IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tries_en_Faf

Re: IJslander in wit setje @ dressuurwork.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:31

Hee dat ziet er netjes uit!!! ik ken het probleem van te druk zijn en te gespannen, mond openen, (heb er zelf net zo een) hoe hoog is hij? hij toont vrij groot.

ik vind het er heel goed uitzien, voor een paard wat een half jaar geleden nog niet nageeflijk kon lopen.
en luitjes, met een ijsco is het net even anders als met een 'gewoon paard' ik weet het, ik heb ze allebei....

het is niet zomaar, los laten, bij sommige werkt dat niet, of je moet het leuk vinden met 180 km per uur rondjes door de bak te rennen...

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:38

dan heb ik liever om te zien dat een paard niet in de krul word getrokken en stukje bij beetj nagevelijk word gereden, dan dat hij in de krul word getrokken, want dan kan iedere jan met de korte achternaam een paard "mooi" laten lopen. 't is een mooi paardje, maar het hele plaatje ziet er gewoon niet netjes uit. veel plezier

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:39

dan longeer je hem/haar toch vooraf? dan is ze/hij al een beetje energie kwijt voordat je opstapt

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:50

echt leuk een ijsje aan het dressuren!!! Ben er met mijn vIJslander ook op aan het oefenen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:54

Stoere Ijslander, mooie kleur , leuke manenbos
De foto's zijn er goed uit en het wit staat em zeker goed!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 16:14

Ik zou nog wel 20 x kunnen zeggen, als jullie me zouden geloven ipv gewoon zouden beweren dat ik loog (dat doen jullie want ik HEB al gezegd dat hij WEL ontspannen is en dat ik hem NIET zomaar in de krul trek. maarja foto's zijn natuurlijk veeeel belangrijker dan wat er in het echt gebeurd en wat ik, die reed, daarover zeg en daarop kunnen jullie natuurlijk veeel beter zien hoe goed hij zich voelt dan ik die hem elke dag zie én rij. ) zouden jullie het volgende al weten:
1. hij was wel degelijk ontspannen. 2. ik heb ook dressuurLES, het is dus niet zo dat ik zomaar wat in zijn mond zit te sjorren tot hij zijn kin op zijn borst doet . 3. er is geen tong te zien op de foto's, hij opent zijn mond nieteens voor de oplettenden onder ons, maar doet z'n lip ietsje omhoog ofzo. zijn kaak is op elkaar (dus geen open mond) én is ontspannen. 4. ik weet ook niet waarom, iig niet uit verzet, want 5. hij was ontspannen in zijn hals/mond 6. ik ben het eerste meisje, 7. en ik zit hier niet uit mijn nek te l*llen zoals jullie beweren. 8. het is mijn paard, 9. het is geen top dressuur paard / pony en dat zal hij ook nooit worden, waar hij nu naar mijns inzien mee wordt vergeleken, 10. ook ik ben pas een jaar bezig met de derssuur en ook niet direct een natuurtalentje, 11. en ik heb dus les. 12. ik trek hem niet in de krul, 13. hij is een paard wat je in zijn waarde moet laten, dus als ik dat wel zou doen dan zou hij juist níet meewerken en/of toegeven, dus juist met z'n snuit in de lucht lopen en/of bokken. 14. ik ben bezig met proberen meer lengte in zijn hals te krijgen, 15. hij loopt op de foto's met mij maar op 1 voor zover ik kan ontdekken achter de loodlijn, en daar heb ik het er zelfs bij gezet. 16. ik probeer dus (nog maar een keer) meer lengte in de hals te krijgen dmv vragen en daarna loslaten. 17. door zijn korte hals ziet het er daardoor ook af en toe wat opgekropter uit dan met een 'gewone' dressuurpony met een lange hals die van nature gemakkelijk inbuigt. 18. heb het idee dat hij daar nu meer wordt 'vergeleken', en dat vind ik niet bepaald eerlijk omdat hij dat gewoon niet is. 19. maar daar werk ik nog aan. 20. naast dat ik vrijwel alles van dit al had gezegd en jullie het óf niet gelezen hebben óf mij gewoon negeren, vond ik het dus niet echt een nuttige of aardige / vriendelijke opmerking. Je kent mij of de pony nieteens maar beweert dat je van de foto wel kan zien hoe hij loopt ondanks dat ík zeg dat het niet zo is.

Maarja, ik was blijkbaar even vergeten dat je hier alleen foto's mag plaatsen als het perfect gaat, ohhh sorry, mijn fout .

Wat ik wél weet is dat mijn pony nóóit stijf is na een endurancetraining of -wedstrijd, wat vorig jaar weleens anders was!! Dan kan je mij echt niet vertellen dat ik hem beter gelijk kan losgooien en dat het niet goed voor hem is, ondanks dat het nog niet altijd even geweldig gaat heeft hij er wel al veel aan, en hopelijk wordt dat in de toekomst nog meer als het nog wat beter gaat en de hals er wat beter uit komt. (21. ik heb les. voor jullie weer gaan zeiken over hoe ik het verkeerd doe. ik doe echt niet zomaar wat, hoor.)

Toetsie, Ymmik, Miirthe, bedankt.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 19:53

Iris maak je er niet zo druk om
Het ziet er idd een beetje trekkerig uit, maar ik ken jou (een beetje)persoonlijk en ik geloof je echt als jij zegt dat het niet zo was, en dat jij er mee aan het oefenen bent

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:09

veraA schreef:
Iris maak je er niet zo druk om
Het ziet er idd een beetje trekkerig uit, maar ik ken jou (een beetje)persoonlijk en ik geloof je echt als jij zegt dat het niet zo was, en dat jij er mee aan het oefenen bent

Ben eigelijk hier helemaal mee eens
Ik geloof niet dat jij ooit Roskur in zijn mond zal trekken om hem aan de teugel te hebben!
Ik snap wel dat je pissig word van al dat commentaar

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:11

Aaah vind het echt een leuk paardje

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:21

leuke ijslander zeg
en je moet niet kwaad worden om het commentaar,het is niet om je zwart te maken,maar om tips te geven,ook al is niet elke tip van toepassing op je.
ik vind het er ook wat trekkerig uitzien,maar ik heb niet het idee dat hij met bruut geweld aan de teugel gerukt word.
je krijgt tenslotte les en dat vind ik super,want lang niet iedereen doet dat.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:25

Zo, de bokt critici zijn er weer? Ik ken haar + pony persoonlijk, en ik kan niets anders zeggen dan dat ze hem keurig netjes rijdt. Trekkerig ofzo is het echt niet hoor. Ze krijgt ook prima les, en eerlijk gezegd denk ik dat ze beter rijdt dan heel wat van de 'critici' hier. De beste schippers staan aan wal zeggen ze toch altijd?
Ik denk dat veel mensen op een ijslander hier jaloers op zijn. Daarbij komt ook dat Iris alleen maar dressuurmatig rijdt ten behoeve van de endurancesport, waarin Roskur en Iris het erg leuk doen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:26

Bahbahbah..
Dat sommige mensen eens nadenken voordat ze met woorden als in de krul trekken gaan smijten.
Meid, het ziet er goed uit, ga vooral zo door!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:29

en niet rot bedoeld,maar met foto's plaatsen op bokt roep je standaard commentaar op jezelf af,ook al is het misschien onterecht....

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 20:39

Hij ziet er leuk uit! Bespiering begint er goed uit te zien. Witte bandages staan ook leuk, maar een vraagje, waarom rij je met bandages? Het is de eerste IJslander die ik met bandages zie lopen. Ziet er leuk uit hoor, maar heeft het verder ook een reden? (PS dit is NIET als commentaar bedoeld! Gewoon nieuwsgierig)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:06

Hoffa, ik vond het weleens leuk. Het was overigens de 1e keer dat ik hem met bandages reed, dat doe ik normaal nooit. En als het heet weer is al helemaal niet, hij heeft namelijk nooit wat aan zijn benen, oersterke beentjes, en het kan toch vrij warm worden onder bandages vind ik... Maarja nu was het niet zo warm dus kon het wel, en ik wilde gewoon altijd nog eens foto's van hem met z'n witte bandages . Snap wel dat je nieuwsgierig bent, maar ik ben zowiezo een schande (grinnik) voor de ijslander: ik noem 'em pony, ik heb 'em geschoren (in racestreepmodel nog wel ), ik spring met 'em, heb bijna nooit gangenles (maar hij kan 't wel vreemd want de laatste keer dat ik les had bakte we er niks van en nu gaat het hartstikke goed ik rij het dus wel hoor! ), rij endurance, met een felblauw hoofdstel . En heb hem een keer knotjes ingedaan. (wat nieteens superverkeerd staat) Ach, ik vind het gewoon leuk om veel verschillende dingen te doen, en daar horen setjes toch ook wel een beetje bij, zo af en toe.

Heeft dus geen reden, om een lang verhaal kort te maken. Ik rij (en spring) hem normaal ook zonder peesbeschermers of andere bescherming want zoals ik al zei heeft ie oerdegelijke beentjes.

Ik was niet zozeer pissig, maar ik voelde me meer de grond ingetrapt door enkele reacties die in mijn ogen onterecht waren - vooral omdat ik het voor de reacties al had gezegd en van sommigen zelfs duidelijk was dat ze uberhaupt geen woord hadden gelezen. (ik ben nogal gevoelig, vreemd genoeg denken mensen vaak dat ik pissig ben als ik me eigenlijk gewoon k*t voel) Snap best dat het niet l*llig bedoelt is hoor, maar het komt op mij nou niet bepaalt vriendelijk over. Vooral omdat de omgang met mijn pony/paard bij mij een zeer gevoelig onderwerp is. (dwz ik kan behoorlijk in de put raken als iemand, ongeacht of ze weten waar ze over praten of niet, zegt dat ik mijn pony niet goed behandel of niet verdien of iets dergelijks.)

Hoffa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:21

Ik snap het helemaal! En wat die bandages betreft ik vond het er wel stoer uitzien. En ik vind het ook leuk dat je meerdere dingen met hem doet. Zouden meer IJslander mensen moeten doen. Vooral de dressuur is erg goed om de tolt te verbeteren!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:27

Ja inderdaad, voor mij trouwens ook omdat ik in endurance en dressuur ook met de achterhand bezig ben om die te verbeteren, waardoor de tölt ook wel beter is geworden. En doordat hij nu flexibeler is helpt het niet alleen in de endurance maar ook de gangen. Ik weet nog steeds niet wat 'het' nou was waardoor hij eerst drölte, galopsprongen maakte en over het algemeen niet geheel tactzuiver (dus galopsprongen e.d. ertussendoor) liep... Maar het gaat nu steeds beter, zijn fokker (die rijdt met zijn halfbroer van mama's kant nu wedstrijden) vroeg zelfs wanneer ik weer eens een wedstrijd wilde gaan rijden . Toen we eens samen gingen rijden... Maarja ik heb daar niet zoveel geld voor dus het zal er binnenkort wel niet van komen.

montaz_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:31

sorry als het al is gevraagt maar kan die geen tolt? voor de rest wel een mooi paarjde vin ik mooie kleur (valk toch)
groetjes sanne

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 21:48

Sanne, het is wildkleur bruin. Bij de ijslanders zijn er veel varianten met aalstreep, valk is nog net een slag lichter. Hij kan ook tölten.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:12

carola schreef:
Zo, de bokt critici zijn er weer? Ik ken haar + pony persoonlijk, en ik kan niets anders zeggen dan dat ze hem keurig netjes rijdt. Trekkerig ofzo is het echt niet hoor. Ze krijgt ook prima les, en eerlijk gezegd denk ik dat ze beter rijdt dan heel wat van de 'critici' hier. De beste schippers staan aan wal zeggen ze toch altijd?
Ik denk dat veel mensen op een ijslander hier jaloers op zijn. Daarbij komt ook dat Iris alleen maar dressuurmatig rijdt ten behoeve van de endurancesport, waarin Roskur en Iris het erg leuk doen.

En met kritiek kan je twee dingen doen ..

1) er van leren misschien hebbe de mensen hier wel een klein beetje gelijk
2) lekker negeren en zeggen dat het niet zo is en stug doorgaan

Welke oorzaak ook .. in een proefje op wedstrijd zou je ook van een jury commentaar krijgen op die opgetrokken lippen .. ja kan wel 100 keer zeggen dat is zo ontspannen is .. maar een ontspannen paard doet dat niet.
Op een wedstrijd krijg je ook te horen dat hij te diep en niet correct nageeft.

Dus bokt is misschien kritisch.. als je wil dresuren in de sport zijn Jury's nog veel erger.
Ik vind het een hele leuke pony maar ik vind dat mensenhier wel een beetje gelijk hebben je hand lijkt heel vast te staan en duimen wijzen helemaal naar voren i.p.v. omhoog.

Het gaat uiteindelijk wel om het beeld dat je afgeeft en niet wat voor gevoel je hebt. En dat beeld mag gewoon niet storend zijn niet in de B en niet in het ZZ.

Mijn tip is dus ga vooral door met lessen en in plaats van het commentaar te ontkennen er wat mee doen.
Zou je ooit met dressuur een wedstrijdje willen doen is deze manier van rijden niet wat een jury (en ook bokt) graag ziet. Het hoeft niet perfect te zijn dat is niemand.. maar dit heeft echt nog wat oefening nodig voor het beeld er wat mooier ontspanner en correct uitziet (ongeacht hoe het voelt)

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 22:29

Niet alleen met kritiek, maar óók met eigen commentaar kan je twee dingen doen. Namelijk negeren, of luisteren. En ik wordt hier downright genegeerd.

Enne, ik ben er dus ook nog niet heel erg lang mee bezig en ponnieding is ook niet meer de jongste en best een stijve plank, en van nature al geen first class dressuurbeestje, dan gaat het nou eenmaal niet van de ene op de andere dag. Dat duurt lang. (deze tekst komt me ondertussen ook zeer bekend voor *le sigh*)

Maar ga gerust door met afzeiken tot ik erbij neer val. (oh, wacht, het is je al gelukt! hoezee, iris voelt zich k*t. ) En maak je geen zorgen over nog meer van deze voor de perfecte personen + pony's schijnbaar nachtmerrie-opwekkende beelden: Jij zult ze nooit meer te zien krijgen.

Maar goed, het maakt toch niet uit wat ik hier neerzet. Want áls het al wordt gelezen, dan wordt het toch niet serieus genomen.

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:32

Ik ben niet zown fan van ijslanders maar deze vind ik echt heel mooi ! Hij/ Zij loopt ook erg mooi ! nog veel plezier ermee xxx

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:38

Voor je je heel erg aangevallen voeld door mijn commentaar. Het is voor het 2e meisje bedoeld. dus als jij dat niet bent.. Maak je dan niet druk..

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:45

Ik vind het wél leuk foto's Iris! Ik vind hem lekker lopen, maar dat vond ik op de foto's in je vorige topic (in t blauw) ook al

en die bandages... beetje jammer dat je daar gezeik over krijgt, terwijl half bokt elke dag met een ander setje rond rijdt waar de bandages ook het nut van 0,0 zullen hebben Ga gewoon lekker je gang en doe wat jij leuk vind, laat ze maar lúllen *zoekt naar lepel smiley*

mijndario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 22:46

Ten eerste, wat een gigantisch mooi paardje..
Ik vind jou foto's, de eerste ruiter dus, er beter uitzien als de foto's van de tweede ruiter. Ik denk sowieso dat omdat het jouw paard is jij hem heel veel beter aanvoelt als het 2de meisje, wat ook wel te zien is. Op de tweede ruiter; teugelcontact kan veel ontspannender, niet losgooien, maar teugel geven en hem zelf contact laten zoeken. Niet zozeer bezig houden met 'afbuigen' maar met lekker ontspannen relaxed netjes rijden.