Scheef zitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:08

)Ik wil wel rijden op andere paarden hoor maar waar??

De week na Ijsland merkte ik dat ik veel beter zat, maar ja dat was met een week weer weg.

Het is minimaal hoor(hey het onweert hier Haha! ) en het ligt ook veel aan het type zadel, op een dressuur zadel kan ik dus amper nog rijden.

Sibold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:17

Cowgirl"]
)Ik wil wel rijden op andere paarden hoor maar waar??
[/quote]
Bij ons kan je ook lessen op ijslanders (niet die van mij Tong uitsteken )
[quote="Cowgirl"]
De week na Ijsland merkte ik dat ik veel beter zat, maar ja dat was met een week weer weg.
[/quote]

Ja dat had ik dus ook, die zadels waren ook helemaal "ingesleten" zeg maar.... je kon er maar op een manier in zitten> DE JUISTE Knipoog
[quote="Cowgirl schreef:
Het is minimaal hoor(hey het onweert hier Haha! ) en het ligt ook veel aan het type zadel, op een dressuur zadel kan ik dus amper nog rijden.

Hier knalt het ook enorm, ik meende laatst al te zien dat je niet lekker zat op Sib, de zit van mijn zadel is ook te klein voor jou, daar kan het door komen, maar als je al die tijd western rijdt KUN je volgens mij ook niet meer op een dressuurzadel zitten (en andersom)
Lekker off-topic weer allemaal. Excuses Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:37

Jou zadel was te klein of ik ben te dik Haha!

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 17:35

Het is in ieder geval nooit verkeerd om zonder beugels te gaan rijden en juist de oefeningen op de zwakkere hand doen. Ik zat ook scheef waardoor m´n rechterbeen niet meer de invloed had die ik wenste. Na er op te zijn gaan letten en dus ook juist op de rechterhand te gaan wijken enzo is het zelfs bijna zo geweest dat juist m´n rechterbeen meer invloed zou hebben dan de linker. Zaak is het dan om het goede evenwicht te houden, niet dat je daardoor ´doorzakt´ naar de andere kant.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-02 19:16

Ik heb vandaag weer een zitles gehad en we gaan al vooruit!
Vaak is het al heel wat als je je het bewust bent!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:33

Ik ben het me ook bewust, maar ik weet gewoon niet wanneer ik nou recht zit of scheef. Klinkt stom maar dat is zo.
Ik mis eigenlijk een spiegel in de bak.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 23:50

wat Cowgirl zegt is ook direkt het hele probleem van scheef zitten, je hebt het zelf niet door.
Als je al lang scheef zit merk je dit niet meer, ik weet nog dat ik bij mijn eerste zitles "recht"gezet werd, ik zei: JOEHOE nou zit ik pas hartstikke scheef!!
Scheef voelt als recht en recht voelt als scheef
Daarom is het ook zo moeilijk af te leren.
Maar na 1,5 jaar zweten in de zitles zit ik eindelijk weer zo goed als recht.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 15:36

Cowgirl schreef:
Ik ben het me ook bewust, maar ik weet gewoon niet wanneer ik nou recht zit of scheef. Klinkt stom maar dat is zo.
Ik mis eigenlijk een spiegel in de bak.

Het klinkt misschien wat vreemd maar af en toe even met je ogen dicht rijden helpt ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 21:47

Kendra: heb ik ook een tijdje zo af en toe gedaan Haha! erg leuk als je de bocht om gaat.

Ik mag volgende week weer rijden op Felix en heb voorgenomen om weer wat vaker zonder zadel te gaan. Zomers rijd ik altijd veel zonder zadel, pakken we het nu maar ff eerder op.