Metellica met Sandro@oefenwedstrijd montfoort

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_Mabel

Re: Metellica met Sandro@oefenwedstrijd montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 21:00

Er zit inderdaad een verhaal achter dat paard en het is de eerste wedstrijd van Sandro, Tamara was erg zenuwachtig en reed niet zoals ze thuis doet maar de 2e proef ging al veel beter!ik ben echt trots op ze!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 22:28

ziet er oged uit lekekr ontspannen!

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 10:09

Diana_Mabel schreef:
Er zit inderdaad een verhaal achter dat paard en het is de eerste wedstrijd van Sandro, Tamara was erg zenuwachtig en reed niet zoals ze thuis doet maar de 2e proef ging al veel beter!ik ben echt trots op ze!

Niets meer aan toe te voegen Diaan. Paard heeft een hele voor geschiedenis! Maar goed, voor mijn gevoel liep hij best lekker, alleen was ik zenuwachtig en daardoor kiep ik naar voren. Doe ik thuis ook weleens, mijn teugels zijn idd veeeeeeeeeeeeeeels te lang maar het is ook een OEFEN wedstrijd, en nu kan ik weer verder. Het is ook om er wat van te leren en dat hebben ze goed over gebracht. Mijn punten waren 134 bij de eerste proef, mede doordat hij verkeerd in galop aansprong en het door de zenuwen niet corrigeerde, en met in vrije stap de rijbaan verlaten ging ik de verkeerde kant op. Heel dom maar ja dat zijn de zenuwen. De tweede proef ging een stuk beter, en had ik ook mijn teugels iets korter en was hij voorwaartsers, en voor die proef kreeg ik 140 punten. Kortom een geslaagde dag waarvan ik zeer veel geleerd heb!!!

haffiebecky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 11:24

gelukkig dat je het een leuke dag vondt!! super!! daar gaat het toch ook om??

Fryskhynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:23

BINNENKORT ZIJN ALLE UITSLAGEN TE LEZEN OP SITE:
WWW.STALDELINDEBOOM.NL
Volgens mij had Tamara voor een van de proeven 134 punten(!)

Fryskhynder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 13:43

Alleen wel jammer dat niemand iets zegt over:

"Met de goede mentaliteit te paard"
Sommige ruiters ontwikkelen als vanzelfsprekend een goede houding, zit en ruitergevoel tijdens het paardrijden. We spreken dan van een natuurlijke aanleg. De bouw van de ruiter, alsmede zijn gewicht en coördinatievermogen spelen hierbij een belangrijke rol. Ook de wijze waarop de ruiter met het paard omgaat en het waarnemingsvermogen van zijn zintuigen beïnvloeden dat natuurlijke talent. Al die gegevens, in de positieve en negatieve zin van het woord, staan echter in de schaduw van de mentaliteit. De houding die de ruiter tegenover zichzelf èn zijn paard inneemt, zijn bepalend in de kunst van het paardrijden.

Tijdens het rijden wordt de ruiter constant geconfronteerd met zijn eigen tekortkomingen. De reactie van het paard is veelal een afspiegeling van de inwerking van de ruiter.

Wel jammer, maar de waarheid moet gezegd!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:26

het is een heel mooi paard hoe hoog is die??

het is alleen jammer dat je hem heel de proef laat halsstrekken, maar mogen wij iets van de voorgeschiedenis weten? dat maakt het ons ook allemaal wat duidelijker.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:48

Ik vind Sandro mooi geworden. Heb wel eens een foto gezien van toen je hem net had, maar hij is echt mooi geworden!

Ik vind dat je goed met resultaat omgaat. Je ging erheen om er wat van te leren en je hebt er wat van geleerd. Veel mensen zullen anders praten met lage punten.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:19

ziet er goed uit

Godie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 15:35

mooi paard, maar mag ik vragen aan welk aspect van jouw rijden je dat rabo-dekje verdient hebt ....

Roel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:49

Heeft niets met rijden te maken hoor, Is de eerste keer dat ze op wedstrijd ging, en dus ook zenuwen. Maar dat dekje had ik gekregen van de rabobank, alsmede 2 uitstapdekens. Ja Kennisen he.. Vandaar, maar uitstap deken had ik niet meegenomen..