Bijna 5 jarige Corland x Apple king xx @t Dressage work...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeuh

Re: Bijna 5 jarige Corland x Apple king xx @t Dressage work.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:00

leuk paard! loopt ook mooi! Ik heb een ribber bitje gebruikt mijn paard reageerde daar bijna niet op...^o) maar werd wel beetje meer nagevelijker

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 23:18

foto's zijn niet zo duidelijk, maar het ziet er leuk uit.
er mag inderdaad wat aan, maar daar was je al aan bezig

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 07:46

Jeetje Bon, Ik vind hem ook magertjes geworden ja.. Hoe kan dat joh?

Verder begint hij al beter te sjouwen.. Ik heb evt nog een appelbitje voor je liggen,die je wel over kunt nemen,maar weet niet of het de goeie maat is..
Pb mij anders even daarover,dan spreken we wat af ook voor nwe foto's !

Fulcolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:35

Hey leuk paardje , ik kijk vooral een beetje door het dunnige heen en ik dank dat na een half jaartje training , je paardje heel wat geworden is hoor. Wat betreft het rubberen bitje , whaa eng, als je rubber in een [aardenmond legt kan dat heel erg gaan schuren en wat branderige plekken veroorzaken Mijn vorrige pony kan er over mee praten . Ik heb hem toen niet kunnen rijden vanwege de pijn in zijn mond. Daarna ben ik op een dubbelgebroken gaan rijden en dat is gewoon super, en ook nog eens super vriendelijk voor de paardenmond. NOu ik hoop dat je wat aan mn tips hebt en er hopelijk ook iets mee doet. Verder wil ik zeggen ga zo door met trainen , succes op Deurne en vooral zet nog wat foto's weg over een tijd dan kunnen we zien hoe hij verandert is .
Groetjes en succes.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 12:41

ik rij hem nu op een dubbelgebroken bitje, maar daar kauwt hij bijna niet op enz.... Verder schuimt hij met longeren wel enz... Ik heb juist gehoord dat van rubberen bitten ze meer gaan kauwen enz.. Zit ook aan zo happy mouth bit te denken dubbelgebroken... Dat brand minder denk ik...

Sandra: Hij is al minder dun geworden... Je moet snel komen kijken, ik voer nu maismeel bij.. Hij ziet er juist beter uit dan in het begin...

Maar foto's kunnen heel erg vertekenen....

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 10:55

niemand meer? Bedankt voor alle leuke reactie's alvast

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:55

Ik vind eht een leuk paardje wel een beetje mager, maar je bent hem al aan het bijvoeren dus hij trekt wel weer bij

Refresh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:35

Waarom moet je paard per se op zijn bit kauwen? Het is geen kauwgom! Hij kan beter zijn mond stil hebben en ontspannen. En als je paard zo dun blijft ga dan eens na de DA want hij kan wormen hebben als hij zo dun blijft, zeker als je hem straks veel bijvoert en hij komt nog niet aan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:05

Katja schreef:
Ik vind dat hooinet heel erg eng hangen. Als hij een keer met zijn voorbeen naar voren zwaait of gaat rollen dan hangt hij er al in vast.
Foto's zien er een beetje gespannen uit.

Ik ook plus dat ik er niet van hou als mijn paarden aan het "eten" zijn als ik met ze bezig ben. Paard moet op jou letten wanneer je hem aan het poetsen bent en niet de afleiding van eten. Voor het zelfde geld springt hij dan boven op je.

Ze kunnen de hele dag door eten dus waarom moet het wanneer je aan het poetsen bent?. Als het is om hem rustig te houden zou ik hem maar snel leren stilte staan want op deurne mag dit ook niet. Gewoontes zijn makkelijk aan te leren dan af te leren.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:20

Mooi paard!
Leuk chabrakje ook!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 16:29

Goed dat je hem bijvoert. Nu ziet hij er wel erg schraal uit.

Leuk paard.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:36

Dressuur85 schreef:
Waarom moet je paard per se op zijn bit kauwen? Het is geen kauwgom! Hij kan beter zijn mond stil hebben en ontspannen. En als je paard zo dun blijft ga dan eens na de DA want hij kan wormen hebben als hij zo dun blijft, zeker als je hem straks veel bijvoert en hij komt nog niet aan.

als een paard kauwt op zijn bit gaat ie meer ontspannen, daarom dus... Hij wordt iedere 6 weken ontwormt en er zit niks in zijn mest, zo slim was ik zelf ook nog wel... En hij is al veel dikker dan eerst, hij verbrand gewoon veel..

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 19:37

Prisca schreef:
Katja schreef:
Ik vind dat hooinet heel erg eng hangen. Als hij een keer met zijn voorbeen naar voren zwaait of gaat rollen dan hangt hij er al in vast.
Foto's zien er een beetje gespannen uit.

Ik ook plus dat ik er niet van hou als mijn paarden aan het "eten" zijn als ik met ze bezig ben. Paard moet op jou letten wanneer je hem aan het poetsen bent en niet de afleiding van eten. Voor het zelfde geld springt hij dan boven op je.

Ze kunnen de hele dag door eten dus waarom moet het wanneer je aan het poetsen bent?. Als het is om hem rustig te houden zou ik hem maar snel leren stilte staan want op deurne mag dit ook niet. Gewoontes zijn makkelijk aan te leren dan af te leren.

Die van mij kan niet continu eten als ie binnen staat.. Dus als ik kom geef ik em wat te eten en ondertussen poets ik. Hij doet het ook zonder, is niks om hem rustig te houden.. Dat het op deurne niet mag kan ik zelf ook wel bedenken..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 19:46

* Denkt: hé, was dit nou dat stress paard met eng dun nekkie dat met slof, martingaal en de hele mikmak werd gereden?*

Complimenten hoor, hoewel ik hengstentandjes niet helemaal een excuuus vind voor de toch nog vrij gespannen foto's en het gebrek aan lucht vóór, vind ik wel dat je een hele stap vooruit hebt gemaakt! (als ik tenminste de goede combinatie voor me heb..)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-05 21:48

jah die heb je voor je patos, hoopte al dat je het zou zien... Het heeft gewerkt he, wat ik heb gedaan. Tis nog niet op en top, ik rij nu met een aurigan bitje... Dit gaat al weer lekkerder.. Zal voordat ik naar deurne ga nog recente foto's aan je laten zien..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:30

wat een mooi paard en loopt fijn , de ontspanning komt wel (laat een tandarts komen iedere 6 maanden) en een rubber bit tjaha is maar net wat je ervan maakt mijn paard schuimt totaal niet en knabbelt ook niet op het bit hij ontspant wel voor de volle 100 % als ik bezig ben met hem dus ze hoeven niet altijd te schuimen of knabbelen

en ook al eens eraan gedacht dat je paard gewoon zo gebouwd is kijk eens in mijn onderschrift en kijk eens in dat topic hoe *mager* mijn ruin is

Laska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 20:36

Wat een mooiert, komt helemaal goed met jullie 2. Wat wil je later met hem gaan doen, alleen dressuur of ook andere diciplines? ( vind ik altijd interessant om te weten namelijk)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-05 08:54

hij is idd slank gebouwd... weegt nu 592 kilo maar nog steeds aan lichte kant.. heb hem gewogen op school.... Verder wil ik met hem gaan springen, dressuur en als het goed gaat cross gaan rijden...

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-05 17:35

Beetje oud topic...

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 14:30

jah dat weet ik maar had nog een reactie erop dus ik reageerde even terug....

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 16:26

mijn paard eet ook slecht die voer ik 2kg bietenpulp. daar is ie heeeel erg van gegroeid.mes dat je dat es kan proberen.
verder vind ik jullie een leuke combi. en ik denk dat je zelf wat meer moet onspannen. je houdt zelf je bovenlijf te strak. veel suc6 verder hoop gauw meer foto's te zien

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:23

hey, ik vind het best wel vreemd, ik heb laatst ook een topic geplaatst waar ik aan het rijden ben, ik rij mijn paard lang en laag. begint iedereen te zeuren over dat iej op de voorhand loopt,,, dit paard loop ja ook op de voorhand maar loopt wat meer opgericht en daardoor lijkt het misschien niet zo maar dit paard loopt ook degelijk op de voorhand. ik heb helemaal niks tegen dit meisje die het heeft geplaatst maar wou even zeggen dat ik het welheel erg appart vind dat iedereen hier zegt dat iej mooi lopopt terwijl bij mij werd gezegt dat ie op de voorhand loopt... hier nog het topic

viewtopic.php?f=10&t=469771&hilit=

groetjes benedict

benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:50

is er nu niemand meer die iets durft te zeggen??

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:27

Die van jou loopt enorm op de voorhand, die van haar valt wel mee, die ene die in galop is daar kan je echt zien dat ie ook opde voorhand loopt. Maarja.. ieder zijn eigen manier van trainen, toch?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:46

benedict schreef:
is er nu niemand meer die iets durft te zeggen??

Ik snap niet helemaal waarom je nou met jou topic op de proppen komt. Je heb duidelijk niet de eerdere topics van deze combi gevolgd, misschien de moeite waard om die eerst eens te gaan bekijken...