Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bolletje schreef:een paard aan de teugel rijden is heel onnatuurlijk voor een paard... dus niks paard loopt ontspannen, het is juist heel onnatuurlijk, dit heb ik gehoord van steffie vd laarse, zij is holistische veearts en een expert op bewegingsgestel van paarden, dit zuigt ze niet uit der duimpje.
Citaat:Een stang trekt het paard in de krul, hij wijkt voor de pijn(druk), en de trens om te sturen, de aansnoerneusriem, zodat ie zijn bekkie dicht houdt, kun je niet zien hoe hard er getrokken wordt, het paard heeft de mogelijkheid niet om de druk te ontwijken alleen op de manier op aan de teugel te gaan lopen,
Citaat:met sporen met wiel, prikt het paard wijkt weer voor de pijn, in mijn ogen ben je echt een goede ruiter, als je al die oefeningen met touwhalster en zonder sporen kunt doen, dit is al gelukt met iemand, dat is pas een ruiter, ik heb echt respect voor al die paarden die dit pikken,
Citaat:okee niet aanvallen, ik weet het dit is jullie allemaal geleerd, iedereen doet het, daarom doet iedereen het, maar als ze nou eens meer richting het paard gaan denken, en kijken dat het anders kan. het kan, ooit hoop ik dat mensen hun ogen open doen, en eens denken wat het paard voelt, wat als jij dat paard was, ik zou niet graag in zijn schoenen willen staan. Niet kwaad worden, vrijheid van meningsuitingen en feiten.
Citaat:grappenmakers whahahaha
zou niet graag een van jullie paarden willen zijn!
maarja ieder doet het op zijn eigen manier hoe hij /zij het wil heb ik echt wel respect voor.
maar onnodig dieren leed nee!

Citaat:er zullen heus wel een PAAR mensen zijn die hun paard op de goede manier de hulpen geven ok....

Citaat:maar wat ik tog constant bij iedere trainingstal tegen kom is rekken en trekken maar!
hup niet luisteren slof om stang in sporen erbij!
vaak geven ze het schuld aan hun paard maar vaak zijn het de ruiters zelf die het verkloten!
Citaat:en nog maals ik scheer niet iedereen over een kam.
Citaat:NIET IEDEREEN ZAL ZO RIJDEN!

*

xKatleentjex schreef:http://groups.msn.com/_Secure/0RQDvAlQU ... 6811561606
deze afbeelding heb ik recent nog ergens geplaatst. Geeft duidelijk het ruggebruik van het paard weer, en hoe het met een buiging in de hals veel beter een ruiter kan verdragen.
Overigens als het geen ontspanning is, vind ik het enorm vreemd dat mijn jongste paard altijd volledig uit zichzelf een buiging in de hals maakt als ik goed impuls heb en veel figuren en overgangen maak, zonder aan de teugels te zitten, en hij op die manier veel losser in de rug en veel makkelijker in doorzit te rijden is, terwijl als ze haar hoofd omhoog houd ze ook altijd stroef en moeilijk in de rug is.
bolletje schreef:amen ansie, en heb het dus alleen over de mensen die zich aangesproken voelen, als jij je paardje goed kan rijden op die manier en je denkt dat je het goed doet, geen commentaar voor jullie, vindt het alleen zo jammer dat iedereen altijd elkaar nadoet en alles op de kortste en dan maar vaak hardste weg alles probeert te bereiken, terwijl het ook anders kan, maarja niet iedereen heeft tegenwoordig nog geduld arme paardjes , voor die zich aangesproken voelen
eindelijk iemand die het snapt wat ik bedoel! thanks bolletje schreef:Sorry, maar ik kreeg het idee dat je het gewoon zielig vond voor de paarden, omdat ze een bit in hadden, en omdat de ruiter sporen om had.
Maar als ik het goed begrijp vind je het dus zonde voor de paarden als mensen er totaal verkeerd mee omgaan, of als ze bijv. naar allerlei andere hulpmiddelen gaan grijpen zoals slofteugels?![]()
eindelijk iemand die het snapt wat ik bedoel! thanks

Lottew schreef:Manuutje:Zoiets is heel erg idd, maar wat heeft t te maken met dit topic??