Klein A-ponytje aan het werk!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BeamerGirl

Re: Klein A-ponytje aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:52

Queengekje zat er idd gespannen op maar voor iemand van 13 jaar die voor de tweede keer een pony moet inrijden (opleren) vind k het helemaal niet slecht,en zoals ze zelf zei,ze zat er ook niet op haar gemak op door het zadel, de wei etc...
Trekken aan de teugel doet ze eigenlijk niet, (of probeert ze toch niet), voor het sturen brengt ze de teugel naar buiten. Thuis rijdt ze ook op mijn manier en dat is met de been en gewichthulpen rijden en zelfs zo licht mogelijk.
En tja het zadel,het is geen pony van haar en we kwamen daar voor de eerste keer, en de eigenaar had dat zadel mee (zadeltje stond te koop) maar hij gaat het niet kopen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 15:54

Noun nou rustig maar ik bedeol er toch verder ook neits mee. Ik vind dus alleen dat het er niet lekker uitziet. Maar zoals ik al zei weet ik dus dat het voor eht rootste gedeelte door het zadel komt. Heb alles wel gelezen hoor.

BeamerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 16:33

euhm bedoel er ook niks kwaad mee hoor, ik geef alleen maar een uitleg

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 16:34

@ Karoliena
BeamerGirl bedoelt het niet kwaad hoor Ze legt het alleen maar even uit.

En ik ben zelf 13. Ik had ook totaal geen idee wat ik kon verwachten. En ik moet nog even met Beamergirl dus bespreken want ik denk dat ik volgende keer zelf een pannekoekzadeltje mee ga nemen met staartriem dat ie kan zien hoe dat ligt de eigenaar! Of misschien neemt hij het westernzadeltje en past dat wel beter!

Maar ik moet dus vooral letten op het ontspannen!! Komt goed!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 17:18

Leuk beestje!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 19:23

allereerst, wat een poepie van een pony beest. Echt helemaal mijn typ haha
Mijn advies is, als je hem 2 keer per mnd gaat rijden, zal dat niet veel invloed hebben, als je in de gelegeneid ben, probeer het 1 keer per week. En doe het dan bij een goede instructuur in een bak. (weet niet of degene die nu bij je was, genoeg ervaring heeft met inrijden/lesgeven) En het kind waar de pony van is, op les gooien en als het kan rijden dan op de pony laten rijden. Het lieve beest snap er geen houdt van, moet zelf alles nog leren en dan zit er ook nog iemand op je die het allemaal niet snapt. Heel veel succes ermee. Laat je nog eens foto,s zien als het allemaal beter onder controle is

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 21:09

@ Esmeralda
Degene die bij me was heeft zelf genoeg pony's opgeleerd en nu ook haar eigen dekhengst enzo! Ook een BWP merrie wat ook op jumpings is uitgebracht!

En ik wil wel elke week, maar dat is bijna niet te doen! En dit was allemaal niet de bedoeling, het enige wat ik moest doen was even kijken in draf, beetje hobbelen, en dan vertrok die dus kijken wat daar aan te doen viel dan!

Maar ik dacht (en vanessa ook denk ik) dat zij wel al gewoon ingereden was! In een bak gaat niet, wantja tis in de wei wat de eigenaren dus wilden!

Ik zou al die dingen wat jullie mij zo aanraden heel graag willen! Ander zadel, les in een piste, .... Maar het is gewoon niet mogelijk helaas!

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 20:32

Het is echt een leuke pony aleen zou beweging wel goed voor dr zijn het is namelijk net een rond tonnetje:D en wel heel grappig!!!

kritiek is al gegeven maar ja mag je meer ontspannen(is al gezegt)

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:03

Ja het is inderdaad een tonnetje! Toen wij daaraan kwamen en we zagen haar Op het eerste zich was het zo van ok, wat is dat voor iets

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:11

Ik vind het een heel leuk ponietje. Maar ik denk dat 2 keer in de maand niet echt zal uitmaken. Dan kan je beter 2 keer in de week

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:16

nou ik vind het anders een aardig geruk en gepluk.
het zadel ligt te ver naar voren,je rijdt zon jong beestje veelste veel met de hand,en trekt'm te veel op de binnenhand waardoordie met hoofd helemaal naar binnen loopt en dus helemaal over de buitenschouder weg loopt.
zo rijdt j;m niet echt goed in....
met al dat getrek.
het is wel een leuk beestje

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 21:21

@ Meiske16
Dat weet ik allemaal nu Bedankt voor je reactie Maar ik wil even zeggen (tis weer geen excuus maar gewoon ff melden) dat ik de teugels redelijk losliet. Maar houd er rekening mee dat haar veulen in de stal stond! Was echt vreselijk! Paar keer op roepen, vooral de hele tijd naar daar trekken, en als ik dan van de stal wegstapte, dan deed ze inderdaad haar hoofd naar binnen en ik kreeg haar niet altijd weer recht

Maar ik ga er allemaal op letten De volgende foto's zullen er beter uitzien! Ofja ik zal er beter opzitten dat beloof ik!

En 2 keer in de week rijden gaat echt niet helaas

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:42

Een goedpassend zadeltje zal waarschijnlijk een hoop schelen, ook voor het jongetje van 3,5. Als de pony geen zadel meer in haar nek heeft kan het zijn dat het wegschieten in draf al een stuk minder is. Daarnaast helpt het niet dat de merrie een veulen aan de voet heeft, de zorg om het veulen is een perfect excuus om onder alle moeilijke dingen uit te komen. En de concentratie is dan ook slecht. Misschien gaat het beter met het veulen gewoon erbij bij het rijden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:52

inderdaad dat zadel...
ik vind het er ook niet vriendelijk uit zien, hij word verschillende keren in de mond getrokken (of zij) terwijl ze ong maar 3.5 is!
of het meisje is te jong om te beseffen dat ze niet met teugels maar met benen moet rijden, of de begeleider heeft niet genoeg verantwoordelijkheid om haar daarop te wijzen.

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:14

Leuk ponytje
Veel succes met der
xx

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 22:16

*Zucht* Ik snap dat jullie het allemaal goed bedoelen. Maar ik heb het hier al 100× gezet en doe het niet nog eens Phara gelieve te lezen wat ik zeg dankuwel!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-05 22:19

@ Phara nogmaals!
Zij is 5 jaar om het even te melden! Maar als je iets beter gelezen had had je dat hoogstwaarschijnlijk wel al gezien En als je goed gelezen had of toch een beetje wist je ook heeel zeker dat het een zij was

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 22:26

misschien handig om die eigenaren een paar eracties van dit topic te geven nav het zadel, de pony en hun zoontje? misschien dat ze dan dat bord voor hun kop weghalen, en beseffen dat ze nogal gevaarlijk bezig zijn.
slecht passend zadel, niet goed ingereden pony, zoontje wat niet kan rijden.. nou lekker... daar zou ik mijn dier en kind niet aan elkaar wagen. dat gaat ongelukken geven!
misschien kun je diegene die je aan de longe vasthoudt zover krijgen om met die mensen als volwassenen onder elkaar te laten praten dat die pony ergens goed ingereden moet worden, er een zadelmaker een goed zadel moet laten aanpassen en misschien een verzorger die die pony met rijden goed bijhoudt?
want met 1 of 2 X per maand bereik je helaas niets, hoe goed je het ook bedoelt. stel het gaat over 3 maanden mis, 3X raden wie ze de schuld gaan geven....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 09:03

Wat een schatje

BeamerGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 10:04

@ Phara, inderdaad zoals Queengekje zegt, eerst goed lezen.
Ik geef er verder geen uitleg meer aan. (als je alles leest ervoor krijg je al een reactie op t geen jij ons vertelt)
@lowara, ik weet dat 2x in de maand niet genoeg is, maar die man denkt veel te weten van paarden (zit al heel zijn leven in dravers) en ik heb die dag al met zijn vrouw gebabbeld, mijn gesprek zal helaas bij die man oor in, oor uit gaan.
In verband met dat zadel, hij heeft normaal een ander zadel voor die pony maar had deze keer dit zadeltje meegenome (zadeltje stond te koop) zo kon hij het proberen, we hebbe dan ook al na 5 min gezegd dat dit zadeltje echt niet gaat voor dit ponytje en hier luisterde hij wel naar. (ma goed) ps: ik ben diegene die de longe vast heeft. Dus we hebben ze al reacties gegeven die hier in dit topic staan vermeld.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 13:52

leuke pony zeg!!
voor de eerste keer vind ik het er best goed uitzien hoor!
succes ermee

Flepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 15:51

Ziet er goed uit hoor voor de eerste X weer echt rijden..
Maar probeer niiet te veel voorover te vallen.. Ziiee ehhmmm.. volgens mij foto 3..

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 16:49

@ Flepp
Ok dan Ik moet er inderdaad opletten dat ik niet naar voren val! Bij mijn shetje heb ik dat gevoel ook vreselijk erg dat ik voorover val! En op foto's blijkt dat ook

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-05 17:04

Woeah wat een onwijs leuk ding!!!!
Commentaar is al gegeven, maar ik vind het helemaal niet zo dramatisch hoor... een merrie rijden met het veulen dat in de stal staat IS moeilijk, en het ziet er daarom goed uit hoor!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-05 17:50

Bedankt Berdien

Eigenaar heeft deze lieverd van de paardenmarkt gekocht