Treasure @ WORK

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KC

Re: Treasure @ WORK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 12:18

ok omdat er zoveel lieve reacties kwamen dacht ik probeer ik het gewoon en heb me ingeschreven voor de oefenwedstrijd in montfort ( staat op bokt ) op 27.8. dus nu flink duimen dat ze het wat vindt.
zet natuurlijk weer nieuwe fotos van het trainen en van de wedstijd zelf erop... nog tips om mijn bonte kanjer lekker schoon te houden voor de wedstrijd?
voor de keuring heb ik haar gewoon lekker gewassen en emmer met spons en spul mee genomen misschien dat ik toch maar ga kijken voor een quater panzer ( bedoel van die beschermers, dekens met buikflap, startzak, spronggewrichtbeschermers etc die voor western paarden te koop zijn )misschi9en help dat ...hihi
denk het niet maar tja kan niet alles hebben...

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:24

Ik vind op veel foto's de hals verbogen tov het lichaam Vind dat persoonlijk slecht voor een paard dat nog niet zo lang onder het zadel werkt.

KC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 20:06

Katja schreef:
Ik vind op veel foto's de hals verbogen tov het lichaam Vind dat persoonlijk slecht voor een paard dat nog niet zo lang onder het zadel werkt.

ik denk dat het komt omdat zij graag met haar neus op de borst wil lopen en ik probeer om haar beetje de neus eruit te rijden,
soms buigt ze idd te veel maar dat komt van zelf goed als zij wat sterker wordt en meer balance heeft.
het is al weer beter geworden en aan de pessoa loopt zij ook erg fijn met haar neus niet te diep en de hals mooi gedragen.
ik begin nu lagsam met beetje balkjes lopen om haar rug wat sterker te maken en veel overgangen te rijden met neusje eruit
ik moet er wel bij zeggen dat zij heel licht in de mond is en makkelijk druk op twee teugels aan neemt zonder zwaar te worden ook de stelling gaat al beter niet meer te veel gebogen en toch lekker eronder met het binnen achterbeen...
dus er is nog hoop
kijken hoe zij zich ontwikkeld.
met freestylen loopt zij trouwens ook makkelijk gebogen of wel er dan geen hoofdstel / bit in zit dus misschien is het gewoon haar manier...
maar zal mijn instructrice er eens op aanspreken want op "verbogen" heb ik nog geen commentaar gehad...
bedankt en groetjes kc