Topsportfjord M2 dress, springen MOOI!!!!!! pas de deux

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leoni_

Re: Topsportfjord M2 dress, springen MOOI!!!!!! pas de deux

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:03

Was dit een onderlinge wedstrijd?
want emzzz kruisjes in het parcour ??:?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:18

Chagrijntje, als je goed het gelezen, kon je lezen dat het een onderlingen was

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 08:24

Ok even voor de duidelijkheid, de pas de deux was voor de grap, ik heb dan ook echt alleen maar gelet op hoe ik de proef moest rijden, en niet op het nageefelijkheid van mijn paard. Ik vind dus dat je hier niet uit kunt aflezen hoe of wat ik rijdt maar dat is mijn persoonlijke mening
Op de 4e foto van de pas de deux ben ik de voorste, de andere fjord wou niet bij mij vandaan.
Van de 2 fototjes in het begin kan je het denk ik ook niet aflezen, de eerste is van het losrijden, de tweede tijdens achterwaarts.
Deze wedstrijden waren wel onderling, maar wel serieus hoor!!!!!!
Er waren gewoon jury's aanwezig.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:33

hey leuke fotos... ik ben pas geleden nog bij jullie geweest op stal... kwam toen bij ramour kijken... heb Pommie toen niet zien staan, de keer daar voor (toen ik Kindness (voor jullie Tess) kwam ophalen) wel... vind m erg leuk!!! Veel succes met wedstrijden

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 08:37

Kleine tip.. als je onderlin gook srinngt met mensen en paarden die niet zo heel veel springen .. is een grondbalkje hier en daar in het parcours wel makkelijk

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:11

Wat waren je punten dan?
Ik vind het er ook niert M waardig uit zien. Ik rij Carroussel en dat is misschien nog heftiger dan pas de deux en dan kan ik hem ook gewoon nagevelijk houden. Maarja als je er niet op let is het idd wel logisch dat ie niet nagevelijk loopt, wel zonde voor het beeld.

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:16

foto's van pas de deux zijn leuk!

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:33

Je hoort gewoon in de M aan de teugel etc. Het hoort gewoon , je zal er echt wel op moeten letten anders vindt ik het een waardeloze M .

Sorry maar dat vind ik.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:51

heb je veel geld gevonden op de grond? Ik kan haast niet geloven dat je met je fjord in de M rijdt, maarja dat kan ook aan mij liggen want ik zie maar 2 foto's. Heb je niet nog andere foto's? (vast niet.....)
En je zegt dan ook nog dat je op die 2e foto achterwaarts ging, maar dat betekend dan nog niet dat je hem uit elkaar kan laten vallen en niet aan de teugel moet laten lopen.
Ik vind het een erg vaag verhaal van je.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:57

dat was ook mijn eerste reactie, is dat M2
maar ach, het kunnen slechts slechte momentopname's zijn.
leuke, veelzijdige fjord

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:05

Ziet er vet netjes uit zeg...
leuke fjordjes ook
Die springfoto's zijn leuk

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:20

Ik geloof ook echt niet dat je M1 rijdt, vanaf de L1 moet je je paard al nagevelijk rijden. Sorry als dit een beetje hard overkomt, maar zo ervaar ik het

Prissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:23

Ja , dat vindt ik ook. Bij alle oefeningen.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:24

En met springen zit je ook wel erg vaak scheef, probeer niet zelf te sturen met je schouders

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 15:58

Waarom zou ik me dan moeten verdedigen tegenover jullie, ik weet dat ik M1 rij, en degene die mij kennen weten het, verder kan het me echt niet schelen dat jullie zo moeilijk doen hoor.
Tijdens de pas de deux hebben we alleen maar heel hard gelachen.
Verder hou ik er maar over op, ik weet dat als je foto's op internet plaats, dat je commentaar kan verwachten, maar vind het toch erg jammer dat er zo gereageerd word, alsof ik hier een beetje sta te liegen. Ik had dit commentaar ook niet verwacht.
Hierbij wil ik sommige van jullie ook complimenteren. Vindt het namelijk ook super knap dat jullie vanaf deze paar foto's kunnen zeggen dat ik niet M waardig ben. En ik zeg niet dat ik dat wel ben, ik moet er hard voor werken, en doe wel me best, maar ik heb het wel tot de M geschopt, en daar ben ik trots op, want als ik echt zo beroerd rij, zou dat ook niet gelukt zijn.
Verder de mensen met wel nuttig commentaar ; bedankt

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:11

Wauw, je Fjord kan heel leuk springen zeg!
Zoals je zelf al zegt, beter meebewegen met je paard. Op het moment dat het paard springt, er niet meer aan sturen of iets, anders breng je hem alleen maar uit balans.
Bij de Pas de Deux snap ik dat je pony niet nagevelijk loopt, dat is idd puur voor de lol bij zo'n onderlinge wedstrijd.
Als ik deze foto's zou zien, zou ik echt niet zeggen dat je M rijd, maar wie ben ik? Ik ken jullie helemaal niet, dus ik houd mijn mond er over.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 16:16

edankt manuutje1990
Tijdens de pas de deux raakte we weg kwijt, het was gewoon heel lachwekkend. We hadden hem ook zelf verzonnen en niet genoeg geoefend.
Ik heb gewoon geprobeerd de proef te rijden, en mijn paard maar een beetje laten lopen, als ik naar de pas de deux foto's kijk ziet het er ook niet netjes uit. Maar ik vind lol met je knol veel belangrijker.

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:48

ik zal me eerst even voorstellen ik ben nikyta34 en trotse eigenaar van een fjord,ik ben een vriendin van pommigirl en reed samen met haar de pas'd deux!!!Door mij waren we de weg totaal kwijt en ging het een beetje de soep in!!!Maar goed LOL hebben met je paardje is toch ook leuk !!!!!En voor degene die zoveel commetaar hebben op het M2 rijden van pommigirl!!Hoe kunnen jullie in vredesnaam zulke conclusies trekken door middel van een paar moment opnamen??????
Ik weet niet niet wat jullie zelf bereikt hebben en met wat voor paard,maar neem maar van mij aan dat ze erg netjes riijdt en dat het totaal geen mazzelpunten zijn,ze heeft elke punt gewoon verdiend!!!!!!!!!!!!!
Jullie kunnen ook gewoon zeggen :Goh wat knap dat al zover bent gekomen met een paard wat er niet voor gefokt is!!!!!!!!!!!!

met commetaar kom maar op ik heb net zoals mijn fjord een brede rug

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 18:00

Go Daan, go Daan, go Daan *o/* _/-o_

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:12

Oke, ik zal zelf even zeggen wat voor niveau ik rij en met wat voor paard. Ik rij M2 met mn pony. Alle oefeningen heb ik haar zelf geleerd. Het was eigenlijk meer een recreatiepony, dat zegt ook mn eigen instructrice. Ook heb ik M1 bij de paarden gereden(zelfs op de hippiade gekomen), dat was een heel goed paard. Maar ik weet dus wel waar ik het over heb als ik foto;s beoordeel. Ook al zijn het momentopnames, dan hoort je paard niet uit elkaar te lopen. Als je paard uit elkaar loopt, hoor je niet in het M. En dan maakt het niet uit of het momentopnames zijn of niet, in het M mogen ze namelijk geen moment uit elkaar lopen

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:18

Voor Melanie15!Nou gefeliciteerd met je prestaties,maar nog steeds kan je er niet over oordelen via een foto van een moment opnamen!Dus al die jury's die pommigirl gepasseerd is in de afgelopen jaren zijn allemaal GEK volgens jou dat ze haar winstpunten hebben gegevenVoor Melanie15!Nou gefeliciteerd met je prestaties,maar nog steeds kan je er niet over oordelen via een foto van een moment opnamen!Dus al die jury's die pommigirl gepasseerd is in de afgelopen jaren zijn allemaal GEK volgens jou dat ze haar winstpunten hebben gegeven

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:22

Bij 1 keer begrijp ik je boodschap ook wel hoor!
Via momentopnames kan je wel zeker reageren. Jij zegt dus dat al die mensen hier in HAW gek zijn volgens jou, omdat ze iemand beoordelen via momentopnames! Ik heb gezegd waarom je kan beoordelen via een momentopname(zie mijn vorige bericht). Ik weet ook niet wat voor wedstrijden pommiegirl rijdt. Op fjordenwedstrijden wordt namelijk een stuk lichter gejureerd dan 'gewone' wedstrijden!

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 18:24

Wat heb jij dan een super paard, dat hij altijd perfect loopt, daaren tegen is het bij mij tijdens mijn proef maar op 1 foto af te lezen, tijdens het achterwaarts. Ja en..........
Jullie maken je er volgens mij drukker dan mij om dat hij op dat moment het niet perfect doet.
Ik rij namelijk wedstrijden voor de LOL. Ik dacht ik zie wel hoe ver ik kom. Nou tot de M in ieder geval. En dat jullie dat raar vinden. Tja daar kan ik niets aan doen.
En de foto's van de pas de deux tja op dat moment was dat gewoon pure humor.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 18:27

O en trouwens, ben nog nooit gestart op fjorden wedstrijden.
Ze jureren daar een stuk lichter zeg je.......... Hmmmmmmmmm

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 18:28

Nee hoor, ik heb geen superpaard(naja Rozemarein wel, maar die is niet van mij). Het is gewoon training, een stille aanleuning.
Ik ga verder niet in discussie, ben blij voor je dat je er niet wakker om ligt

edit: en op fjordenwedstrijden jureren ze nou eenmaal lichter, kijk maar naar de resultaten