Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Veel paarden worden op die manier beleerd dat is helemaal geen probleem. Of jij weet niet wat met bijzet teugels bedoeld word dat kan ook 

en ze maken gelijk kennis met wat druk op het bit. Je moet ze dus ook niet in de krul gaan zetten maar als je ze goed gebruikt kan het ook jiist goed werken.

Cinnepin schreef:Om haar met bijzet te longeren gaat ( als je het goed doet ) niet alleen met bijzet goedlopen hoorVeel paarden worden op die manier beleerd dat is helemaal geen probleem. Of jij weet niet wat met bijzet teugels bedoeld word dat kan ook
Maar als je indd met balkjes enzo aan de slag gaat zoals cissie zei is ook een goede oplossing.
Maar je gebruikt al een hulpteugel om haar goed te laten lopen zeg je...ze gaat er ruimer door lopen etc dus spreek je je al tegen met de opmerling die je aan mij gaf
Maar ik vind bijzet teugels prettiger dan touwtjes
. Je kunt ze verstellen zodat je de ene kant iets korterder maakt dan de andere kant etcen ze maken gelijk kennis met wat druk op het bit. Je moet ze dus ook niet in de krul gaan zetten maar als je ze goed gebruikt kan het ook jiist goed werken.
Als de tijd rijp is gaat iemand mij helpen met Bonito ( die veel paarden voor andere mensen inrijd ) en die zei dit ook
Maar ook de manier van cissie is goed
succes ermee

Yvonniej schreef:helaas zijn de eerste foto's kruisjes..
Cinnepin schreef:ehm vriendelijker??? wat is er niet vriendelijk aan dan?
van mij