Toydoll schreef:Ik ken die mensen niet, en het paardje tolt idd wel mooi, maar dan nog vindt ik het geen reden om zo'n ijzerwerk te gebruiken en er dan ook nog zo op te gaan hangen. Dier vindt het duidelijk niet prettig, en heeft ook niets voor niets zn mond open.
Als ie zo goed is zou die het ook moeten kunnen met een enkel trensje zonder scharen en zonder zo hard te trekken.
Nogmaals, wat de uitslag is let ik niet op een maakt me ook niet uit, ik vindt het alleen een heel onvriendelijk beeld geven.
Ik ben het grotendeels ook echt helemaal met je eens
en zal t ook niet goedpraten maar:
Bij ijslanders gebruiken ze dit bit dus voor het "fingerspitsengefüll" net zoiets als stang en trens voor dressuur
Normaal rijdt ie er op wedstrijden dus echt heel zacht mee (van wat ik heb gezien) en hij traint gewoon met dubbel gebroken bitje meestal in het bos en soms op baan enzo (weet ik uit betrouwbare bron) 
Maar waarschijnlijk had ie deze ereronde met vlaggen e.d. wat onderschat ...
en t is een momentopname van een écht héle drukke ereronde ...
en dan komt het ijslands vuur ook pas echt boven (niet dat dit iets goedpraat, maar weet wel dat ze koste wat kost vooruit willen om te Spetteren e.d ...)
En toch komt een ruiter met paard ook niet zomaar op een WK terecht
ijslanders staan bekend om hun (eigen)wijze karakter en zullen dan ook eerder op zichzelf vertrouwen dan op de ruiter, dus als ie voor je wil blijven werken en dus alles voor je wil doen, weet je eigenlijk wel dat t goed zit, dat doen ze niet zomaar 
Verder kan ik alleen maar zeggen, misschien had ik deze foto wel niet moeten plaatsen omdat het niet helemaal op een juist moment gemaakt is (drukke ereronde ipv nette proef), maar t was wel 1 van de kanshebbende paarden voor Nederland op WK en had verder geen foto van hen gemaakt....