NK ijslanders op zondag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

grid

Re: NK ijslanders op zondag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 10:31

Pim weet denk ik idd wel wat ie doet.... Zijn paard heeft behoorlijk wat ijslands vuur, pfff wat een energie komt daar vanaf ... Al is het eigenlijk toch niet het (soort) paard waar ik van ga kwijlen
Al zijn er maar weinig paarden die zo kunnen tölten als zijn paard dat kan (zie hoe ver hij achter zakt en ondertreedt)

Bovendien reed hij hier maar met 1 hand en in zijn andere hand nog een vlag!!
Om te oefenen voor WK, want volgens mij was z'n paard ook nog eens erg onder de indruk van dat gekke bewegelijke ding naast hem --> denk dat dat nog vrij nieuw voor hem was ...
en je ziet bovendien dat de scharen van het bit en de teugels netjes gelijk lopen (niet scheef door mond)

is ondertussen trouwens alweer een hele tijd geleden dat NK was ...

faxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:51

vet leuke foto's!! echt vet mooi..ik zou ook nog maar een keer naar zo;n wedstrijd meoten gaan kijken.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:55

Ik ken die mensen niet, en het paardje tolt idd wel mooi, maar dan nog vindt ik het geen reden om zo'n ijzerwerk te gebruiken en er dan ook nog zo op te gaan hangen. Dier vindt het duidelijk niet prettig, en heeft ook niets voor niets zn mond open.
Als ie zo goed is zou die het ook moeten kunnen met een enkel trensje zonder scharen en zonder zo hard te trekken.
Nogmaals, wat de uitslag is let ik niet op een maakt me ook niet uit, ik vindt het alleen een heel onvriendelijk beeld geven.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 11:24

Toydoll schreef:
Ik ken die mensen niet, en het paardje tolt idd wel mooi, maar dan nog vindt ik het geen reden om zo'n ijzerwerk te gebruiken en er dan ook nog zo op te gaan hangen. Dier vindt het duidelijk niet prettig, en heeft ook niets voor niets zn mond open.
Als ie zo goed is zou die het ook moeten kunnen met een enkel trensje zonder scharen en zonder zo hard te trekken.
Nogmaals, wat de uitslag is let ik niet op een maakt me ook niet uit, ik vindt het alleen een heel onvriendelijk beeld geven.

Ik ben het grotendeels ook echt helemaal met je eens en zal t ook niet goedpraten maar:
Bij ijslanders gebruiken ze dit bit dus voor het "fingerspitsengefüll" net zoiets als stang en trens voor dressuur
Normaal rijdt ie er op wedstrijden dus echt heel zacht mee (van wat ik heb gezien) en hij traint gewoon met dubbel gebroken bitje meestal in het bos en soms op baan enzo (weet ik uit betrouwbare bron)
Maar waarschijnlijk had ie deze ereronde met vlaggen e.d. wat onderschat ...
en t is een momentopname van een écht héle drukke ereronde ...
en dan komt het ijslands vuur ook pas echt boven (niet dat dit iets goedpraat, maar weet wel dat ze koste wat kost vooruit willen om te Spetteren e.d ...)

En toch komt een ruiter met paard ook niet zomaar op een WK terecht
ijslanders staan bekend om hun (eigen)wijze karakter en zullen dan ook eerder op zichzelf vertrouwen dan op de ruiter, dus als ie voor je wil blijven werken en dus alles voor je wil doen, weet je eigenlijk wel dat t goed zit, dat doen ze niet zomaar

Verder kan ik alleen maar zeggen, misschien had ik deze foto wel niet moeten plaatsen omdat het niet helemaal op een juist moment gemaakt is (drukke ereronde ipv nette proef), maar t was wel 1 van de kanshebbende paarden voor Nederland op WK en had verder geen foto van hen gemaakt....

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 11:43

Tzijn toch wel machtig moooie dieren als je ze zo in actie ziet Ik vind het er sneu uit zien die grote mannen erop (ik weet dat het kan), Maar tog, vind het er leuker uitzien bij die blonde vrouw. Maar wel mooi hoor!

Shezzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 15:24

Moet me toch even van het hart: mensen hier die geen ijslandse paarden rijden, gaan zich een beetje druk lopen maken of het wel of niet ok is om met een ijslands bit te rijden (en dat door de top van nederland) Komt m.i net zo arrogant over als ik ga zitten vertellen dat piet raaimakers of anky van grunsven haar of zijn paard teveel bewerkt met sporen. DAt is een martelwerktuig dat bij de grote paarden doodnormaal gevonden wordt ( en dat niet alleen bij de nederlandse top, maar ook bij mensen die er nauwelijks kaas van gegeten hebben en al sporen aantrekken als ze alleen nog maar een B of L proefje moeten rijden). Vind dit een beetje scheef want die sporen vind ik nou juist weer ondingen, maar daar mag bij de grote paarden iedereen mee rijden...

Kiwipitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:05

Foto's doen het niet

OscaR13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:15

Komt ook omdat het een oud topic is. *TeM*

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 16:41

OscaR13 schreef: