Wegknetteren in galop tijdens rijden + update pg 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:01

Ik heb toen ik mijn vorige pony net had hetzelfde probleem gehad...De instructrice die ik toen had zei dat ik hem moest laten galloperen tot hij het zat was! De les duurde een half uur en na 40 minuten gallopeerden Jamir en ik nog *LOL* En hij begon net een beetje te zweten, terwijl ik bekaf was. Die aanpak hebben we dus neit meer gebruikt daarna Haha!
Bij een normaal paard ga ik toch maar weer met Margreet mee, en nu dus ook met Corona! Party!!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 20:43

Okee update:
maandag gereden, toen was het helemaal rotweer dus alles kraakte en piepte en ze liep al snrukend de bak in met de staart tussen de benen.
De deur was eng en de hoek met hindernissen zo mogelijk nog enger maar ik heb de teugels direct aangenomen en haar flink er doorheen gedreven.

Als je haar tegenhoud heeft ze zoiets van oh help, ik kan niet naar voren, dus nu wil ik naar voren en dan knettert ze weg.
Als ik haar naar voren drijf heeft ze zoiets van oh help, ik kan niet naar achteren en dan durft ze ineens weer niet voluit te gaan dus gaat ze er ook niet vandoor. Het lijkt dus te helpen.

Wat ik wel doe is stelling naar de muur als ze weg dreigt te gaan zodat ze eigenlijk geen kant op kan. Maar daar wordt ze ontzettend zenuwachtig van dus dat werkte niet bij haar.

Ik hou het voorlopig maar op voorwaarts rijden, wat ze me wel flikte maandag was omhoog komen, heeft ze nog nooit gedaan, maar ze vertikte het dus om voorwaarts richting de hindernissenhoek te gaan. Omdat ik haar goed 'opgesloten' had kon ze niet veel anders dan recht vooruit maar toen ging ze dus achteruit proberen, nog een keer drijven, nog harder achteruit, nog een keer drijven en toen kwam ze omhoog. Toen heb ik haar een tik achterop haar kont gegeven zodat ze naar voren vloog, en dat was precies de bedoeling Haha!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 23:46

Goed zo! Gaan met die banaan! Is ze nou helemaal betoeterd! Luisteren! Netjes opgelost.