Zam @ priveles {L2}

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Passionato

Re: Zam @ priveles {L2}

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:59

Ik zie het nut van lessen met een slof niet zo. Je hebt toch juist les om problemen op te leren lossen? Bovendien zou ik eerst aandacht aan mezelf besteden, beter gaan zitten en vooral onafhankelijk leren zitten. Je hangt je nu een beetje op aan je handen. Goed aan je been krijgen. allemaal werk voor jezelf. Nageeflijkheid is een cadeautje van je paard, die je krijgt zonder dat je erom vraagt, als jij goed werk verricht.

MayBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:01

Mooi paardje!

Ik vind ook wel dat je hem opzich netjes rijd. Op slof teugel heb ik zelf geen kritiek. Ik rij er zelf ook liever niet mee, maar soms is het ook goed voor een keertje! En ik denk dat iedereen dat wel heeft dus snap ook dat gezeur allemaal niet..!

Ik vind 't paardje er wel erg gespannen uit zien, jou ook! Misschien dat al je jezelf meer ontspant, je paardje ook meer ontspanning krijgt!
Denk dat je het iig wel ver gaat schoppen met 'm..
Let wel af en toe nog wat op je houding!!
Verder ziet er leuk en goed uit hoor!

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-05 13:12

Passionato schreef:
Ik zie het nut van lessen met een slof niet zo. Je hebt toch juist les om problemen op te leren lossen? Bovendien zou ik eerst aandacht aan mezelf besteden, beter gaan zitten en vooral onafhankelijk leren zitten. Je hangt je nu een beetje op aan je handen. Goed aan je been krijgen. allemaal werk voor jezelf. Nageeflijkheid is een cadeautje van je paard, die je krijgt zonder dat je erom vraagt, als jij goed werk verricht.

Maar om aan dit probleem te werken wou de instructie er even een slof bij hebben.. Om hem er even door te pakken...

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 10:35

'k hou nie zo van die slof. Het is zo verleidelijk om dat ding op te pakken, doe het zelf ook snel. Dus daarom neem ik mezelf en m'n paard in bescherming en gooi ik hem er nooit aan. Je moet eens zo'n bitje proberen die ik je eerder aangeraden had Lachen

Groetjes Kate

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 11:17

ditchie schreef:
Hij mist de lengtebuiging in zijn lichaam.. ik zou hem vooral laag en rond rijden en links en rechts laten inbuigen om hem wat soepeler te maken. Ik zie paarden liever wat lager en ontspannen dan gespannen en sterk. Rijdt je je paard al officeel L2?? Veel succes er verder mee Lachen moet goed komen Knipoog

Een paard als deze moet je ABSOLUUT NIET rondrijden. Hij heeft een vrij korte hals, dit paard heeft ook een 'vierkantsmodel.'
Als je goed kijkt zie je dat de afstand tussen de kaken en de halsaanzet miniem is.
Ik heb zelf ook zo'n soort type gereden, veel stretchen, voorwaarts neerwaats, handvolgen en RUSTIG gymnastisren d.m.v. inbuigen. Wanneer je dit paard ROND rijdt, zal dit ertoe leiden dat het paard de onderhalsspier sterk ontwikkeld en niet over de rug gereden wordt, omdat dit domweg niet KAN.
Het is best een leuk paardje. Ik hoop wel dat jouw instructrice veel rekening houdt met het 'vierkantsmodel.' Suc6 verder!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:35

Knipoog Zo had niemand hier wat op aan te zeuren/melden?

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:58

Barbara_m schreef:
;) Zo had niemand hier wat op aan te zeuren/melden?

jeetje wat zit jij weer een onzin te vertellen, je zou zo hoofdredacteur van de story kunnen zijn Clown Nagelbijten / Gniffelen

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 13:50

We zijn ook heel veel bezig met stelling en buiging! Want hier heeft hij veel moeite mee! En de slof was ook vooral bedoeld om hem niet te hoog te laten komen... en zich er zo onderuit te drukken... bedankt voor de reactie's!!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 17:30

knightloekie schreef:
Barbara_m schreef:
Knipoog Zo had niemand hier wat op aan te zeuren/melden?

jeetje wat zit jij weer een onzin te vertellen, je zou zo hoofdredacteur van de story kunnen zijn Clown Nagelbijten / Gniffelen

Nou, lijkt me een erg leuk beroep op zich. Haha! Clown
Maar ik denk dat ik veel beter ben in lesgeven en (paard) rijden Bloos

Zam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 20:30