paard kauwt de hele tijd op het bit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Taron

Re: paard kauwt de hele tijd op het bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:43

als mijn haflinger ontspant gaat ze ook heel erg kauwen, ik heb ook de KK Ultra, dan hangen er allemaal slijmdraden uit haar mond. ik heb er geen bezwaar tegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 17:45

Ik las dat hij het met longeren niet doet.
Dat vind ik dan wel opmerkelijk.
Dat zou dan toch kunnen duiden op een niet goed passend zadel of een pijnlijke rug.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 18:14

Eén van mijn pony's doet het ook. Ik heb er nooit zoveel achter gezocht, maar heb dit nu eens ff goed doorgelezen. Hij heeft overigens een simpel dubbelgebroken bitje.

Hij heeft rugproblemen gehad en wat ik me kan herinneren doet ie het aan de longe ook niet. Ik zal er morgen eens op letten tijdens het longeren.

Interessant, ik ga dit topic even in de gaten houden!

GoldStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 19:24

Een paard dat knabbelt, het bit afkauwt is een goed teken. Als het paard echt met de kiezen op het bit gaat, de open heeft is het fout.
Als het paard dit bij longeren niet doet, dan is de oorzaak hoogst waarschijnlijk 1. het zadel (pasvorm, ligging), 2. een probleem in de rug of 3. de ruiter. De neusriem of sperriem strakker aantrekken is geen oplossing. De kans dat het probleem groter wordt, is alleen maar groter. Dus controleer het zadel, laat een ander eens op het paard rijden (iemand die beter rijdt dan jij) en controleer de rug, maar ook het gebied onder de schoft en vlak achter de schouder aan beide kanten. De oorzaak van het probleem komt er dan zo uitrollen.

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-05 17:26

hmmm bedankt, ik voel er niks van en ze is goed nagefelijk dus ik denk dat het dan gewoon een teken van ontspanning is. ik heb nog een dunner bitje doe ik dan wel proberen bedankt mensen.
c