Misty @ Dressuurwork met nieuw dekje! *verbetering*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TopLadyI

Re: Misty @ Dressuurwork met nieuw dekje! *verbetering*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-05 16:16

Misschien lijkt het zo, maar heb mijn hand toch wel degelijk van haar hals af (ook wel naar me toe maar dat komt omdat ik de teugels langer heb):). Ik rijd nu alleen nog met iets langere teugel want dat ontspant ze beter, en dat is voor mij nu het belangerijkste Lachen. Zodra ik mijn teugels weer korter pak drukt ze haar rug + halshouding er weer uit Lachen. Dus eerst maar zo, dat neusje iets meer eruit komt later wel Haha!.

_Tiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:25

Je prikt nogal met je sporen heb ik het idee, doordat je je hakken aandrukt. Ik vind Misty verder een super mooi paardje hoor. Ja Echt om trots op te zijn.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 16:28

Ik denk niet dat ik veel meer dingen kan zeggen, alles is al zo'n beetje gezegt,
iig verbetering!
tis echt een leuk beestje Lovers

shirlensunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:32

HOOOJ
Je moet wel rechtopblijven zitten he!(doe je niej elkekeer)
Tong uitsteken Tong uitsteken Tong uitsteken doej doej zet ff wat bj mij op pleas ....

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:42

leuke foto's Lachen
mooi dekje Lovers

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 20:54

Dat ziet er goed uit hoor...Misty loopt mooi zeg Lachen
Ik vind t nieuwe dekje heel leuk...staat leuk bij haar Haha!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:28

Ze loopt inderdaad af en toe te diep, goed been er bij blijven houden, maar niet te veel spoor. Het is in ieder geval al een hele verbetering, het zal vanzelf wel een constante aanleuning worden als het eenmaal meer bevestigd is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:36

Hey,

je hebt een leuke pony, maar de enige foto waar hij mooi loopt is die galopfoto. Misschien moet je proberen je handen hoger te houden, en er wat meer achter in stoppen. Wat actiever, dan rijd je em van de hand en gaat hij meer omhoog.

Je shabrak ben ik niet zo kapot van... maar staat wel leuk.

En wie is die jongen Bloos leuke jongen.

Groetjes Janine

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 21:43

Ik vind je houding op sommige foto's toch wel schandalig hoor. Je hebt regelmatig je handen ongelijk of onder je knieën zitten, je hakken flink opgetrokken zodat je sporen constant prikken en je zit ook niet goed op je kont, zodat je zithulpen niet goed door kunnen komen. Je paard ziet er niet uit alsof die makkelijk te rijden is, maar je kan het jezelf toch wel een stuk makkelijker maken! Ja

Als je je beugels langer doet kan je beter je hakken uitdrukken en zithulpen geven. Als je je handen voor je doet kan je paard doeltreffend je hand volgen. Als je je sporen naar beneden laat wijzen rij je meer op je kuit en zal je paard beter op je been worden en ook meer met zijn neusje er uit rijden. Als je je teugels lang wilt hebben is dat geen probleem Lachen Maar dan heeft het geen zin als je daarbij je armen naar achteren doet...

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 09:10

Nettie schreef:
Ik vind je houding op sommige foto's toch wel schandalig hoor. Je hebt regelmatig je handen ongelijk of onder je knieën zitten, je hakken flink opgetrokken zodat je sporen constant prikken en je zit ook niet goed op je kont, zodat je zithulpen niet goed door kunnen komen. Je paard ziet er niet uit alsof die makkelijk te rijden is, maar je kan het jezelf toch wel een stuk makkelijker maken! Ja

Als je je beugels langer doet kan je beter je hakken uitdrukken en zithulpen geven. Als je je handen voor je doet kan je paard doeltreffend je hand volgen. Als je je sporen naar beneden laat wijzen rij je meer op je kuit en zal je paard beter op je been worden en ook meer met zijn neusje er uit rijden. Als je je teugels lang wilt hebben is dat geen probleem Lachen Maar dan heeft het geen zin als je daarbij je armen naar achteren doet...

Als ik gewoon mijn handen hoger heb en haar nog meer door rijdt komt ze weer met haar hoog in de lucht en drukt ze haar rug weg. Dit gebeurt ook als ik mijn teugels korter pak Knipoog. Ik rijd nu veel voltes en haal mijn hand dan van de hals af, maar als ze begint te klieren haal ik mijn hand wel eens naar me toe (lees : dus niet altijd)! Misty is een ontzettend moeielijke pony, en ik ben al blij dat ik het over de rug rijden en voorwaarts blijven voor elkaar heb. De hogere instelling komt er pas als ze dit moeiteloos doet, en goed aan het been blijft Lachen.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:35

Nettie schreef:

idd

Lisanne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:05

Leuke foto's hoor! Wie heeft die toch gemaakt?
Je gaat echt vooruit Goedzo Haha!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:13

Ik rijd zelf ook wel op jouw manier lekker rond en laag zodat je hem van voor naar achter helemaal oprekt en de rug steeds sterker wordt.Jouw paard heeft dat wel nodig voor zijn rug vind ik dus je bent goed bezig.Waar je wel goed op moet letten is dat je je handen rechtop houd en mooi voor het zadel.Nu heb je de teugels iets langer maar wel dicht bij je lichaam als je ze iets korter neemt maar je handen voor het zadel houdt komt dat op hetzelfde neer je moet ze ook niet gelijk heel kort nemen.Wat ik wel heel naar vind om te zien is dat je hem bijna op elke foto met je spoor zit te prikken en dat is erg jammer want als je zo door rijdt blijf je straks steken en kom je niet meer verder omdat je paard niet goed naar je been luisterd.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 11:16

Ik denk dat de sporen moment opnames zijn, ik prik haar er soms alleen even mee als ze geen stellig wil geven Lachen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 11:28

suziej schreef:
Ik denk dat de sporen moment opnames zijn, ik prik haar er soms alleen even mee als ze geen stellig wil geven Lachen.

Zijn dan toch al zeker 11 'momentopnames' waar je je spoor er (misschien onbewust omdat ze dus omhoog staan) flink in hebt...

Verder ben ik het op alle fronten met Nettie eens en vooral wat het hand volgen betreft... Hoe kan een paard je hand volgen als je je hand opzij en/of naar achter plaatst? Een paard volgt de hand naar voren, m.a.w. als jij je handen bij elkaar houdt en naar voren doet, dan moet het paard vanzelf met het neusje meekomen zonder direct het hoofd omhoog te doen.

Maar goed, dat is slechts herhaling van wat er eerder al gezegd is. Ik vind het geen ideaalbeeld van ontspannen rijden, maar ieder heeft zo zijn of haar eigen manier. Als je zegt dat jullie al ontzettend vooruit zijn gegaan geloof ik dat, en ik zou zeggen: keep up the good work! Veel succes en geluk nog met je paardje!

Oh en je dekje is erg leuk btw, ik heb zelf ook die maar dan de roze met blauwe hihi Knipoog

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:00

leuke fotos! Leuk dekje! ZIet er netjes uit

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 14:10

Ik ben een foto aan het zoeken hoe Misty altijd liep Lachen

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:18

Leuk zeg! Rijd mooi aan de teugel Haha!.
Was de buitenrit mooi?
Wie is die leuke jongen naast je Clown

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 14:37

Leuke foto's, ik snap wat je bedoelt met het ontspannen naar onder rijden, want ik rijd zelf namelijk ook op deze manier los, maar volgens mij mag je wel iets meer contact hebben met de mond of zie ik dat nou verkeerd? Iets meer van achter naar voor rijden dus, dan gaat ze nog beter over de rug en nog meer van achter komen. Wel fijn om te horen dat jullie al een heel stuk vooruit zijn gegaan, keep up the good work girl!

Enne leuk dekje + rijbroek Tong uitsteken

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:54

Je rijbroek is btw ook erg gaaf

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:40

Nou wel genoeg comentaar denk ik...

Ik vind het een hele leuke pony en dat dekje staat heel goed!!! Je rijbroek is ook gaaf!

gr. roos

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 18:55

ik ga mee met de rest,

ik zou die sporen even uitdoen totdat je je voeten netjes kan houden, je trekt je hakken erg op, waardoor je steeds in je paard prikt.
beugels wat langer, en je hakken uitdrukken.

ik vind je paard niet mooi lopen met zijn hoofd. het lijkt of hij erg hangt, oprichting zou een stuk mooier staan.

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 07:24

milo schreef:
ik ga mee met de rest,

ik zou die sporen even uitdoen totdat je je voeten netjes kan houden, je trekt je hakken erg op, waardoor je steeds in je paard prikt.
beugels wat langer, en je hakken uitdrukken.

ik vind je paard niet mooi lopen met zijn hoofd. het lijkt of hij erg hangt, oprichting zou een stuk mooier staan.

Lezen Rolleyes, ik laat mijn pony extra zo lopen Lachen. En oprichten denk ik pas aan als ze dit netjes doet Knipoog.

idledice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:43

Leuk paard, kun je best ver mee komen, laag en rond rijden is heel goed om je paard los te werken, maar jou paard loopt wel heeel erg op de voorhand, horizontaal mag ie wel lopen maar hij gaat bijna koppeltje duikelen, zou heeft het paard geen schoudervrijheid en dat belemmerd zijn beweging! Dit is geen kritiek hoor ik hoop dat je dr mee ens bent en er wat van leert/wat aan hebt
gr lin

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:53

Hee,
Leuke foto's. Alleen ik zie je op de foto's steeds aan de teugel trekken. Meestal trek je naar buiten. Was daar een reden voor eigenlijk?
Groetjes