Paard wil niet meer lopen..(met buitenrijden)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vamanda

Re: Paard wil niet meer lopen..(met buitenrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-05 15:57

gouda schreef:
Zelfde probleem Heb slechts 3 maal op haar buiten gereden. Ga ik met een groep dan jut ze die groep op. Ben je aan het draven niets vermoedend staat ze in ene stil, wil je haar naar voren drijven gaat ze in dr achteruit. Geef je dr op dr kop door houd op te zeggen of tikje te geven omdat ze niet op de kuit reageerd dan is het of steigeren of nog harder op de sloot af. Ontduik het probleem nu sowieso omdat ik geen buitenrit maatje heb nog (startende stal) maar baal eigenlijk van die bak iedere dag. Ze is wel verkeersmak en schrikt minder aan de hand dan erop. Maar ze schrikt van rare dingen is bijvoorbeeld bang van bladeren en bomen. Weet het ze neemt mij in de maling maar ja.

je hebt dus hetzelfde paardje als mij!!

hardstikke verkeersmak maar toch niet willen lopen
uit het niets stilstaan doet de mijne ook..

ze neemt mij ook in de maling ... haha
denk ik..

maar goed ik ga het morgen vroeg weer proberen sinds weken ..

ik erop mijn nichtje van 15 erlangs lopen

hoop dat het goed gaat..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 08:44

Succes, ik hoop echt dat je een oplossing vindt die voor jullie werkt!

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-05 12:53

ik heb gister met iemand gebeld die hier in de buurt woont

voor der buiten mak te maken..

alleen dan moet ik haar wel 2 weken bij hem stallen..

maar goed ik zie wel hij komt zaterdag kijken naar amanda

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 14:35

Vraag wel op welke manier hij dat van plan is want sommige mensen denken dat als ze maar flink wat geweld gebruiken lukt het wel, dan kun je je paard flink verpesten.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 17:39

Goh dit deed mijn paard ook!
Stijgeren en bokken heel de ratteplan haalde die tevoorschijn..

Ik had 1 hele mooie truc

Men neme:
1 springzweep
1 ruiter
1 dwars paard...

Recept:
Wil het paard niet meer--> Pak de springzweep en knal hem met kracht tussen de oren van het paard

Werkt heel goed hoor

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 20:58

tussen zijn oren wil ik eigenlijk niet doen..ivp kopschuw enzo

maarja ik wacht wel tot zaterdag wat die man zegt..

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 22:27

hmm mijn paard heeft dit ook echt jaren gedaan en nu soms nog steeds.. En het was altijd heel frusterend.. Ik had op een moment maar een dag uitgetrokken en ik was vastbesloten het bos te halen en daar een rondje te rijden waar je normaal dan anderhalf uur over doet deed ik toen 3 keer zo lang over! maar daarna werd het steeds minder.. Je moet denk i kzorgen dat ze de kans niet krijgen.. Flink door laten lopen (niet in volle gallop ofzo )maar gewoon goed doorlopen en op z'n donder geven, mijn pony wilde dan ook wel es bokken enzo maar daar moet je je ook niet door uit het veld laten slaan!

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 01:35

Dat heb ik vaak met paarden gehad. Maar ik gaf nooit op. Een keer ben ik terug gegallopeerd en mn instructrice gehaald, en die is er met de fiets of scooter achteraan gereden, met ZWEEP.

Toen probeerde hij omhoog te komen, en zn achterbenen gingen al richting sloot, toen hoorde ik ineens:'Blijven zitten Angelique!!!'
KLABATS. 1 grote mep met een longeerzweep was genoeg. Daarna heeft ie het niet meer gedaan. Dat is volgens mij ook de beste oplossing. Ze moeten weten waar grenzen zijn.

Wordt paard link? Wordt ik ook link..

Mijn paard kwam steeds omhoog op wedstrijd. Ook een paar keer een knal tussen zn oren gehad, en toen was het over. Nu doet ie het nog weleens als ik het pad naar de bossen op ga. Maar als ie het doet. Krijgt ie een knal, Als ie het daarna nog een keer probeer, krijgt ie echt op zn flikker.Hij is pas klaar met op en neer lopen, als hij er niet eens meer aan denkt om om te draaien.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 08:58

Vamanda schreef:
tussen zijn oren wil ik eigenlijk niet doen..ivp kopschuw enzo

maarja ik wacht wel tot zaterdag wat die man zegt..

Kopschuw heeft meer te maken als je iets met je hand doet lijkt mij!
Die springzweep waar je dan mee slaat daar weet ie niet eens van waar die vandaan komt dus denk ik dat kopschuw wel meevalt...!

@ Angeliek --> Ben het helemaal met jou eens!

Ik heb een keer met hem gestaan en ik heb geroepen en je gaat en ik ga er NIET af! Ik heb hem half verrot geslagen maar hij ging..
Ik zou ook zeker niet te soft zijn JIJ bent altijd de baas en JIJ beslist alles!..

Ik kan nu trouwens overal komen met mijn paard het gaat echt perfect!
Ik heb de springzweep altijd bij me en mocht er iets gebeuren waardoor die niet meer gaat hoef ik hem alleen maar omhoog te houden, waardoor die al loopt!

DUS --> De aanhouder wint!

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:04

Hallo,

Nou dit topic is mij op het lijf geschreven. Mijn paard is super zodra ze binnen een omheining is. Maar buiten is ze altijd een beetje nerveus geweest, maar het ging wel goed. Tot het 1x goed mis ging, ik probeerde haar voorwaarts te schoppen, en ze begon te steigeren en niet zo'n beetje! Ik ben 2 uur onderweg geweest, want ik wilde haar absoluut niet laten winnen, dus ik moest er continu af om haar ergens langs te krijgen. Ze stond echt van alles wat ze zag overeind (huizen, gras, paarden, de echte enge dingen weet je wel)

De keer erop was het allesbehalve over, we gingen zelfs bijna achterover. Met andere paarden erbij is het wel ok, maar dan durft ze niet goed voorop. Da's wel een beetje lastig als je wilde gaan crossen!

Maar het is een erg groot en sterk paard die behoorlijk overeind komt en ik ben gewoon bang dat ik achterover ga. En zodra ze iets ziet wat haar niet aanstaat gaat zo onmiddelijk op de rem en dan ben ik te laat om haar vooruit te krijgen. En dan zit mijn hartje alweer in mijn keel en dan ben ik ineens niet meer zo heldhaftig als dat ik normaal wel ben! Dus dan kan ze het gewoon winnen van mij.
Ik heb het wel geprobeerd om met een springzweep tussen de oren te slaan, maar dat werkte niet echt, ze is er niet blijvend van onder de indruk in ieder geval!

Ik hoop het te kunnen oplossen door veel met andere paarden mee te gaan zodat ze er weer vertrouwen in krijgt en ik zal het toch ook weer een keer alleen moeten proberen... Ik geloof niet echt dat het alleen maar streken zijn, voor de rest werkt ze zich helemaal uit de naad voor me, dat klopt dan toch niet met elkaar?

Ik snap er niks van, zucht...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:53

Ik ga vaak alleen naar buiten en beleef deze ellende ook af en toe, vooral als ik een tijdje niet alleen weg ben geweest. Ik doe eigenlijk niks. Het enige wat ik eis is dat ie met z'n kop de goede kant op moet kijken. En gaat ie achteruit, ok dan maar achteruit. Gaat ie omhoog, ok dan maar omhoog. Ik heb wel sproren aan - maar prik weinig, neem geen zweep mee, alleen mijn geduld. Ik word bang als ie oververhit wordt, dus ik ga om m'n eigen angst heen. Uiteindelijk gaat ie altijd verder. Het kan even duren, maar uiteindelijk kom ik altijd rond. De volgende dag dressuren en dan de dag erop het liefst weer. Wel een ander rondje, want anders krijg je van die 'obsessie-plekken' (hier gaat ie altijd omhoog en daar gaat ie altijd achteruit, enz).
Enig probleem wat ik af en toe heb is dat er mensen langskomen op een stuk fietspad waar ik over moet, nou ja, soms kunnen die er gewoon langs, en soms moeten ze even wachten. "Leuk he, paardrijden!" roep ik dan altijd.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 16:03

Ik denk dat ik dat ook zo maar eens ga proberen, gewoon net zo lang wachten tot ze weer verder gaat. Mijn eerste reactie is normaal van eehh potvr^%@$!* doorgaan, maar bij dit paard wekt dat dus alleen maar extremere reacties op met als gevolg dat ik weer bang wordt.

Toch maar eens zo proberen! Ik ga er maar eens een dagje voor uittrekken...

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 10:06

hij is vanmorgen komen kijken , en komt dinsdag avond er op rijden
ben benieuwd haha

ik laat wel weten hoe het gegaan is

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-05 10:09

haha hij logde automatisch in op mijn zusjes profiel

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 21:25

Rashida doet dit ook. omdat ze liever terug gaat naar het land. Ze staat nu weer even 2 weekjes op haar oude vertrouwde plekje op het land, waar ze 3 jaar lang heeft gestaan, daarna is ze naar de manege verhuist, omdat er een ander paard op het land ging staan en we daar geen boxen meer bij mochten bouwen, dus Rashida heeft zoiets, ik laat me niet meer terug rijden naar de manege.. Terwijl als je naar de manege rijdt, het de hele andere kant op is, maar goed. Verder schop ik haar gewoon naar voren, achteruit gaat ze niet, hoogstens dat ze even een protestbokje geeft en verder niks. En daarna is er ook niks meer aan de hand.

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 22:16

heb je wel geluk dat je het meteen heb afgestraft!

amanda drijft der zin echt door

ben benieuwd morgen hoe hij het doet op amanda

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:13

Ja ze moet maar gewoon normaal doen.. De eerste keer had ik geen zweep bij me en toen heb ik haar echt naar voren moeten schoppen en daarna ging ze wel weer en de keren daarna nam ik gewoon een zweep mee en toen heeft ze het nog 1x gedaan, maar heeft ze zo´n harde tik van me gekregen dat ze het nu echt niet meer in haar hoofd haalt om te gaan staken.. gelukkig maar..

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 17:39

haha goed van jou.,

over 2 uur komt ie hehe ben benieuwd

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:57

hij heeft er inmiddels 2 keer op gereden (buiten)
en het gaat steeds beter... vandaag heeft ze niet meer geprobeerd om om te draaien... overmorgen ga ik ook mee ( met mijn andere paard erbij) en dan kan ik een beetje kijken hoe hij het doet, en dan die volgende keer mag ik erop ben benieuwd...

hij zei: teugels goed kort houden , en been eraan
dus je kunt het beste draven dan kan ze niet zo snel omdraaien..

en als ze het probeerd meteen been eraan en tik anders moet je weer van voor af aan beginnen ( kheb een slim paard haha)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:51

Ik stap gewoon, want ik moet langs de weg enz, dus als ik dan op het ruiterpad ben ga ik pas draven..maar gister heeft heeft ze ook in haar uppie moeten lopen en niet 1x gestaakt.. Ze kan zich wel gedragen af en toe

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 23:35

beter hehe

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:07

Zo wel beter dat het beter gaat met jou paardje. Met de mijne lukt het nog steeds niet. Ik durf haar geen knal tussen dr oren te geven als ze omhoog komt. Van slaan word ze alleen nog maar meer gestressed. Die tip van teugels op maat en in draf zetten weet niet of die bij mijn paard gaat werken. Het staken doet ze meestal als ik aan het draven ben. Ze staat dan boem in ene stil.

Heb ook nog steeds geen buitenritmaatje gevonden

Vamanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 13:22

gouda schreef:
Zo wel beter dat het beter gaat met jou paardje. Met de mijne lukt het nog steeds niet. Ik durf haar geen knal tussen dr oren te geven als ze omhoog komt. Van slaan word ze alleen nog maar meer gestressed. Die tip van teugels op maat en in draf zetten weet niet of die bij mijn paard gaat werken. Het staken doet ze meestal als ik aan het draven ben. Ze staat dan boem in ene stil.

Heb ook nog steeds geen buitenritmaatje gevonden

ik zou als ik jou was ook geen knal tussen de oren geven
maar ik zou er wel voor zorgen dat ze gewoon persee moet draven geen gezeur maar draven en als ze ook maar iets minder gaat meteen met met zweep... dan weet ze wel dat JIJ de baas bent..
mischien een keertje spoortjes proberen buiten?? dat wil ook wel eens helpen met zorgen dat ze voorwaarts blijven..

echt als jij het zo vol houd dan is ze zo braaf maar je moet het dan wel elke keer afstraffen anders helpt het niet en dan kan je weer vanaf voor beginnen.

oja je kunt het natuurlijk ook opbouwen dat je begint met 10 minuten buiten...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:28

Het is idd wel een paard wat niet vanzelf voorwaarts loopt. Je hebt wel gelijk met dat opletten dat ze niet langzamer gaat draven. Voel het nog niet zo goed aankomen en grijp altijd net te laat in denk ik.
Met sporen heb ik nog nooit op haar gereden. Doe dat liever niet omdat ze daar bobbels heeft (bobbels is in het verleden wildvlees geweest naar horen zeggen). Ook is ze best wel bang van de zweep. Als ik ze een goede tik geef dan is ze over de zeik en kun je helemaal niets meer met haar beginnen. Dan gaat haar kop omhoog en dan wil ze alleen rennen, steigeren, staken etc. Ze is wel slecht aan het been daar ben ik nu met les mee bezig. Baal ook dat ik niemand heb om mee naar buiten te gaan dat maakt het ook niet makkelijker.
Heb jij wel een maatje al?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:37

gouda schreef:
Het is idd wel een paard wat niet vanzelf voorwaarts loopt. Je hebt wel gelijk met dat opletten dat ze niet langzamer gaat draven. Voel het nog niet zo goed aankomen en grijp altijd net te laat in denk ik.
Met sporen heb ik nog nooit op haar gereden. Doe dat liever niet omdat ze daar bobbels heeft (bobbels is in het verleden wildvlees geweest naar horen zeggen). Ook is ze best wel bang van de zweep. Als ik ze een goede tik geef dan is ze over de zeik en kun je helemaal niets meer met haar beginnen. Dan gaat haar kop omhoog en dan wil ze alleen rennen, steigeren, staken etc. Ze is wel slecht aan het been daar ben ik nu met les mee bezig. Baal ook dat ik niemand heb om mee naar buiten te gaan dat maakt het ook niet makkelijker.
Heb jij wel een maatje al?

tja, je mag met mij mee, maar ik weet niet precies waar je staat...ik weet ook niet of de afstand van mij naar jouw stal te doen is.