Viscaria tweede keer onder het zadel (filmpjes)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiepie

Re: Viscaria tweede keer onder het zadel (filmpjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 06:46

Ziet er goed uit Visca. Ze is super braaf, knijpt bijvoorbeeld ook niet met de staart.
Is ze trouwens drachtig???

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:41

Ik vind het een koel paard maar je galop... eerst doorzitten en dan drijven naar de galop maar misschien werk je er al aan. suc6 ermee!
trouwens, helemaal aan het eind van die galop ging je wel doorzitten!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 07:58

Het ziet er goed uit! Ze loopt lekker ontspannen.

Vind alleen die galop niet zo prettig eruitzien, ik zou er mee wachten tot ze wat langer onder het zadel was. Ze is uiteraard nog erg uit balans en dan op zo'n volte aangaloperen is dan heel erg moeilijk.

Maar al met al ziet het er netjes uit, het is leuk dat je aan het paard ziet dat ze het allemaal heel interessant en leuk vind!

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 09:53

he jongens iedereen heeft het maar over het doorzitten maar denken jullie nou echt dat ze het zo fijn zou vinden als ik zou gaan doorzitten.
ik zit er net voor de tweede keer op.
en wat die galop betreft: vinden jullie dan dat de galop zo beroerd is? hebben jullie een paard wel eens zo rustig gezien in galop(voor de eerste keer). meestal is het namelijk een race party omdat ze dan hun balans nog helemaal niet kunnen vinden.
en wat het aanspringen betreft: ooit een paard gezien die op de hulp aanspringt voor de eerste keer? het is geen paard wat alles al kan.

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:14

hoi hoi,

wat een prachtig paard!!!!!
Echt, die draf, alsof ze danst!!!
Dat is eeeeecht een beauty!! *LOL*

Ennuh.. je ziet duidelijk dat de ruiter al ervaring heeft met het inrijden van paarden!
Ik vind dat het paard zich keurig gedraagt onder haar.
Ze blijft heel rustig en steeds belonen (steeds bewust dat er iemand op zit) en ook goed reageren op het paard.
Je zit er steeds zo op, dat als het paard opzij stapt dat jij dan meegaat alsof het zo hoort.
Blijft steeds in balans, zo moet het!
En ik vind dat iedereen niet zo moet zeuren over dat lichtrijden naar de galop. Dat hoort zo!
Doorzitten op de rug van een jong paard is helemaal niet goed om het te leren, je blijft zo licht mogelijk door te blijven lichtrijden en je aan te passen als je in galop aanspringt.
Kijk maar naar videobanden van hoe bekende ruiters hun paarden inrijden, die doen het ook zo.
Hartstikke goed gedaan hoor en ik zie zo al dat je nog ver met haar kan komen.
Echt een schatje!
Ze is duidelijk wel goed opgevoed!
Nou, veel plezier met haar en hopelijk zien we gauw weer foto's of filmpjes van hoe het verder gaat!!

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 10:38

Bedankt allemaal voor de leuke (en minder leuke) reakties.
Ik vind zelf ook dat Impala het super met mijn paard doet OK dan! .
En over een paar weken ga ik weer eens een keer filmen dan kun
je het verschil wel zien.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:58

Ik vind dat je het echt heel goed doet, 1 ding deed ik bij mijn paard anders dat is een band om de hals als je voor het eerst gaat galopperen, als ze dan gaan schudden of gooien met het hoofd krijgen ze geen rukje in de mond.. dus alleen de band vasthouden.. in draf trouwens wel de teugels vast en later bij het aanspringen ook.. Jullie doen het echt super!

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 11:00

Casca schreef:
Ik vind dat je het echt heel goed doet, 1 ding deed ik bij mijn paard anders dat is een band om de hals als je voor het eerst gaat galopperen, als ze dan gaan schudden of gooien met het hoofd krijgen ze geen rukje in de mond.. dus alleen de band vasthouden.. in draf trouwens wel de teugels vast en later bij het aanspringen ook.. Jullie doen het echt super!

Als je goed kijkt op de filmpjes dan zie je ook dat Impala een
band gebruikt om de hals van Viscaria.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 11:07

Wauw mooi paard Vingers aflikken En het rijden ziet er ook super uit hoor. Lekker voorwaarts dat is het belangrijkste. Haha!

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:01

dank je wel allemaal. eindelijk eens mensen die wat positiever zijn. ik heb inderdaad al wat meer paarden zadelmak gemaakt en die lopen allemaal goed in de sport en ik heb alleen nog maar positieve reactie's gehad van de eigenaren dus wat dat betreft gaat het wel goed denk ik!!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:05

sorry hoor maar als je een paard inrijdt doe je dit niet gelijk met lichtrijden als je gaat lichtrijden hebben ze moeite met hun balans te vinden snap best dat ze niet zo snel in galop ging.

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 12:12

moet je gelijk gaan doorzitten dan terwijl het paard de rug nog zo vast houdt. dat zal het paard fijn vinden!! kan ze zich nog beter ontspannen?!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:19

een vaste zit is makkelijker om aan te galopperen dan heen en weer gehobbel waarbij het evenwicht constant verstoord wordt Bloos

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:45

Ik snap niet zo goed de reakties van impala: eindelijk weer positieve reakties. Niet iedereen vind dit er goed uitzien, omdat iedereen op een eigen manier inrijd. De galop had ik inderdaad ook anders gedaan (laten doen). Wil nog niet zeggen dat het een of ander fout is, toch ?

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:51

nou ik snap het wel.
je zet dit filmpje erop, omdat je hartstikke trots bent op je paard en op wat je bereikt hebt.
het ziet er ook hartstikke goed uit, en je als je er vanuit gaat dat er voor de 2e keer iemand op het paard zit!!
Ik vind dat het paard heel rustig is en zich prima aan het 'nieuwe' aanpast.
Dat betekent zeker wel dat de ruiter het ook goed doet!
En als je dan commentaar krijgt van mensen die zeggen dat je paarden op de verkeerde manier inrijdt (nouja, nu zit iedereen weer bovenop dat lichtrijden) dan snap ik best dat je graag wil uitleggen dat het wel de goede manier is en wat je op die manier al bereikt hebt.
En ik snap ook niet zo goed, dat lichtrijden is al gezegd en toch blijft iedereen daar over doorgaan. Die tip heeft ze al gehad, kan ze mee doen wat ze wil, maar voor de rest zetten de commentators geen nieuwe tips erop of wat er goed gaat.
Dat is zo jammer....
Ik ben erg benieuwd wat er van dit paardje gaat worden!!
Hoop dat er gauw weer nieuwe foto's of films op komen, lijkt me een toppertje!
En tegen de ruiter: je doet het keurig hoor, maar dat heb ik al gezegd!
Echt een super paardje!!! Kwijl

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:54

Bedoel meer dat als je hier foto's/filmpjes opzet dat je ook gewoon reakties kan verwachten die minder goed in je straatje passen Lachen

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 13:57

ja, las wel dat je het niet onaardig bedoelde hoor
(klinkt dat van mij weer zo onaardig Vriendjes zijn? sorry sorry)
Maar ik reageerde even omdat ik het ook wel eens heb, dat je negatief commentaar je toch meer dwars zit en je het graag uit de weg wilt ruimen.
Maarja is niet mijn zaak Cool en ieder op zijn eigen manier inderdaad.

doeidoei

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:13

Supers tof om dit te zien en dan voor de 2e keer.
Bij het stappen dacht ze van hmm wat moet ik nu doen en daar was ze heel braaf.
Mooi paard Knipoog

bienvenida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 15:48

he jongens het is nu wel genoeg met het commentaar(wat steeds op hetzelfde uitkomt) verzin nu maar weer wat anders. ik zou wel eens willen weten hoeveel ervaring deze mensen hebben met het aanrijden van paarden(sowieso met rijden!).

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:33

impala schreef:
he jongens het is nu wel genoeg met het commentaar(wat steeds op hetzelfde uitkomt) verzin nu maar weer wat anders. ik zou wel eens willen weten hoeveel ervaring deze mensen hebben met het aanrijden van paarden(sowieso met rijden!).

Precies!! Ja Het is altijd makkelijk om commentaar te geven vanaf de zijlijn. Ik lees hier iets over ' als je een paard inrijdt doe je dit niet gelijk met lichtrijden als je gaat lichtrijden hebben ze moeite met hun balans te vinden '. Ik ben vanaf dag A gaan lichtrijden en er is niks mis met de balans van mijn paard. Bloos Maar het zal waarschijnlijk per paard verschillen, dus iedereen doet het anders! Knipoog

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:01

hallo!

Ik heb even een paar kleine dingetjes, en het zijn alleen maar puntjes waarvan ik denk: let erop, dan heb je later wat meer profijt van haar!
Dus vat het niet op als vervelend commentaar, want zo is het echt niet bedoelt!

Impala ->
* ik zie dat je een halstertouw om haar nek hebt gedaan. Heel goed! Maar volgens mij heb je die in de galop niet vast of wel? Lijkt namelijk alsof je haar stoort in haar mond.
* in de draf drijf je erg veel bij, je been ligt niet stil. Probeer er op te letten, want later wil je graag direct reactie op je been. Als je nu al zoveel been geeft, maar geen reactie verlangt, kan dat later een probleem worden.
* persoonlijk vind ik galoperen bij de 2e keer erop zitten al heeeeeeeel erg vroeg. Die balans waar je het over hebt is inderdaad erg belangrijk, dus laat haar die eerst vinden in de draf e.d. Naar mijn idee kan je er in het begin beter 10x 10 minuten opzitten met alleen stappen en kleine stukjes draven (waarbij degene met longeerlijn in de hand en jouw been leren samenwerken) dan direct 20 minuten.
* over het doorzitten of lichtrijden voor het aangalopperen, lijkt lichtrijden mij eerst beter. Probeer het wel rustig te houden, haar erin laten vallen als het ware..
* probeer te belonen op het goede moment. Na de galop beloon je haar uitgebreidt, maar niet zodra ze aangaloppeert. Dus eigenlijk zeg je: goed zo, je kwam heel netjes terug in de draf vanuit galop! Terwijl juist de galop iets nieuws is en waarvoor ze aandacht verdient!

Verder vind ik het erg goed uitzien. Je zit er netjes en ontspannen op. Degene aan de longeerlijn werkt goed met je samen. *LOL*

Nou, hopelijk kan je er wat mee. Was zeker geen aanval (lijkt via internet altijd zo snel hè?)!
Groetjes! Knipoog

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 09:59

Ik vind het er heel goed uitzien en t paard is superbraaf....erg ontspannen plaatje...ga zo door....overigens wat een flink paard al voor een driejarige....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:29

Tuulijk ga je niet doorzitten, raakt het paardje gespannen van en in de war, dat komt later wel. Wanneer ga je d'r zelf op? Goed hoor, dat je paard het zo braaf oppakt, je ziet haar d'r best doen!
Veel succes verder, en wish me luck, ik ga zelf binnenkort ook mijn paardje inrijden!
Groetjes, Miranda.

visca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:55

MirandaFuego schreef:
Tuulijk ga je niet doorzitten, raakt het paardje gespannen van en in de war, dat komt later wel. Wanneer ga je d'r zelf op? Goed hoor, dat je paard het zo braaf oppakt, je ziet haar d'r best doen!
Veel succes verder, en wish me luck, ik ga zelf binnenkort ook mijn paardje inrijden!
Groetjes, Miranda.

Ik weet nog niet wanneer ik zelf op Viscaria ga zitten, ik heb zoiets laat ze eerst maar eens een stukje verder zijn en stuurbaar zijn.
Het kriebelt wel hoor als ik Impala met Viscaria bezig zie Haha! .
Jij trouwens ook veel suc6 met het inrijden van je paard en ik hoop
voor je dat ze het net zo braaf doet.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:50

impala schreef:
en helemaal iemand die zelf pas ruim twee jaar rijdt en zelf dus nog totaal geen ervaring heeft.
.

slaat dit toevallig op mij >;)
ik mag dan mischien nog maar 2.5jaar rijden maar ik ben zelf ook 2 paarden aan het inrijden
dus van die niet ervaring zou ik dus maar zwijgen