Kleine bruin @ work !!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: Kleine bruin @ work !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:33

sorry maar dit vind ik echt niet kunnen, ook al is het voor 1 keer. alleen daar moet het beestje al een jaar van bijkomen...en tja het lijkt bloed op de derde foto, maar weet het niet zeker....meid ga zoals gezegd lekker tennissen of ga op een manege waar je les krijgt!!!! tjonge jonge!!

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:36

zo we gaan al redelijk richting het verhaal van amie_x_mij! We zitten al op de 2e pagina!
Laatst bijgewerkt door _Anouck op 19-07-05 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:40

Je bent er absoluut te groot voor! Gelukkig had deze pony geen hoofdstel aan, of je trok heel zijn mond kapot!! Zoek een grotere pony en laat deze lekker bij haar veulentje in de wei/stal lopen!! Nu ben ik echt wel ff woest , zo reageer je niet op een beestje! Een paard moet je met respect behandelen, en als je zo gaat blijven doen ga je niet goed in de paarden hun hartje te komen staan :s

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:44

zie je anouck?
Nou kun je hem niet meer verwijderen
Ik zou vragen of er een slotje op kon komen..

Het ziet er uit als iets in de richting van bloed.. maar iig geen vers bloed..
Misschien is er ooit iets gebeurd, misschien wel met een hond/varken/koe

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:50

Aanpakken mag inderdaad maar wel op een terechte manier.
Op de laatste foto trek je het hoofd van de pony zowat achterover.
Aan de achterbenen te zien trek je hem flink uit evenwicht ook.
Als ik dit in IRL had gezien had ik je echt van die pony afgetrapt, dit is belachelijk

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 11:57

Hahha, ik liet het niet eens toe IRL
Maja, het gebeurd toch wel.. dan is een tinker wat beter voor je... (niet dta je die niet kan verpesten hoor, maar die hebben nog wat kracht om terug te trekken )

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:02

ik vind het ook zielig uit zien
beestje ziet er zo lief uit he
zo hoor je toch niet met een beestje om te gaan

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 12:04

en als ik er was bijgeweest had ik je er ook afgesleurd...dit kan gewoon niet, hoor!!! misschien ben je wel een hele lieve meid, maar rijden kan je niet laat staan het omgaan ermee!!

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 13:33

zoals je zelf al schreef je moet je schamen
je zit erop alsof je je agressie kwijt moet

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:01

klomp schreef:
en als ik er was bijgeweest had ik je er ook afgesleurd...dit kan gewoon niet, hoor!!! misschien ben je wel een hele lieve meid, maar rijden kan je niet laat staan het omgaan ermee!!

Idd !!!

nobless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:05

Nou heb zo'n medelijden met dat lieve kleine shetje DIT KAN ECHT NIET! dit hoef ik idd niet in het echt te zien ik had je er ook van af getrokken laat dat beestje lekker in de wei lopen ofzo. zoek een grotere pony waar je op kan lessen misschien leer je dan rijden

_britt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:21

je bent idd te groot, maar een shetlander kan dit gewicht nog gemakkelijk dragen. die reacties vind ik ook een beetje te ver gaan. ik denk dat ze zelf ook goed weet dat ze te groot is, ze heeft tenslotte ook nog een ander paard. dat heeft ze er bij gezet.
ik ben zelf ook op een shet begonnen en ook in het begin met een halster. want als je dan trekt zit je tenminste niet aan zijn mond te trekken. ik vind dat dit voor één keertje wel kan.
volgens mij hebben jullie allemaal nog nooit op een shet gereden, want dan zouden jullie wel weten dat shetjes behoorlijk eigenwijs kunnen zijn en streken hebben.
ik ben zelf btw absoluut géén pennymeisje. ik ben van een halster naar stang en trens gegroeid

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:34

Heb je wel gelijk in hoor britt!! Waarschijnlijk wou bruin gewoon niet luisteren als ze 1 keer trok en deed ze het dus al harder.. ik heb ook al gezegd.. wees blij dat ze dit met halster deed
Maar ok, ik begrijp dat het geen lekker beeld geeft

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:37

ik vind het er ook niet prettig uitzien, maar om haar nou meteen voor Dierenbeul uit te maken dat vind ik wel te ver gaan sorry,. Ik bedoel. dit meisje is duidelijk Penny en ze vind het leuk om wat foot's erop te zetten laat haar dan, ook al ziet het er niet uit zoals het hoort.. maar probeer het haar dan op een andere manier te vertellen en niet op zo'n manier.!!

ikkiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:41

Ik vind het alsnog geen lekker gezicht. Ik heb van m'n 6e tot m'n 14e Shetlanders gereden. De meest eigenwijze. Maar ik heb nooit zo aan het halster gehangen..
Ik was wel consuquent, maar op een heel andere manier!
Wie weet is de foto inderdaad op het verkeerde moment genomen, maar dan wel een heel verkeerd moment! Op allebei de foto's zie je dat die pony zich gewoon schrap zet (kijk naar de stand van de benen)

Ok, misschien was ik wel beetje te snel met oordelen, daarvoor dan mijn excuses. Ik schrok me gewoon rot van het beeld..

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:42

Oke! Laat dan effe onderstellen dat die pony nie wou luisteren, dan hoef je toch nog altijd niet zo zitten te trekken met die 'teugels' en je pony zo uit evenwicht brengen! Ook al is dit voor 1xtje, dat hoeft zo niet !

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:48

Maar welke kant wil je nou eigenlijk op je trek aan links en aan rechts....meestal gaat je pony dan naar achter maar dat kan niet wnat er staat iets achter......ik verbaas me niks als die omhoog is gekomen!

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:50

dat het er erg uit ziet zul je nou vast weten dus dan hoef ik je niet nog een keer zitten te vertellen maar wel over de aanpak, zo te zien heb je een zweepje in je hand en dan kun je inplaats van lomp gaan zitten trekken wat niet helpt worden ze alleen maar boos van ook een tik(je) met nadruk op tik(je) dus niet afslaan een tik(je) geven met de zweep..
als dit je eigen pony is zoek dan een leuk klein pennymeisje uit die dit shetje goed kan verzorgen en rijden..

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:51

ze rijd hem niet meeer hoor.. ze heeft een tinker

Kimblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:54

My god! God weet hoe ze daar op zal rijden! Als ze zo'n shetje niet aankan, wat al behoorlijk sterk is, hoe moet ze het dan doen met een tinker!?!

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:57

jezus zeg ik vind dit ook echt zielig hoor en je ziet gewoon dat hij/zijn het echt niet leuk vind vind je jezelf dan echt niet een beetje verschikkelijk te groot voor dit kleine lieve beesie ??

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 14:59

Beste bokkers..ik ben pissig....Niet op de fotoos maar op jullie achterlijke overdreven reacties... Wat moet zo`n kind nu wel niet denken

Mijn paard staat gestald bij anouk haar ouders thuis.. Zoals ze zelf ook al zvertelde was dit voor 1x..zij heeft zelf een paard (tinker)
Ze weet zelf ook wel dat te lang is...Waarom denken jullie anders dat ze gewoon nog ene paard heeft...

Wees een beetje aardig tegen iemand van 11 die nog maar pas aan het rijden is en die hier op bokt net komt kijken...ze weet zelf ook wel hoe het WEL moet..En nee dat is geen bloed, als jullie de doppen open doen zien jullie dat dat gewoon opgedroogd water is op de laaste fotoo..

Bruin heeft zoals Anouk zelf ook zegt nu een vuelen en functioneerd gewoon als grasmaaier..en ja als het beestje eens niet luistert mag je best boos worden...

Bruin is erg eigenwijs en m,et halster zit er ook niet echt een stuur op.. Deze fotoos waren puur voor de fun..en trouwens genomen een half jaar terug midden in de winter..

Doe normaal tegen elkaar...

Zo dat moest ik even kwijt...

(by the way..ze krijgt vakbekwam les van mij op haar tinker..Dus dat komt helemaal goed:P )
Laatst bijgewerkt door Madelief28 op 19-07-05 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:00

Kimblie schreef:
My god! God weet hoe ze daar op zal rijden! Als ze zo'n shetje niet aankan, wat al behoorlijk sterk is, hoe moet ze het dan doen met een tinker!?!

moet je haar echt zo afzeiken? Je weet ma god niet hoe ze op een adnere pony rijd.. Sjee :S En dan nog heb jij er last van !?

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:03

Mijn god! Arm beest... blij dat je een halster omhad, want die laatste foto...
Ik zeg verder maar niks..... is al gezegd

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 15:04

SLotje aub