1 Overheersende hand van ruiter

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boris

Re: 1 Overheersende hand van ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 07:26

Anoukie schreef:
Bij mij is het mijn linkerhand, terwijl ik rechts ben.

Zo is het bij mij ook en volgens mijn instructeur ook te verklaren. Aangezien ik rechts ben, is mijn coordinatie rechts beter. Daardoor kan ik rechts sneller/makkelijker/kleiner/beter (noem het maar op) inwerken. Links ben ik niet zo handig en daardoor werk ik daar wat grover en sterker in, met als gevolg dat mijn paard links dus ook sterk wordt... (door mij veroorzaakt dus). Grappig is dat ik mijn linkerhand ook hoger houd, meestal omdat ik de hele arm en schouder links dus niet volledig ontspan. Als ik heel bewust ga ontspannen dan gaat de hand vanzelf omlaag! Gevolg is wel weer dat er op andere vlakken van alles mis gaat, paardrijden is zo moeilijk.. zucht.

Civic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 13:36

pol013 schreef:
sterker nog, ik heb niet alleen een sterkere arm, ik heb ook een sterker been.

Een sterker been?? Wow die wil ik wel hebben! Hahha mijn benen zijn nog beetje papachtig zeg maar.. ook een belangrijk probleem, ik kan het nog niet genoeg opvangen dus.

Ik laat het maar heel even rusten op het moment, ik belemmer haar behoorlijk. Maar het stomme is, ik heb dit sinds kort en het kan zijn da thet volgende week ook alweer over is.
Je krijgt constant nieuwe dingen als ruiter, waardoor je aldoor weer merkt hoe moeilijk paardrijden is!!

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:40

Iedereen heeft dit denk ik wel, ik ben rechtshandig en wil vaak ook meer met mijn rechterarm. Bij mijn benen precies hetzelfde. Alleen overheerst mijn rechterbeen niet, maar merk het met wijken. Als ik wijk voor het linkerbeen is het 100x moeilijker om mijn pony naar links te laten wijken en heb minder kracht in mijn been. Bij wijken voor het rechterbeen gaat het allemaal weer heel vlot.