Clinic Edward Gal met TC Ravel op het CHIO

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Celvin

Re: Clinic Edward Gal met TC Ravel op het CHIO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:26

Kwijl Kwijl OOO MIJN HELD Tong uitsteken

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:36

Dat eeuwige gezeur over die achterbenen, denk dat 85% van bokt al blij zou moeten zijn áls hun paard zulke bewegingen had Knipoog

Ik vind het een mooi, krachtig en uiterst vriendelijk paard om te zien! Lachen

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:37

Oh My God wat een prachtbeest!!!!!! Is het trouwens een goed gekeurde hengst?

En ook de complimenten aan de fotograaf!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:50

Het ziet er heel fijn en ongedwongen uit. Wat een uitstraling heeft dat paard. Volgens mij zit er heel veel power in Haha! Alleen ben ik wat minder gecharmeerd van dat grote hoofd. Maarja, een dikke neusriem doet wonderen. Mooie combi, ik denk dat we nog veel van ze zullen horen.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:53

Mooi dier zeg! Echt mooiste paard van Edward idd!
Machtige galop zeg!
Kvind alleen wel dat ie zn handen te breed heeft staan

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 21:56

Lenn schreef:
Mooi dier om te zien en gave galop maar dat achterbeen in draf Scheve mond

Dacht hetzelfde Scheve mond

Desalniettemin is het een gaaf paard.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:01

Als we nou met z'n allen minder gaan lopen fitten en meer op de positieve kanten van een combinatie / rijstijl gaan kijken. Daar worden we vast en zeker allemaal gelukkiger van (of men moet de instelling 'als er niets te zeuren valt, is het leven ook niets waard' hebben Clown ) Pfff, wordt er vaak wel erg moe van al dat commentaar hoor. Vergeet niet dat dit moment opnames zijn.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:15

Ja tuurlijk! Het is een geweldige combi! Maar ik vind dat er ook commentaar gegeven mag worden op zulke GP ruiters. Het is niet zo van: het is een bekende DUS maakt ie geen fouten Knipoog

Maar tzijn kleine dingen, en ach in vergelijking met mij, ben ik gewoon een debiel op een pony. En dat geld voor de meesten denk ik hoor die commentaar geven Knipoog

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 22:26

TC Ravel is een dekhengst die al een paar mooie veulens ter wereld heeft gebracht, de eigenaar van van Ravel is Tim Coomans, op http://www.coomans.nl als je dan naar hengsten gaat kan je daar informatie over hem lezen. Hij is 7 jaar en in 2002 bij het AES goedgekeurd, zijn vader is Contango, en wat dat achterbeen betreft, ach, ieder paard heeft wel zn minpuntjes, en Ravel is nog jong, dus het zou goed kunnen dat hij daar overheengroeit. en het zijn idd momentopnamens, hallo ben geen pro in fotograferen hoor Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door SuperSuup op 22-06-05 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:27

Zal ie ooit gekeurd worden binnen het kwpn, is die kans er?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 22:37

Oliver schreef:
Ja tuurlijk! Het is een geweldige combi! Maar ik vind dat er ook commentaar gegeven mag worden op zulke GP ruiters. Het is niet zo van: het is een bekende DUS maakt ie geen fouten;)

Dat heb je mij ook nooit horen zeggen. En ik denk dat mensen wel degelijk goed commentaar kunnen leveren en kritiek punten kunnen aanhalen, ondanks ze niet op dat niveau rijden. Maar om nou op elke slak zout te leggen is ook weer te veel van het goede. En dat zie ik hier helaas maar (al te) veel gebeuren. En begrijp me niet verkeerd, dan maakt het me niets uit of Edward of Henkie er op zit.

Ik heb hier al kritiek gehoord over een te slecht of traag achterbeen. Achter de teugel kruipen en meer van dat soort (on)gein. Het is wel erg gedurft en gewaagd om zulke uitspraken te doen wanneer men maar een enkele opname kan bekijken. Zoals ik al eerder heb gezegd, wanneer je nou een paard IRL veelvuldig als een krant ziet lopen kun je voor je zelf best een goed oordeel vellen over het paard of combinatie. Maar aan de hand van foto's is toch bar weinig te zeggen. Foto's kunnen je immers maken of breken. En deze laatste methode wordt maar al te graag aangehaald door Bokkers. Jammer! Probeer eens wat vaker de positieve kanten in te zien Lachen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:09

Achterbeen kan zeker een momentopname zijn maar mijn opmerking over de stangteugel is minder momentgevoelig zeker als het op meerdere foto's voorkomt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:27

Katja schreef:
Achterbeen kan zeker een momentopname zijn maar mijn opmerking over de stangteugel is minder momentgevoelig zeker als het op meerdere foto's voorkomt.

Zelfs dat is momentgevoelig en relatief, sinds je met geen mogelijkheid kunt zien hoe het met de kinketting is gesteld. Wanneer deze minder strak is bevestigt, kan de stangteugel verder doorbuigen en toch zachter inwerken dan een strakke kinketting, waarbij de stangteugel minder kanten op kan maar veel harder inwerkt.
Maar verder moeten jullie het helemaal zelf uitzoeken Lachen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 23:35

wat een beest zeg Vingers aflikken
maar ik vind hem op sommige foto's best achter de teugel lopen..

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 06:38

Passage1 schreef:
Heeft Edward eigelijk zelf TC Ravel zo opgeleid of heeft hij hem zo gekocht...

Hij is niet van hem. Hij rijdt hem voor Tim Coomans uit Oud Beijerland, die hem vanaf 3 jarige heeft opgeleid...

Hele aparte.

Oh ja die stang: door de stangkinketting heel los te doen en de stang daardoor bijna horizontaal in de mond te krijgen kun je met de stang rijden als trens... Een stang heeft verticaal vaak teveel invloed waardoor je er teveel aan zou zitten en te grof in zou grijpen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:09

Schitterend dier. heel mooie foto's ook ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in de sport.

het lijkt me echter geen makke op stal. Hij heeft flinke piephakken....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 07:42

Wat een machtig dier zeg Ja
Maar die piephakken vielen mij ook gelijk op Haha!
Ach schoonheidsfoutje kan hij zich wel veroorloven.

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:25

VValar schreef
Citaat:
Katja schreef:

Zelfs dat is momentgevoelig en relatief, sinds je met geen mogelijkheid kunt zien hoe het met de kinketting is gesteld. Wanneer deze minder strak is bevestigt, kan de stangteugel verder doorbuigen en toch zachter inwerken dan een strakke kinketting, waarbij de stangteugel minder kanten op kan maar veel harder inwerkt.

mireille1970 schreef
Citaat:
Oh ja die stang: door de stangkinketting heel los te doen en de stang daardoor bijna horizontaal in de mond te krijgen kun je met de stang rijden als trens... Een stang heeft verticaal vaak teveel invloed waardoor je er teveel aan zou zitten en te grof in zou grijpen.

Ik dacht dat er maar een manier was om een stang goed in de mond te leggen. Weer wat geleerd vanmorgen }>

On topic: mooi paard om te zien, aansprekende kleur, vormgeving en uitstraling.
Laatst bijgewerkt door abby op 23-06-05 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:36

Katja schreef:
Dat is een beetje de manier van trainen Ellende.
Wat mij vooral opvalt dat op veel foto's de stangteugel wel erg strak staat ten opzichte van de trens.

Viel mij ook op .

Maar supermooi paard ! Lachen

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:09

Ik vind dit echt gewelidge foto's, en over dat achterbeen heb ik niks op aan te merken, dat paard heeft zo te zien een super sprong in galop en Ed rijdt hem super!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:17

't zijn inderdaad prachtige foto's, zeer sterk gereden en 'k vind het er zeer correct uitzien, soms iets te diep lijkt het maar dan zie je weer die correcte of soms zelfs te losse spanning op de teugels, neen, alles in orde... hele mooie foto's!!!

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:14

Jullie vergeten dat dit een clinc was waar dus ook het losrijden in meegenomen wordt!!
Het was geen wedstrijd, dus hij heeft Ravel alleen t laatste stukje echt opgepakt!!
Ik durf te zeggen dat als hij heel blijft en ze zo door gaan hij beter wordt dan Salinero!!
Wacht maar af....
Hij is pas zeven jaar, dat moet je niet vergeten.
Ik ben FAN!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:44

VValar schreef:

Dat ben ik niet met je eens. Juist een te losse kinketting kan ervoor zorgen dat de stan heel gemaan inwerkt omdat de tongboog dan heel gemeen in het gehemelte kan komen. Ik vind de hoek van de stang op deze foto's zeer correct.

Bloemsuiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:56

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:06

Schitterend dier, en mooie foto's, dat doe ik je niet na Haha!

Het lijkt af en toe wel of hij kort in de hals word, en dan bedoel ik niet de manier van rijden Haha!