Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ChingYi_Dino

Re: Mijn eerste L1 wedstrijd met Mariska!!!+heeeel veel foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 07:58

Stascha_kim schreef:
heey sorry ik oordeel dit keer niet maar 1 ding wel je vraagt stelling de verkeerde kant op bij het wijken[img]
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XN68L4RA[/img]
volgens mij heeft ze hier verkeerde stelling en hoeft ook weer niet zoveel stelling hoor.(volgens mij geef je hem verkeerde stelling het kan aan mij ligge. )
en verder geen commentaar ik geef altijd teveel kritiek

oops sorry dat is de verkeerde foto. Dat is idd die van het wijken. Dan heb ik waarschijnlijk 2 keer dezelfde link gekopieert maar ehmm dit is wel de goede stelling maar idd wat te veel, maar als ik haar meer rechtuit laat komen gaat ze nog meer wijken.

dat ene plaatje moet er bij H-B van hand veranderen tussenuit en de tekst moet 1 plaatje lager

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 08:22

@Anzuhlaa: nee ik kende haar voor ponykamp nog niet eens, nog nooit gezien of iets. Ik woon in Limburg en het ponykamp was in Drenthe.

@Natasja50: djuu jij kan ook alleen maar naar die andere topics kijken he. Het gaat hier om DIT topic en niet om het een of het andere van de vorige keer. En waarom zou ik bij zo'n onderlinge wedstrijd persee aan de teugel moeten rijden. De pony die eerste was geworden heeft ook niet aan de teugel gelopen, misschien paar stukjes net zoals bij Mariska maar ook niet zo de hele tijd.

@Unicorn1984: nee dat is een andere Mariska, de verzorgpony van Patty, maar dit is mijn mariska. Ik was in het begin knap zenuwachtg maar daarna ontspande ik ook, in het begin hobbelde ik af en toe wel es met doorzitten maar laterna ging het wel, dus denk toch wel dat ik me laterna ontspande, maar waarom ze dan niet aan de teugel loopt....geen idee want normaal doet ze het wel als je haar eenmaal in de hand hebt. En nee er is idd niks mis met de B hoor. Ik ga officieel ook gewoon in de B startten.

@window: Bedankt. Idd wat window zegt, het is een onderlinge wedstrijd, veel paarden reden niet aan de teugel en dat hoeft ook niet. Ok het ziet er netter uit maar het hoefde niet persee. Maar mijn beugels zijn idd wel kort.

@MsMarit: geen idee, zou best kunnen ja, maar ik rijdt het liefste met korte beugels en zit dan ook gemakkelijker. MAar het zou idd best kunnen dat ik ongemerkt steun zoek, maar zelf merk ik het idd niet nee.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:14

Afbeelding sorry hoor maar als jij dit wijken voor het rechterbeen noemt dan snap jij het nog niet helemaal ten 1) je wijkt voor het linkerbeen
ten 2)Je hebt verkeerde stelling

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:21

Dit is maar ponykamp!!! Misschien de volgende keer bij vermelde!! Ik vind het er niet netjes uit zien, slordig!! Daarbij de beugels langer!!! Daarbij bij de L1 mag je ook lichtrijden en bij jou staat er dat je het meeste hebt moeten doorzitten!! En denk aan je tenen!! En dat wijken is geen wijken volgens mij is dat gewoon over de middelijn of een volte.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:25

Je hebt ook nog je handen wat laag vind ik en het lijkt net dat je ze wat vast zet. en wat doet je binnenhand af en toe. en handjes voor het zadel!!

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:28

Wat mij ook als eerste opviel zijn die korte beugels , volgende keer iets langer doen

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:42

hm jij bent dus naar gasselte geweest, dan zou ik maar niet zo blij zijn met je punten want ik reed daar vorig jaar iets van 180 punten met o'neill en dat beest liep alleen maar te sterrenkijken. ze geven daar gewoon overal hele hoge cijfers voor. ik had een jasje en een witte broek aan paard had losse manen kreeg ik een 9.5 voor uiterlijk! :S

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 10:56

wow ga je springen of crossen ofzo met die beugels? :S

SjAnnepAn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:00

Idd je beugels paar gaten langer doen .. dan ziet het er al heel anders uit denk ik! en lekker in de B beginnen

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:34

Ik ben er ook 2 jaar geweest bij gasselte..
die punten slaan echt nergens op, sorry dat ik het zeg..
Ik zat dus op profy (zeg maar een wilde arabier in een proef) ik deed L2..
werd 4de en er klopte dus geen hol van, want profy was de hele tijd aan het racen en steigeren.
En ik had ook een 9.5 voor uiterlijk.. ook vanwege jasje en invlechten..

Ik heb ook op mariska gereden , toen was ze net onder het zadel.. Ze is juist onwijs makkelijk hoor! Toen ik er op reed zaten alle knopjes er al op.. ze liep bijna automatisch met het hoofdje naar beneden, als je maar genoeg been gaf. Een meisje dat een jaar reed deed haar L2 proef op mariska, ze haalde 187 punten..
Het jaar daarvoor reed ik op jolly de wedstrijd.. F11 was dat, de op 1na hoogtse f proef..
Ik werd gewoon 2de met 1 punt verschil op de eerste.. Alleen maar omdat jolly aan de teugel liep (overal stond bij, netjes aan de teugel..) achja..
Heb je ook nog op andere pony's gereden? wie had je als leiding?

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:43

Ik vind het er niet netjes uit zien.
Ik zou idd je beugels een stuk langer doen, dat staat een stuk netter. En op 1 foto lijkt het trouwens alsof je beugels erg ongelijk zitten.
Pony loopt uit elkaar gevallen, en het achterwaarts ziet er trekkerig uit.
Ik denk ook dat jullie nog lang niet klaar zijn voor een L1 proef.
Voor de rest zal ik geen commentaar geven, want als ik het goed begrijp was dit een onderlinge wedstrijd?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 11:55

ik snap ook niet dat je L1 rijd, je beugels zijn veel te kort je paard loopt geneens netjes en nageeflijk.
en in de L1 hoef je geen achterwaarts en heel de tijd door te zitten en uitgestrekte stap. en die punten snap ik ook al niet :S

giulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:02

niet onaardig bedoelt maar laat je paard is meer om je been buigen!! je sleept hem hier gewoon de bocht om.
Afbeelding

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:06

sluit deze topic maar je kan gewoon neit rijden je bent echt niet klaar voor de L en wijken weetje zelfs neit eens op welk been je aan het wijken been nou umzz... sluit deze topic maar lekker

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:32

Als dit L waardig is kan iedereen die nu b rijd meteen l starten
Je beugels zien er niet uit, je paard loopt te sterren kijken en weet niet eens wat stelling en buiging is, zoals hier gezegd word, je trekt hem gewoon de bocht om!
Ik vraag me toch af wat voor jury dat is geweest dit zou niet eens 130 punten mogen zijn!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 12:38

hunter87 schreef:
wow ga je springen of crossen ofzo met die beugels? :S

dat dacht ik ook toen ik de 1e foto zag,

maar bij een manege horen ze er toch wat van te zeggen als je beugels te kort zijn..??

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 12:52

Stascha_kim: Dit was een voorbereiding. Ik laat haar alleen stelling nemen. En ze kijkt de goede kant op. Bij wijken voor het rechterbeen druk je met je rechterkuit en het paard kijkt naar rechts maar loopt naar links.

Whisperke: HET STAAT ERBIJ!!!jees als je kunt lezen dan had je het wel gezien, of je bent blondtd of je bent kwaad omdat je niet op Marcus mag or whatever?jezus doe es ff normaal

SjAnnepAn: ja idd beugels toch wel langer doen. Ik ga officieel ook gewoon in de B starten.

amie_x_mij: ow leuk. idd de punten waren erg hoog. Profy een wilde arabier? oh dit keer liep hij echt netjes, maar was ook 4e geworden met Lisa.

Ja Mariska is echt een lieverd. Ik mis haar vreselijk. Maar Mariska is helemaal niet zo makkelijk als jij zegt. Ze loopt niet automatisch naar beneden, meer met haar hoofd in de lucht dan naar beneden en als je haar been geeft loopt ze veel te snel, ik hoef maar mijn been aan te leggen of ze loopt al sneller. En ze zetten er geen beginners op laat ze maar op her galloperen. Jolly? wie is dat? JA ik heb nog op Sytske een buitenrit gereden. Ik heb toen met PAtty geruild. MAar ohhhhh wat rijdt niet zo niet fijn, mijn kont deed echt pijn, achja friezen. Ik heb het er nooit zo op gehad, alleen dat ze wel erg mooi zijn. Mijn leiding? ehmmm ik heb er zoveel gehad.
Wie had jij eigenlijk als jury?
ik had Annika en nog zo'n meisje met blond haar die ik niet ken.
Maar L2? wij hadden maar tot L1.

Manuutje1990: Nee de beugels zaten niet shceef Ze liep met de proef idd uiteen gevallen en vaak op de voorhand, maar in het echt zag het er toch netter uit dan op de foto volgens sommigen. En ja het was maar een onderlinge wedstrijd.

PartTwo: Er is al vaak gezegd dat het maar een onderlinge wedstrijd is en het paard hieft niet eens persee aan de teugel te lopen er waren zat paarden die met hun hoofd in de lucht liepen.
En wij moesten dus wel achterwaarts en uitgestrekte draf en de hele proef doorzitten indien lichtrijden wordt gevraagd. Maarja die punten snap ik zelf ook niet echt.

giulia: ik weet het maar ik kan wel met mijn buitenbeen aandrijven maar dan loopt ze alleen maar harder en des te moeilijker ik haar de bocht om krijg.

xMarleeNx: ja eigenlijk wel, maarja ik zat zo wel lekkerder, eerst met te lange beugels gestapt en toen korter gedaan en zo zaten ze het fijnste.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:40

jij ken dus echt voor geen meter wijken je drukt hem nu weg met je linker kuit hoor.ikw eet neit maar je drukt hem echt weg met je linker kuit dus je wijkt voor het linker been

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:43

Afbeelding Oke iemand anders die haar uit kan leggen dat ze op deze foto voor het linkerbeen wijkt en dat ze verkeerde stelling heeft wie kan haar het wel wijs maken..?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:50

Hmm, je zegt dat je veel voor in de L hebt geoefend.
Momenteel rijd ik geen wedstrijden maar wil in het binnenseizoen gaan starten in de B.
Maar mijn pony beheerst al aardig wat van de M, dus moet ik dan ook daar maar gaan starten.
Ik bedoel dit niet verkeerd en hoop dat je er wat aan hebt, maar dat vind ik voor iedereen, hoe goed je ook kan rijden, hoe goed alle knopjes er ook op zitten, vind ik nog dat je bij het begin moet beginnen.

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:58

Ik vind het er beroerd uitzien na een week ponykamp. Je gaat echt niet vriendelijk met het paardje om. Je kunt het dan wel momentopnames noemen maar dan had er toch op z'n minst enkele foto's tussen moeten zitten waar uit moet blijken dat je het kunt ....sorry maar die kan ik niet vinden.

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 13:59

ik sluit me ook bij de rest aan!! vind het er ook niet als een L1 proef uitzien maar eeh vraagje..in een L1 proef moet je toch wel midden stap maar geen uitgestrekte stap? ik ga 28 augustus L1 starten dus daarom volgens mij zij mijn instructrice dat hoor...
doeiiii

thijs1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 14:02

Niet leuk voor je om te horen maar wel de waarheid wat hier gezegt wordt.
Wát een jury zeg, waar bestond die jury uit?Een stel kippen ofzo?

Jammer dat je nu valse hoop hebt gekregen maar dit is echt te erg.
Tegen de hand, te korte beugels, getrokken, scheef, neus in de lucht, zo te zien een hoog tempo, pony loopt gewoon onder je weg, constant in verzet, en dat doet een pony echt niet zonder reden. Je houding werkt niet echt mee en de onderhals van de pony is ook niet min door het sterrenkijken.

Vind het ook vreemd, zo'n jonge pony en zoveel verschillende ruiters op zn rug..Dan krijg je dus dit..
Succes met de lessen als je die neemt!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:06

tjah... voor een 4jarig paard is dit zeker wel een gigagebeurtenis. Ik zie ook dat je nog lang niet toe bent aan de L-proeven, en omdat ze pas 4 is is het toch wel belangrijk dat je zelf ook een beetje op niveau kan rijden. Zoals iedereen al gezegd heeft: beugels 4 gaatjes langer. Vind je dit te lang, ga dan een tijdje zonder zadel rijden en je zal zien dat het echt veel fijner zit. (serieus, je komt nu niet eens bij der buik om de juiste hulpen te geven! en zelfs dit is te kort als je dit een "springmaat" noemt...)
Stascha_kim Volgens mij wijkt ze voor het rechterbeen?! het lijkt op de foto dat ze naar links gaat, dus dan wijk je voor het rechterbeen...
Voor de rest erg leuk paardje! jammer dat ze al zo vroeg wordt ingezet in het manegewerk, zo kan je een paard echt flink vernaggelen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-05 15:10

ChingYi schreef:
Gister heb ik mijn eerste wedstrijd in de L1 gereden met mijn pony van ponykamp Mariska.
Ik was 7e geworden.......................

...............................................van de 8
maar wel met 173 punten Officieel is dat 2 winstpunten

Sorry hoor, maar op een officiële wedstrijd zou je hier nóóit 2 winstpunten voor krijgen. Zelfs in de B niet.

Ik ben na het zien van deze foto's wel benieuwd hoeveel punten de 1e had