Peros@dubbele longe

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Peros@dubbele longe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:20

Nou reageer nou is niet zo dom allemaal zij weet zelf hesu wel hoe haar paard reageerd dat hij niet gek gaat doen weet ze zelf ook wel en anders had ze heus wel gestopt en het paard heeft geen ijzers dus nog minder kans om uit te glijden ik snap niet waar jullie je zo druk om maken ik had het alleen niet gedaan omdat wij daar ee longeer bak speciaal voor hebben maar dit kan best even voor een halfuurtje ofzo doe niet zo dramtisch man..Het is allemaal goed gegaan en ik denk niet dat ze het elke dag doet dus.. voor 1keertje kan echt geen kwaad je verracht niet door 1 keertje te doen heel je paard dus mensen doe een beetje normaal..:SNou meid leuk paard en loop best mooi hoor hij moet er ook nog goed aan wenne veel pezier met hem/haar doei doei zie er goed uit;)

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:27

Quote schreef:
:oo Ik moet me eigenlijk inhouden, maar zó slecht, zoals al gezegd is.
Is heel erg slecht voor zijn spieren en hoeven.
Had je hem beter eventjes los kunnen gooien.

Onzin. Is net goed voor hoeven en spieren, worden ze sterker van. Natuurlijk moet je het geen uren gaan doen, maar een kwartiertje stappen met een klein drafje kan ECHT geen kwaad en is zelfs bevorderend. En als het beton ruw is en je rustig aan doet, glijden ze daar inderdaad VEEL minder snel uit dan in een natte wei hoor.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:04

mariz schreef:
maar goed, bedankt voor jullie berichtjes hopelijk begrijpen jullie het een beetje

Zeker!
Is hij nu beslagen of niet?

En over mijn eerste reactie, ik dacht dat je het vaker deed, maar voor een keertje kan het idd geen kwaad

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 10:19

nee hij is niet beslagen, anders zou het helemaal note done geweest zijn.
bedankt voor de berichtjes.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:03

*jaloers op jou dekje* :Y

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:05

Mooi paard of pony
maar is het niet erg gevaarlijk om op te beton te longeren zijn hoevjes alleen al

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:23

hey mariz.

wat een gezeik weer over het beton. en voor de hoevjes van peroes is het juist goed. die hebben wel wat slijtage nodig.

en om op het beton/asvalt te draven en stappen is juist goed voor de spieren. en ik weet uit ervaring dat die pony<s niet anders gewend zijn dan om op het asvalt te lopen. <s winters als het land niet meer te rijden is of als het dus nat is. gingen we vaak op het erf rijden.. ik ben ook vaak mee geweest en dan moesten we meestal nog op het erf beetje rijden. dat ging meestal goed. en ja uitglijden kunnen ze wel. maar die beesten zijn het zo gewend en je merkt zelf wel aan die paarden daar dat ze voorzichtig zijn als ze daar lopen.

mariz leuk filmpje echt lachen hoor. hij trekt inderdaad altijd raare bekken:p

vind het er goed uit zien voor de 1ste keer.

en trek je niks aan van d emensen hier die zeggen dat het slecht is om op beton te lopen enz... je weet zelf wel beter en jij weet zelf ook wel dat peros en germaine eigenlijk niks anders gewend zijn. en dat ze dus bijna nooit uitglijden. en mochten ze keertje niet oppassen zoals peroes. gaat het nooit echt fout (dan struikelen ze alleen)want ze letten wel op waar ze hun voeten zetten. en ik ben vaak mee geweest en heb ze nog nooit zien uitglijden. en dat beton daar is echt niet glad.

dus gewoon doorgaan waar je mee bezig bent. ik weet dat jij verstandig bent en dat jij weet wat ze kunnen en niet kunnen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 13:31

Idd, heel even stappen en draven kan geen kwaad, is juist goed, doen we op het werk ook welleens met de paarden das alleen maar goed voor de pezen.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 14:08

het kan mischien wel goed wezen, maar ik probeer het toch zoveel mogelijk te beperken!
maar in de winter heb ik de keus niet het is dat, of helemaal geen beweging, daarom wil niemand ze ook verzorgen verder!
ik doe me best voor de pony''s.
bedankt voor de berichtjes.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:55

naja ik wil verzorgen maar weet wel zkeer dat het te ver is:P;(

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:06

wat een leuk beestje zeg.. Ziet er goed uit hoor.. ik ga niet zeuren over het longeren op beton , want alles tien keer te horen schiet ook niet op en je weet zelf het best wat je doet, toch?

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:02

pfff Wat een berichtjes over het beton...
Maar ben het hellemaal een met miranda...
Want die ponys zijn niks andres gewend en ik kan het ook weten..
Ik ga ook soms mee met MARIZ en ze weet zelf wel wat kan en niet kan...
-xxxxx-jes esther
Mag ik weer een keer mee naar peroes en germaine

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:06

ja. en als je dan toch geen andere keus heb:D en vind het top dat mariz peroes en germaine nog doet. hoe je zag hoe (wild) en gek die beeste waren toen ik voor het eerst mee ging. zijn ze nu op zich een heel stuk veranderd. en vind het knap dat mariz ze zo heeft gekregen.

volgende keer als ik in alphen ben doen we een dagje paarden he mariz? als de bak bij fido dan goed is kunnen we wel een laag sprongetje maken. denk dat ik niet hoger spring met fido dan 40 cm . ze is het ook niet meer gewend en natuurlijk eerst balkies stappen:D

Esther_Ziezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:14

Ja daarom miranda !! Mariz pakt ze toch weer altijd op omdat ze andres niet echt verzorgd worden .. En dat nartuurlijk niks..
Ik weet niet hoe supper wild ze waren.. Maar wel dat ze heel wild zijn al worden ze niet bereden.. Dus ik vind het ook top van mariz dat zij ze lief verzorg en beweging geeft

deborah7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:35

het is op zich niet slecht voor de hoeven alleen wel voor de peesen .. en ik heb thuis een pony staan met een peesblessure ( gescheurde pees)doordat ie gek heeft gedaan en geloof me dat is geen pretje 9 van de 10 paarden/pony's overleven dit niet .. mijn pony heeft dus tot nu toe geluk gehad ... kan nog misgaan het heeft namelijk een jaar tijd nodig .. eeen jaar lang alleen stappen ..

groetjes mij ..

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 17:28

mir en es, bedankt voor julle berichtjes

ik weet dat het slecht is en ik heb het ook allemaal al uitgelegd.
maar toch bedankt voor de berichtjes, ik weet dat jullie ook het beste met de pony''s voor hebben.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 17:32

trouwens dat het slecht is voor de pezen is onzin, iniedergeval is stappen op het harde juist bevordelijk. waarom zijn er anders stapmolens met een betonnen ondergrond.
en lopen menpaarden met ijzers tedraven over het beton.
natuurlijk is longeren een beetje anders, maar nu weet ik wel wat de meeste ervan vinden, en nogmaals ik heb het allemaal uitgelegd.

deborah1711

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 20:27

ik bedoelde het ook niet gemeen ik wou alleen zeggen dat het kan maar dan moet ie wel gek doen .. maagoed leuk paardje ik heb ook zown singel vet makkelijk ..