Naranga en ik dressuur en buitenrit op Brenda!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naranga

Re: Naranga en ik dressuur en buitenrit op Brenda!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:33

Ik denk eerlijk gezegd ook dat Brenda compleet door dat soort dingen heen zou lopen. Dat is geen onwilligheid of lomp gedrag van dr ofzo. Maar het hele principe van nageven kent ze eigenlijk niet echt.
En daarbij spant ze zich heel erg, vooral in draf, dus is het ook gewoon lastig voor fleur om daaraan te werken.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 13:36

hihi. Ben maar niet bang hoor. Fleur kennende zou een bijzetteugel nog wel het laatste zijn waar ze naar grijpt. Volgens mij neemt ze dit dan nog liever voor lief.

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 15:34

heeii..
ten eerste een complimentje..: Super leuke tinker..
en ten tweede..: Als je met haar galopeerd heeft ze haar hoofd dan ook zo..??
Als dit niet zo is, dan moet je na het stappen en loswerken, een paar passen draven..((lees: grote volte..))en als ze dan haar hoofd in de lucht steekt, dan moet je al aan de galop beginnen, jou paard geeft een teken dat er iets niet fijn of los zit in zn rug/ hals..
prbeer hem dus in stap zo laag mogelijk in te stellen, en veel stelling vragen aan allebei de kanten..als zij/hij goed los is dan kun je hem/haar ietsjes meer oppakken van voor, maar hou hem wel met de neus naar beneden.. ga draven bijv. een volte draven, en begin als hij/zij het hoofd in de lucht steekt meteen met galoperen, dan moet ie zn rug spieren gebruiken, anders is het voor hem/haar geen fijn gevoel en komt vanzelf omlaag..
ook longeren wil wel eens helpen((2 a 3 keer in de week.. )) maar longeer dan met (elastiek)bijzetteugels..
IK ken een paardje dat hier ook last van had, we hadden alles geprobeerd en zijn toen naar zo'n kliniek geweest ergens in verwegistan, en die gaf ons deze tip..nou believe it or not, maar het heeft egt geholpen..!!! zolang je maar niet opgeeft.... en eerlijk blijft tegenover je paard..dan komt het wle goed..
succes ermee..!!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-05 13:47

In stap wil Brenda wel ontspannen en houd ze haar hoofd op een normale, ontspannen hoogte. (Wat nog zeker niet wil zeggen dat ze nageeft )
Maar in galop is het alleen nog maar lastiger omdat ze dan helemaal stijf is in haar buiging en compleet door je binnenbeen heen wil vallen. (lees: dat dus ook gerust en uitgebreid doet)
Maar zodra je de hulpen voor de draf geeft gooit ze haar hoofd al omhoog en drukt ze de rug weg. Ik denk ook niet zozeer dat ze erg last heeft van iets met draven/galop. Maar dat er vroeger iets geweest is of is gebeurt waardoor ze dit nu standaard en als gewoonte doet.

Ik weet ook wel dat Fleur echt niet snel aan hulpteugels zou beginnen, ook omdat ze zelf waarschijnlijk het idee heeft dat ze daar zelf niet genoeg van weet. (heel versandig, dat geklooi van mensen die geen idee hebben van waar ze mee bezig zijn... )
Maar bij dit paard los je daar ook niets mee op. Ik vind dat ze hem zo goed rijd en het beesje in tenminste in haar waarde laat.
Bovendien is het niet haar paard, en als straks het studie jaar weer begint heeft ze nog maar enkele dagen in de week de tijd om de merrie te verzorgen.

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 09:49

sorry hoor... maar het klinkt misschien dom, maar ik dnek datje het verkeerd hebt opgevat..! HET WAS MAAR EEN TIP...!!!!
DUs geen verplichting..!!

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-05 14:25

Hallo dat zei ik ook niet hoor
Was meer dat ik ook gewoon even mn verhaaltje deed. Verder geen commentaar op jou

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 00:04

nou dat vind ik ook weer nogal overdreven...

SHADON

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 09:42

heeii..
Hahaha okee...
dan ben IK denk k degene die t verkeerd begreep..
Sorryy...
Nja..toedeloe..