kiwi en ufo @ work (zijgangen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cleopetra

Re: kiwi en ufo @ work (zijgangen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:01

Karriebarrie schreef:
Ja maar vaak is het aanleren van een oefening niet door gelijk de hele oefening te doen, maar door eerst een klein stukje bijvoorbeeld.

Laat dan gewoon foto's zien van het "gewone" bevestigde basiswerk en een enkeltje van dit soort foto's. Niet alleen maar! Dan kunnen wij ook zien dat je paard geweldig loopt in de basisdingen...

ik vind niet dat het zo slecht gaat dat ik helemaal moet stoppen met de oefeningen ik vind foto 1 van SB en 2 van App. niet slecht en als ik wat op de kleine dingetje let binnenhand. ontspannen enz. enz. dan komt het vast wel goed.

ik zal de volgende keer drafje galopje voltetje laten zien en de fotos waarbij het ff misgaat weg laten.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 11:21

jeetje, hoop dat het goed bedoelde adviezen zijn voor TS...
leuk paard en kan best leuk lopen...
mensen houden jullie er rekening mee dat dit paard alles nog moet leren en dat de eerste keren niet perfect eruit zien...ik oefen ook weleens wat zijgangen met mijn knollie en dat gaat ook niet gelijk netjes in 1 keer...logisch, want anders kon ik nu al ZZ starten. iedereen moet leren zowel het paard als de ruiter en daar gaat training aan vooraf om te oefenen aan perfectie...

lekker oefenen, gebruik iets minder stelling, veel soepel maken en eventueel les voor ondersteuning en dan komt het best goed!!!

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 17:36

klomp schreef:
jeetje, hoop dat het goed bedoelde adviezen zijn voor TS...
leuk paard en kan best leuk lopen...
mensen houden jullie er rekening mee dat dit paard alles nog moet leren en dat de eerste keren niet perfect eruit zien...ik oefen ook weleens wat zijgangen met mijn knollie en dat gaat ook niet gelijk netjes in 1 keer...logisch, want anders kon ik nu al ZZ starten. iedereen moet leren zowel het paard als de ruiter en daar gaat training aan vooraf om te oefenen aan perfectie...

lekker oefenen, gebruik iets minder stelling, veel soepel maken en eventueel les voor ondersteuning en dan komt het best goed!!!

Thanx

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 19:59

Kimblie schreef:
aafje87 schreef:
Tja opmerkingen, heb er een aantal: Buigingen zijn veel te sterk met als contra reactie van het paard -> hoofd kantelen.
Te scheef zitten in stellingen.
Geen 3 sporen rijden bij schouder binnenwaarts(ook dit komt door te veel stelling, trekt het paard uit verband)
http://www.mijnalbum.nl/Foto=PVF3PJXN[/img]
heb er streepjes onder gezet zo dat je het verschil kan zien.
Hakken ook blijven uitdrukken, je moet het paard aanwijzingen geven met de kuit niet met je hak. Dit is lastig maar leer eerst je paard goed op kleine kuitdruk te lopen, zolang dit niet optimaal is is je basis ook niet goed!! En geen goede basis geen zijgangen!!!
en eerlijk gezegt kan ik het appuyeren dat je uitvoerd absoluut geen appuyeren noemen heeft meer weg van op een verkeerde manier wijken voor het been.(sorry dat ik zo bot ben maar goed!)
Hoop dat je er ook wat van leert en niet er alleen boos om wordt!

Je haalt me de woorden uit de mond!
Dat appuyeren lijkt totaal nie op appuyeren !
En zoals de rest zegt => Leer eerst jou paard de basis tegoei!
Want het hoofd van je paard word gewoon verschrikkelijk gekanteld! Bij elke foto zie je dat!
En eh.. wel een beetje saai maar => Toque ? Handschoenen ?

ik ben het hier helemaal mee eens..

appuyeren lijkt niet eens op appuyeren. achterhand gaat niet mee! schouderbinnenwaarts is op 4 sporen, terwijl dit er 3 moeten zijn! recht blijven zitten is ook moeilijk zie ik. probeer niet een kant op te 'leunen'maar gewoon recht op je pony te blijven zitten.
je spoor niet zo erg in de ribben van je paard/pony drukken.(niet aan het been? ) en niet aan de binnenteugel trekken tijdens travers/schouderbinnenwaarts! hiermee belemmer je de beweging van z'n achterbeen, wat dan moeilijker kan ondertreden.
ik snap eigenlijk niet waarom je al die moeilijke oefeningen gaat doen als je toch geen concour rijd. ga dan eerst concour rijden en dan moeilijkere oefeningen doet. (of ga gewoon recreatief rijden)

en trouwens: als je les kunt nemen doe dat!

ik snap heus wel dat je paard niet alles in 1 keer kan. maar sla de basis NIET over!!!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:10

het lijkt wel of je um omtrekt... sorry..!!.. mijn mening. vraag anders les van iemand die je daar bij kan helpen.. ben ook met de andere gereageerden eens..

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:19

Citaat:

appuyeren lijkt niet eens op appuyeren. achterhand gaat niet mee! schouderbinnenwaarts is op 4 sporen, terwijl dit er 3 moeten zijn!

als je les kunt nemen doe dat!

ik snap heus wel dat je paard niet alles in 1 keer kan. maar sla de basis NIET over!!!

Lees eerst het topic even goed door dan hoef ik niet overal dubbel antwoord op te geven maar oke

1 ik heb les
2 ik sla de basis niet over heb er alleen geen fotos van geplaatst
3 foto 1 van SB is op 3 sporen

en waarom zouden degene die geen wedstrijden rijden niet mogen oefenen?

recreatief rijden is met mijn paard zowiezo niet mogelijk!

Ze is nl. overijverig dat ik haar 6 jaar geleden kocht was ze amper te rijden sinds ik bij deze instructrice zit gaat het erg goed en kan ze zelfs stappen degene die dit paard persoonlijk kennen zullen wel weten dat dat een hele prestatie is!

door dr lekker wat aan het werk te zetten zijn we een heel end gekomen zodat we tegenwoordig zelfs redelijk buiten kunnen rijden!

ze had bij het nemen van deze fotos een wat mindere bui ze stond regelmatig op haar achterbenen te dansen maar die heb ik maar niet geplaatst!

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:36

@ heidehofs

ik neem aan dat dit jouw topic is en dat je dit ook zelf bent zo niet foutje
viewtopic.php?f=10&t=440239&hilit=

ik maak er een gewoonte van om topics te bekijken van mensen die wat bot commentaar leveren als dat dan superfotos zijn dan denk ik ach dan heb je mischien wel het recht maar als ik dan dit vind dan moet ik toch wel ff grinniken

foto 6 ai spoor
foto 13 hoeveel sporen was het ook weer?
foto 14 oe weer die spoor
foto 15 daar is tie weer

Sorry hoor no hard feelings moest er ff uit

al sjij het niet bent stom van mij maar zo wel dan moet je volgende keer maar iets milder zijn met je commentaar!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:11

Intussen is zij al wel Z2 startgerechtigd....

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 21:38

Engeltje schreef:
Intussen is zij al wel Z2 startgerechtigd....

maar daar is ze gekomen door de zelfde fouten te maken!

en daarom mag je het commetaar wel wat vriendelijker en opbouwender houden dat houd het plezier er wat meer in op de site!

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:44

cleopetra schreef:

maar om er nou alleen maar foutloze fotos op te zetten is ook zo onsportief

cleopetra schreef:

ze had bij het nemen van deze fotos een wat mindere bui ze stond regelmatig op haar achterbenen te dansen maar die heb ik maar niet geplaatst!

1ste + 2de in verband --> Hoezo zet je die foto's er dan niet op?

2de : smoes?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 21:49

Mooie paardjes heb je Ik weet wel dat een SB niet op 3 sporen was maar dat zou je nu onderhand wel weten..

cleopetra schreef:
@ heidehofs

ik maak er een gewoonte van om topics te bekijken van mensen die wat bot commentaar leveren als dat dan superfotos zijn dan denk ik ach dan heb je mischien wel het recht maar als ik dan dit vind dan moet ik toch wel ff grinniken

foto 6 ai spoor
foto 15 daar is tie weer

al sjij het niet bent stom van mij maar zo wel dan moet je volgende keer maar iets milder zijn met je commentaar!

ZOOO ..
Jij zegt:
Foto 14: oe weer die spoor..
Hoezo ze doet toch gewoon draven ..
foto 15: daar is tie weer
Idem ..

DAT snap ik dus niet, ik kan zelf ook geen SB met mijn pony rijden .. maar daar zijn we nog niet aan toe, maar dat je dan zulk commentaar terug geeft snap ik ook niet

Leg het es uit ..

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 22:58

sporen om dr laarzen!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:58

met veel oefenen kom je er wel,het duurt lang voordat je echt op een hoog niveau kunt rijden.Ik vindt het er best goed uitzien, ik wou dat ik het kon haha.Mooi paard heb je trouwens.
Veel sucses ermee,je kunt het zeker

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 23:08

narrator schreef:
cleopetra schreef:

maar om er nou alleen maar foutloze fotos op te zetten is ook zo onsportief

cleopetra schreef:

1ste + 2de in verband --> Hoezo zet je die foto's er dan niet op?

2de : smoes?

ik heb van het werk ook de slechte fotos geplaatst!

van de rest niet vond het niet nodig om de fotos te plaatsen van het steigeren omdat ze dacht dat er een eng monster achter de bak woonde!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:16

Ziet er niet slecht uit. Maar het ziet er niet gemakkelijk uit.

En, bij appuyeren zie ik dat je op de eerste foto je been afsteekt. Moet je niet doen, want het paard moet kunnen buigen om je been, net als bij travers. Mijn instructrice had altijd een foefje om het idee van appuyeren aan je paard te geven; De diagonaal oprijden, en op de lijn van de diagonaal travers rijden.

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 23:30

Angeliek schreef:
Ziet er niet slecht uit. Maar het ziet er niet gemakkelijk uit.

En, bij appuyeren zie ik dat je op de eerste foto je been afsteekt. Moet je niet doen, want het paard moet kunnen buigen om je been, net als bij travers. Mijn instructrice had altijd een foefje om het idee van appuyeren aan je paard te geven; De diagonaal oprijden, en op de lijn van de diagonaal travers rijden.

ja dat klopt zo oefen ik het ook nog steeds wel vaak

ik stak vroeger altijd mn benen af omdat ik al vond dat ze zo hard ging is nog steeds een handicap probeer dr op te letten!

het voelt ook niet gemakkelijk ik doe ook meestal een paar pasjes en dan weer rechtuit omdat ze er nog moeite mee heeft!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 23:47

Oh, bij Ixo voelde het ook niet gemakkelijk.. Ixo wou geen stelling geven.. Had ie veel moeite mee. Nu gaat het steeds beter. Ik heb gewoon steeds vanuit een kline volte het appuyement ingezet. Dus dan reed ik het appuyement met de stellinge n buiging uit de kleine volte. Of ik maakte een links/rechts-omkeert, en appuyeerde weer naar de hoefslag toe. Nu doet ie zn appuyemnt best netjes.

Gewoon veel blijven oefenen, en vragen of iemand mee wilt kijken als je zo'n moeilijke oefening rijdt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 03:23

weet je wat ik nou niet snap... dat een ruiter foto's laat zien van dingen waar ze gewoon nog niet aan toe is... is niet erg hoor, maar je word hier dan ook wel beoordeeld op wat je laat zien.. en sorry dat is niet zo goed...zegt niks van dat jij en je paard het niet kunnen , maar nu nog niet, en moment opname, of een foto is anders dan het echt zegt me weinig... wanneer je foto's plaats met benamingen erbij die het gewoon niet raken, waarom dan geen commentaar..

daarnaast vind ik het wel een leuk paard en een leuke combi en denk ik zeker dat jullie verder kunnen komen

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-05 09:24

baroen schreef:
weet je wat ik nou niet snap... dat een ruiter foto's laat zien van dingen waar ze gewoon nog niet aan toe is... is niet erg hoor, maar je word hier dan ook wel beoordeeld op wat je laat zien.. en sorry dat is niet zo goed...zegt niks van dat jij en je paard het niet kunnen , maar nu nog niet, en moment opname, of een foto is anders dan het echt zegt me weinig... wanneer je foto's plaats met benamingen erbij die het gewoon niet raken, waarom dan geen commentaar..

daarnaast vind ik het wel een leuk paard en een leuke combi en denk ik zeker dat jullie verder kunnen komen

het is niet dat mensen geen commentaar mogen geven maar doe het een beetje normaal en dan heb ik het niet alleen over mn eigen topic.

en het is gewoon niet zo dat als je een oefening fout rijd dat je er dan meteen niet aan toe bent

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:02

Het kantelen van het hoofd kan ook aan het gebit liggen...

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:49

cleopetra schreef:
@ heidehofs

wat zielig om topics van andere mensen op te zoeken en daar comentaar op te geven! echt zielig! ben je te bang dat je de enige bent die slecht rijd? nouw dat ben je echt niet want niemand kan 100% rijden!

en trouwens dat ben ik. maar dat is tijdens kamp en daar train je dus 2 keer per dag en die trainingen zijn heel zwaar. en dan kunnen ze wel is sloom zijn en terug vallen in tempo of impuls verliezen. dus moet je wel is een spoor(tje) geven.

FleuriesP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:50

cleopetra schreef:
@ heidehofs

foto 6 ai spoor
foto 15 daar is tie weer

sorry hoor maar wie is hier nou bot!!! je zet dit er toch niet voor niets op? ze mag toch commetaar geven en ik vin het heel stom dat je op je eigen commetaar van haar geeft!! sorry hoor maar dat doe je niet!!

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 11:52

Je paard is totaal niet recht! Daar zou ik eerst maar eens aan werken..!

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:39

Ga ik me er ook weer ff mee bemoeien !~Ten eerste lijkt t me dat kritiek altijd opbouwend moet zijn ! Dan is t handig als je wat tips geeft waar iemand misschien iets aan heeft ! degene van wie dit topic is , kan dan weer verder oefenen, en niet elk paard doet alles op dezelfde manier en voor dezelfde hulpen!
Juist een paard wat wat heet is in t rijden heeft baat bij veel uitdaging in t werk, en dat t dan niet altijd al bevestigd is geeft niets! Het is duidelijk dat er gelest moet worden als je wilt trainen met je paard, dat doet ze ook als je goed leest !
En over de opmerking hierboven dat t paard niet recht is, waarom geef je dan niet een paar oefeningen waarmee je volgens jou dit paard recht kunt stellen ?

Ik vind namelijk nog steeds dat je juist oefeningen moet proberen te rijden om je paard te gymnastiseren!

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:51

Mooi paard loopt netjes!!