Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny

Re: Mijn nieuwe aanwinst@work :D :D :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:18

Viennanova schreef:
Sorry.....maar je komt nogal jong en naief over....

Ten eerste: Ik zou er maar niet op rekenen dat je die pony daadwerkelijk krijgt, of eigenaar bent. Die oude boertjes...
Ten tweede: Het zadel ligt inderdaad heel slecht op het paard. Het ligt te ver naar voren.
Ten derde: Het paard is veeel te dik.
Ten vierde: Zet alsjeblieft een cap op, want als ik dat zo zie aan de foto's heb jij echt niet het niveau om zonder cap te gaan rondstuiteren (trouwens, ik vind dat bv Anky ook met cap op moet rijden).

Beetje laf om zo te antwoorden, volgens mij zijn de meeste mensen gewoon jaloers

Gaaf dat je van die man dat paard hebt gekregen, alleen hij is wel wat dik, maar dat komt wel goed
Over dat bit dat weet ik niet en dat kan ik ook niet zo vanaf foto's zien

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:28

ChingYi schreef:
Maaikyhj: bedankt, ja zat er ook al aan te denken om een rode anky pad ofzo te halen

Een dubbelgebroken watertrensje kost zo'n vijftien euro. Ga alsjeblieft naar de ruitersportzaak en haal daar zo'n bitje. Daar kun je beter je geld aan uitgeven dan aan een Anky pad.

En leg de rest van je geld apart en spaar voor een nieuw zadel...

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:29

Volgens mij is je houding helemaal niet zo slecht, maar is dat zadel gewoon helemaal oliebol. Verder rij je zo te zien met je teugels aan de grote ringen bij het mondstuk, waardoor het pessoabit dus gewoon dezelfde inwerking heeft als een normaal bit. Succes!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:34

dat laatste is niet helemaal waar. Omdat de bakstukken wel aan een aparte ring zitten, heeft de pessoa wel degelijk een lichte hefbopomwerking. Vraag maar aan mijn Pablo

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:40

Leuke aanwinst hoor! en nu maar laten lijnen want je haflinger is wel erruuug dik hoor!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:48

Kitty schreef:
ChingYi schreef:
Maaikyhj: bedankt, ja zat er ook al aan te denken om een rode anky pad ofzo te halen

Een dubbelgebroken watertrensje kost zo'n vijftien euro. Ga alsjeblieft naar de ruitersportzaak en haal daar zo'n bitje. Daar kun je beter je geld aan uitgeven dan aan een Anky pad.

helemaal mee eens...
die ankpad komt later ooit nog wel eens. Ga eerst eens sparen voor een goed en fatsoenlijk liggend zadel...
het is niet zo dat als je een ankypad hebt,dat je er dan helemaal bij hoort. het gaat om het rijden en je paard, en NIET om de mode!!!

en neem een ander bitje. Deze werkt nog best scherp in aangezien je het bovenste ringetje aan het bakstuk hebt zitten en niet de GRote ring aan het bakstuk,want dan heeft het ongeveer een zelfde inwerking als een trensje.
dus koop een watertrensje of zon HM bitje. en spaar voor een goed liggend zadel!!
en misschien ook maar eens een cap aanschaffen!!!

verder is het wel een leuke haf en ik wens je veel succes ermee.
en al het commentaar en kritiek,is hier opbouwend en tipsgevend bedoelt,dus doe er dan ook wat mee

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 09:51

Stand van zaken:

1. Je kunt niet rijden (hebt waarschijnlijk heel summier les gehad: waarschijnlijk alleen op ponykamp ) Ga daar dus eerst aan werken!!
2. Je hebt geen materiaal zoals zadel etc. (dit materiaal wat je hebt zou je zo niet mogen gebruiken)
3. Je hebt geen plaats waar je je paard kunt stallen of weiden.
4. Je hebt geen geld en geloof me een paard kost nogal wat.
5. Je ouders hebben nog minder verstand van paarden dan jij want dan lieten ze je niet zo onbeschermd rondhobbelen.
6. En dat boertje? Daar zijn we het met z'n allen over eens...... Je krijgt dat paardje nooit !!

En dat is misschien ook maar beter zo........[/quote]

Ik vind dit zachtgezegd een Asociaal antwoord

Meissiej ik vind het er leuk uitzien....
Maar je weet wat er veranderd moet worden.

Succes verder!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:00

Lielle schreef:
dat laatste is niet helemaal waar. Omdat de bakstukken wel aan een aparte ring zitten, heeft de pessoa wel degelijk een lichte hefbopomwerking. Vraag maar aan mijn Pablo

Dat zit denk ik dan bij Pablo tussen z'n oortjes, want theoretisch gezien kan het niet. Nou ja, dan maakt ze de bakstukken ook aan de grote ringen, dan heeft ie zeker geen hefboomwerking.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:32

volgens mij zijn er hier een paar mensen erg jaloers!!

Ik vind het een mooie pony (afgezien van zijn kleine beetje overgewicht):D

veel plezier ermee...je rijd er leuk op!

enneh...zeg die man inderdaad maar even dattie niet moet roken

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:26

v0sj schreef:
Viennanova schreef:
Sorry.....maar je komt nogal jong en naief over....

Ten eerste: Ik zou er maar niet op rekenen dat je die pony daadwerkelijk krijgt, of eigenaar bent. Die oude boertjes...
Ten tweede: Het zadel ligt inderdaad heel slecht op het paard. Het ligt te ver naar voren.
Ten derde: Het paard is veeel te dik.
Ten vierde: Zet alsjeblieft een cap op, want als ik dat zo zie aan de foto's heb jij echt niet het niveau om zonder cap te gaan rondstuiteren (trouwens, ik vind dat bv Anky ook met cap op moet rijden).

Beetje laf om zo te antwoorden, volgens mij zijn de meeste mensen gewoon jaloers

Gaaf dat je van die man dat paard hebt gekregen, alleen hij is wel wat dik, maar dat komt wel goed
Over dat bit dat weet ik niet en dat kan ik ook niet zo vanaf foto's zien

Sorry? Laf?? Dit heeft niks met jaloezie te maken, maar met de harde waarheid! Wel geld uitgeven aan leuke setjes en beschermers, maar geen RVS trensje kunnen kopen? En een paard zomaar 'krijgen'? Kom op zeg, nu weer even met de beentjes op de grond!

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:45

Zo zeg, kan het een tikkeltje minder. Volgens mij zijn een aantal bokkers helderziend, dat ze op basis van dit topic zulke conclusies kunnen trekken.
Dat bitje werkt helemaal niet zo scherp in, ik lees letterlijk dat ts iedere dag bij leert en zoals de duitsers zeggen: Er ist nog nie ein Meister vom Himmel gefallen (grammaticaal misschien niet helemaal goed, maar jullie snappen de context denk ik wel)

Wat ik er wel aan wil toevoegen: Meid, laat je niet blij maken met een een dooie mus. Zo'n uitspraak is snel gedaan. Straks sta je met lege handen te kijken en dan is de teleurstelling echt heel erg groot. Maar ik hoop natuurlijk voor jou dat ik het helemaal mis heb.

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:50

Tjsa een paard krijgen klinkt wel erg aantrekkelijk natuurlijk, want je hoeft hem niet te kopen, dat neemt niet weg dat het nog steeds veel geld kost! Inentingen, wormenspuiten, hoefsmid, voer en natuurlijk ook stalling! Echt waar, daar verkijk je je echt op. Ook staat hij nu nog niet op ijzers, maar als jij er meer op wilt rijden (ook buiten) zullen die wel zeker nodig zijn, want in de zomer kun je wel in de wei rijden, maar in de winter eigenlijk niet omdat alles dan kapot gaat!
Verder, ik weet niet hoe oud die pony is en hoe oud zijn baas is, maar hoe groot is de kans dat die man dood gaat voordat de pony dood gaat? Dat beestje is zo dik dat hij wel een hartaanval kan krijgen, of last van aderverkalking, dat hart moet flink pompen om heel de massa vooruit te krijgen.
Ik zou zoals meerdere zeggen eerst maar eens voor een beter zadel gaan sparen! Koop op marktplaats gewoon een 2e hands wintec zadeltje met verstelbare boom zodat je het zadel goed kunt aanpassen aan zijn rug! Want met dit zadel heb je kans dat hij nog rugklachten krijgt ook. Als je een ander zadel hebt zit je misschien ook wat mooier waardoor het plaatje er ook beter uitziet.
Toch vind ik het er eerlijk gezegt niet zo mooi uitzien, omdat jij zo klein bent, niet dat je daar iets aan kunt doen, maar als Marcus wat af valt zullen jouw benen ook wat langer lijken.

Ik wens je veel succes en ik hoop dat je goed nadenkt over wat je doet.
En trouwens, iedereen heeft het maar heel de tijd over dat bit! Zolang je niet aan de teugels trekt is het bit niet scherp, je moet het wel natuurlijk kunnen gebruiken. Een enkelgebroken bit kan ook scherp zijn als je er heel de tijd aan hangt! En er zijn heus wel meer mensen die met zo'n bit rijden hoor, hebben jullie daar ook allemaal zo'n commentaar op?

Nog 1 tip:
Op een aantal foto's zie je goed dat Marcus echt door je been heen loopt, train dit door hem stukjes opzij te laten gaan voor je been (een beetje zoals wijken). Het gaat er dan niet om dat hij mooi schaart, maar dat hij respect heeft voor jouw been. Wees dan ook niet bang om hem een keer een schopje te geven, want al dat vet van hem breekt de schok wel . Ik heb zelf ook een haflinger en ik weet dat het soms moeilijk is om een beetje tot ze door te komen! Maar met training zal dat vast wel lukken! Succes!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:05

gefeciteerd!!!!!

heel veel geluk met je pony, veel succes met rijden, en ik vind het er al veel beter uitzien!!!!
op een aantasl foto's vind ik haar echt netjes lopen

veel plezier samen

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:14

Mikkie schreef:
Volgens mij zijn een aantal bokkers helderziend, dat ze op basis van dit topic zulke conclusies kunnen trekken.

Lees al langer de topics van ChingYi en basseer ook daar mijn uitspraken op. Maar ook mijn kritiek was opbouwend bedoeld.....ondanks dat ik weet dat TS tot op heden niets deed met opbouwende kritiek.

Ga er toch van uit dat alle goede tips van iedereen deze keer wel door TS opgepakt worden.
En gefeliciteerd met haar paardje had ik al gedaan.

Paulientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:36

Maar kijk toch maar uit met wat die boer tegen je heeft gezegt.
4 jaar geleden had een boer voor mij een paard gekocht, ik mocht hem beschouwen als mijn eigen. Het enige wat ik moest overleggen was als ik bijvoorbeeld een strandrit wilde gaan maken, maar dan ging het er mee over of hij me erheen wilde brengen. Ik betaalde stalling en de hoefsmid moest ik ook zelf betalen. De laatste 2 jaar betaalde ik ook voor de entingen.
Er werd altijd gezegt: "als de tijd rijp is en je genoeg geld hebt om hem echt zelf te onderhouden is hij voor jou"

En nu is de boer ziek geworden en heeft hij Tarzan 2 weken geleden verkocht aan iemand anders.

Probeer verzekering te krijgen dat hij ECHT voor jou word anders raak je hem zo kwijt.

En geloof me dat doet echt zoveel pijn en ik scheld mezelf elke dag nog uit dat ik geen verzekering heb gemaakt dat hij echt van mij zou worden.

Voor de rest over dat bit, je zadel en of je kan rijden daar geef ik geen reacties op. Dat doet de rest van bokt wel geloof ik zo.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:56

Mooie peesjes zeg!!Tof voor je dat je marcus gekregen hebt maar, til er niet te veel aan sommige boeren zijn echt wel raar te begrijpen maak ik ook veel mee!!!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:00

ik ben met plien4tarzan mee eens
ga aub naar een betere stal maar die stal is echt heel slecht er is genoeg stallen die ong, rond 220 euro kost die een goede rijbak, stallen en dagelijkse verzorging hebben en een paddock/ weidegang .
denk vooral na dat die paardje toch niet van jou is !!
GA AUB NAAR ANDERE STAL
sorry ik kan gewoon niet aanzien

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:58

even over het laatste...
hoe zou ze ergens anders heen moeten gaan als marcus van die man is?
trouwens als ze hem krijgt als hij de pijp uit is om het zo maar te zeggen moet hij daar blijven staan zij hij
er komen ook nieuwe stallen maar daar heeft de man nog niet aan kunnen beginnen doordat er iets is gebeurt met hem. anders waren er nu al nieuwe stallen enz.

of bedoel je dat ze zelf ergens heen moet gaan dus niet meer op marcus rijden? (anders snap ik het even niet )

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:20

ik zou niet te hard juigen. oude boeren zeggen dat vaak. maar als je wat wilt of wat dan ook dan heeft hij nog het laatste word zeg maar. als ik jou was zou ik zorgen dat je de eigendoms papieren krijgt anders is ie wettelijk nog van die boer.

maar voorr de rest zou ik wel op een manege of via een instructeur aan huis. les nemen. dat is beter voor jou en je paard valt ie ook meer af. want hij is veelste dik.

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:43

Sommige op bokt zijn blijkbaar jaloers..
Dit is nou echt typisch bokt om zo te reageren.

Maar meis marcus is een leuke haf hoor! Wel een beetje dik, maar dat is die van mij ook, moet ook aardig op dieet
Verder vind ik je houding niet eens zoo slecht hoor.
En mooie peesbeschermers, stoere kleur

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:49

Kitty schreef:
ChingYi schreef:

Hier ben ik het mee eens.
Eerst maar eens goede spullen voor je (eigen? ) paard aanschaffen, daarna komen de dekjes e.d wel.

en ander zadel idd, dit zadel past erg slecht.

Verder leuk paardje hoor, maar hij moet nog wel wat afvallen he .

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 17:58

Superleuke haflinger zeg!
Verder zou ik niet teveel vertrouwen op wat de eigenaar allemaal zegt. Officieel(?) is 't paard toch nog van hem en heb jij er niks over te zeggen..
Ik denk dat als je een paar lessen neemt jullie flink vooruit zullen gaan want hij kan echt mooi lopen! Verder ligt 't zadel ook niet goed. Je kunt idd beter ff verder sparen voor een zadel wat goed ligt ipv van je geld uit te geven aan van die kleine spulletjes.
Nog veel plezier verder met 'm .

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:41

Het ziet er al wat beter uit.
Ik had de foto's gezien dat je hem met dat pessoa-bit reed, maar dan een gat lager. En ik denk dat je zelf ook wel gemerkt hebt dat hij het bit nu een stuk beter aanneemt. Bij die andere foto's kroop hij echt wat achter het bit.
Ik zou zeker voor een dubbelgebroken of enkelgebroken bustrensje gaan.
Ik vind het een hele mooie Haflinger, maar hij is idd wat aan de dikke kant.
Ik weet eigenlijk niet of het verstandig is, dat jij een paard neemt. Een paard kost ontzettend veel tijd, geld, en vooral ervaring. En ik krijg soms het idee dat je daar echt een gebrek aan hebt, aan de ervaring.
Idd, ga is kijken voor een goed passend zadel, dit ligt niet fijn, en ik krijg het idee dat het voor jou ook niet fijn zit.
En nog een tip, die ik als ik jou was echt aan zou nemen, neem is goede lessen met de pony. Zodat je leert wat echt rijden nou eigenlijk inhoud. Dan maar een Anky-pad minder, les is veel belangrijker.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 18:52

Jullie maken je allemaal onwijs druk man! Marcus blijft denk ik gewoon bij de boer in kwestie staan, en hij zorgt er ook nog voor. Misschien was het allemaal maar een geintje van die boer! Maar als hij nou echt van de TS is dan blijft de boer er voorlopig nog wel voor zorgen hoor (toch? )

@ chingYi: Wauw, ziet er allemaal stukken beter uit! Echt 100 keer meer vooruit gegaan, en die peesbeschermers zijn ook goed en leuk!
Alleen als ik jouw was zou ik wel een cap proberen te vinden. Die zijn niet duur en geven toch echt een bult bescherming! Want als hij op het hek afgaat en je valt er met je hoofd op en je bent verlamp of iets anders ergs. Dan denk je, ,,jammer dat ik geen cap heb opgedaan''
Maarja het is natuurlijk eigen keus, maar omdat hij nog jong en speels is, is het wel handig

Maar echt leuke foto's nu!!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 19:14

v0sj: bedankt. idd hij is dik ja amar er gaat ook wat aan gebeuren, ben al bezig met zijn trainings-schema

Kitty: ja misschien idd wel beter ja. Maar een dubbelgebroken vind ik toch nog iets TE.....begin eerst maar eens met een enkelgebroken.

Tessebes: heb je ook gelijk in, maar ik moet ook nog veel werken aan mijn houding. MAar niet alles kan tegelijk

ditchie: idd lijnen. Hij vreet zichzelf echt dik. Ik zet hem nu elke dag eerder op de plaats en ga een stukje afzetten zodat hij niet meer zoveel kan eten. En vooral veel beweging, maar niet alleen rijden.

meiske16: een ander bit is zowiezo zeker. Alleen ben ik nog op zoek naar een goed en fijn bitje. En een goed zadel komt er ook, maar moet eerst ervoor sparen. cap..........

Sabientjeuh: Bedankt. ja dat weet ik en ik probeer zoveel mogelijk voor hem te doen, maar niet alles is natuurlijk mogelijk.

BlazingBoots: Bedankt....kleine beetje?
haha ja hij zou er ook mee stoppen, maar toen ik zei dat ie nu moest stoppen zei die dat hij later wel zou stoppen

Viennanova: hallow!!!! Als je KUNT lezen, had je zeker al 5000 keer kunnen lezen dat er een ander bitje komt, doos....sry
en waarom zou je niet zomaar een paard kunnen krijgen? er zijn zat gratis paarden dus waarom zou ik Marcus niet kunnen krijgen he?....

Mikkie: uhmmm ik snap het niet maarja
uhmm ja dat klopt maar ik geloof er nog steeds in.

Barbie1986: ja dat klopt. Het paard zelf is het goedkoopste maar daarna wordt alles duur. uhmm MArcus is 6/7 en die man al in de 60. Dus veel kans dat hij eerder gaat dan de pony. Ja dat snap ik maar ik wil er alles aan doen om hem nu op neen fatsoenlijk dieet te zetten.
JA klopt maar hij is gewoon dik en ik ben niet de grootste. Maar we zijn blij met elkaar en dat is wat telt en we moeten allebei nog veel leren.
Ok ik ben zelf ook al een beetje een begin aan het wijken te maken. Af en toe gewoon een klein stukje opzij. MAar omdat hij het nog niet zo goed snapt en niet tegen een schopje kan gaat ie nog wel eens gek doen, maarja dat zal ook wel zo over zijn als hij het wel snapt.

milo: Bedankt het is een HEM bedankt zal wel lukken

natasja50: goh als ik het niet aan zou nemen zou ik dit ook niet allemaal gedaan hebben.

plien4tarzan: ja ik moet zowiezo uitkijken. Ja ik zal ervoor zorgen dat ik het zeker weet. haha ja dat klopt, maar er is al veel over gezegd....bit, zadel enzz enzz enzz en steeds maar weer moet ik herhalen en herhalen maarja.

broerie: Bedankt. ja dat klopt wel, maar ik vertrouw hem wel.

Th0mas: wat is er zo erg aan. Hij krijgt een heel groot pak stro in zijn stal voor hem alleen genoeg eten en ook weer niet TE veel enzo dus wat is er mis mee met de plaats waar hij staat. Ik ben er blij mee en hij ook. En hij heeft zowiezo elke dag weidegang. Dagelijkse verzorging krijgt ie. BEn er nu hij van mij is ong. 4 a 5 keer per dag.
De stallen worden vernieuwd en het gras wordt gemaaid en er is nog een andere wei die eerst gespoten wordt en als alles klaar is ook in gebruik en die wei ziet er prachtig uit nu.

miranda1983: ja dat klopt maar hij zou in ieder geval al zijn papieren zoeken
ik een "instruktrische" gevonden zij gaat mij verdr helpen en ook met het andere bitje.

isabel: Bedankt. Hij moet idd nodig op dieet, nieuw trainings-schema nu ik elke dag kan rijden en bij de longeerspullen enzo kan komen en minder voer.
Hihi bednakt, amar moet nog veel leren hoor
En weer bedankt hip he, ik wou eerst babyblauw maar die hadden ze niet emer dus maar voor de rode gekozen

Marrepar: ja ik ga ook de nodige spullen bij elkaar rapen. hij moet idd erg afvallen, maar denk dat dat wel goed komt

_Kruimeltje: ja dat klopt, officieeel is hij ook NOG van hem, maar als goed is zoekt hij zijn papieren, maar ik wil er nog zekerder van zijn, dus ga wel wat afspreken.

Manuutje1990: Bedankt, ja nu wel, vroeger moest ik het echt niet proberen om hem zo te rijden. Een dubbelgebroken vin ik nog iets TE maar een enkeltje ga ik dus proberen, weg met het pessoabit
Ik weet niet, soms twijfel ik ook wel aan mezelf maar denk dat het wel moet lukken en er zullen wel wat mensen mij steunen
En les is er.

amie_x_mij: ja klopt. Hij blijft daar staan en hij zorgt voor hem, betaadl het wel allemaal maar voor de rest is het aan mij, voeren enzo doet hij ook en soms mag ik het doen, maar verder.....alles is aan mij. geen idee, denk niet dat het een geintje zal zijn, aangezien hij zijn paarden echt niet kwijt wil en hij denk ik toch al best snel uhmmmmm vertrekt . Maar idd hij blijft voorlopen ook nog voor hem zorgen.
Bedankt. ja ik vind ze ook erg leuk en ben er ook erg blij mee tsja nu je het zegt misschien is een cap toch wel handig, altans bij hem af en toe toch wel.