Vliegwedstrijd :P

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Re: Vliegwedstrijd :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 14:54

Ziet er echt heel raar uit.. >;)
Sowieso is die hindernis al best gevaarlijk (pionnen steken er zo'n 10 cm bovenuit, vind je het gek dat die pony daar niet overheen 'durft')
En niet om je af te zeiken, maar dat jij viel was volgens mij niet die pony's schuld..aangezien hij gewoon galopeerde en het lijkt wel of je je er gewoon af laat vallen.. Nagelbijten / Gniffelen

Beetje een overhaaste beslissing dus dat je hem niet koopt, alleen omdat je er met een wedstrijd af bent gevallen..De rest van de hindernissen waren wel foutloos?

Gave aftekeningen heeft ie trouwens op zn been Lachen

Roosjelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:28

jah dat dacht ikook al te zien. het paard galoppeerde normaal. maar miss had je al niet zo'n goede evenwicht maar volgens mij wel

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:11

Stoppen met de pony zou ik ook niet! Toen ik op wedstrijd was had ponytje mij dat ook gedaan! Alleen die was er wel over! Maar ik heb gewoon goed dressuur gereden in de lessen en goed geoefend en nu gaat het gewoon stukken beter! Blijven oefenen! En tsja ik zie ook nie wrm je deraf valt.

Maar dat was bij mijn val ook niet Bloos Maar hij nam de sprong toen slecht, vertrok eigenlijk voordat ik het besefte, en toen wist ie dat ik naar links wou en maakte de neiging naar rechts ja en daar ging ik hoor Schijnheilig Het is echt wel raar op zo een moment dat kan wel zeggen Ja Je valt meestal omdat je je evenwicht van ervoor nog niet terug gevonden hebt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:16

mickeytje schreef:
toch he (na anatal keer filmpje opnieuw te hebben gezien Haha!) snap ik niet waarom je eraf viel?
want voor zo ver ik dan kan zien,heb ik eens paar keer alleen op je paard gelet en die maakt toch echt geen scherpe bocht?
of het lijkt gewoon zo vanuit welke hoek de film genomen is.
toch ziet het er pijnlijk uit vind ik,je maakt best een klap tegen het schot.

heb je vaker wedstrijden met hem/haar gereden?
of vaker gesprongen?

Springen doet ze vaak,haar hoogste is 1.10.
Ze heeft verder nog 1 dressuurwedstrijd met mij gereden.

@Queengekje: Dat was bij mij ook zo.Ik verloor m'n evenwicht gewoon en ik ging Tong uitsteken

@Knolliegirl: Nee,dat is in Eerde bij Manege de Leijer (als ik het goed schrijf).

Het is niet zo dat ik er meteen mee stop als ik van een paard afval,maar dit paard is gewoon niet geschikt voor mij,de klik is er niet Bloos

Maar let is op die staart,ze heeft er geen zin in,aan die staart te zien,1 en al verzet.(Je kunt het zien aan de staart die zo swiept)

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:28

Jammer dat het niks wordt. goed van je om die beslissing te nemen. En nu op zoek naar "het perfecte paard" Knipoog succes. Ik hoop dat je hem/haar vindt!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:32

Ray_Ninja schreef:
Nou hij zwaait met zn staart omdat ie de sporen/benen krijgt. En dit is gewoon klink klare ondeugendheid. Want je ziet hem van te voren al uitzoeken welke kant hij op kan, en op het moment dat jij je benen van hem af hebt gaat hij naar rechts...kijk maar eens goed

Ik had geen sporen aan Lachen
Ze doet dat met die staart anders nooit,alleen op wedstrijden..
Volgens mij heb ik van de dressuurwedstrijd nog zo'n "zwiepende staart film" Haha!

Ray_Ninja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:33

IndianRose schreef:
mickeytje schreef:
toch he (na anatal keer filmpje opnieuw te hebben gezien Haha!) snap ik niet waarom je eraf viel?
want voor zo ver ik dan kan zien,heb ik eens paar keer alleen op je paard gelet en die maakt toch echt geen scherpe bocht?
of het lijkt gewoon zo vanuit welke hoek de film genomen is.
toch ziet het er pijnlijk uit vind ik,je maakt best een klap tegen het schot.

heb je vaker wedstrijden met hem/haar gereden?
of vaker gesprongen?

Springen doet ze vaak,haar hoogste is 1.10.
Ze heeft verder nog 1 dressuurwedstrijd met mij gereden.

@Queengekje: Dat was bij mij ook zo.Ik verloor m'n evenwicht gewoon en ik ging Tong uitsteken

@Knolliegirl: Nee,dat is in Eerde bij Manege de Leijer (als ik het goed schrijf).

Het is niet zo dat ik er meteen mee stop als ik van een paard afval,maar dit paard is gewoon niet geschikt voor mij,de klik is er niet Bloos

Maar let is op die staart,ze heeft er geen zin in,aan die staart te zien,1 en al verzet.(Je kunt het zien aan de staart die zo swiept)

Nou hij zwaait met zn staart omdat ie de sporen/benen krijgt. En dit is gewoon klink klare ondeugendheid. Want je ziet hem van te voren al uitzoeken welke kant hij op kan, en op het moment dat jij je benen van hem af hebt gaat hij naar rechts...kijk maar eens goed

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:49

Mijn pony zwiept meestal met dr staart als ze last heeft van vliegen. Clown

Nee sorry, dit is duidelijk geen verzet, hij zag gewoon een kans om er langs heen te gaan, bij zo'n hindernis zou ik dat ook doen als ik een pony was, (maar jij kunt daar natuurlijk niets aan doen dat ze zo'n rare hindernis bouwen..)Ook al kan die pony 1.10 springen..dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze alles springen..(mijn pony kan ook een stijltje van 50 cm weigeren omdat er een zeiltje onder ligt Dromen )
Volgende keer gewoon beetje met 'enge' hindernissen oppassen, en niet denken : 'hij/zij doet het wel'
(als er uberhaupt nog een volgende keer komt..)

Groetjes, Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 01:53

Heel cru gezegd zou ik dit ook gedaan hebben als mijn berijder mij zou zien als 'karakterloos ding', zoals je je paard noemt in je andere topic Knipoog

Skattie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 05:43

Zo dat ziet er pijnlijk uit, beterschap!!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:27

pff, ziet er echt zwaaar pijnelijk uit!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:41

ik dacht ook al waarom val je er nou zomaar af je pony gaat gewoon rechtuit.... maar ik was dus schijnbaar niet de enige die dat dacht.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:01

je koopt haar niet en stopt met haar te rijden omdat ??

ziet er pijnlijk uit.. beterschap iig !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:02

Zow, jij valt snel!

Ik wou dat mijn paard zo braaf bleef met bepaalde situaties, als mijn paard eenmaal begint houdt iedereen zijn hart vast.

Jammer dat het niet klikt, ik heb altijd doorgezet waar anderen me voor gek hielden!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:12

Het lijkt net of je jezelf eraf gooit haha... je valt idd snel, zie het paard niet echt iets doen ofzo..
De val ziet er wel pijnlijk uit zo tegen het schot

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:39

Ahh, bam.. Ziet er pijnlijk uit.. Beterschap met je hoofd Knipoog

Maar idd, je viel best snel volgens mij Nagelbijten / Gniffelen

Smurfinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 17:42

Zeer apart.
Ja, het ziet er pijnlijk uit, en de val is net alsof het in scène is gezet ofzo.
Het paard doet totaal niets (tenminste, niks wat ik kan ontdekken) waardoor je eraf zou moeten vallen. Hij maakt zelfs niet echt een noodstop ofzo.
Maar goed, misschien zit je gewoon wankel in het zadel. Ik ben er ook weles afgevallen vroeger dat ik d8; Kom op hee, waarom viel je nou?

Ik vind trouwens niet dat het paard zich extreem misdraagt ofzo. Elk paard weigert toch weleens? En ik kan me voorstellen dat het vooral op een eerste wedstrijd voor de ruiter allemaal spannend is waardoor het allemaal nog niet zo gladjes verloopt. Maar om dat nou als reden aan te voeren te stoppen met rijden van dit paard..?

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:33

Sorry maar in dit geval is het duidelijk dat je zelf aan de oorzaak ligt. Voor de hindernis steek je je benen min. 20 cm van de paardenbuik af. Nou, ik zou ook weigeren hoor! En die val, tja labiel evenwicht als gevolg van de situatie zeker?
Ik wil jou reactie wel es weten bij een steigerend paard...

Vergeet niet dat een paard voornamelijk presteert naargelang de moeite die jij doet. Anky rijdt heel goed=> paard loopt super.
Geef toe, als jij van een vervelend iets kan afkomen, doe je het toch?

Je paardje is gewoon ondeugend, ik zou zeggen geef de moed niet op en train gewoon verder.
Denk vooral niet onmiddelijk aan presteren, werk aan je paard én aan jezelf!

ps het is wel een mooi paardje!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 19:41

Ray_Ninja schreef:

Nja dit kan iedereen gebeuren, dus dat vind ik beetje een goedkope reden... Bloos

Ben het hier ook mee eens!!

Beetje aanstellerig..... ik ben hele periode (winter) 3x per uur afgevallen van nota bene mijn eigen pony!! Ging bokken met hoofd tussen zijn benen en ik was 9!
Heb hem verkocht op mn 13e toen ik te groot werd, maar zat wel in het M1 dressuur en M1 springen!!
[/quote]

Hylkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:16

Sorry hoor.. maar je pony zo snel verkopen slaat nergens op.. watj! jezus.. echt.. niet normaal.. en even iets over dat M1 springen.. dat bestaat niet.. dus banketstaaf niet

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:24

Ik vind het ook wel een hele snelle beslissing. Als jij eens wist hoe vaak ik van mijn eerste pony ben gevallen... en die weigerde echt gemeen (ik durfde zelf niet, daar niet van) en hoe hard ik er af vloog... .Maar ik heb doorgezet en heb het gered tot Z springen en M2 dressuur. en die pony is er nog steeds.

Je rijdt zelf de hindernis niet goed aan. VAn te voren kun je al zien dat je bang bent dat ie gaat stoppen omdat er pionnen tussen de oxer staan. Geen wonder dat ie er langs gaat, zou ik ook doen!!!

Misschien moet je ook paar zitlesjes nemen vor een iets betere zit.. .want je zit idd wel een beetje errug los...

maar verder wel een apart paardje...!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 21:14

Er is al heel veel vooraf gegaan voordat ik uiteindelijk echt stopte.
Ik heb geen klik met dit paard,zal het nooit hebben ook niet.
Zij is niks voor mij,ik ben niks voor haar.

@hylkj:Ik kan haar niet verkopen,ze is niet van mij Clown
@Moeshie: Zal iemand foto's laten maken terwijl de pony (niet de Vos) steigert.Want ja,dat maak ik ook mee.

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:19

Hoi Hoi!
Ik heb ook gezocht naar datgene wat jou er nou afgooide Haha! . Volgens mij dacht je dat hij naar rechts ging, maar hij sprong nog snel een wissel en toen viel je er aan de andere kant naast. Tenminste zo ziet het eruit!

Ziet er wel pijnlijk uit inderdaad!

Maar ik geloof je gelijk als je zegt dat de klik er niet is, heb het zelf ook meegemaakt. En dan kan je beter die pony verkopen Knipoog

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:47

Wat een rare val zeg Verward Heb t filmpje een aantal keren bekeken en goed opgelet...maar k heb t idee dat je al valt voordat ie wending naar links maakt.... ok de pony springt eerst wel met een klein sprongetje naar rechts... maar dan val je wel snel zeg Tong uitsteken

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:51

IndianRose schreef:
Djuukiej schreef:
Bloos! , Volgensmij viel jij best hard.. Heb je je nog bezeert ? Tong uitsteken

Een Lichte hersenschudding Clown

Ziet er ook nogal pijnlijk uit Ach gut