Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
*sorry*

Fairie schreef:Topic gezien zonder verder reacties reageer ik als volgt:
Een paar kleine puntjes:
Het zadeldek schuift onder het zadel uit. Met een goed passend zadel zou eigenlijk een zadeldek met gemak goed moeten kunnen blijven liggen.
Betreft de houding van het meisje op de eerste foto's ook het een en ander. Je voeten zitten erg ver in de beugels, je armen zijn net rechte stokjes en je mag veel meer op je kont gaan zitten. Die billen heb je niet voor niks gekregen
Verder vind ik het niet zo slim om met zulke schoenen te gaan springen. Je hebt kans dat je met je voet door de beugel glijd op het moment dat je springt of op het moment dat je valt.
De gevolgen wil je liever niet mee maken denk ik.
Rijlaarzen etc. zijn niet voor niets ontworpen.
Verder is het paard niet echt aan de hand, hier en daar hangen de teugels gewoon los en ik krijg het idee dat hij ook maar gewoon wat rond sjokt.
Rijd eerst eens goed naar voren en rijd hem tegen de hand. Maak hem wakker, het ziet er een beetje vermoeid uit.
Over jouw houding (Meisje op de 2de serie foto's, als ik het nog volg) is niet zo veel te zeggen omdat hij niet echt duidelijk te zien is. Je zit wel beter vind ik.
En betreft de schoenen natuurlijk het zelfde verhaaltje
Hmm .. Ik was niet op voorbereid dat ik moest rijden.. Julie zei; kom ff mee naar de verzorgpaardjes .. Nuja ,wat moet ik er dan van denken?
pharagirlke schreef:blijkbaar niet*sorry*
dit soort foto's...tja dom om ze op bokt te plaatsen eigenlijk
Saffierie schreef:Danku . Julie (eerste meisje) heeft Saigon morgen één week .. En vanaf maandag krijgt ze er les mee, nu is het gwn om te voelen hoe Saigon rijd enzo .. Aan de hand rijden kent Julie nog niet ,maar zal ze hoop ik wel gaan leren als ze les gaat krijgenHmm .. Ik was niet op voorbereid dat ik moest rijden.. Julie zei; kom ff mee naar de verzorgpaardjes .. Nuja ,wat moet ik er dan van denken?
![]()
Toch bedankt voor je berichtje. Ze komen heus nog ver, de lessen zullen hun deugd doen
Fairie schreef:Saffierie schreef:Danku . Julie (eerste meisje) heeft Saigon morgen één week .. En vanaf maandag krijgt ze er les mee, nu is het gwn om te voelen hoe Saigon rijd enzo .. Aan de hand rijden kent Julie nog niet ,maar zal ze hoop ik wel gaan leren als ze les gaat krijgenHmm .. Ik was niet op voorbereid dat ik moest rijden.. Julie zei; kom ff mee naar de verzorgpaardjes .. Nuja ,wat moet ik er dan van denken?
![]()
Toch bedankt voor je berichtje. Ze komen heus nog ver, de lessen zullen hun deugd doen
Waarom dan wel springen?
Springen moet komen vanuit een goede dressuurtechnische basis.
Goed dat er gelest gaat worden. Veel beter voor zo wel paard als ruiter.
Je kunt beter lessen dan je zelf nu allemaal foute dingen aan gaan leren. (betreft houding, reacties, en hulpen.)
Saffierie schreef:pharagirlke schreef:blijkbaar niet*sorry*
dit soort foto's...tja dom om ze op bokt te plaatsen eigenlijk
Nja weet je, ik vind ze wel mooi, misschien jij niet agja .. Ik heb ook niet gevraagd om ons lieff te hebben ? En iik heb gezien hoe het er in het echt ging daarstrax, kan jij eigenlijk niet over meespreken, 't zijn nog altijd momentopnames!
[/ 
pharagirlke schreef:als ik geen cap of rijkleding aan heb zeg ik hele beleeft: tenzij je een cap en rijkleding voor me hebt, nee dank u
zeker op een vreemd paard!
En een cap, eigen keus.. Tijdens mn les zet ik die altijd op, dit is de eerste keer dat ik met een paard spring en in galop ga zonder cap .. jamieayla schreef:ziet er stukke beter uit dan bij de andere topic!! teugels mogen wel wat korter en waarom rijd je niet met een rijbroek en laarzen??? schoenen is wel gevaarlijk hoor!!! ziet er al netjes uit hoor, gewoon goed blijven oefenen
Saffierie schreef:valynca schreef:En ik zou een cap opdoen als ik jullie was
Cap = eigen keus! Dan risceren we ons leven maar .. 'k Zou liever tussen de paarden doodgaan als met een auto-ongeluk hoor!

)