mogli @ work met nieuw hoofdstel :D

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

loveramona

Re: mogli @ work met nieuw hoofdstel :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:26

Jus_dOrange schreef:
loveramona schreef:
en de neusriem is omdat hij tijdens aangaloperen en aandraven zijn kop in de lucht doet en dan vaak niet meer oplet waar/hoe hij loopt en dan struikelt hij weleens ofzo, is niet fijn voor hem...nu ik met deze neusriem rijd, loopt hij veel beter...en ik ga er ook gewoon rustig mee om, dus geen problemen ermee

Is dat niet op te lossen zonder een andere neusriem?

loveramona schreef:
hou je commentaar maar voor je dan moet ik mogli dan laten rotten in zijn landje als hij plezier kan hebben met dan iemand die iets te groot is maar niet te zwaar je pony laten wegrotten op een landje is zielig

Zie mijn reactie in je andere topic, niet rijden is niet persé sielugh.

dat eerste: het gaat nu goed met deze neusriem, en blijf ook met de andere rijden http://www.mijnalbum.nl/Foto=NBZFGHXP maar dit helpt mogli net iets meer (zie andere reacties van mij)

dat tweede: tuurlijk is niet rijden niet zielig, maar sommige zeggen STOP met rijden...dan is mijn vraag: te groot maar niet te zwaar, dan kan dat toch gewoon? ik vind iig van wel en zolang het kan blijf ik lekker op mogli rijden

Spikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:30

Aaahh wat een lieve shet .
Mwah, misschien is ze er wel wat te groot voor, maar te zwaar zéker weten niet hoor, ik vind niet dat dit echt stoort ofzo .

Denk dat jullie vast veel lol hebben met hem enzo, maar wat me wel stoort is dat jullie geen cap dragen, eigen keuze natuurlijk, maar als je zelf zegt dat ie vervelend doet en soms bokt, en met dat springen en weigeren zou het zo wel eens verkeerd kunnen aflopen nl...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:34

Spikkel schreef:
Aaahh wat een lieve shet .
Mwah, misschien is ze er wel wat te groot voor, maar te zwaar zéker weten niet hoor, ik vind niet dat dit echt stoort ofzo .

Denk dat jullie vast veel lol hebben met hem enzo, maar wat me wel stoort is dat jullie geen cap dragen, eigen keuze natuurlijk, maar als je zelf zegt dat ie vervelend doet en soms bokt, en met dat springen en weigeren zou het zo wel eens verkeerd kunnen aflopen nl...

dat irriteert mij en meerder mensen hier ook neit meer het plaatje
ja, het is idd veiliger en dat weigeren bij mogli is gewoon erlangs gaan mogli stopt 1 op de 100000000000000000000000 (recht voor de hindernis) keer bij een sprong. en het zou idd verkeerd af kunnen lopen, maar mo bokt niet bij mij wel bij iris maar dat maakt niet echt uit als je over een cap praat

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:36

kop omhoog steken is een rijtechnisch probleem, niet op te lossen met een andere neusriem, en deze neusriem is voor paarden die de neiging hebben hun mond te openen, als het paard zijn mond open doet drukt de neusriem op het botje aan de zijkanten, en dat doet pijn dus houden de meeste paarden hun mondje maar dicht

Dus heeft deze neusriem helemaal geen nut, rijd hem gewoon vooruit tegen je been aan als hij zijn kop omhoog doet

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:38

Maar helpt een mexicaan nou alleen tegen open mondjes of ook tegen trekken enzo? Ik heb even gegoogled en ik kom eigenlijk alleen dingen tegen over dat het onwijs heftig inwerkt als het paard de mond opent. Persoonlijk vind ik dat als het paard z'n mond open doet of dat hij trekt, dat wel opgelost kan worden zonder een andere neusriem, want als je de neusriem eraf haalt is de kans groot dat hij gewoon hetzelfde weer doet.

Dus mijn vraag, wáárom trekt hij?

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:38

Ik zal geen commentaar geven..

Alleen dat ik Moglie wel een echt leuk ding vond, onze shet heette ook Moglie

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:40

vind je 1.72 niet zo groot:p het valt wel mee ja. maar vind het toch wel iets aan de grote kant worden. voor een shet. maar hij heeft er lol in. ik zou als ik zo lang ben nooit op een shet of welshje stappen .. maar ik ben lekker klein.. 1.62m. en weeg 53 kg. en zou zo nog op een shet stappen... maar dan wel rustig aan doen enz. en niet zo vaak rijden. ik rijd nu ook een welshje van 1.21m en dat is harstikke funnn. we hebben er met ze 2en veel lol in. dusss.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:40

"maar mo bokt niet bij mij wel bij iris maar dat maakt niet echt uit als je over een cap praat"

Maar zij heeft ook geen cap op? Het gaat ook niet zozeer om het weigeren, maar als die pony verkeert afzet/neerkomt en ze gaan wel om (ik heb het zelf meegemaakt, over de kop geslagen met springen) dan is ze maar wat blij als ze dan wel een cap op heeft. Het is sowieso veiliger, maakt niet uit hoe braaf je pony wel niet is. Mijne is zowat bomproef (op koeien na, maar die zijn ook doodeng ) maar toch heb ik altijd m'n cap op. Omdat je nooit weet wat er gaat gebeuren..

Verder sluit ik me aan bij Nimmedor wat betreft de neusriem.

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:45

Citaat:

alsof jij nooit een pony tijd hebt gehad.
Volgens mij heeft iedereen wel eens ronsgecrossd op shetlanders enzo, dus vind jou reactie nergens op slaan.
Het zijn nog maar kinderen!!

Dat het kinderen zijn, zal best vind je niet dat het belang en welzijn van de pony ALTIJD voorop moet staan? dit topic is nog wel 'acceptabel', maar hun vorige topics sloegen ronduit Nergens op! dat het kinderen zijn zal best

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:48

ik heb ook altijd me cap op. daisy is typisch een welsh. is super braaf.. en niet schikkerig. (niet echt dan) maar vind de raarste dingen eng. waar ze dus af en toe voor opzij springt ofzo...

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:48

@ nimmedor

dat staat er op google i know

maar bij mogli helpt het wel, meer met zijn neus naar beneden, hij loopt ook wat regelmatiger dus het heeft zeker effect het hoofdstel, en je kan alle hoofdstellen gebruiken zonder dat het zielig is, als je ze maar GOED gebruikt

@ jus_dorange

ik kan het mogli niet vragen, maar mogli doet dat al een paar jaar en hij blijft het maar doen....ik heb nu 2x gereden met deze neusriem en hij doet het veel minder, maar het is nu niet zo dat ik met deze blijf rijden, ik ga er alleen mee rijden als het echt nodig is

@ kimbala

oke maar het is mogli zonder e

@ miranda1983

ik rijd heel vaak op kleine pony's zelfs op de manege waar ik REED mocht ik vaak op nieuwe kleine ponytjes (een uur rijden) omdat ik er niet te zwaar voor ben maar nu worden het meer grote paarden waar is stage ga lopen

ja, elke pony kan schrikken alleen mo schrikt nergens meer van in zijn rijweitje, hij staat daar ook altijd gewoon los maar hij vindn daar absoluut niks eng, hij staat langs boompjes van bijna 2 meter ofzo (helemaal dichgegroeid) en zijn eigenaar is daar vaak bezig en dan soms komt hij opeens tevoorschijn en mogli kijkt dan nog geeneens op hij is veel te lui om in zijn weitje te schrikken

@ berdien

ja, je hebt helemaal gelijk, alleen heb ik door een vval nooit letsel aan mijn hoofd ofzo gehad (zou misschien wel handig zijn want dan draag ik voor altijd een cap als ik ga rijden ) maar je kan bij alles een ongeluk krijgen maar ik ging ook niet hoog springen dit keer denk als ik hoger ga wel een cap opdoe

@ dieuwke

dat zijn oude topics daar gaat het niet meer over...

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:55

Dieuwke1989 schreef:
Citaat:

alsof jij nooit een pony tijd hebt gehad.
Volgens mij heeft iedereen wel eens ronsgecrossd op shetlanders enzo, dus vind jou reactie nergens op slaan.
Het zijn nog maar kinderen!!

Dat het kinderen zijn, zal best vind je niet dat het belang en welzijn van de pony ALTIJD voorop moet staan? dit topic is nog wel 'acceptabel', maar hun vorige topics sloegen ronduit Nergens op! dat het kinderen zijn zal best

mee eens!!! verder een enorm lief shetje!! ik mis zijn vrolijkheid .. hij doet zijn oortjes helemaal niet naar voren!!

echt een schatje is het!! lief ding

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 18:58

@ narrator
jup, buiten heeft hij altijd zijn oren naar voren maar in zijn weitje nooit
denk dat het is omdat hij daar altijd staat en dan kom ik rijden en dan mag hij weer naar dat weitje lijkt mij ook best saai

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:00

Een mexicaanse neusriem werkt echt heel scherp in als ze hun mond openen... En ik heb niet het idee dat het bij Mogli dé oplossing is. Een neusriem helpt heus geen rijtechnische problemen op te lossen, écht op te lossen bedoel ik dan ook... Als het zo'n wonderneusriem was had iedereen wel zo'n neusriem, en was er geen commentaar op het gebruik van zo'n neusriem.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:02

daar heb je die schattige mogli weer.
ik vind hem echt mooi. heeft hij geen zadel?
en ben jij nou het baasje of iris?

BlekkiieGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:03

ik vind een cap nog steeds handiger hoor. want je zegt nou wel dat hij nooit schrikt enzo. maarja, elke pony kan schrikken.
maar ook al kent hij/zij de wei op z'n duimpje, wat als er nou een rare vogel langs komt? of een vrachtwagen? of een vliegtuig? .. een pony kan ook altijd schrikken hoor, dus een cap is handig hoor.

IngridP

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:25

Waarom proberen het we hier niet allemaal gewoon gezellig te houden i.p.v elkaar zo af te kraken. Iedereen heeft wel eens iets gedaan wat eigenlijk niet kan of zou moeten. Laat iedereen in z'n waarde en als je het zo nodig beter weet geef dan opbouwend kritiek i.p.v elke keer zo op een ander zeiken.
Het is zo toch helemaal niet leuk meer om energie in een topic te steken en foto's te plaatsen.

Super leuk shetje en ik vind die neusriem echt heel leuk. Zo

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:32

Jus_dOrange schreef:
Een mexicaanse neusriem werkt echt heel scherp in als ze hun mond openen... En ik heb niet het idee dat het bij Mogli dé oplossing is. Een neusriem helpt heus geen rijtechnische problemen op te lossen, écht op te lossen bedoel ik dan ook... Als het zo'n wonderneusriem was had iedereen wel zo'n neusriem, en was er geen commentaar op het gebruik van zo'n neusriem.

waar maak je je druk om ???

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:35

Breezergirl schreef:
Waarom proberen het we hier niet allemaal gewoon gezellig te houden i.p.v elkaar zo af te kraken. Iedereen heeft wel eens iets gedaan wat eigenlijk niet kan of zou moeten. Laat iedereen in z'n waarde en als je het zo nodig beter weet geef dan opbouwend kritiek i.p.v elke keer zo op een ander zeiken.
Het is zo toch helemaal niet leuk meer om energie in een topic te steken en foto's te plaatsen.

Super leuk shetje en ik vind die neusriem echt heel leuk. Zo

jup, vind ik zelf ook beter opbouwende kritiek maar die word hier wel gegeven (soms) maar met die afkrakende kan ik niet echt iets mee (zal wel aan mij liggen)

die neusriem staat vind ik zelf heel erg cutie maar hij is niet voor de sier maar om moows te helpen

@ bokkiej

ik ben mogli's verzorger en iris een vriendin die weleens meegaat
mogli is niet van mij maar zo mag ik hem wel behandelen

hij heeft een zadel (zie topic itp) maar die had ik even thuis laten liggen om in te vetten + ging zonder zadel rijden omdat het nogal warmw as

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:39

Nimmedor schreef:
Brechtje schreef:
@ Nimmedor: ik ben echt niet de enige die dit zegt, er zijn zoveel reacties over geweest ook in andere topics. Maar ik houd me erbuiten nu, heb mijn mening gegeven, kwam nogal bruut over. Sorry daarvoor!

Je mag best je mening geven, maar als het al zoveel is gezegd, waarom blijf je het dan zeggen?
Zulke jonge meiden moeten het ook ergens op leren, ik wou jou wel eens zien toen je zo oud was.
Zulke kinderen af gaan kraken vind ik gewoon geen stijl.

Volgens mij zijn het niet echt jonge kinderen meer, maar pubers die wel tegen een stootje kunnen. Ik heb niet zovaak in de topics van haar gereageerd, meestal waren ze te snel op slot, en ik wou dit even zeggen. Want ik vond haar wel erg groot, en als iris niet gaat rijden, dan moet zij rijden. Maar ze komt helemaal tot de grond, dan kan er beter een kleiner meisje oprijden. En dan kan ze zelf Mogli nog longeren, poetsen, of mee wandelen etc. Maar daar beslis ik niet over! Verder vind ik het echt een mooie pony.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:42

loveramona schreef:
Jus_dOrange schreef:

waar maak je je druk om ???

Kijk, en met dit soort reacties verpest je dus je eigen topic weer.
Zo gaan we gewoon niet met elkaar om.
Ik had gehoopt dat het duidelijk was na al die gesloten topics, maar blijkbaar niet........ jammer.

Ik hou dit topic in de gaten en iedereen die over de schreef gaat (zowel qua aanvallen als qua verdedinging) gaat op de bon

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 19:48

@ oscar dat waar maak je je druk om???

misschien komt het verkeerd over maar ik bedoel ermee, waarom blijf je erover doorgaan, ik heb uitgelegd waarom ik hem gebruik en dat kan je niet veranderen, en dan telkens weer met zo'n stukje komen heeft voor mij niet zoveel zin want ik blijf ermee rijden ik wilde er niet mee aanvallen ofzo [/quote]

@esziiY
oke ik zal hem niet meer springen whah

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 19:48

Hoii,
wat een poepige shet heb jij! .
eerste hindernis was wel ene beetje te hoog hoor! .
haha, veel plezier met je nieuwe hoofdstel he

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:09

Leuke foto,s! Lieve shet! Mogli is echt een schatje.En wat een aparte kleur heeft die! En dat hoofdstel is echt gaaf! Waar heb je hem gekocht?*of heb ik er per ongeluk overheen gelezen?*
Veel plezier nog met um!

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 21:11

Loveramona dan moet je niet weer beginnen met: Oscar, waar maak jij je druk om. Ze zegt net dat je daar juist niet over moet beginnen, laten we het dan maar gewoon gezellig houden!