Groninger fokmerrie @ jumpwork in felroze

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

Re: Groninger fokmerrie @ jumpwork in felroze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:47

Bedankt! En van die aanbiedingen om plaatjes te komen schieten wil ik graag gebruik maken! Mijn meeste Penny`s zijn heel schattig, maar ze knippen nogal vaak mijn hoofd uit het plaatje (is dat een hint? ) of ik hoor dat paardlief 'te snel springt' (iets vroeger knippen is geen optie uiteraard ).

En 1.30m? Tja, ik heb het ooit opgemeten toen ik met mijn vroegere pony Umar aan het trainen was voor de springwedstrijden. De hoogtes had ik toen met moeders` meetlint opgemeten & op de staanders gekalkt. In de manege hadden we namelijk een paar keer de staanders uitgesprongen en het viel me op dat dit thuis veel lastiger was. Nogal logisch, want de staanders in de manege zijn 1.50m en deze 1.60m geloof ik .

Anyway, ik ken m`n grenzen. Umar is een natural born springkanon waarmee je zonder een centje pijn een zoutzak nog een vette muur overstuurt, Prelude is gewoon een ander soort paard en ik vind het gaaf dat ze zo enthousiast doet wat er in haar macht ligt. Bovendien valt er nog genoeg te trainen voor ons op springtechnisch gebied (gister was madam ook weer in zo`n lekker ouderwetse 'Ik goa as n brandweer, want ik goa as n speer'-bui en dan moet ik er aan werken om haar in een handgalopje te houden) en van puur op hoogte trainen zie ik, zeker voor haar, de toegevoegde waarde niet zo. In de les heeft ze geloof ik eens 1.35m gesprongen (met een uums op haar rug ), maar dat mocht van mijn mams niet weer: ze is veel te bang dat Prelude`s buik opscheurt .

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:26

Stoere Prelude! Nu willen we natuurlijk ook meer duidelijke springfoto`s van Ingeborg en Prelude zeilend over 1,30 m. Als Kim die dan de volgende keer even schiet?

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 08:15

Wat verschrikkelijk lelijk, dat roze dekje.
Maar wat een geweldig leuk paard. Lekker onschuldig koppie, een beetje uit proportie als je haar zou bekijken als sportpaard.
Maar ze is gewoon LEUK.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 15:17

*Proest* Haha, smaken verschillen hè . Momenteel houd ik wel van campy, dus heb ik mijn merrie als een Barbiepaard aangekleed *tutterdetut*. Gelukkig past inderdaad vrijwel alles bij zwart.
Er hoort trouwens ook nog een roze/lila frontriem bij die één van de meisjes met Scoobydoo-touwtjes voor haar heeft geknoopt als dierendagcadeau .

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 20:13

een frontriem van scoobydoo touwtjes whahaha geweldig!
echt lekker lezen zoals jij schrijft over je paardje
staat leuk dat roze.

mariekie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:05

Wat een leuke groninger, een vriendin van mij rijd ook op een groninger, Dolore genaamd. En Dolore lijkt echt sprekend op Prelude, ook dat witte voetje achter en een wit kolletje En ook die korte benen en de hele bouw en ook dat de benen wijd uitelkaar staan. Dolore staat ook in Groningen ( Westerbroek) en is een 12 jarige merrie, misschien zijn het wel zusjes. Ik heb 1 foto bij viewtopic.php?f=53&t=436337 staan en dan de zevende foto. Het is niet zo duidelijk maar je kunt vast wel zien dat ze op elkaar lijken.

Arwennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-05 21:15

leuk paard!!! dat commentaar whaha echt gaaf beestje en leuke foto's!