gekke lieve hengst [AW]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Re: gekke lieve hengst [AW]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 14:57

Door te "spelen met je teugels" (wat inderdaad veel mensen doen), vraag je hem alleen te knikken in zijn hals en niet om lekker van achteruit naar voren te lopen, te ontspannen in zijn rug en zijn gewicht naar achteren te verplaatsen.
Met zijn neus naar beneden lopen doet hij vanzelf wanneer hij goed gereden wordt.
Maar dit kan niet zonder er goede begeleiding bij te hebben.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:07

Hey sanne,
het ziet er al stukken beter uit dan sinds de laatste keer dat ik je heb zien rijden.
Leuke foto's!
Groetjes Renske

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 15:42

hey
ik ben het met bijna al het bovenstaande eens

heb nog ff wat toe te voegen
blijf inder daad veel over gangen rijden
en veel wendingen rijden
bij mij hebben klijne voltentjes ge holpen danw ere un volte naar links dan were een na regts
ma over gangen zij ok heel belang rijk

ver der moet je iets regter gaan zitten
en van die bennen en zo is alle mala al gezegt.

ver der heb je un leuke verzorg pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 16:04

Commentaar over aan de teugel lopen hoef ik zo te zien niet meer te geven ..
Verder; Het ziet er leuk uit hoor!

montaz_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 20:51

oke haha bedankt ja maar dit was na 1 keer haha ik zal es aan de tips gaan denken bedankt

montaz_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:09

nog een vraagje het gat steeds soepeler alleen als ik aan wil draven schiet zen hoofd omhoog en gaat pas weer in stap omlaag.... help

lieskehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:17

leuk beestje, alleen jammer dat die met zijn kop hoog loopt, maar het gaat geloof ik al beter op de foto's te zien nou veel succes verder !!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-05 21:24

heb het helemaal niet allemaal gelezen dus mijn excuses als het al vaak gezegd is.

Hengst? Hij heeft echt de bouw van een ruintje de hengst op de manege en mijn eigen hengstje zijn vanvoor nogal ehm 'breed' gebouwd en dan vanachter vrij smal. Maar dat zie ik niet bij deze

wb het lopen: Probeer eerst naar ontspanning toe te rijden, door in zijn mond te trekken (wat zo lijkt op de fotos) ga je alleen maar verzet uitlokken waardoor hij zijn rug nog feller weg drukt. Dus gewoon rustig blijven sturen, veel overgangen en tempowisselingen rijden. En hij gaat vanzelf wat lager komen met het neusje. Blijf hem goed vooruit drijven maar houd hem vanvoor ook goed bij! (dat hij niet door de bak vliegt als een race machiene )
veel succes!

en tis een pracht paard! als die nog eens mooi ontspannen loopt!! Neem ook les van een goede instructeur!

montaz_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-05 21:28

nou het is toch echt een hengst en ik trek hem echt niet in zijn mond want het gaat haast vanzelf in stap en sneller als datie nu al loopt lukt haast niet haha want hij is vanzichzelf al druk zat,. dusja maar het is toch echt een hengst