IJslander-sport in Oosterhuizen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alet

Re: IJslander-sport in Oosterhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:15

Haha!! Dat is nou grappig!! Ik dacht zo hee dat is een gaaf paardje, het zal toch niet...?! Is het hem gewoon ook nog
Als ik hem zo zie lopen dan krijg ik wel de kriebels over het veulentje hoor! Als alles ten minste in orde is na Siki's ziekte...

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 18:41

Ik d8 toch echt dat Ingimar een ruin was...

Of heb je je merrie laten dekken door Eyfridingur? Dr was wel een bokker die dat had gedaan met leuke foto's...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:44

Gave foto's zeg!

Tölt zit inderdaad heerlijk, vanmorgen nog mogen voelen op een van mijn bijrijdijsco's (24 jarige raudreki nakomelinge die niet weet dat ze 24 is).

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:11

Alet schreef:
Mooie foto's zeg!!
Wie weet welk paard dit is?
Afbeelding

Alet jeetje schaam je diep!!!!

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:13

Alet, ingimar is heel goed maar volgens mij ook héél moeilijk. Hij was echt temperament vol en steigerde ook meerdere keren in de proef. Hoop dat jouw veulen zo gaaf word en dat het temperament hanteerbaar zal zijn.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:00

mooie foto's!! ik zou heeeeeeeeel vaak moeten klikken om precies het 'ideale' toltmoment op de foto te hebben. maak daarom meestal korte filmpjes en haal daar stills uit

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:16

klunsmuts, Ingimar is Sikiley's (enige, toch?) veulen, en Siki is Alet's verzorgpaard. En nou mag ze dus een veulen uit Siki zelf houden, en heeft ze haar dus laten dekken door Eyfridingur. (het wordt dus een volle broer of zus van Ingimar)

Ik hoop ook dat je veulen wat hanteerbaarder zal zijn, Alet. Maarja, dat zie je toch vaak heb ik het idee, dat hoge sportpaarden ook héél heet kunnen zijn...!!

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:44

Oké vet gaaf! Dat zal idd we een sportpaardje worden
Echt stoer zeg... maar Ingimar heeft dan wel spectaculaire bewegingen, echt mooi vind ik um niet...*srry* Maar dat is natuurlijk ook neit het belangrijkste Ben idd erg benieuwd naar het karakter van je toekomstige paardje

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:47

Achja, Ambers volle zus is ook verkocht omdat er geen land mee te bezeilen viel en moet je Amber zien, ik heb nog nooit zo'n makkelijk paard onder mn kont gehad

Hihi, ja ik moet me misschien schamen Marjolein, maar ik heb dat paard nog nooit int echt gezien

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:50

Alet -> Dat kan echt niet hoor!!!

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:56

Nou, volgens mij zit Pim v/d Sloot niet op mij te wachten om zijn paard te inspecteren En wedstrijden zijn meestal niet makkelijk bereibaar voor me, aangezien ik geen auto heb opt moment.
Ik vind het ook niet zo'n knapperd die Ingimar, Sikiley is ook niet echt een knapperd en Eyfir heeft ook een groot hoofd Maar wie weet wordt dit veulen een leuk sportpaard en niet geschoten is altijd mis toch

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:58

Leuke foto's!
Ijsco's zijn zo leuk he

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:59

Ja, ben echt super benieuwd wat hier uit gaat komen, maar als die net zo goed wordt al Ingimar dan ga je wel ver met het paardje komen Eerst maar ff 5 jaar w88

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 14:05

Ja en hoge cijfers haalt ie in ieder geval wél! (ingimar)

Haha Alet, Röskur is ook het liefste dier dat ik ooit onder m'n kont heb gehad... En als je hem niet opfokt (dwz tempowissels, rengalop en dat soort spul ) blijft ie ook gewoon rustig, je kan er in principe iedereen oppleuren. En ook nog dapper en vind geen enkele omgeving vreemd enzo...

Maarja, veel halfbroertjes van Mjölnir's kant van hem die zijn ook heel druk enzo, of bv. Vaskur die schijnt best een bangerik te zijn (misschien is dat de reden dat Tonkie hem gewoon los laat rondlopen haha, hij blijft wel bij haar en/of bij paardenvriendjes en let ook gewoon goed op enzo. ). En zijn moeder die scheen slim te zijn en best een draak: Onder het draad doorrollen na de tik, als ze door knie-hoog water moest gewoon gaan rollen met of zonder ruiter, achter honden aanjagen, en dat soort dingen. Dus waar hij het vandaan heeft geen idee, volle broers of zussen heeft ie niet dus geen vergelijkmateriaal. (hij kán overigens wel fel uit de hoek komen maar je moet hem er wel een beetje toe zetten, hihi. )

Het blijft dus altijd een verrassing, hoewel ik ook denk dat het met opvoeding en je eigen karakter te maken heeft... (als Rös te hard wilde ofzo toen ik hem net had zette ik hem weer in stap, geen gedonder, en Cora nam hem als veulen altijd óveral mee naar toe samen met zijn mama, dus op zich is het dan ook wel logisch dat hij geen enkele plek meer vreemd vind. Zolang er eten is voelt Rös zich thuis.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:47

Wouw! Wat een gave foto`s! Je weet ook heel mooi steeds op het juist moment af te drukken. En wat hebben die paardjes hun achterhand er mooi ander! Ook gaaf dat je, bij een vermoedelijk toch vrij grote wedstrijd de deelnemende paarden ook in rust eens kunt bekijken. Hoef je bij een ZZGP wedstrijd niet te proberen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:55

Gave foto's ros

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 17:40

Ja hoor Pjelk, ze staan allemaal te dutten in hun paddocks op de parkeerplaatsen (gras). Af en toe wil er wel eens een blèren omdat paddockgenootje of buurman of -vrouw aan het rijden is ofzo, maar over het algemeen staan ze er allemaal zeer relax bij. Dat is ook zo grappig, allemaal relaxte ijsjes in prikweitjes, half in slaap, ongeveer de helft ligt lekker weg te dutten...

klunsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:54

Ohjah, dat ziet er zó leuk uit... kan altijd niet stoppen foto's daarvan te maken...