Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Albertine_N schreef:@ sietse: de andere juryleden waren G Teunissen en M van de Aart.
Wat gaaf dat El Beauty nog bij jullie heeft gestaan!Heb je hem zelf ook nog megemaakt? Ik heb hem zelf wel eens op de hengstenshow van van Mierlo gezien.
@ S: je hoeft niet perse naar de keuring, met Leila's moeder zijn we dus nooit geweest, we hadden haar alleen voor de sport. Als je wel naar de keuring gaat wordt ze opgenomen in het hoofdstamboek. Dat staat wat mooier en het betekent dat jouw pony voldoet aan de rasstandaard van het NRPS.
Ze worden nogal snel in het stamboek opgenomen, zeker tot een derde premie geloof ik.
Als je pony dan erg mooi is wordt ze ook nog uitgenodigd voor de centrale keuring in Ermelo, hier kan ze het ster-predikaat krijgen. Dat is dan weer interessant als je met haar gaat fokken.
Het is niet moeilijk om je pony op de keuring te brengen: je moet lid zijn van het NRPS en je pony moet op jouw naam staan,anders wordt dat nog veranderd.
Zorg dat ze er netjes getoileteerd bij staat en leer haar stil te staan en te stappen en draven aan de hand. Je regelt ter plekke een voorbrenger en jij rent erachteraan met een rammelding. Klaar!
Maaikietje: Wat voor pony hadden jullie dan bij jullie?
Albertine_N schreef:@ sietse: de andere juryleden waren G Teunissen en M van de Aart.
Wat gaaf dat El Beauty nog bij jullie heeft gestaan!Heb je hem zelf ook nog megemaakt? Ik heb hem zelf wel eens op de hengstenshow van van Mierlo gezien.
. Maar daar ben ik me dan niet meer bewust van geweest
. broerie schreef:Wat een mooie pony heb je zeg!!!
Nee iedereen bedankt voor de reacties!