Tuiger Sylvester@dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Tuiger Sylvester@dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:56

Zilverster heeft zowel in de tuigpaardklasse (ereklasse) als in de dressuur (lichte tour) op hoog nivo gelopen dus hij heeft het niet van een vreemde
Ik vind het een erg leuk paard.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:32

Das nou nog eens een leuk peerd.... Ziet er goed uit.

Sophie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:47

Gaaf paard!!
Ziet er netjes uit

Juliette_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:48

wat een schitterend paard normaal hou ik helemaal niet van tuigers maar dit vind ik een absolute uitzondering! ik zou zeggen ga der voor!
mooie combinatie ook!

veel suc6 met hem!

groetjes

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:51

Oei erg leuk dier !! Hoop dat het wat wordt tussen jullie ! Het is al een erg leuk plaatje zo

VeraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:52

oh das nog eens een leuke tuiger. Ik heb zelf een 7 jarige Lorton. Maar deze mag er zeker ook zijn. Dat wordt wel wat!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 11:40

Bedankt allemaal voor de leuke reacties.
Maakt het wel makkelijker om voor hem te kiezen maar ik mag hem nog 3 weken rijden voordat ik uberhaupt beslis.
Het leuke is dat ik altijd gezegt heb, geen vos en geen tuiger. Maar ja als het nou klikt moet je niet verder zeuren toch.

Ik hou hem echt niet vast. Kan misschien de momentopname zijn en die galop is echt nog niet bevestigd hoor dus misschien is het dat wel.

Ik kan zelf wel uren naar de fotoos kijken, vind het echt een gaaf dier om te zien.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:19

Nog een paard erbij of gaat je andere paardje weer weg?!

Maar het is een gaaf beest. Straks wil Koos hem nog terug

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:32

Ik vind hem wel wat hebben! Je hebt er nog niet zo vaak opgezeten, dus dat komt vast wel goed!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:36

Super gaaf paard
Ik heb ook ooit een draver zien lopen .. (Z)
Deze loopt bijna net zo mooi, al is hij nog maar net onder het zadel
Nog super veel succes ermee

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 13:42

Leuk paard ik heb zelf een tuiger indurain X unitas en de galop komt wel goed hoor blijven oefenen. Sta je bij de ronde op stal?

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:06

nivonne1995 schreef:
Leuk paard ik heb zelf een tuiger indurain X unitas en de galop komt wel goed hoor blijven oefenen. Sta je bij de ronde op stal?

Dank je wel allemaal.

@Sjonnie: Joop is weg, werd allemaal een beetje te eng met zijn gesteiger nl.

Ja ik sta idd bij De Ronde op stal. Ben ook groom bij hun tijdens de vierspanwedstrijden.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:12

Ienemienie schreef:
Het leuke is dat ik altijd gezegt heb, geen vos en geen tuiger. Maar ja als het nou klikt moet je niet verder zeuren toch.

Haha, ja dat komt mij ook bekend voor. Ik hou ook helemaal niet zo van tuigers en wilde ook nooit een tuiger en waar kom ik mee thuis?
Een tuiger (Die overigens niet zo'n typische tuiger is, maar toch, het is qua papier een tuiger )
En sinds ik er nu zelf een heb let ik er ook meer op en onder het zadel vind ik de meeste tuigers dan ook heel erg meevallen, maar dat komt ook door hun, van nature, mooie gedragen en opgerichte hoofd hals houding. Als ze maar niet zo'n rare platte kont hebben

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 16:58

*volcano* schreef:
Ienemienie schreef:

Haha, ja dat komt mij ook bekend voor. Ik hou ook helemaal niet zo van tuigers en wilde ook nooit een tuiger en waar kom ik mee thuis?
Een tuiger (Die overigens niet zo'n typische tuiger is, maar toch, het is qua papier een tuiger )
En sinds ik er nu zelf een heb let ik er ook meer op en onder het zadel vind ik de meeste tuigers dan ook heel erg meevallen, maar dat komt ook door hun, van nature, mooie gedragen en opgerichte hoofd hals houding. Als ze maar niet zo'n rare platte kont hebben

Raar he hoe het soms kan lopen.
Mijn vorige paard was een gelderse x anglo-arabier en die had dus echt zo'n platte tuigerkont zoals ik het noem terwijl deze vos juist heel rond is voor een tuiger.
Wat voor papier zit er bij die van jou dan???

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:03

Echt een gaaf dier. Hij lijkt echt goede gangen te hebben. Nu nog wat zakken in de hals voor het ruggebruik, dan wordt het scoren volgens mij!
Ik zou het doen. Is ook wel een uitdaging, een tuiger, en hij heeft wel kwaliteit.
Succes ermee en laat je even weten of je voor hem kiest?

zammarano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:34

woww egt een mooi paard joh!!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:58

Ienemienie schreef:

*volcano* schreef:
Ik heb nl een 3jarige Modern x Zilverster. Familie van die van jou dus zie avatar hiernaast

En die heeft dus ook zo'n rond kontje Waarschijnlijk ook wat geerft van dr opa, Hollands Golden boy een saddlebred. Net als dr iet wat luxere uitstraling. Mooi fijn hoofdje enzo.
voor foto's:
viewtopic.php?f=53&t=428885&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:01

Erggg gaaf beestje zeg.. Loopt super!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 20:35

*volcano* schreef:
Ienemienie schreef:

*volcano* schreef:
Ik heb nl een 3jarige Modern x Zilverster. Familie van die van jou dus zie avatar hiernaast

En die heeft dus ook zo'n rond kontje Waarschijnlijk ook wat geerft van dr opa, Hollands Golden boy een saddlebred. Net als dr iet wat luxere uitstraling. Mooi fijn hoofdje enzo.
voor foto's:
viewtopic.php?f=53&t=428885&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Leuk kleurtje die van jou zeg. Wouwie. Leuk joh dat het familie is! Dan gaat t wel goedkomen hoor.
Morgen gaat Sylvester voor een weekje de wei op want wij gaan met de vierspannen van De Ronde naar Breda. Vind het echt leuk om hem te rijden dus ik denk dat het wel snor zit.

Ik denk dat ik hem wel koop, heb geen twijfels en ik ken het paard nu bijna 1,5 jaar. Nooit kreupel of wat dan ook geweest.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 06:53

Wauw zeg...gaaf hoor al dat wit!

Leuk paard om te zien en toont erg speciaal onder het zadel.

Als je wedstrijd aspiraties hebt, bekijk zelf dan even heel goed in hoeverre hij die knie actie vertoont. Helaas zien de juryleden tegenwoordig namelijk graag iets anders (meer richting het 'stekerige' wat de tegenwoordige 'dans Mariekes' de laatste tijd laten zien).

Met mijn tuiger rij ik ZZ-licht. Hij wordt dit jaar 15 en ik heb hem zelf ingereden etc. Ik kan je wel vertellen dat je waarschijnlijk altijd bezig zal blijven met het laag en rond en van je hand af rijden. Ik heb meerdere tuigpaarden gereden en gezien en al deze paarden vertoonden wat dat betreft hetzelfde.

In de training rij ik mijn paard ALTIJD laag en rond. Behalve natuurlijk in de zwaardere oefeningen. Vanwege de natuurlijke oprichting lopen deze paarden automatisch al hoger opgericht. Als ik op wedstrijd ga en mijn paard komt de wagen af, dan is hij er meteen en direct heel alert. 'Kop erop' dus. Vandaar dat ik altijd maar bezig blijf met het laag en rond en van de hand afrijden. De oprichting biedt het paard namelijk al gratis aan.

Oh ja...als je wel gaat starten in de toekomst: altijd in uitgestrekte draf de ring binnenkomen...dan zit de jury meteen op het puntje van zijn/haar stoel!

Kur op muziek rijden is ook erg gaaf met 'onze' paarden!

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 12:14

@Randy01: Knieactie is wel aanwezig idd maar niet overdreven. Ik rij nu ook een Ed King Hill en die heeft het wat minder. Hij gooit zijn benen niet alleen omhoog zoals vele tuigers maar ook echt naar voren.
Ik ben best wel verliefd op hem en ik ga hem ook zeer zeker, als ikhem koop, uitbrengen in de dressuur.

Laag en rond rijden komt wel. Hij gaat nu weer een week de wei op en daarna trainen we weer lekker verder. Enne die tip over binnenrijden zal ik onthouden hoor.

Ben wel helemaal weg van die van jou. Heb hem al vaker gezien hier op bokt maar de is echt STOER.

Dat wil ik ook met deze tuiger.

nivonne1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:03

Die dekhengst die ze hebben staan is toch ook van unitas weet jij toevallig of die bonte kleur van unitas vandaan komt of via de andere lijn? Mijn paard heeft zelf namelijk ook een bont veulen gehad maar in haar papieren zit er geen een tussen die bont is en/of geen bonte nakomelingen heeft

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:06

Onze tuigers hebben ook allebei wat verdwaalde witte plekjes hoor en vooral Whisper, met zijn grote witte plakkaat onder de buik, is een echte!

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:30

Ik vind de combinatie wel leuk, maar zelf zou ik geen tuiger nemen omdat het me niet aanspreekt. Maar als jij er gelukkig mee bent zou ik het doen

Frankinero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 16:18

nivonne1995 schreef:
Die dekhengst die ze hebben staan is toch ook van unitas weet jij toevallig of die bonte kleur van unitas vandaan komt of via de andere lijn? Mijn paard heeft zelf namelijk ook een bont veulen gehad maar in haar papieren zit er geen een tussen die bont is en/of geen bonte nakomelingen heeft

De moeder van de dekhengst is een vosbonte dus daar heeft James denk ik zijn kleur van. Geen idee of Unitas bont vererfd eigenlijk?