Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Marcus alweer poging op bokt@work (verbetering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 19:51

Nikkii_Lisa schreef:
Hoi,,

Eerst wil ik zeggen dat je een mooi Haf hebt! Wat een mooi koppie heeft ie zeg! En die manen
Maar nu komt de maar: Ik vind dat je niet mooi op je zadel past. Eerlijk gezegd is het geen gezicht. Ik zou geen zadel kopen die naar het springzadel toe neigt. Deze heeft namelijk een echt vooruitstekend zweetblad, hierdoor passen je knieen niet mooi tegen het zadel aan doordat je (sorry) kleine benen hebt. Daarom zou ik een dressuurzadel kopen of veelzijdigheidszadel met dikke kniewrongen met de punt op dressuur. Want als je knieen niet mooi tegen het zadel aanligt kan je geen rustige beenligging hebben, en zal je pony er hinder van hebben.

Het pessoabit werkt als hefboom, als je de teugels aan een van de ringen bevestigd en neemt de teugels aan, wordt er druk achter de oren gegeven doordat de bovenste ring naar voren kantelt en het bakstuk meeneemt. Dit bit wordt vaak bij springen en buitenritten gebruikt. Maar bij dressuur zal je er nooit goed mee kunnen rijden. Bij dressuur moet je contact houden met de mond en met pessoa zou je paard dus de hele tijd druk achter zn oren houden. Ik ken je paard niet, en weet niet hoe sterk hij is, dus ik laat jou beslissen of je een pessoabit in houdt of een bustrens in doet. Ik kan je wel adviseren met een normaal bit te rijden, maar heb nooit jouw pony in real life meegemaakt.

Het schouderbuitenwaarts is al uitgelegd Ik vind de film tip een heel goed idee! Ik laat dat ook elke maand doen, en zo heb je gelijk een leuk filmpje voor later van jou en je pony!

Veel succes met oefenen!
En dan nog iets, ik vind het heel leuk om te lezen hoe goed je alle tips ontvangt en dat je echt wat aan jou en je pony wil gaan doen om verder te oefenen. Daarom wens ik je heel veel succes!

Doeii,,

als je m op de gewone bitringen doet dan is het het zelfde als een gewone enkelgebroken..

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 20:47

Willen jullie ajb. niet zulke enorme lappen tekst quoten?
Als je even verwijst naar degene waarop je reageert, werkt het ook prima!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 21:13

mijn complimenten,het ziet er al stukken beter uit,super dat je gaat proberen om een ander zadel voor je pony te krijgen.
ik hoop voor je dat het lukt met les,dat zou helemaal mooi zijn
succes!

Yvonniej schreef:
als je m op de gewone bitringen doet dan is het het zelfde als een gewone enkelgebroken..

boven de gewone bitring zit toch het ringetje waar de bakstukken aan vastzitten?dan is er volgens mij altijd een (lichte)hefboomwerking.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 21:31

SjAnnepAn: ehmm nee denk et niet. Ik weet niet wat ze nou doen. Dus ik heb geen idee. Hij is nu wel pas 3 geworden, maarja geen idee.

buster4ever: ja idd iets te rond.
Nee maar ik rijdt ook alleen op de lagere vlaktes en niet in het hoge gras, maar deze wei is een stuk fijner rijen en zeker als het kaal is(daar is vroeger een bak geweest van de vroegere ponyclubje dat ze daar toen die tijd hadden)

Yvonniej: het is niet precies hetzelfde het heeft pas geen werking als je de bakstukken EN de teugels op het grote ringetje hebt.

Snoevie: bedankt. Ja ik heb het vandaag proberen uit te leggen, maar mijn andere verzorgpony heeft nu een lelijke wond en is gehecht door de dierenarts enzo en de stallen worden vernieuwd enzo en dat kost allemaal ook geld, dus een nieuw zadel wou hij niet, wel zou hij de kussen eens flink laten opvullen, dus dat is al een begin

net les gehad, morgen komen foto's ervan. Het was een ontspannen(saai )lesje maar wel erg leerzaam, alleen mijn kont doet een beetje pijn van het werken mocht mijn teugels bijna niet gebruiken, alles met mijn zit en het zadel zit al niet geweldig dussuh...maarja hij liep echt een HEEEEEEL stuk beter dan normaal en ook lekker ontspannen(met soms even opvliegen maar dat heeft ie altijd wel eens) maar het leek echt net alsof het een heel ander paard was. Alleen madam was haar bustrens vergeten dus uhmmm even aan Jytte: volgende keer wel niet vergeten he maar volgende keer (hoop ik) dat ik echt met een bustrensje kan rijden.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 06:32

super hoor
ik durf te wedden dat het vast goed gaat met een gewoon trensje,want nu ziet het er ook al rustiger uit.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 09:59

Nu nog een cap, dan is het perfect!
Ziet er beter uit hoor!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 10:03

Snoevie: ja denk het wel alleen denk ik dat ik hem toch bij die ehmmmm kurenmomenten niet kan houden maarja gewoon proberen

Bobbielover: cap is eigenkeus dat zit niet fijn, ok het is veiliger maar die van mij past niet echt veeeeeeel te groot, ik kan hem op de kleinste stand zetten en nog kan ik em over mijn hoofd heen halen en de cap hangt met de achterkant dan ook in de nek en dan is het nog gevaarlijker dan zonder cap.

858585

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 11:05

Als je anders een gelpad onder je zadel legt tot je iets beters hebt, of een dubbel gevouwen deken ! Wij hebben een klein hafje op stal daar past ook geen een zadel echt lekker op ! Nu ligt er een deken onder, geen gezicht maar ja, de druk wordt wel beter verdeeld!
Wel logisch dat je les beetje saai was, je zal moeten beginnen met t basiswerk! Maar dat is toch fijn als je nu al voelt dat ie lekkerder loopt ! En dan wat leuke oefeningen voor de afwisseling!
Heb je balkjes, is ook nuttig om mee te werken, anders beetje creatief zijn met grote takken ofzo !
Wie weet kun je t zadel wel ruilen met iemand ?
WElke bitmaat heb je nodig? Misschien heeft iemand wel een trensje over in die maat !
Groetjes, en succes

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 13:29

hey ja een deken. Bedankt daar was ik zelf nooit op gekomen denk ik. Dat zou een optie kunnen zijn, eens kijken of ik nog wat heb liggen, ga het vandaag gelijk eens uitproberen balkjes komen. hij heeft een zeer grote mond dus denk 13,5 ong. dat heb ik volgens mij tenminste.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:24

ChingYi schreef:
ga het vandaag gelijk eens uitproberen

ja heb het gedaan. Het zat echt een stuk beter, en weet je....ik kom op de kniestukken Het zat ook een heel stuk lekkerder en mijn kont deed niet zo'n zeer, vandaag voor het eerst ECHT gesprongen met zadel en het ging um best wel goed. alleen 1 keer is ie er uhmm een beetje heel erg vandoor gegaan en een bokje gegeven en toen lag ik er bijna af maarja voor de recht ging wel goed en hij liep ook niet meer zo diep

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:33

haha nou veel oefenen dus!
Je moet er natuurlijk wle rekening mee houden dat dit nog een behoorlijk groene pony is!! Die jij moet afleren dat hij niet op hol mag slaan.. Dus ik hoop dat je genoeg te zeggen hebt over hem.. wat dat is wel moeiljk hoor..

Maar iig veel succes met de lessen..

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:38

amie_x_mij schreef:
haha nou veel oefenen dus!
Je moet er natuurlijk wle rekening mee houden dat dit nog een behoorlijk groene pony is!! Die jij moet afleren dat hij niet op hol mag slaan.. Dus ik hoop dat je genoeg te zeggen hebt over hem.. wat dat is wel moeiljk hoor..

Maar iig veel succes met de lessen..

jah dat klopt. Hij is nog maar drie kwart jaar onder het zadel. Nou opzich wel maar vandaag was hij beetje hitsig en hij schrikt zowiezo al snel en Patty die stond beetje vroeg op omdat hij de balk eraf gooide en daar schrok hij volgens ons van en toen op hol geslagen, hij ziet geen draad ofzo nee hij rent er als een gek op af en zag het nog net op tijd en blij dat hij stopte want anders lag ik eraf, hing al op zijn hals maarja het is nog goed afgelopen.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:44

ziet er zeker stuk beter uit. je kan ook zelf voor een zadel sparen.... dat zou ik doen als je zeker weet dat je hem nog heeel lang blijft doen. en dat bitje ach... als er goed mee omgegaan word vind ik er niks ergs aan. zie geen getrek..

maar ga zo door... en hoop dat hij goed op het trensje gaat reageren

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:49

haha ja sry ben ik niet gewend he
maarja dat was dus de enige keer dat marcus op hol sloeg..hij rende echt bijna door dat hek heen raar beest :S

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:51

miranda1983: bedankt. ja dat hoop ik ook, maar ik weet niet hoelang ik daar nog blijf omdat ik dus een eigen paard krijg.

pattypaard: uhu maakt niks uit, volgende keer wachten he whaha ja

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 20:52

Ik zou dan zeggen.. laat hem dan maar een keertje door het hek heenlopen, leert hij ook van..
En als hij daarvan schrikt of zich zeer doet, dan doet hij het ook zo snel niet weer!

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 20:56

amie_x_mij schreef:
Ik zou dan zeggen.. laat hem dan maar een keertje door het hek heenlopen, leert hij ook van..
En als hij daarvan schrikt of zich zeer doet, dan doet hij het ook zo snel niet weer!

och germ...... maar dat zal hij (denk ik) niet doen en weet je dan bezeer ik mezelf ook en dat heb ik liever niet

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:00

Ja dat is het enigste nadeel eraan..
Als je gaat springen en je paard wil zijn benen niet optillen..
als hij dan een keertje daardoro zich hard stoot of valt dan doet hij het opeens wel

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 21:05

ja dat klopt want die 2 keren erna deed hij het wel

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:11

ChingYi schreef:

jah dat klopt. Hij is nog maar drie kwart jaar onder het zadel. Nou opzich wel maar vandaag was hij beetje hitsig en hij schrikt zowiezo al snel en Patty die stond beetje vroeg op omdat hij de balk eraf gooide en daar schrok hij volgens ons van en toen op hol geslagen, hij ziet geen draad ofzo nee hij rent er als een gek op af en zag het nog net op tijd en blij dat hij stopte want anders lag ik eraf, hing al op zijn hals maarja het is nog goed afgelopen.

omdat je al problemen had met het sturen, lijkt het me nu geen goed plan om te springen, leer hem eerst goed op je hulpen te reageren, en z'n halsje lang te maken..

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 21:42

Sorry dat ik het zeg maar ik vind het plaatje als geheel er echt gewoon NIET uitzien. Het lijkt wel of je bijna verdwijnt op dat paardje zeg! Mag ik vragen hoe hoog ie is?
Maarja als hij wat afvalt zal het er al wel beter uitzien, maar nu vind ik het echt geen gezicht, sorry!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 06:53

tja niet iedereen heeft de mogelijkheid om op een voor hem/haar perfect passend paard te rijden....

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 07:44

Wow, wat een kolos.
Maar wat een stoere haf!!
Het ziet er al beter uit dan ik gezien heb.
De rest is al gezegd en dus doe ik dat niet
Ga vooral op deze manier door, dan komt het helemaal goed

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:38

esmir: ik heb het begin en op het einde veel gewerkt met wat jij mij toen zei. En ook met het voorwaarts, neerwaarts. En daar tussenin die tijd hebben we even een paar sprongetjes genomen en niet eens hoog.

Barbie1986: Wat makt lengte nou uit. Ik kan ook zo op een paard van 2 meter stappen. En hij is helemaal niet groot, maar ietsjes groter dan mij(een D/E-pony dus). Maar omdat hij zo DIK is oogt hij veel groter.

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 08:38

Amanda schreef:
Wow, wat een kolos.
Maar wat een stoere haf!!
Het ziet er al beter uit dan ik gezien heb.
De rest is al gezegd en dus doe ik dat niet
Ga vooral op deze manier door, dan komt het helemaal goed

Bedankt idd het gaat wel al wat beter ja, hopelijk gaat het dan met een trensje ook zo.