet, maar als de pony vaak nog beetje te wild is zoals met galop enzo, kan je mss beter toch een tok opzetten. En zoals al eerder gezegd, probeer er de neusriem terug aan te hangen met eventueel sperriempje zodat ze haar mond niet zo ver meer kan opendoen en als ze hier niets op tegen heeft mss proberen met martingaal te rijden zodat ze haar hoofd niet zo de lucht kan ingooien en dan heb je meteen ook meer controle over het paardje. ookal was het nier voorzien dat je ging rijden, of het gwn ff voor de lol is, probeer toch beetje op jullie houding te letten,bij beide de voeten niet te ver in de stijgbeugels vb voor jullie eigen veiligheid. Maar jullie hebben beide les of binnekort les en dat komt dus allemaa wel in orde, gwn blijven oefn, want het is immers zo dat je het moet leren en vooral héél veel plezier houden aan hetpaardrijden, want daarom doe je het immers, niet?
nog klein vraagje... doet ze dat vaak zo haar hoofd in de lucht gooien? aangezien je er ook al een dik dekje onder moet doen kan het mss zijn dat de pony last heeft van haar rug en daarom haar hoofd de lucht indoet, mss even laten nakijken door dierenarts voor alle zekerheid zodat er nog veel plezier kan beleefd worden met de pony, want te groot zijn jullie mss, maar wat gewicht betreft kan het zeker en vast nog...
Veel plezier nog
(voor alle duidelijkheid, niets in dit bericht is kwaad of slecht bedoeld, iedereen moet leren (ik ook natuurlijk) en daarbij zijn tips gewoon vaak handig)
Maar ze springt graag .. En ze is niet wild.. Ze bokt niet, ze steigerd niet, cap = eigen keus. Neeh, ik (groene t-shirt) was niet op voorbereid dat ik moest rijden, Julie zei; gwn mee om te verzorgen, en jah van het een komt dit en van het ander dat .. Ik krijg al les, en het is aanpassen als je op een kleinere pony gaat rijden hoor..
Als ik met Lesley draafde en ik bleef doorzitten, was het net of ze niet draafde .. En bij Saffier (mn pony waark altij mee rij)dat w voel ik el . En dat is dan ook weeral een groot verschil he
Toch bedankt voor je berichtje .. Uhm haar hoofd in de lucht gooien doet ze alleen als ze geen zin heeft om te lopen ofzo, en van die zweep heeft ze niet veel last, we gebruiken ze immers niet ..