Inkoopjes gedaan. Marcus in het nieuw@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Re: Inkoopjes gedaan. Marcus in het nieuw@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:19

Wat een leuke haf zeg, echt helemaal mijn type
Hoe hoog is ze?

Er is al het 1 en ander gezegt over je tuig, wbt de punten neusriem iets hoger ben ik eens, je zadel ligt niet goed de pony nu valt dat ook niet mee voor dit type een goed passend zadel te vinden, maar deze ligt echt waardeloos, misschien kun je een schuimrand aan de achterkant eronder leggen zodat ie idd geval iets rechter op de rug ligt.
Dit is zeker geen ideaale oplossing, maar ja ik ga ervanaf uit dat je niet gelijk een ander zadel kunt aanschaffen dus tot die tijd is het een idee.

Verder heb ik bout aan de opmerking 'geen comentaar over dit of dat' je plaatst foto's en ik kijk naar het TOTAAL plaatje, ik kan niet denken okee "ik denk het bit en weet ik wat weg" zo werkt dat niet.
(Trouwens zo werkt het hele paardrijden niet, vind ik)
Dat je geen cap op wilt is jouw keus, net zoals het mijn keus is dat ik wel altijd draag, daat kies je immers zelf voor.
Maar wbt het bit kies JIJ voor je pony, je kiest een bit waarvan jij het nodig acht hem daarmee te rijden, ik geef op dit moment geen oordeel over dit bit met deze combinatie, tenminste die heb ik wel maar zal hem niet hier neerzetten, misschien kun je me uitleggen waarom juist dit bit zo goed is voor deze pony?(of voor jou als ruiter?)

De pad is erg mooi, maar helaas door het slecht zittende zadel komt ie niet tot zn recht.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:30

wat een geweldig paardje!! zo lekker breed!
haha en ik dacht dat mijn haf breed was
Maar ik vind het er erg gespannen uitzien, ik zal niet zeggen waarom, want daar wil je geen commentaar op
Maar ik vind dat je paard er veel blijer en vrolijker bijloopt als jij lange teugels hebt. Wanneer je de teugels op maat hebt vind ik hem erg gespannen. En wanneer jij zegt dat hij mooi opgericht loopt, vind ik het er echt niet mooi uitzien
Volgens mij kan je haf veel beter lopen op een gewoon trensje
het is maar een tip

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:35

Ik ben ook erg benieuwd naar de beweegreden voor dat bit, zo te zien gaat hij al omlaag als de teugels lang hebt. Ik zie een pessoa alleen maar tot z'n recht komen in de springsport als pure noodzaak om een heet paard voor de hindernis onder controle te houden, en dat is hier echt niet het geval.
Verder is hij veeeeel te dik, niet gezond meer, dus let daar ook eens op.
Het lijkt mij iig een leuke pony waar je veel plezier aan kunt beleven..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:36

Dimple schreef:
Neusriem idd zeker 2 gaten hoger hangen en dan ziet het er allemaal weer anders uit.

Volgens mij kan de neusriem wel 4 gaten hoger. Dit is echt zielig nu heb je een bit dat omhoog trekt en dan komen er allemaal velletjes tussen de neusriem en het bit in.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:59

Echt een super toffe haf Ik vind hem echt kicke! Wel een beetje dik, maar ach...

Over je tuig: Je zadel ligt echt niet lekker, ik zou echt een nieuw zadel kopen als ik jou was. Als hij zo'n moeilijke rug heeft, laat dan een zadelmaker komen, zodat hij verschillende zadels kan passen. Het dekje ligt er trouwens ook niet lekker onder

Je neusriem mag inderdaad een stuk omhoog, want zo zit het ook niet mooi. Wel een lekkere dikke neusriem trouwens, vind hem wel mooi

Dan je bit: Ik weet niet waarom je er mee rijd (andere bokkers hebben het volgens mij al honderd keer gevraagd, maar oke) en ik weet verder de aard van het paard niet. Maar dit vind ik wel een hele grote maatregel. Zo kan iedereen z'n paard wel naar beneden rijden. Er staan bij: Hij loopt de diep, daar issie goed in, nou dat vind ik niet zo gek met zulk ijzerwerk in z'n mond. En als jij van te voren al ik koeienletters zet GEEN COMMENTAAR OP HET BIT gaat er dan niet bij jezelf een belletje rinkelen?

Zonder cap rijden vind ik trouwens ook behoorlijk stom. Als jij het nodig vind om een passoabit in te gooien dan snap ik niet waarom je geen cap op zet. Want het lijkt me wel HEEL erg als je die passoa er zonder reden inzet. Nu heb ik via de harde manier moeten leren waarom een cap op je kop wel handig is met vallen, maar toch, niet slim. Ik zou hem voortaan opzetten

Dit alles is overigs niet als grote aanval bedoelt, ik geef je alleen maar tips. Ik hoop dat je snel op dit topic reageert zodat er wat meer duidelijkheid ontstaat.

Groetjes Kate

monnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:07

kendilover schreef:
Echt een super toffe haf Ik vind hem echt kicke! Wel een beetje dik, maar ach...

Over je tuig: Je zadel ligt echt niet lekker, ik zou echt een nieuw zadel kopen als ik jou was. Als hij zo'n moeilijke rug heeft, laat dan een zadelmaker komen, zodat hij verschillende zadels kan passen. Het dekje ligt er trouwens ook niet lekker onder

Je neusriem mag inderdaad een stuk omhoog, want zo zit het ook niet mooi. Wel een lekkere dikke neusriem trouwens, vind hem wel mooi

Dan je bit: Ik weet niet waarom je er mee rijd (andere bokkers hebben het volgens mij al honderd keer gevraagd, maar oke) en ik weet verder de aard van het paard niet. Maar dit vind ik wel een hele grote maatregel. Zo kan iedereen z'n paard wel naar beneden rijden. Er staan bij: Hij loopt de diep, daar issie goed in, nou dat vind ik niet zo gek met zulk ijzerwerk in z'n mond. En als jij van te voren al ik koeienletters zet GEEN COMMENTAAR OP HET BIT gaat er dan niet bij jezelf een belletje rinkelen?

Zonder cap rijden vind ik trouwens ook behoorlijk stom. Als jij het nodig vind om een passoabit in te gooien dan snap ik niet waarom je geen cap op zet. Want het lijkt me wel HEEL erg als je die passoa er zonder reden inzet. Nu heb ik via de harde manier moeten leren waarom een cap op je kop wel handig is met vallen, maar toch, niet slim. Ik zou hem voortaan opzetten

Dit alles is overigs niet als grote aanval bedoelt, ik geef je alleen maar tips. Ik hoop dat je snel op dit topic reageert zodat er wat meer duidelijkheid ontstaat.

Groetjes Kate

IK HEB ER VERDER NIKS AAN TOE TEVOEGEN.
IK BEN ER HELEMAAL MEE EENS WAT KATE ZEGT,
IK HEB ZELF OOK EEN HAFLINGER GEHAD EN IK KAN JE ZEGGEN ER ZIJN ZAT ZADELS DIE GOED EN NETJES OP EEN HAFFIE KUNNEN.
EN IDD GAAT BIJ JOU DE WEKKER NIET AF ALS JE ZELF ZEGT DAT NIET MAG REAGEREN OP BIT EN CAP??
DAN WEET JE ZELF DAT HET GEEN GOEDE KEUZE IS WAAR JE NU MEE RIJDT..

GR HEIDIE

DoedelHorsY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:31

Ik zeg alleen ..... WAT EEN LEUKERD ..
Ik Ga geen slecht commentaar geven ik zeg alleen wat een leukerd!! maar veel plezier nog met ryden !!

Gr. Kim *o/*

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:39

Volgens mij word ze moe van het commetaar :p Waarom reageer je niet? ik hoop dat er snel gereageerd word want ik ben ook erg benieuwd op je andwoorden.. hopelijk goede, ziet er erg gedwongen uit, het hele plaatje, bit zadel houding etc..

_babette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:41

hoi
ik vind het op sommige plaatjes wel leuk uit zien maar als jij je teugels opmaat maakt dan zit er nog een hele was lijn in. daar moet je erg opletten voor de rest het dekje is wel leuk alleen het loopt helemaal in een punt. das minder voor de rest is het een leuke haf

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:44

Je kunt idd al duidelijk aan de foto´s afleiden dat de pony er niet fijn bijloopt.
Idd door de voornaamste redenen: bit, zadel, lage neusriem.

Waarom rijd je met dit bit? Is dit op advies van je instructrice, of heb je hem op eigen initiatief aangeschaft? Ik ben van mening dat je gewoon op een watertrensje moet kunnen rijden over het algemeen. Je kunt er wel de hele ijzerwinkel in hangen, maar dan nog los je het ´probleem ? niet op.
Heb je les?
Ik wil absoluut niet banketstaaf doen, maar het ziet er gewoon niet netjes uit.

Je zadel ligt imo ook niet goed, hij kantelt naar achter, waardoor de druk niet verdeeld wordt, en jij achterin dat zadel gaat zitten, en hij daar op den duur echt last van gaat krijgen.

Je neusriem mag ook echt een paar gaten korter.

Zie dit asjebliefd als goedbedoelend advies, ipv me hierop af te vallen. Ik heb geen reden je af te zeiken, het gaat er mij om dat je wat met mijn bericht kan.
Succes.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:47

Ik vind het leuke foto's.
Vind het wel jammer dat hij nou zo tegen de hand is. Zelf bij een losse teugel heeft hij spanning in de mond. Dit is vragen om problemen. Moeilijk om een goed dek te vinden voor zo'n bolle rug. Deze is net iets te klein.
Zet je er ook eens foto's op met een trens. Ben benieuwd hoe hij dan loopt.

oxer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 14:53

Hey ziet er hartstikke leuk uit zeg.
Maar ook ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je met een pessoa-bit rijdt.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 15:00

ChingYi, Horses at Work is in principe opgezet om foto's te plaatsen, waarna er reacties geplaatst worden door andere bokkers en evt. een discussie volgt.
Als je bij voorbaat al op alle manieren probeert tegen te gaan dat er ook maar iemand zal zijn die iets gaat zeggen wat je minder leuk in de oren klinkt, dan help je daarmee het hele principe van HAW om zeep.
Rijtechnisch commentaar (waar HAW voor bedoeld is) is nu eenmaal niet los te zien van de optoming die je gebruikt en de manier waarop je daarmee omgaat.

Met andere woorden: je wilt wel de lusten maar niet de lasten.
Wel graag leuk commentaar, maar als er iemand iets te zeggen heeft dat je niet bevalt dan mag dat niet 'want je hebt gezegd dat je dit niet wilt'. En zo werkt het hier niet

Daarom ga ik een slotje op je topic zetten.
Mocht je in de toekomst overwegen om weer een topic op HAW te openen, dan wil ik je hierbij vragen om eerst goed na te denken wat je eigenlijk wilt.
Als je alleen maar oooooh-en-aaaaaah reacties wilt krijgen dan ben je hier nl. niet aan het goede adres.