) of ik hoor dat paardlief 'te snel springt' (iets vroeger knippen is geen optie uiteraard
).En 1.30m? Tja, ik heb het ooit opgemeten toen ik met mijn vroegere pony Umar aan het trainen was voor de springwedstrijden. De hoogtes had ik toen met moeders` meetlint opgemeten & op de staanders gekalkt. In de manege hadden we namelijk een paar keer de staanders uitgesprongen en het viel me op dat dit thuis veel lastiger was. Nogal logisch, want de staanders in de manege zijn 1.50m en deze 1.60m geloof ik
. Anyway, ik ken m`n grenzen. Umar is een natural born springkanon waarmee je zonder een centje pijn een zoutzak nog een vette muur overstuurt, Prelude is gewoon een ander soort paard en ik vind het gaaf dat ze zo enthousiast doet wat er in haar macht ligt. Bovendien valt er nog genoeg te trainen voor ons op springtechnisch gebied (gister was madam ook weer in zo`n lekker ouderwetse 'Ik goa as n brandweer, want ik goa as n speer'-bui en dan moet ik er aan werken om haar in een handgalopje te houden) en van puur op hoogte trainen zie ik, zeker voor haar, de toegevoegde waarde niet zo. In de les heeft ze geloof ik eens 1.35m gesprongen (met een
uums op haar rug
), maar dat mocht van mijn mams niet weer: ze is veel te bang dat Prelude`s buik opscheurt
.
. Momenteel houd ik wel van campy, dus heb ik mijn merrie als een Barbiepaard aangekleed *tutterdetut*. Gelukkig past inderdaad vrijwel alles bij zwart.
.