1ste keer met longeer hulp

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Re: 1ste keer met longeer hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:35

het lijkt een beetje of hij aan de 'teugel' word getrokken .. door die riemen.. ik houd helemaal niet van al dat bij en verlenger en dit en dat.!.. maarja! ieder zijn eigen mening!! verders mooi diertje Lachen

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:37

silverxxhein schreef:
Nu banketstaaf je jezelf er niet goed uit, jezegt dat je al vaak traint, dit was toch pas de eerste keer?!!
Maarja Mevrouw. mariska maakt er weer oorlog van, jeetje zeg, je wil tips, krijg je ze, is het nog niet goed, ja daagh Clown

ik zie het stukje niet waar zij een oorlog zou maken Verward ze geeft toch gewoon netjes haar eigen mening, en zegt zelfs nog dat ze de tips zal opvolgen en het volgende keer losser gaat maken?

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:51

ik vind wel dat jullie meteen erg tekeer gaan hoor

het is haar eerste keer nog maar en al dat gepraat over dieronvriendelijkheid daar kan ze nu al niets meer aan doen voor de volgende keer weet ze het nu wel

een dekje eronder vind ik onzin als de singel goed past is dat niet nodig onder een goedpassend zadel is het ook niet nodig!!

denk eens na over jullie eerste keer dat jullie dit deden ik geloof niet dat het bij jullie allemaal in een keer goed ging van 1 iemand in dit topic die heftig reageert weet ik zelfs zeker

skippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:54

en yentl jou reactie snap ik al helemaal niet alsof jullie gezworen vijanden zijn. je overdrijft het wel heel erg

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:00

@ Skippy, om maar zo te zeggen, dat zijn wij ook .. klinkt lekker kinderachtig van mij
kwam misschien erg bot uit de hoek (ook niet zo bedoeld hoor) maar ik kan haar soms niet uitstaan. (andersom ook!)
Sorry Ach gut

Vind knap dat je kan fotograferen aan de longeerlijn, zie je mij niet doen hihih!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 17:35

Ik vind het niet echt ontspannen eruit zien.
Het lijkt alsof de staart omhoog getrokken word, maar toch ook weer niet, want hij kukelt naar achter ( de longeersingel )
Ik zou het de volgende keer ietsjes losser doen, vooral als het de eerste keer is.
Succes !

Hele leuke pony en mooie kleur Lachen

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 12:50

zijn staart word niet omhoog getrokken dit heeft hij altijd zelfs als hij gewoon rustig met je mee loopt een soort trekje van hem.. en @ yentl.. het is de eerst ekeer met deze hulpteugels maar ik ging vroeger wel altijd met het elastiek longeren.. en dat jij mij niet uit kan staan waarom ga je dan op dit topic kijken als je toch weet dat ik het ben.. dat begrijp ik ook niet helemaal en dan reageer je ook nog maar je kan me toch niet uitstaan hou er dan mee op.. ik weet dat het nog niet helemaal goed was maar het was ook pas de eerst ekeer en de volgende keren doe ik hem zeker losser..

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:09

@ Mariskafally, door een topic te openen vraag je toch om tips? En nu net omdat ík het ben maak je van mij zo'n probleem. maar oké
goedzo dat je volgende keer losser doet !!
Succes met Falco (en Duco ?)

Kzal als ik jou was Falco's manen lang laten groeien, lijkt me erug mooi staan !)

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:02

Misschien een tip om de bijzet wat lagen vast te maken. Op die manier moet hij ook lagen komen met zijn hoofdje. Ik vind het verder een leuke pony om te zien. Enne werken naar ontspanning is altijd moeilijk, maar je moet ergens beginnen.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 17:12

wat een gezeur zeg!
waarom zou ze een dekje eronder moeten?
ik heb altijd geleerd dat een dekje alleen maar dienst doet voor zweetopname en eventuele schokdemping. verder paast die singel volgensmij prima.
en als je een paard/pony voor de eerste keer longeerd ziet het er misschien niet altijd even natuurlijk uit. ook omdat het paard/pony zich moet aanpassen aan de nieuwe houding, deze houding moet misschien dan wel langzamer opgebouwd worden. maar ze heeft het ook vast geen uren in deze houding gelongeerd, dus dan zie ik geen probleem

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 21:59

Even ter uitleg van iedereen door van beide kanten zowijl yentl als mariska botte reacties.

Vroeger waren het beste vriendinnen maar door aan 1 volgende banketstaaf jaloerse reacties (inmiddels verleden tijd) is het giga gaan botsen tussen de 2.
Heel zonde want vroeger was het zo`n leuk stel.
Marja vriendinnen laten elkaar niet hangen lijkt mij dus zijn er mensen gekwetst en die wonden doen nog steeds zeer aangezien ze zo close waren ik denk niet dat het ooi tnog goed komt.
Maar laten we gewoon blij zijn voor elkaar word het als heel wat leefbaarder.

Toch vind ik falco er lang niet zo goed uitzien als een jaar geleden hij lijkt erg ingevallen (luister lijkt!!) en veel bespiering kwijt te zijn.
Erg jammer.
Marja je kent het commentaar dus je kan eraan gaan werken Dromen
Dushet zal welicht een stuk beter gaan!!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 22:04

tinaaz, ik zie toch nergens gezeur in het topic langskomen. Gezeur is imo dingen als "je bent je pony niet waard" of "jezus jij weet echt niet waar je mee bezig bent!" Wat ik zie zijn gewoon heel nuttige tips waar ze veel mee kan Lachen

En als het niet zo goed gaat tussen die twee is het inderdaad heel jammer, maar ik hoop wel dat ze hun problemen in het privé kunnen houden dan Lachen

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 07:22

Ja vandaar het is zo zonde om elkaar op te zoeken om elkaar bokt zuur te maken.
Maar zoals je verder heb kunnen lezen hebben ze dat zelf al besloten vandaar.

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 13:05

heey selena dat van die bespiering na mijn gevoel is het juist alleen maar beter geworden ja ik weet dat hij wat ingevallen is maar ik probeer er echt alles aan te doen om hem juist wat dikker te krijgen. (wat nogal moeilijk gaat omdat hij super veel energie verbruikt)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:03

MariskaFally, hoe oud is je pony eigenlijk? (of heb ik daar overheengelezen )

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 11:35

Idd, hou oud is je pony inmiddels?
Het is misschien een goed idee om de volgende keren (om hem te trainen op wat je wilt: een lichte mond) iets meer ruimte te geven (je hebt al gezegd dat je dit zou doen) zodat hij zich niet op hoeft te kroppen (op de foto's lijkt het alsof hij dat wel doet). En doordat hij dan meer ontspannen gaat lopen in de hals, gaat hij ook ontspannen in zijn rug (haar rug komt omhoog) en kun je spieren opbouwen. Dit loopt voor de pony ook prettiger. Probeer het maar En mag ik vragen wat de pony te eten kijgt? want je zegt dat je al heel veel probeert, maar dat hij zoveel energie heeft en dat hij maar niet dikker wordt. Misschien dat ik dan nog een paar tips voor je heb om hem wat dikker te krijgen zonder dat hij te heet wordt

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:26

heey hij is 13 jaartjes.. (al best op leeftijd) en hij krijgt sinds een korte tijd sportbrokken.. eerst kreeg hij gewoon basisbrokken. maar deze foto is nu al een tijdje geleden en sinds dat hij nu hele dagen op de weide staat is hij een heel stuk aangekomen en ook niet meer zo heel erg ingevallen ik heb gisteren nog een keertje gelongeerd.. helaas geen foto's van Falco maar wel van duco. en hij was een stuk losser en hij liep veel lekkerder.. alleen duco liep steeds te kauwen op zijn bitje en liep heel erg diep.. (maar wel wat meer ontspannen dan eerst)