L kür op BARBARA(wels)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elsemieke

Re: L kür op BARBARA(wels)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 19:54

Bij de foto's zie ik alleen maar kruisjes, de filmpjes zijn echt mooi hoor!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:05

pony heeft een hele mooie stap, verder vind ik dat het wel mee valt met in de krul getrokken, heb echter maar 3 filmpjes gezien

Wel vind ik dat je iets te groot word, en groeten doe je zonder zweep in je hand.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 20:09

Jou pony is zeker behoorlijk slecht aan het been?
In stap drijf je haar al elke pas aan, geen wonder dat ze niet reageerd met voorwaarts rijden en dat je meteen met de zweep in moet komen.
Probeer in stap al te beginnen met been geven, en dan loslaten dat been. Wanneer ze stapt laten stappen en niet been blijven geven. Normaal is been een voorwaartse hulp en hoort ze daar dus voorwaarts op te gaan. Stel dat jij dus 3 maal been geeft, hoort ze normaal gesproken keihard door de bak te scheuren (overdreven gezegd). Jjij bent je nu suf aan het drijven maar er komt geen enkele reactie, ze gaat geen stap harder. Gooi je zweep weg bij het oefenen en ga daar eens aanwerken!
Daarnaast vind ik je galop er niet echt gecontroleerd uitzien. Hier drijf je ook continu aan, waardoor ze inderdaad harder gaat. Als ze gallopeerd kan je je been eraf houden, ze hoeft niet harder.
Als ik jou was zou ik iemand met verstand vragen of die jou wil gaan helpen. Ik vind het ontzettend jammer van de pony!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 23:32

haha dat van S van hand veranderen klopt ook volgens mij niet, dat moet rechtsomkeert zijn

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 13:39

Idd, veel getrek en gedouw.
Verder vind ik dat je pony ook veel te ver achter de loodlijn loopt. Dat kleine stukje halsstrekken zag er wat dat betreft beter uit.
Nee, niet om af te kraken, maar zo kan ik ook in de L rijden

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 14:40

ik vind het zielig voor de pony, ik zou zeggen gooi eerst maar eens tijdens het oefenen je zweepje weg en leer maar eens te rijden op je benen en op je zit...sorry dat k het zeg maar je reageert nu ook niet meer...vind dat wel beetje sneu en ik vind je er wel beetje t groot uitzien voor die pony

Co0lArabiaN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 15:36

IK vint dit nog niet zon heel erg geval van in de krul trekken(natuurlijk is het niet goed)..maar als ik soms op wedstrijden mensen zie Verder zou ik als ik jouw was de beugels wat langer maken.. Dan kun je meestal ook beter drijven..--> probeer wat je nu met de zweep doet, dat er in te krijgen door met je been te gaan werken.. Je hebt daar veel meer profijt van.. en als ze dan niet luistert naar het been.. 1 tik met de zweep achter je been.. en niet de hele tijd door.. wordt ze namelijk straks ongevoelig voor het zweep.. en wordt het steeds erger

Dus als ik jouw was.. veel overgangen maken.. (schijnovergangen) en meer dus met het been gaan werken..

ennuh.. mensen.. wat jullie zeggen.. komt wel een beetje hard aan... dan snap ik wel dat ze niets meer zegt..

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 16:59

je gaat halthouden en daarna sla je je pony vooruit......vind het er eerlijk gezegd niet zo netjes uit zien, je handen bewegen alle kanten op, de galop vind ik te hard gaan en je raakt bij die volte(in galop) niet eens de hoefslag bij de A/C. Echt wijken vind ik het niet wat je pony doet...sorry dat ik je zo afkraak maar er zijn er vast wel meer die dat ook vinden....natuurlijk rijd ik ook niet perfect en zijn er kleine dingen waar ik nog hard aan moet werken, als ik ga starten zorg ik wel dat t paard een niveau hoger loopt en ga pas starten als ze dus helemaal zo loopt zoals ik het wil.

Het komt misschien allemaal hard aan maar als je wat op bokt zet kun je toch wel commentaar verwachten, ik denk nu ook wel 3x na voordat ik iets plaats.

Zorg dat je pony goed voor het been is dan loopt je pony makkelijker nagevelijk, de zweep minder gebruiken..eerst been reageert ie echt niet dan geef je pas een tik.

nikkiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:35

srry maar ik vin dat je niet mooi rijd...
en je mag het misschien niet pikken van mij hoor!! want ik ga niet officieel en ik heb geen eigen paard..maar je handen zijn heel rommelig en rukkerig

maar je heb wel een super pony!

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:41

idd dat vergeet ik helemaal....leuke pony
denk dat de ts nu wel genoeg tips heeft gehad. Is het je eigen pony? weet niet of je al lessen volgt...als je dit al doet zou ik eens opzoek gaan naar een andere instructrice/instructeur. Ik heb altijd een lesgeef mens gehad die meer springgericht les gaf en me eigenlijk niets nieuws meer kon leren met dressuur...nu heb ik gewoon een goeie gevonden en zag na 2lessen al duidelijk verschil. Ze let veel meer op m'n houding en hulpen, mijn paardje was eerst ook niet goed voor t been en nu reageert ze veel beter op lichte hulpen.

amsolusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 17:56

Wel en leuk ponytje.. jammer dat je er een beetje groot voor bent..ik zou snelo vergaan op een grotere.. en die mag gerust 2 maten groter zijn...ik dnekd at ik nu ook geen commentara meer hoef te geven want dat heb je al genoeg gehad.
groetjes (A)

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:47

Ik heb de ander reacties niet gekeken.. heb wel wat commentaar op een rijtje gezet voor je, misschien kun je er wat mee.

filmpje 2: je handen zijn erg laag, ik vind je een beetje groot voor de pony en hij mag best wat voor de loodlijn blijven. wellicht zal hij datdoen als hij de ruimte krijgt (dus jij moet je handen meer voor je houden de dragen).

filmpje 3:binnenkomen in stap ziet er wat slingerig uit. Verder is dit een duidelijk moment waarop je kunt zien dat je pony 'vals' aan de teugel is gereden, het hoofd gaat gelijk een heel eind de lucht in. Als je hem eerlijk had gereden had het waarschijnlijk een stuk minder omhoog gekomen of helemaal niet. wegstappen erg slordig, je doet je rechterhand teveel van de hals af, wat trekkerig en aantikken met de zweep meerdere malen zonder beenhulp is onterecht.

flimpje 4: probeer een constant contact te houden met de mond, je teugels klapperen nogal en het wijken moet absoluut beter worden. de pony schaart niet en loopt gewoon weg over de buitenschouder, niet de bedoeling van wijken.

filmpje 5: houd je handen een handbreedte voor het zadel en niet op je bovenbeen.

filmpje 6: ziet er een stuk beter als als het in de hele proef doet! probeer alleen wel contact te blijven houden en het oppakken wat minder grof te doen, en do eje handen geen hele stukken van de hals af.

filmpje 7: pony gaat heel ongecontroleerd door de eerste bocht, en waarom stuiteren je handen zo?

filmpje 8: je pony crosst echt als een malle door de bak heen, verder moet je rustig blijven zitten en het lijkt alsof je klemt met je bovenbenen.. aan het eind van het filmpje zie je goed dat je zweep naar boven steekt, deze hoort voor het zadel te zijn, op de schouder of net over je been, zodat deze net achter de kuit kan aantikken.

filmpje 9: halsstrekken beter dan 1ex, maar overgang naar stap kan mooier en oppakken van halsstrekken naar stap ook.

filmpje 10: galopje weer te snel, pony gaat duidelijk schuin door de bocht.

filmpje 11: achterwaarts te weinig en gaat duidelijk niet over de rug naar achteren. Tegen de hand, wegstappen opzich netjes maar aandraven weer jammer dat je je linkerhand van de hals afsteekt.

filmpje 12: netjes, pony kan alleen nog wat ronder door de bochten heen en als je weer rechtuit rijd handen bij elkaar!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 18:50

ik geloof dat je wel even vooruit kan met mijn commentaar moet verder wel even kwijt dat het een erg leuke pony is!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 09:45

IK HEB al een paar een pb gestuurd veder...
het is een manege pony die al een hele tojd die middag heeft gelopen....
een l kur....is gewoon bedacht door de manege
dat de bak te klein is is boelschit!
en die pony...had du al gelopen en dan vooral bij wat kinderen waar meegelopen moet worden....en ze dee heel iedietand...
wat niet op film staat is dat ze mij mij een paar x heeft gestijgerd toen ik GEEN zweep had.....met zweep ging het beter...
en ik rij er nooit meer op..........
dus even rustig met het commentaar als je n9iet eens weet wat er voorafgespeeld heeft..dan kun je ook vragen warom ik het doe!

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 09:46

veraA schreef:
Nikki_jimmy schreef:
Jammer dat je jezelf niet verdedigd.. want ik bedoel.. je moet toch een goede reden hebben om je paardje zo snel een tik te geven of ze hard handig aan te pakken

idd, ze laat opeens niks meer van zich horen..

en warom niet??!
ik heb ook een tijd in het ziekenhuis gelegen waar ik dus niet alle mogelijk heden had he!

SuMii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:46

Gaaf gedaan hoor

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-05 09:48

@patsur
je moet wel rekening mee houden dat dit eigelijk een pony is die niet in de B zit.....dus wijken.....tja...
en de galop nog even...........het is geen Z pony he!
ik probeer zoveel mogelijk te verzamelen maar sommige ponys hebben daar moeite mee....deze bij voorbeeld als je deze te veel terug pakt...springt ze over naar de verkeerde galop....
nog mals vraag eerst wat er gaande is en dan pas commentaar!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:54

Waarom ga je een L proef rijden, als de pony nog niet in de B zit.. waar slaat dat op ? Het is voor hem dan alleen maar een slechte oefening, dat wijken. Op de manier leert hij dat wijken gewoon over de buitenschouder wegvallen is..

En de galop hoeft idd geen Z te zijn, maar dit gaat wel heel hard, ik zie je nergens je best doen om te verzamelen, ik zie je alleen maar aansporen..

nu jij weer

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 09:58

ik vroeg daarom ook waarom je niets zei, zo kan je jezelf alleen maar verdedigen, hoe moeten wij nou weten dat ´t een manege pony is? Word 't ergens vermeld? Ik geloof 't niet.. Waarom was je in het zieken huis dan?
Voor een manege pony ziet het er nog wel leuk uit, maar wat ik bedoel met de zweep, je gebruikt de zweep, alleen maar de zweep( bij het van halthouden naar stap ) je probeert 't niet eens met je benen.
Ik ben dan wel zo iemand die haar paard helemaal op stemcommando heeft getraind ( heeft ook zijn nadelen) en been als 2e middel en daarna pas zweep..
Ik weet dat jet het eerste niet mag gebruiken op een "wedstrijd" maar toch.
En als het geen L pony is, had je het moeten vermelden dat het gewoon als "grap" was bedoelt, want dan kan je dit soort commetaar wel verwachten.
En over je handen moet je het wel met ons eens zijn, die zitten gewoon té ver uit elkaar zo maak je het bit écht scherp, geloof me.
Hopelijk heb je er iets aan..

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:13

love_wiepke schreef:
IK HEB al een paar een pb gestuurd
veder

...
het is een manege pony die al een hele
tojd
die middag heeft gelopen....
een l kur....is gewoon bedacht door de manege
dat de bak te klein is is boelschit! [ ]
en die pony...had du al gelopen en dan vooral bij wat kinderen waar meegelopen moet worden....en ze dee heel iedietand...
wat niet op film staat is dat ze mij mij een paar x heeft gestijgerd toen ik GEEN zweep had.....met zweep ging het beter...
en ik rij er nooit meer op..........
dus even rustig met het commentaar als je n9iet eens weet wat er voorafgespeeld heeft..dan kun je ook vragen warom het doe!

nederlands praten/typen is ook een vak he
verder ga ik helemaal mee met patsur.
en let de volgende keer een beetje op je spelling
en hou je puntjes een beetje in bedwang

_horsy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:25

Hai
Zeker te weten stoere pony? Hoe groot is hij eigenlijk?

Probeer wel, ook al ben je wat groot voor de pony, om je hakken te blijven uitdrukken. Is lastig, ik weet het . Maar je geeft immers been met je kuit en niet met je hak! Probeer ook met wijken je pony recht te houden (dmv buitenteugel).. de eerste paar pasjes gaan goed, maar dan valt tie idd weg over de buitenschouder. Dan maar wat minder en dan kom je maar niet helemaal uit...

Waarom rijd je niet meer op hem? Omdat je te groot bent?

Vind het wel stoer dat je een kür op de manege heb gedaan! Heel erg leuk, hebben wij ook wel eens! Wat was je resultaat?

Majax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 11:55

Leuke pony!! Commentaar ga ik niet geven want dat heb je al genoeg gehad!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 12:11

Jij zegt: commentaar welkom!...krijg je die, moeten we volgens jou eerst vragen wat er gaande is...Uhm jah enige vorm van logica ontbreekt hier..Leg de boel dan eerst duidelijk uit. En de uitleg die je gaf, vind ik nog steeds geen excuus om de pony zo te berijden!

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 13:10

Precies kistaah,dat probeer ik ook uit teleggen, maar een beetje met een de-tour

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 14:13

Goed gezegd kistaah !