dutske schreef:ze is vol belgisch trekpaard, ze heeft papieren ook.
ik heb haar voornl onder het zadel, maar de eigenaars hebben haar ook voor de koets.
ze is eerst op het land geleerd geweest, dus ze kan landwerk ook, daarna voor de koets, en nu onder het zadel.
ze leert vlug, ik kan er alles mee.
van sturen en hulpen is het hetzelfde als gewoon paard, kheb haar zelf onder het zadel gebracht
alleen stapt ze veel korter, de draf gooit ze zo op dat je onmogelijk kunt blijven zitten, en ze heeft een vrij korte hobbelige galop.
Ik zou ook graag is men/rij/werk foto's zien

Dat ze hoog opgooien kan idd met het doorzitten nogal lastig zijn, maar oefening baart kunst.
Als je ze eerst in een rustige vloeiende draf kan krijgen, dan is het doorzitten echt relaxed.
En dan kan je rustig het tempo wat opvoeren.
Voor de rest is de draf bij deze paarden wel vaak lekker regelmatig.Aan de galop kan je werken.
Als je zorgt voor een goed achterhand gebruik, en je traint de lenigheid wat, zodat de hun benen wat beter naar voren kunnen zwaaien, dan zit het al stukken fijner.
En je kan ook is in het bos of op het strand hem even lekker laten gaan, is ook goed om de benen is goed te strekken zodat het paard wat ruimere passen krijgt.