Nikkii_Lisa schreef:Hoi,,
Eerst wil ik zeggen dat je een mooi Haf hebt! Wat een mooi koppie heeft ie zeg! En die manen![]()
Maar nu komt de maar: Ik vind dat je niet mooi op je zadel past. Eerlijk gezegd is het geen gezicht. Ik zou geen zadel kopen die naar het springzadel toe neigt. Deze heeft namelijk een echt vooruitstekend zweetblad, hierdoor passen je knieen niet mooi tegen het zadel aan doordat je (sorry) kleine benen hebt. Daarom zou ik een dressuurzadel kopen of veelzijdigheidszadel met dikke kniewrongen met de punt op dressuur. Want als je knieen niet mooi tegen het zadel aanligt kan je geen rustige beenligging hebben, en zal je pony er hinder van hebben.
Het pessoabit werkt als hefboom, als je de teugels aan een van de ringen bevestigd en neemt de teugels aan, wordt er druk achter de oren gegeven doordat de bovenste ring naar voren kantelt en het bakstuk meeneemt. Dit bit wordt vaak bij springen en buitenritten gebruikt. Maar bij dressuur zal je er nooit goed mee kunnen rijden. Bij dressuur moet je contact houden met de mond en met pessoa zou je paard dus de hele tijd druk achter zn oren houden. Ik ken je paard niet, en weet niet hoe sterk hij is, dus ik laat jou beslissen of je een pessoabit in houdt of een bustrens in doet. Ik kan je wel adviseren met een normaal bit te rijden, maar heb nooit jouw pony in real life meegemaakt.
Het schouderbuitenwaarts is al uitgelegdIk vind de film tip een heel goed idee! Ik laat dat ook elke maand doen, en zo heb je gelijk een leuk filmpje voor later van jou en je pony!
Veel succes met oefenen!
En dan nog iets, ik vind het heel leuk om te lezen hoe goed je alle tips ontvangt en dat je echt wat aan jou en je pony wil gaan doen om verder te oefenen. Daarom wens ik je heel veel succes!
Doeii,,
als je m op de gewone bitringen doet dan is het het zelfde als een gewone enkelgebroken..
Ik vind de film tip een heel goed idee! Ik laat dat ook elke maand doen, en zo heb je gelijk een leuk filmpje voor later van jou en je pony!
het heeft pas geen werking als je de bakstukken EN de teugels op het grote ringetje hebt.
)lesje maar wel erg leerzaam, alleen mijn kont doet een beetje pijn van het werken
mocht mijn teugels bijna niet gebruiken, alles met mijn zit en het zadel zit al niet geweldig dussuh...maarja hij liep echt een HEEEEEEL stuk beter dan normaal en ook lekker ontspannen(met soms even opvliegen maar dat heeft ie altijd wel eens) maar het leek echt net alsof het een heel ander paard was. Alleen madam