Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
fransheijs schreef:Jaike schreef:Dus eigenlijk vind men dat de stelling klopt?
Mijn paard is vreselijk los en soepel door d'r lijf, hier heb ik bij een aantal goede juryleden die het zien veel voordeel mee, ook al gaan de oefeningen misschien niet helemaal op de letter, je scoort wel, andere juryleden zien het schijnbaar niet en gaan alleen lopen hakken op dat ik 2m te laat was met de overgang, terwijl de overgang wel correct was.................
Als je niet op de letter rijdt krijg je ook minpunten! Ook al zijn de overgangen correct en je rijdt niet op de letter dan vind ik dat je absoluut nog geen winst verdient.
Iemand die meer op de voorhand rijdt maar wel op de letter zou moeten worden afgestraft, terwijl jury's goede overgangen maar niet op de letter maar door de vingers moeten zien???????
Wat ik ook niet snap is waarom jij 2 meter te laat bent met de overgang? Je hebt het goed voor elkaar: los, soepel, goed voor het been, opgericht, reactie op zit. Waarom kun je dan niet 2 meter vroeger beginnen met het voorbereiden van de overgang! Als je weet dat de overgang komt dan werk je daar naartoe en ben je gewoon op tijd en heb je een mooie overgang
op
de letter!

.
Citaat:(wel eens een paard terug moeten nemen na een rengalopje?)
Kendra schreef:Klopt, ik heb het ook over een korte ophouding - anders stelt het als signaal (je mag niet door mijn hand heenlopen en er ook niet op hangen) niks voor.
Citaat:maar als mijn knol door mijn hulpen heen dendert ga ik gerust aan die teugels hangen
pol013 schreef:@LiSSy
Misschien reageer ik wat fel maar ik wordt soms gek van de (naar mijn mening) schijnheilig opmerkingen van sommige mensen. Je mag nooit aan het bit trekken, foei.
Mijn motto is eerder; gaat je paard netjes met je om, dan behandel jij hem hetzelfde. Gaat hij niet netjes je om, doe jij hetzelfde. AMEN
Als ik het verkeerd opvat, sorry