de levensgevaarlijke Stitch (van destinietje) @ work!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horssie

Re: de levensgevaarlijke Stitch (van destinietje) @ work!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 00:15

haha, die foto's heriner ik me nog wel
fijn dat ie zijn hobby geminder heeft
dat setje staat hem leuk!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 00:39

Gelukkig houd hij er een heeeele hoop andere "leukere" hobbys op na, he Renske! Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 00:45

Ziet er al heel veel beter uit als in het begin!! Ga zo door zou ik zeggen!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:45

Hij is inderdaad super vooruit gegaan. Maar waarom in vredesnaam sporen terwijl hij al zo explosief is. Vind het een rare keuzen.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:59

Zonder sporen zou hij ook wel exploderen als hij dat zou willen Dan hou je een paard echt niet tegen

Maar ik vind dat je echt vooruit bent gegaan! Nou jullie allebei, dat andere topic kan ik me nog wel herinneren Het beeld ziet er rustiger uit, maar je ziet nog die ondeugende uitdrukking van hem, haha. Wanneer ga je starten? Of wil je dat nog niet

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:42

ik kan me die foto''s ook nog wel herinneren,
dit ziet er meer ontspannen uit, ga zo door

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:05

Wie mij slaat, krijgt m 3x zo hard terug..!

MIjn paard is precies jou paard en nu na een half jaar vliegles te hebben gehad loopt ie heel braaf hij heeft nu in 3 maanden tijd nog geen stap verkeerd gedaan, maar laat haar in haar waarde ze pakt je vroeg of laat anders toch wel trug!!!

Groetjes

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:22

karoliena schreef:
Hij is inderdaad super vooruit gegaan. Maar waarom in vredesnaam sporen terwijl hij al zo explosief is. Vind het een rare keuzen.

Misschien omdat ik (gelukkig) tot de ruiters behoor die sporen niet zomaar elke pas erin duwen, maar ze alleen gebruiken wanneer nodig? En ontploffen, tja, dat hou je inderdaad niet tegen door geen sporen aan te doen. En voorwaarts is ie echt wel, maar aangezien sporen ook NIET gemaakt zijn om hem elke pas voorwaarts te prikken, denk ik dat ik ze wel goed gebruik door zéér af en toe heel zachtjes bij te aaien, bij bepaalde oefeningen.

HIj is zonder sporen overigens net zo makkelijk te rijden, alleen ik wil hem bij bepaalde oefeningen nét even nóg wat wakkerder hebben

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:29

Waarom zou je dan sporen gebruiken. Hij is nog niet eens doorgereden. Ik zeg ook nergens dat je zo'n explosie kan tege houden met sporen. Maar naar mijn weten zijn sporen gemaakt voor paarden die niet goed aan het been zijn of als je moeilijke oefeningen doet uit de hogere dressuur zodat je je hulpen kan verfijnen en niet om een paard in te rijden of door te rijden.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:30

Nou dat ziet er al stukken minder explosief uit zeg! Heb je zelf nergens last meer van?

Knap dat je er toch weer opklimt en van voren af aan begint. En een leuk setjes by the way!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:40

Thnx Koortje, ik heb zelf niet zoveel last meer. Ik zit nogsteeds niet "normaal"omdat ik nu gewend ben het te ontlasten, dus dat moet ik weer af gaan leren. Helemaal normaal zitten lukt nogsteeds niet zonder het daarna weer pijnlijk is, helaas! Maar het paardrijden gaat weer, dus ik ben allang blij !(Misschien is Stitch ook wel gewoon lief, tot ik weer helemaal goed kan rijden, en weer "mag vallen"van de dokter) }> En Karoliena, ik zal me maar weer verdedigen. Stitch is ruim 2 jaar onder het zadel, en is ver zát om met sporen te rijden. Ik zou het fijn vinden dat je voor je nog meer commentaar geeft, eerst eens komt kijken. Dan kan je zien dat ik hem in heel de tijd rijden, misschien ÉÉN keer zachtjes met mijn spoor AAI. Wees maar niet bang dat ik mijn sporen echt gebruik, dan hang je bij dit paard direct tegen het plafont. Dus bij deze nodig ik je uit om een keer te komen kijken (en rijden, kan je voelen hoe super hij aan het been is!) en dan discusseren we daarna verder, ok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:47

Ik reed Times nooit met sporen, maar na 3 maanden onder het zadel ging ik voor het eerst springlessen bij nieuwe instructrice en die zij meteen: wil jij over een half jaar je paard nog fijn aan het been hebben?
Paar spoortjes aangedaan en zo verder gereden. Soms vergeet ik ze weleens en dan doet ze het ook gewoon goed.

Ik geef me paard liever een keer een spoor dan dat ik er met mijn hakken in moet trappen.

Daar wordt en me paard niet fijner van en me houding niet....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 12:53

Ik zeg toch ook enit dat je je sporen verkeerd gebruik vind het alleen zonde om ze te gebruiken als het dus niet nodig is. als je zonder sporen rijd is het echt niet zo dat je paard door minder aan het been word (is voor Vonneke) . Maar goed had in de eerste instantie begrepen dat hij pas net ingereden wa.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:26

Niet per definitie, maar ik ga er vanuit dat hoe verder ik kom hoe verfijnder mijn been moet zijn, en ik vind dat je met kuit geen hele verfijnde beenhulpen kunt geven.

Myrz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:43

wel leuk paardje om zo te zien!
Maaarr..loopt er op de 5e foto, daarachter, nou ook een ruiterloos paard?

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 17:50

Haha, dat is in het betreffende topic verteld.. Die was aan het longeren;)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 18:27

Die foto's ken ik nog
Dit ziet er veel beter uit!
Is dat paard ook 2,5 maand niet bereden? of gewoon de ruiter niet gereden?
Het ziet er echt netjes uit!
En is het shirtje speciaal bij dit setje aangetrokken??

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:09

Dank je None, hij is 2,5 maand gelongeerd, en hij heeft vakantie gehad. Er heeft 2,5 maand niemand opgezeten...
En het shirtje dat was toeval hihi! Renkse en ik zouden eigenlijk gaan zwemmen, en toen had ik dat truitje al aan, maar door de vieze wolken toch maar niet gaan zwemmen, maar gaan rijden!

Miss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 17:51

Scheelt iets Sta je bij Roefs? ( is bij mij in de straat)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:10

Ik denk dat de sporen echt wel nodig zijn bij zo´n paard!! Geef hem geen vingertje, super consequent zijn maar met beleid en gevoel.

Leuk dat ie weer loopt, alleen snap ik aan de foto´s te zien dat de problemen nu nog niet komen. (no offence trouwens) Vind het hartstikke leuk voor je maar ik denk als je hem wat meer in balans gaat zetten en wat meer nageeflijk bij elkaar gaat rijden dat je dan wel even alle zeilen bij moet zetten. (zowel met je geduld bewaren als met rustig en duidelijk rijden, als met blijven zitten)

Maar je bent al weer wat verder als eerst. (Ik ben trouwens naar een Balzflug x Amor MERRIE wezen kijken hahaha )

Cute

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:27

Dat ziet er al weer een heel stuk braver uit dan in het vorige topic.
Ben benieuwd hoe het verder gaat, als hij weer wat harder moet werken.

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:34

Is dat wel hetzelfde paard? Wat kan die bokken en steigeren zeg!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:49

Jeetje die eerste foto's
Die is zeker vooruit gegaan!
Mooie foto's, en dat setje staat GEWELDIG

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:27

Thnx voor de reacties. Suzanne, je moet hem inderdaad geen vinger geven nee, dan pakt ie t liefst je complete hand & arm:P
En we zijn nu echt weer op het begin begonnen, in de les gaan we alweer iets verder. Het verzamelen en dergelijke gaan we nog niet mee beginnen. Augustus gaan we lekker een b-proefje starten, en eens kijken wat ie daar van vind. Ik wil hem niet overvragen, dan werk ik hem tegen me, hij is vreselijk trots.
Natuurlijk gaan we wel stapje voor stapje weer proberen hem wat verder te krijgen, maar zodra ik merk dat ie het écht moeilijk vind, meteen weer even een stap op de plaats.

IK moet zeggen dat ik door hem wel leer een paard niet onterecht te "straffen". Net als de meeste mensen geef ik een paard ook wel eens een "onterechte" tik, maar dat moet ik bij Stitch niet doen. Vandaag longeerde ik hem weer ff voor het rijden, en hij had geen zin om aan te springen in de galop. Vervolgens ging ik even op de andere hand longeren, en bij het weg stappen van me, "aai" ik een keer met de longeerlijn over zijn kont. Nou, toen had ik t gedaan... Staken, draaien, steigeren, en geen stap meer zetten. Hij was écht BOOS! DUs met veel geduld hem weer terug op de volte gezet, en m maar even boos laten zijn, want als ik dan opstap, lig ik er meteen weer af!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 19:58

Destinietje schreef:
Vervolgens ging ik even op de andere hand longeren, en bij het weg stappen van me, "aai" ik een keer met de longeerlijn over zijn kont. Nou, toen had ik t gedaan... Staken, draaien, steigeren, en geen stap meer zetten. Hij was écht BOOS! DUs met veel geduld hem weer terug op de volte gezet, en m maar even boos laten zijn, want als ik dan opstap, lig ik er meteen weer af!

Hhehehhee, tja soms ga ik de confrontatie wel aan hoor anders blijven ze aan de gang. Maar dan heb ik wel echt ruzie en dan ligt ze ook weleens op dr rug aan de longe of ze gaat gewoon door de knieen en gaat er bij liggen en dan kan je meppen maar overeind komt ze niet meer. O ja of ze springt het hek in dwars door de bijzet heen.

Tja leuk he die bloedjes? hihi