Saigon @ Springwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Re: Saigon @ Springwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:43

Het is idd een springpaard, maar er wordt ook heel veel dressuur mee gereden . Ik ben geen beginner .. Oké ? Hmmss .. Mijn zinnetje krijgen .. Pff , ikk heb wel beters te doen hoor

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:53

blijkbaar niet *sorry*
dit soort foto's...tja dom om ze op bokt te plaatsen eigenlijk

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:56

Topic gezien zonder verder reacties reageer ik als volgt:

Een paar kleine puntjes:

Het zadeldek schuift onder het zadel uit. Met een goed passend zadel zou eigenlijk een zadeldek met gemak goed moeten kunnen blijven liggen.

Betreft de houding van het meisje op de eerste foto's ook het een en ander. Je voeten zitten erg ver in de beugels, je armen zijn net rechte stokjes en je mag veel meer op je kont gaan zitten. Die billen heb je niet voor niks gekregen

Verder vind ik het niet zo slim om met zulke schoenen te gaan springen. Je hebt kans dat je met je voet door de beugel glijd op het moment dat je springt of op het moment dat je valt.
De gevolgen wil je liever niet mee maken denk ik.

Rijlaarzen etc. zijn niet voor niets ontworpen.

Verder is het paard niet echt aan de hand, hier en daar hangen de teugels gewoon los en ik krijg het idee dat hij ook maar gewoon wat rond sjokt.
Rijd eerst eens goed naar voren en rijd hem tegen de hand. Maak hem wakker, het ziet er een beetje vermoeid uit.

Over jouw houding (Meisje op de 2de serie foto's, als ik het nog volg) is niet zo veel te zeggen omdat hij niet echt duidelijk te zien is. Je zit wel beter vind ik.
En betreft de schoenen natuurlijk het zelfde verhaaltje

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:04

Fairie schreef:
Topic gezien zonder verder reacties reageer ik als volgt:

Een paar kleine puntjes:

Het zadeldek schuift onder het zadel uit. Met een goed passend zadel zou eigenlijk een zadeldek met gemak goed moeten kunnen blijven liggen.

Betreft de houding van het meisje op de eerste foto's ook het een en ander. Je voeten zitten erg ver in de beugels, je armen zijn net rechte stokjes en je mag veel meer op je kont gaan zitten. Die billen heb je niet voor niks gekregen

Verder vind ik het niet zo slim om met zulke schoenen te gaan springen. Je hebt kans dat je met je voet door de beugel glijd op het moment dat je springt of op het moment dat je valt.
De gevolgen wil je liever niet mee maken denk ik.

Rijlaarzen etc. zijn niet voor niets ontworpen.

Verder is het paard niet echt aan de hand, hier en daar hangen de teugels gewoon los en ik krijg het idee dat hij ook maar gewoon wat rond sjokt.
Rijd eerst eens goed naar voren en rijd hem tegen de hand. Maak hem wakker, het ziet er een beetje vermoeid uit.

Over jouw houding (Meisje op de 2de serie foto's, als ik het nog volg) is niet zo veel te zeggen omdat hij niet echt duidelijk te zien is. Je zit wel beter vind ik.
En betreft de schoenen natuurlijk het zelfde verhaaltje

Danku . Julie (eerste meisje) heeft Saigon morgen één week .. En vanaf maandag krijgt ze er les mee, nu is het gwn om te voelen hoe Saigon rijd enzo .. Aan de hand rijden kent Julie nog niet ,maar zal ze hoop ik wel gaan leren als ze les gaat krijgen Hmm .. Ik was niet op voorbereid dat ik moest rijden.. Julie zei; kom ff mee naar de verzorgpaardjes .. Nuja ,wat moet ik er dan van denken?
Toch bedankt voor je berichtje. Ze komen heus nog ver, de lessen zullen hun deugd doen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:05

pharagirlke schreef:
blijkbaar niet *sorry*

Nja weet je, ik vind ze wel mooi, misschien jij niet agja .. Ik heb ook niet gevraagd om ons lieff te hebben ? En iik heb gezien hoe het er in het echt ging daarstrax, kan jij eigenlijk niet over meespreken, 't zijn nog altijd momentopnames!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:08

Saffierie schreef:
Danku . Julie (eerste meisje) heeft Saigon morgen één week .. En vanaf maandag krijgt ze er les mee, nu is het gwn om te voelen hoe Saigon rijd enzo .. Aan de hand rijden kent Julie nog niet ,maar zal ze hoop ik wel gaan leren als ze les gaat krijgen Hmm .. Ik was niet op voorbereid dat ik moest rijden.. Julie zei; kom ff mee naar de verzorgpaardjes .. Nuja ,wat moet ik er dan van denken?
Toch bedankt voor je berichtje. Ze komen heus nog ver, de lessen zullen hun deugd doen

Waarom dan wel springen?

Springen moet komen vanuit een goede dressuurtechnische basis.
Goed dat er gelest gaat worden. Veel beter voor zo wel paard als ruiter.

Je kunt beter lessen dan je zelf nu allemaal foute dingen aan gaan leren. (betreft houding, reacties, en hulpen.)

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:11

Fairie schreef:
Saffierie schreef:

Waarom dan wel springen?

Springen moet komen vanuit een goede dressuurtechnische basis.
Goed dat er gelest gaat worden. Veel beter voor zo wel paard als ruiter.

Je kunt beter lessen dan je zelf nu allemaal foute dingen aan gaan leren. (betreft houding, reacties, en hulpen.)

Ik (groene t-shirt) ga al lessen hoor .. met een ander pony, zie bij Lesley voor foto's.. Jah , ik heb Julie ook een beetje proberen te vertellen hoe het moet, omdat ik immers al op concour ga enzo .. Kheb verteld dat ze haar hakken boven de sprong mooi laag moest houden en niet al te ver uit het zadel mocht komen.. Kheb ook een filmpje maar krijg die nie op de pc, waar je ziet dat ze niet goed rechtsteld voor de sprong en dat heb ik haar dan ook geleerd .. Allemaal van die dingen die ze wel gaat leren tijdens de lessen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:20

Saffierie schreef:
pharagirlke schreef:
blijkbaar niet *sorry*

Nja weet je, ik vind ze wel mooi, misschien jij niet agja .. Ik heb ook niet gevraagd om ons lieff te hebben ? En iik heb gezien hoe het er in het echt ging daarstrax, kan jij eigenlijk niet over meespreken, 't zijn nog altijd momentopnames!

momentopnames die wel allemaal hetzelfde weergeven...

Fairy: dat ben ik met je eens!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:23

Agja .. Ik was er niet op voorzien dusja .. Als ze jouw vragen om eens te rijden & te springen, en je hebt eens een keertje geen rijkleren bij, zou je toch ook ja zeggen? Anders is dat zo van "Owkej, zieleg fso" Agja , Julie neemt me dat niet kwalijk, neeh dat niet .. Maarja .. & Julie.. Jah ik kan moeilijk gaan zeggen; "Doe nouw je laarzen aan" want dan verlies ik mss mn allerbeste vriendin [/

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:27

als ik geen cap of rijkleding aan heb zeg ik hele beleeft: tenzij je een cap en rijkleding voor me hebt, nee dank u
zeker op een vreemd paard!

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:30

pharagirlke schreef:
als ik geen cap of rijkleding aan heb zeg ik hele beleeft: tenzij je een cap en rijkleding voor me hebt, nee dank u
zeker op een vreemd paard!

Saigonn verzet geen poot .. Ik zou er ook niet als allereerste opzitten,want als ie dan een pasje verkeerd zet dan zeg ik ook Foert en stapp ik af! Maar ik zag bij Julie dat Saigon niets deed, dusja En een cap, eigen keus.. Tijdens mn les zet ik die altijd op, dit is de eerste keer dat ik met een paard spring en in galop ga zonder cap ..

jamieayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:34

ziet er stukke beter uit dan bij de andere topic!! teugels mogen wel wat korter en waarom rijd je niet met een rijbroek en laarzen??? schoenen is wel gevaarlijk hoor!!! ziet er al netjes uit hoor, gewoon goed blijven oefenen

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:36

jamieayla schreef:
ziet er stukke beter uit dan bij de andere topic!! teugels mogen wel wat korter en waarom rijd je niet met een rijbroek en laarzen??? schoenen is wel gevaarlijk hoor!!! ziet er al netjes uit hoor, gewoon goed blijven oefenen

Heb je het wel gelezen? Ik was er niet op voorbereid.. Julie zei; Mee naar de verzorgpaardjes, en ze ging dan rijden.. Als ze aan jouw vragen; spring er eens op, zou je dat wss ook doen? Nouja, ik wel dus!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:41

saf.: hij hoeft maar te struikelen...Dat bedacht ik me vandaag nog. Toen Ex bijna viel. Hij doet normaal ook niets verkeert behalve dat hij af en toe ja eigenzinnig is maar echt steigeren of blijven bokken tot je ligt, nee dat doet ie niet, maar hij moest maar struikelen dat je ergens tegen aan valt met je hoofd of dat je in de hindernis beland...

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:44

Jahh kweet het wel .. Dan heb ik iets aan mijn hoofd en ben ik mss dood en al die dinges ..

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:45

Dat kan bij al die andere toch ook gebeuren ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:47

ja maar die hebben een cap op

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:49

Jahh ? Kijk maar eens rond op bokt.. Zie je er ook wel zonder cap hoor..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:50

dus omdat zij het niet doen doe jij het ook niet? beetje meeloper ofzo?

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:52

Neej .. Daar kijk ikk niej naar wantt ik zet tijdens de les wel mn cap op..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:58

ehm nederlands aub?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 03:34

sjonge fijn topic weer, zullen we eerst nederlands gaan typen?

en ja cap eigen keus, maar.... en dat heb ik hier al een paar keer verteld... stel je dondert eraf... met je hoofd op een paal oid... 112 bellen... en een ander mag jou zwaar bloedende gewonde hoofd zien, terwijl je dat dus had kunnen voorkomen door gewoon een cap op te zetten, ik spreek dus uit ervaring.. ik kon wel mooi soort van de hersenen van een ander van een springstandaard afkrabben... ik vergeet dat beeld nooit meer, en bedankt eigen keus cap zeg ik dan maar weer...

ik heb verder geen topics van jou gelezen of gezien... dus daar reageer ik ook niet op, ik geloof ook zeker wel dat dit een lief paard is.. maar goed een ongeluk zit in een klein hoekje.. zorg gewoon dat je qua schoeisel en cap het voor elkaar hebt.. en verder ziet het rijden er gewoon vriendelijk uit... jullie hebben iig plezier van het paard...

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 07:45

Cap, Paardrijkleding??

vervloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:45

mense ik weet dat het er uit ziet dak niet kan rijde maar hoe zou jij trug te goei weten hoe je moet springen als je al 6 jaar tusse dravers hebt gezete en niet meer hebt gesprongen hoe zou jij dat doen groetjes julie

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 08:58

Saffierie schreef:
valynca schreef:
En ik zou een cap opdoen als ik jullie was

Cap = eigen keus! Dan risceren we ons leven maar .. 'k Zou liever tussen de paarden doodgaan als met een auto-ongeluk hoor!

wat een stoere praat

ik vind het er niet echt geweldig uit zien,om eerlijk te zijn!
voeten veel te ver in de beugels,en met sportschoenen...
en verder tja heb ik er niet veel over te zeggen(ik kan beter me mond houden... )