Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
't is een mooi paardje, maar het hele plaatje ziet er gewoon niet netjes uit. veel plezier

) zouden jullie het volgende al weten:
. 3. er is geen tong te zien op de foto's, hij opent zijn mond nieteens voor de oplettenden onder ons, maar doet z'n lip ietsje omhoog ofzo. zijn kaak is op elkaar (dus geen open mond) én is ontspannen. 4. ik weet ook niet waarom, iig niet uit verzet, want 5. hij was ontspannen in zijn hals/mond 6. ik ben het eerste meisje, 7. en ik zit hier niet uit mijn nek te l*llen zoals jullie beweren. 8. het is mijn paard, 9. het is geen top dressuur paard / pony en dat zal hij ook nooit worden, waar hij nu naar mijns inzien mee wordt vergeleken, 10. ook ik ben pas een jaar bezig met de derssuur en ook niet direct een natuurtalentje, 11. en ik heb dus les. 12. ik trek hem niet in de krul, 13. hij is een paard wat je in zijn waarde moet laten, dus als ik dat wel zou doen dan zou hij juist níet meewerken en/of toegeven, dus juist met z'n snuit in de lucht lopen en/of bokken. 14. ik ben bezig met proberen meer lengte in zijn hals te krijgen, 15. hij loopt op de foto's met mij maar op 1 voor zover ik kan ontdekken achter de loodlijn, en daar heb ik het er zelfs bij gezet. 16. ik probeer dus (nog maar een keer) meer lengte in de hals te krijgen dmv vragen en daarna loslaten. 17. door zijn korte hals ziet het er daardoor ook af en toe wat opgekropter uit dan met een 'gewone' dressuurpony met een lange hals die van nature gemakkelijk inbuigt. 18. heb het idee dat hij daar nu meer wordt 'vergeleken', en dat vind ik niet bepaald eerlijk omdat hij dat gewoon niet is. 19. maar daar werk ik nog aan. 20. naast dat ik vrijwel alles van dit al had gezegd en jullie het óf niet gelezen hebben óf mij gewoon negeren, vond ik het dus niet echt een nuttige of aardige / vriendelijke opmerking. Je kent mij of de pony nieteens maar beweert dat je van de foto wel kan zien hoe hij loopt ondanks dat ík zeg dat het niet zo is. 
.
(21. ik heb les. voor jullie weer gaan zeiken over hoe ik het verkeerd doe.
ik doe echt niet zomaar wat, hoor.)

veraA schreef:Iris maak je er niet zo druk om
Het ziet er idd een beetje trekkerig uit, maar ik ken jou (een beetje)persoonlijk en ik geloof je echt als jij zegt dat het niet zo was, en dat jij er mee aan het oefenen bent
Ik geloof niet dat jij ooit Roskur in zijn mond zal trekken om hem aan de teugel te hebben!

Het was overigens de 1e keer dat ik hem met bandages reed, dat doe ik normaal nooit. En als het heet weer is al helemaal niet, hij heeft namelijk nooit wat aan zijn benen, oersterke beentjes, en het kan toch vrij warm worden onder bandages vind ik... Maarja nu was het niet zo warm dus kon het wel, en ik wilde gewoon altijd nog eens foto's van hem met z'n witte bandages
. Snap wel dat je nieuwsgierig bent, maar ik ben zowiezo een schande (grinnik) voor de ijslander: ik noem 'em pony, ik heb 'em geschoren (in racestreepmodel nog wel
), ik spring met 'em, heb bijna nooit gangenles (maar hij kan 't wel
vreemd want de laatste keer dat ik les had bakte we er niks van en nu gaat het hartstikke goed
ik rij het dus wel hoor!
), rij endurance, met een felblauw hoofdstel
. En heb hem een keer knotjes ingedaan.
(wat nieteens superverkeerd staat) Ach, ik vind het gewoon leuk om veel verschillende dingen te doen, en daar horen setjes toch ook wel een beetje bij, zo af en toe.
Ik rij (en spring) hem normaal ook zonder peesbeschermers of andere bescherming want zoals ik al zei heeft ie oerdegelijke beentjes. 
Ik weet nog steeds niet wat 'het' nou was waardoor hij eerst drölte, galopsprongen maakte en over het algemeen niet geheel tactzuiver (dus galopsprongen e.d. ertussendoor) liep... Maar het gaat nu steeds beter, zijn fokker (die rijdt met zijn halfbroer van mama's kant nu wedstrijden) vroeg zelfs wanneer ik weer eens een wedstrijd wilde gaan rijden
. Toen we eens samen gingen rijden...
Maarja ik heb daar niet zoveel geld voor dus het zal er binnenkort wel niet van komen.
Bij de ijslanders zijn er veel varianten met aalstreep, valk is nog net een slag lichter.
Hij kan ook tölten.
carola schreef:Zo, de bokt critici zijn er weer? Ik ken haar + pony persoonlijk, en ik kan niets anders zeggen dan dat ze hem keurig netjes rijdt. Trekkerig ofzo is het echt niet hoor. Ze krijgt ook prima les, en eerlijk gezegd denk ik dat ze beter rijdt dan heel wat van de 'critici' hier. De beste schippers staan aan wal zeggen ze toch altijd?
Ik denk dat veel mensen op een ijslander hier jaloers op zijn. Daarbij komt ook dat Iris alleen maar dressuurmatig rijdt ten behoeve van de endurancesport, waarin Roskur en Iris het erg leuk doen.
(oh, wacht, het is je al gelukt! hoezee, iris voelt zich k*t.
) En maak je geen zorgen over nog meer van deze voor de perfecte personen + pony's schijnbaar nachtmerrie-opwekkende beelden: Jij zult ze nooit meer te zien krijgen.
nog veel plezier ermee
xxx
Ga gewoon lekker je gang en doe wat jij leuk vind, laat ze maar lúllen *zoekt naar lepel smiley*