Tryout (3 jarig hengstje) @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Noraly

Re: Tryout (3 jarig hengstje) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 14:36

we laten hem ook vrijspringen..

En ja skippy heft er 90 cm mee gesprongen..

Maar dat was de laatste keer dat hij aan het springen gaat.. de paarden staan nu goede 4 weken op rust om lekker bijtekomen van alles wat ze geleerd hebben.. en daarna is skippy weg en ga ik alleen de dressuur met ze oppakken.. omdat ik liever niet spring in me eentje..

Maarja, ik weet nu iig dat tie het wel kan.. en daar gaat het om.. ik heb denk ik bij elkaar met hem goed 8 keer aan het springen geweest.. waarvan 2 keer hoger dan 30 cm (ik ben ook zo'n held )

dus iedreen die het 'achterlijk' vind ik stop toch met springen.. niet om jullie maar om try..

dus julie mogen nog lekker 4 weken hier in dit topic zeggen hoe fout ik ben.. want dat weet ik nu haha..
(wisten we ook al)
daarna kom ik met dressuurfoto's enzo, van de lessen..

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:46

Ik ken genoeg hengsten die veel te laat gecastreerd zijn en zoals meerdere met mij gaat dat vaak niet echt lekker. Gewoon castreren als zo'n beestje uitgegroeid is.

Maar goed wat jij doet met die pony moet je verder zelf maar weten, ik zou het iig nooit zo doen! Springen kun je altijd nog. Mijn paardje is nu 4 en gister heeftie pas voor de 3e keer losgesprongen en dan nog maar 65 cm. Doe alles lekker rustig aan! En idd als jouw instructeur deze wijze van inrijden goed vind dan heb ik ook niet zo'n hoge pet van hem op.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:40

jullie kunnen weer heerlijk zeuren...
(hoog)springen met zo'n jong ding is idd niet heel verstandig. af en toe een kruisje kan best. maar werk eerst maar aan de techniek voordat je de hoogte ingaat. als de techniek eenmaal goed is komt die hoogte vanzelf.

het kan best zijn dat je te horen krijgt dat je meer contact moet houden en toch zet je je handen vast je zet ze namelijk op je zadel of bovenbeen neer en daar horen ze niet te staan. een ahdn hoort de mond van het paard te volgen en dat kan niet als ze op je been of zadel staan.
je teugels moeten dus wat korter en je hand iets meer naar voren.
blijf goed met been rijden, de motor zit immers aan de achterkant. de voorkant komt nog wel. laat hem daar nog maar ff wat losser.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:46

jongens er is al meerdere keren gezegd over het springen dat de eigenaar het zelf zo wil dus graag ophouden daar comentaar over te geven

marijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:49

lieverdje ik denk namelijk dat de eigenaar geeneens weet wwat jullie uitspoken. anders laat je dit niet toe!het is gewoon verpesten van een jong dier

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 15:52

@ lissy..
Zoals ik al zei ben ik dus al een poosje bezig met lage sprongen/balkjes. Ik denk al wel zo'n 4 a 5 weken. Balkjes lopen, cavalettis etc. Galopbalkjes.. Het hoogste wat in die weken heb gesprongen is schat 30 cm steiltje.. en kruisje.
dit is de eerste keer dat we zo hoog gingen.. en het komt er ookniet meer van het komende jr

marijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:53

slechte zaak, jammer dat ik de eigenaar niet ken

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 15:53

Citaat:
lieverdje ik denk namelijk dat de eigenaar geeneens weet wwat jullie uitspoken. anders laat je dit niet toe!het is gewoon verpesten van een jong dier

Kan je lezen?
Fijn, dan zul je ook wel een paar keerhebebn gelezen dat de eigenaar het zo wil..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 15:56

Wat wou je doen dan? Vechten

marijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:57

@skippy je kan me pben tot je een ons weegt, in het echt ken ik je niet, ik ga alleen af op foto's en topics van jullie en persoonlijk vind ik de manier waarop jullie bezig zijn er niet paard vriendelijk uitzien

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:58

@ marijntje goed dan doen we het zo. ik word er ziek van dat je mij zwart zit te maken op bokt. die rare reacties van jou word ik niet goed van dus als je een probleem met mij denkt te hebben zeg dat dan gewoon.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:01

@ skippy, pm het dan naar een moderater
dat gedrag tegen jou is niet bepaald normaal

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:02

hey ja goed idee welke moet ik dat doen 1 tje van haw of maakt dat niet uit

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:03

Oscar is het volgens mij..
@ marijntje, als je nog iets te zeggen hebt zou je dat dan bitte via pm willen doen? dankjewel

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:17

vind dat jullie wel kinderachtig reageren!
hoelang is dat beesje onder het zadel 3 maanden?
en dan 90cm springen!
als ik een paard reed die 3 maanden onder het zadel was zou ik me ergens anders druk om maken!
begin eerst met achterhand sterker te maken en dat hij lekker door zijn rug kan lopen!
het goed aan het been laten lopen rechtrichten dat hij op eigenbenen kan lopen!
springen kan altijd nog nu zijn andere dingen belangrijker!
en wat de eigenaar zegt ja vraag me af wat weet hij van paarden af?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:24

ik weet wel dat hij veel met paarden handeld allebei de kinderen hebben al 2 pony's gehad en zijn daar al mee op het nk geweest in de klasse L let op kinderen waren toen 7 en 9 jaar. en johan koop geen z pony's in maar groene pony's die de kinderen zelf helpen inrijden. het andere hengstje die nu 2 weken onder het zadel is word al gereden door het meisje van 9. los

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:25

amie_x_mij schreef:
En de mensen die denken dat ik mijn handen vast zet moeten voor de gein eens komen kijken.. want ik krijg juist altijd commentaar dat ik meer contact moet hebben.. Zo zie je maar weer dat foto's momentopnames zijn. Ik probeer tryout zo min mogelijk in de mond te zitten, vooral omdat hij nog zo gevoelig is enzo.

Dat zijn dus 2 verschillende dingen. Juist dat je contact verliest bevestigt alleen maar dat je niet met je hand mee beweegt. Doe je handen eens een centimeter of 10 naar boven en knik je polsen niet, probeer 1 lijn te volgen vanaf je elleboog-onderarm-teugels-bit en ga met je hand mee in de beweging van je paard. Op die manier kun je voelen wat je paard doet en hem zo min mogelijk hinderen.

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:31

@ tessebes dat zijn reacties waar we wat aan hebben !

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:32

weet je wat met handelaren is!
die willen goedkope groene paarden!
zo SNEL mogelijk inrijden!
doorverkopen winst maken!
dat is gewoon zo groen kopen is goedkoper als onder het zadel!
maar dat wil niet zeggen dat het correct is!
en L wil niet zoveel zeggen vind ik!
als je iedere week start bij de pony's dan krijg je je punten voor het L wel bijelkaar gereden!
verder wil ik jullie niet de grond inboren maar ik vind wel dat je geen stappen moet overslaan bij het inrijden!
weet gewoon hoe het is om op een half ingereden pony te rijden en hoelang dat kost om te corrigeren!

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:37

oke zal even proberen op alles los te reageren

johan koopt inderdaag goedkope groene paarden zo snel mogelijk tja we hebben ongeveer een jaar de tijd tot b niveau in te rijden ik vind l2 voor een 9 jarige aardig wat ik vind niet dat je me de grind inboort. we slaan geen stappen over met inrijden maar proberen wel zo snel mogelijk door te werken. en tja ik heb ook wel eens op een half ingereden pony gereden en weet dat het geen pretje is. maar we hebben van meerdere instructeurs gehoord dat try zover was

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:39

Ik vond jou best groot voor zo'n klein pony'tje, je benen komen er onderuit.. lijkt me niet echt denderend voor het evenwicht van de pony! Verder moet je echt aan je hoduing werken, daar kun je veel aan hebben op latere leeftijd! Zet je handen ook niet zo vast, maar maak je teugels wat korter en doe je handen veel verder naar voren, zo kan de pony jouw hand volgen en stoor die zich niet steeds aan jouw strakke hand. Verder vind ik dat je nog maar beter niet kan springen met deze pony, zeker nietgezien de leeftijd en jouw lengte en springhouding. Ga eerst oefenen met je teugels op maat houden en je zit, ga dan pas springen obv een instructeur.

verder wel een leuke pony om te zien, moet veel meer spier krijgen. Kun je doen door goede longeertraining met wat balkjes (als je weet hoe ze moeten liggen en welke afstanden) en de juiste begeleiding met rijden.

Ik heb de rest vd reacties nog niet gelezen, maar veel succes!

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:46

doorwerken is okey,als je ook in je achterhoofd houdt dat het paard het ook moet kunnen verwerken!
in 3 maanden tijd dit en dat en ook nog springen!
en verder wordt er iets gezegt over lengte misschien iets aan de grote kant maar heb wel erger gezien!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:51

Ik heb denk ik nou wel vaak genoeg aangehoord dat ik beter niet kan springen en dat mijn handen niet goed staan..
Ik ga ermee aan het werk ok?

en dat ik te lang ben weet ik.. maar ik ben niet zwaar. Vaak rijden kleine iets dikkere mensen ze in, die dus soms wel 5 a 10 kilo schelen met mij..

Na de vakantie van de paarden ga ik het langzamerhand allemaal weer oppakken en zal ik foto's maken hoe het dan gaat enzo..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:53

owja en hou er wel rekening mee dat hij al veel gelongeerd is voor de tijd, voordat ik met hem bezig ging..
veel aan de passoa etc. en balkjes lopen

marijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 16:55

ik wil echt niet banketstaaf doen maar zie dat ik niet de enige ben die dit opvalt. ga ajb voor jezelf en voor de paarde/pony's die je inrijd eens opzoek naar een goede instructeur die je kan begeleiden want iid fouten die je met inrijden maakt heb je er niet 123 weer uit