Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
bokkiej schreef:maar nou heb ik wel een vraagje, waarvoor is die zweep dan???

imposant schreef:Dus als het vaker gebeurt, is het meteen goed? De paarden die zo vroeg worden klaargemaakt, leven echt geen gezonde 30 jaren hoor (op uitzonderingen na natuurlijk)ik wil 1 ding kwijt en dat is waar zeurt iedereen over?? dravers worden al op hun 1 1/2 klaar gemaakt voor de sport!
Als je lang plezier van je paard/pony wilt hebben, moet je niet te vroeg beginnen met belasten. De pony uit laten groeien en wanneer het volgroeit is, ook niet teveel belasten. 
wondertje schreef:Wat is het probleem met longeren kan je niet jong genoeg beginnen!!!!!
Citaat:ik wil 1 ding kwijt en dat is waar zeurt iedereen over?? dravers worden al op hun 1 1/2 klaar gemaakt voor de sport!
een beetje stappen of lichtjes draven zal een tweejarige niet van doodgaan. Je moet het alleen met grote mate doen, dwz geen drie keer in de week een vol kwartier laten werken maar af en toe eventjes linksom en eens rechtsom kan imo geen kwaad
Paulatjuh schreef:Kan een peuter zelf aangeven als hij iets teveel vind? Nee dat moeten de ouders doen.
Dat is het enige wat ik er van zeg.
Skroderijs schreef:leuke pony
somige mensen die longeren paarden al op hun 1,5

Sooff schreef:Volgens mij kan een peuter dat heel goed, die laat echt wel merken als 'ie het ergens niet mee eens is. En een paard ook, hij kan makkelijk gaan staken/bokken hoor

Sooff schreef:Paulatjuh schreef:Kan een peuter zelf aangeven als hij iets teveel vind? Nee dat moeten de ouders doen.
Dat is het enige wat ik er van zeg.
Volgens mij kan een peuter dat heel goed, die laat echt wel merken als 'ie het ergens niet mee eens is. En een paard ook, hij kan makkelijk gaan staken/bokken hoor, maar zo te zien heeft 'ie het prima naar z'n zin. Ik vind het er heel vriendelijk uit zien allemaal, en ze stapt alleen maar wat met 'm, daar gaan ze heus niet dood van hoor. Als dat paardje er ook lol in heeft, why not? Het ziet er niet bepaald uit of 'ie zwaar belast wordt & ik denk niet dat ze hem elke dag urenlang rondjes laat galopperen.
@ Mirte13; ik vind het er heel vriendelijk uitzien & ik vind je pony heel mooi