Ruby en Pedro @ dressuurwork [bont kwpn-dekhengst]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: Ruby en Pedro @ dressuurwork [bont kwpn-dekhengst]

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:24

Dat is precies wat ik ook wilde zeggen kitty.
ik heb helemaal niets tegen het gebruik van de slof(ik gebruik zelf ook wel eens een slofteugel). Maar waar waren die foto's voor? Als die foto's wprden gebruikt voor reclame dan sla je de plank wel behoorlijk mis. Leuke paardjes. Ze worden goed gereden. Hoe de slof wordt gebruikt kan ik niet zeggen omdat het momentopnames zijn maar ik ben er niet tegen. Alleen wel jammer dat ze haar jasje en hoedje op heeft gedaan voor super foto's die er prachtig uit zien maar ik mag hopen dat de slof wordt weg gefotoshopt want dat kan echt niet goed wezen als reclame en heeft ze alle moeite voor niets gedaan.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 16:28

RUBYWHITE schreef:
Als eerste bedankt voor alle leuke reacties!

@ trisca: Ja oklahoma staat bij ons (heb je ge-pm-t)

@ Anydale : wij hebben inmiddels 4 bontjes staan en het is zeker een aanrader...

@ Easterlover: Ruby is echt een paardje hoor, ze meet 1m63 En pedro vind ik ook een plaatje van een hengst, hij is overigens ES goedgekeurd.

@ vOsj: dan heb je het net zo zwaar te pakken als mij

@ Hafjesbokker: Euh dat klopt, dat is min of meer een tic van mij, ik probeer zoveel mogelijk de foto`s te maken dat je het achterbeen goed in actie ziet...dus veelal zijn de foto`s dan wel het zelfde helaas..

@ Assiejlover: Heej daantje jij ook op bokt... Je komt nog maar gerust een keertje vaker rijden hoor, ging echt heel netjes

en de rest super bedankt voor de enthousiaste reacties

Hey Wen! jazeker, ik zit hier oko al een tijdje, langer dan op ZK maar ik ben hier altijd foto's aan t kijken omdat hier meer geplaatst word.
haha ja komt goed, we spreken nog wel een keertje af

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 19:41

Deze foto`s van pedro, waren idd bedoelt als reclame. Ik ben slechts de fotograaf en heb ook met de eigenaar overlegt. Kijk we weten allemaal dat zonder slof en een neusje meer naar voren het beeld veel vriendelijker en mooier is. Maar het is zijn wens. Om zo`n slof weg te gaan photoshoppen is geen probleem toch ben ik van mening dat je er dan maar eerlijk wat bij kunt vermelden dan dingen te gaan verbergen. Totslot van rekening blijven we eerlijk en open en hoeven we niks te verbergen op die manier. Anders zou het in mijn ogen helemaal de plank misslaan, want het is zeker ook geen reclame je paard zonder slof zo te rijden het is de keus van de eigenaar, ik als fotografe kan niets anders doen dan respecteren.

kleine toevoeging: door de slof weg te photoshoppen is het "probleem" zoals hij dus loopt ook niet verholpen. dat wilde ik er dus mee zeggen

verder wil ik me niet op de slof gebruik inlaten. daar zijn genoeg topics over geweest

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 19:46

leuke foto's hoor ziet er erg leuk uit en die bonte hengst is echt heel erg mooi

Rieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 20:23

BONT ze zijn echt gaaf de 1e is wel heel erg wit ben blij dat die van mij niet zo wit is scheelt je weer wassen voor de wedstrijd

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 22:03

tjonge, wat een geweldige paardjes!!!!!

vooral die hengst super mooie beesten, gewoon kwijlers!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 22:22

Rieta schreef:
BONT ze zijn echt gaaf de 1e is wel heel erg wit ben blij dat die van mij niet zo wit is scheelt je weer wassen voor de wedstrijd

haha, nou uhm, die eerste is dus wel voor mij...en gelukkig heeft ze een goede opvoeding genoten ze doet haar behoeftes op 1 plek en weet zich daarnaast goed schoon te houden...geen pisvlekje te bekennen alleen haar staart is nog al eens vies...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 06:41

Ze zijn echt super!!

Als ik oki ooit wil laten dekken wil ik deze hengst! Bont en bont; is dat zeker bont als uitkomst? Hoop het wel maar dacht het niet toch?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:22

Leuke foto's, dat meisje rijdt Ruby niet eens zo slecht vind ik . Ondanks dat je geen commentaar op de slof wilt, denk ik wel dat je het gaat krijgen. Zo strak als die nl. staat is het geen correct slofgebruik meer ,...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 08:47

Kitty schreef:
De enige reactie die ik op de slof-foto's geef, is dat ik ze niet geplaatst zou hebben omdat dat absoluut geen reclame voor de hengst en de amazone is... Geweldig mooi paard en hij kan prachtig lopen, maar de manier waarop hij daar gereden wordt... (en ja, ik weet de reden waarom ze met slof rijdt en daar heb ik verder niks op tegen. Mits hij wel ruimte zou krijgen om zelf de hand op te zoeken)

.

hier sluit ik me ook bij aan *sorry* ik bedoel het niet om te zeiken hoor.,.,

de andere vind ik er ook beter uitzien met rijden enzo, maar die hengst loopt wel ge-wel-dig met z'n benen !

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:01

Ik vrees dat ik me er ook mee moet aansluiten, dit is echt geen reclame. En ja, wat loopt hij super, maar op die manier, nah....

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 09:44

pharagirlke schreef:
ik ben het volledig eens met Kitty...
Super mooi paard maar....

Ben ik het ook mee eens, ik vind dit geen vriendelijk beeld geven...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:02

leuke paardjes allemaal mag je trots op zijn, en tja die slof zeg ik verder maar niets over.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 10:03

Anoukie schreef:
Leuke foto's, dat meisje rijdt Ruby niet eens zo slecht vind ik . Ondanks dat
je geen commentaar op de slof wilt
, denk ik wel dat je het gaat krijgen. Zo strak als die nl. staat is het geen correct slofgebruik meer ,...

Hi
Ik wil gewoon voorop stellen dat dit topic niet over slof gebruik gaat, even kort je zegje helemaal geen probleem. Maar bokt kennende wordt er gelijk een heel off-topic slof verhaal en daar zit ik niet op te wachten. Wat gezegd is over de slof is gezegd en daar wil ik het bij houden. Zelf had ik het ook anders gedaan, maar goed ik rijd dit paard niet en ik zou hem zo geen eens kunnen rijden. Voor het beeld was het ook mooier geweest als hij meer ontspannen was van voren. Maar een hengst als deze midden in het dekseizoen is dan ineens niet meer een zo te makkelijk rijden paardje. Maar laten we daar verder niet teveel offtopic gaan, uiteindelijk denken we allemaal t zelfde erover nietwaar?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 10:06

haike schreef:
Ze zijn echt super!!

Als ik oki ooit wil laten dekken wil ik deze hengst! Bont en bont; is dat zeker bont als uitkomst? Hoop het wel maar dacht het niet toch?

Pedro is geen slechte keus, uit 5 dekseizoenen vererft hij momenteel 81% bont. Mijn vriendin heeft een bonte Mecenas merrie door hem laten dekken en dit jaar een (groot) bont veulen bij gevangen. Ook heb ik een andere bonte veulen gezien uit een bonte 2e generatie samber merrie van pedro. En ik heb zelf uit een bonte merrie ook een bont veulen van pedro gefokt. Het kan dus wel, we weten inmiddels wel als je merrie rechtstreeks van samber is, dat samber x samberbloed veelal vos geeft (of 1 kleurigen)...maar jou oki is geen samber toch?

Je kan het proberen, pedro is 250euro dekgeld dus het proberen zeker waard.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:09

Super zeg! 3 parchtige bonte paarden bij elkaar

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 10:19

Eerste foto's zien er leuk uit! Maar die laatsten van Pedro doen pijn aan m'n ogen! Jakkes! En je wilt dan wel geen discussie over de slof, maar dan had je ze maar niet moeten plaatsen hoor! Ik zou niet eens foto's willen nemen van iemand die een paard zo rijdt!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 11:07

Zucht...
Weet je wat pas geen reclame voor een hengst is? Als iemand een ernstig ongeluk krijgt doordat hij zo heet is.
Veiligheid voor ruiter en paard gaat toch voor alles lijkt me?!
Mooie foto's hij kan echt goed lopen, jammer dat hij dat hier niet liet zien!
En is er niet die gezegde, de beste stuurlui staan aan wal?!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 11:36

MISTRAL94 schreef:
Zucht...
Weet je wat pas geen reclame voor een hengst is? Als iemand een ernstig ongeluk krijgt doordat hij zo heet is.

Beter kon ik het niet verwoorden

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:15

MISTRAL94 schreef:

Dus dat rechtvaardigt het gebruik van een strakgetrokken slof? Ik denk dat er toch echt andere manieren zijn.
Mijn laatste reactie in deze topic, ik wil niet deze topic verzieken met opmerkingen over de slof.

sympholover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:18

Heej, mag ik even wat vragen?? Oki is dat de afkorting van Oklahoma? Staat Oklahoma nu op manege De Oude Held? Dan ken ik haar!! Tis een lieffiej hoor!! Mooie foto's trouwens.

ajieto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 13:41

WAUWIE wat ziet Pedro er hier mooi uit!
Ik heb zelf een super mooi hengst veulentje (ik vind hem vooral zelf heel mooi, maarja... hihi) van hem, en vrijdag gaan we met ons veulentje naar de keuring! spannenddddd.........!
En nu hopen dan Marijn weer drachtig van hem is, 23 moeten we weer scannen....

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 13:55

sympholover schreef:
Heej, mag ik even wat vragen?? Oki is dat de afkorting van Oklahoma? Staat Oklahoma nu op manege De Oude Held? Dan ken ik haar!! Tis een lieffiej hoor!! Mooie foto's trouwens.

Ja oki=oklahoma, ze stond op de oude held, nu bij ons

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:41

MISTRAL94 schreef:
Zucht...

Weet je wat ik dan zeg? Zet er een betere ruiter/amazone op!

Sorry maar de fout ligt nl. altijd bij degene die erop zit. Als je niet met een hete hengst om kunt gaan, klim er dan niet op.

Zo, nu hou ik erover op .

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 14:50

klapt in de handen