Röskur op Endurance Onstwedde, verslag en foto's

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jacqueline

Re: Röskur op Endurance Onstwedde, verslag en foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 08:56

wow mooie foto´s Iris.
Roskur ziet er ook echt zoooo goed uit.
Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad.
Jij hebt een lekker kleurtje eraan over gehouden.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 11:35

judith_cloud schreef:
Ohja, maar zelf vind ik de laatste kilometers het laatst en dan is het meestal wel prettig als je niet alleen bent.

Haha, voor mij gaat dat niet op: Na de start en na de p/a ga ik wat vlotter, dus dan heb ik liever gezelschap omdat ik vlak voor p/a en finish toch een langzaam drafje aanneem en op 1 km ga stappen, waar ik geen ruzie meer heb. Eigenlijk ben ik dan misschien zelfs het liefst alleen, de paar km voor de finish of p/a, en het liefst gezelschap na start en p/a. Pling Maar dit was ook wel ietwat een 'test' om te zien hoe hij het alleen deed. Helaas had hij niet de verwachte mentaliteit. (anderhalve week geleden crosste hij nog als een idioot de dressuurbak door en in het bos was hij ook supervlot, zelfs als we nog niet op de terugweg waren *LOL* ) Maar goed, met wat meer galop toch die bijna-10-km/u gehaald, en elke keer in 1 x door de keuringen heen, dus tevreden. Lachen (vooral ook op de turgor Ja)

Lia: ja vooral als je de helft galoppeerd omdat ie zo langzaampjes en lui-ig was. Nagelbijten / Gniffelen

Splash: Ja, issie toch nog wel lief ondanks dat ie z'n wintervacht kwijt is en geen teddy meer is? *LOL*

Karin: Ja handig hè?? Volgens mij ben ik de enige met ijslander die met een fel kleurtje rijdt tot nu toe... (ben ik toch nog een beetje uniek he. Vork)

Lekker kleurtje? Daar zijn de meningen nog over verdeeld, hihi. Haha! (een beetje bruin had ik al op m'n armen, maar dat rood hoefde van mij ook weer niet zo nodig... Nagelbijten / Gniffelen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 16:48

Ohja, zelf vindt ik het niet prettig als er de rest van de rit iemand mee rijd, wil graag op mn eigen tempo rijden maar het is over het algemeen wel fijner om iemand er bij te hebben

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:19

diezelfde endurance heb ik 2 jaar geleden gereden met een shetje.. een zwarte (was de enige combi met shet, dus mensen die me misschien gezien hebben?)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 17:32

amie_x_mij schreef:
Hoelang heb je er over gedaan (of heb ik er nou overheen gelezen?)
En heb je btw eigenlijk een startkaart nodig voor endurance, of iets anders?

Je mag toch ook een keer een kennismakingsrit rijden? {weet ik bijna zeker Lachen} Heb je geen startkaart oid voor nodig, maar echt om 'kennis' te maken dus.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 18:44

judith_cloud schreef:
Ohja, zelf vindt ik het niet prettig als er de rest van de rit iemand mee rijd, wil graag op mn eigen tempo rijden maar het is over het algemeen wel fijner om iemand er bij te hebben

Ja, ik vind het ook fijner om alleen te rijden, maar helaas denkt ponnie daar niet altijd hetzelfde over. Het verschilt ook nog weleens (soms denk ik weleens dat ie dan gewoon een excuus heeft om lui te zijn of vervelend Haha!) maar meestal loopt ie gelijk 2 x zo ruim met gezelschap!! Op Kootwijk hebben we op dezelfde afstand en zwaarder terrein 10,87 km/u gereden met een groepje, alleen maar draf (nu dus de helft galop, maar 2 km stappen, en 9,85!), en 3 km stap in totaal... Dus dat geeft het denk ik wel ongeveer aan, haha! Hij zit nogal apart in elkaar, een echte ponnie dus Tong uitsteken.

Je mag idd ook een kennismakingsrit rijden. Dan rij je de rit maar je krijgt geen plaatsing, alleen een diploma als je het goed uitrijdt, en de gem. snelheden zijn anders (8 - 12 ipv 9 - 13 km/u). Dat mag je 1 x per jaar doen, en in totaal 3 x. Lachen

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 19:07

Roskur is zooo stoer Haha!
Ik hoop ook nog eens endurance te rijden Lachen

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 12:09

Marja1988 schreef:

Bedankt... Bloos Enne, misschien zie ik je dan in de toekomst weleens op wedstrijd. Haha!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:16

Roskur is idd echt stoer... Endurance lijkt me ook echt gaaf!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:25

Diana_14 schreef:
diezelfde endurance heb ik 2 jaar geleden gereden met een shetje.. een zwarte (was de enige combi met shet, dus mensen die me misschien gezien hebben?)

Ja ikke Lachen je was toen samen met Dorus de Belg en Indy de Welch Cob. Met Indy heb ik afgelopen zaterdag gereden en voor onze paarden, ik had een Groninger bij me niet de mooiste weervoorspelling... beetje warm. Maar wij kwamen ook over de streep met 10 km pu. Roskur hebben we heel vaak gezien... alleen Roskur is ons vergeten....Lachen...

Doei,

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:58

yarrah schreef:
Diana_14 schreef:

Ja ikke Lachen je was toen samen met Dorus de Belg en Indy de Welch Cob. Met Indy heb ik afgelopen zaterdag gereden en voor onze paarden, ik had een Groninger bij me niet de mooiste weervoorspelling... beetje warm. Maar wij kwamen ook over de streep met 10 km pu. Roskur hebben we heel vaak gezien... alleen Roskur is ons vergeten....Lachen...

Doei,

Ja.. Ja ik was iid met Dorus en Indy.. mag ik vragen wie je bent? misschien ken ik je wel.. Tong uitsteken Ik ga misschien endurance rijden met mijn Fries Tong uitsteken

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 13:09

yarrah schreef:

Ik ben jullie vergeten..? Bloos Oh jee, wanneer heb ik jullie gezien? Haha! (tijdens de wedstrijd is alles zowiezo een beetje een waas voor me, dan zie ik alleen de ponnie, en af en toe herinner ik me mensen waar ik een stukkie mee heb opgetrokken of ingehaald o.i.d. Bloos)

Wel gaaf trouwens, endurance met een shet. Haha! Alleen ik pas net goed op Röskur met m'n 1.80 (hij is 1.40), laat staan een shet. Tong uitsteken (ik was al te groot voor shetjes toen ik begon met paardrijden op m'n 11e, bijna 12e. Verdrietig terwijl ik en Rös helemaal shet-fan zijn. *LOL* hij is helemaal dol van shetjes Clown)

Trouwens wel een geweldig bont gezelschap lijkt me: Belg, shet, en welsh cob. Haha!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 15:28

Roskur schreef:
Marja1988 schreef:

Bedankt... Bloos Enne, misschien zie ik je dan in de toekomst weleens op wedstrijd. Haha!

Ik hoop het, maar dat duurt zeker nog een jaar aangezien Haifa nu wordt beleerd Knipoog Maar dan zie je me wel langs komen Haha!