Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Hij bleef dat altijd doen en toen zei men ma van de longeerzweep te pakken. Heb ik dan maar (aarzelend) gedaan. Bon, nog een poging met de zweep in men hand. en toen deed hij het goed. Hij liep wel redelijk snel maar was al lang blij dat hij niet meer steigerde of bokte!
*o/* lailapri schreef:waarom bijzets, zo leer je een paard echt niet zijn eigen evenwicht te vinden. Wij longeren nooit met hulpmiddel, alleen af en toe een bodywrap, maar dat was het.
Citaat:Als ik je verhaal zo lees zou ik zeggen zonde dat je die eerste keer braaf niet gewoon beloont hebt en gestopt met de galop, nu moest er wee vanalles uit de kast komen.
Ik samen met de eigenaares. Maar weet toch nog niet op wie ik ga kruipen hoor :s Citaat:geen evenwicht? Juist wel! je kunt een paard toch beter aan de lijnen bijzetten voordat je als je erop zit alles van hem gaat vragen?
bij ons op stal longeren we alle paarden met bijzet. ze trainen zichzelf zo zonder dat je erop zit. met name die pessoa teugel werkt echt heel goed. ten tweede heeft het meisje mét bijzet veel meer te zeggen over het paard. als hij netjes bijgezet zijn rondjes loopt gaat het veel gemakkelijker dat dat hij met zijn hoofd in de lucht gaat bokken en rennen.
) MAar toen wij hem kregen liep hij een B pacours veder niet. ( wij hebben alleen springponys thuis) hij snapte ook aleen het aangalopperen vvanuit draf.