leren van paardrijden aan een kind (9 jaar)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phynix

Re: leren van paardrijden aan een kind (9 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 12:21

Om van hand te veranderen, zeg je gewoon dat ze over een schuine lijn moet rijden om weer tegen de klok in te rijden. Doe dat een keer voor, leg het uit en laat het daar een paar weken bij, zodat ze gewoon doorheeft wat jij bedoelt met die schuine lijn. Na een paar weekjes als dat goed gaat, vertel je dat 'een of andere malloot' het een keer 'van hand veranderen' heeft genoemd. Dit zou ik ook nemen voor de slangevolte. Laat haar als een slang kriskras door de bak rijden, zonder dat ze eigenlijk weet wat ze doet. En leg later uit wat het werkelijk is.
Heel goed voor jonge en beginnende kinderen is gymnastiek. Is leuk, raakt ze gewend aan haar paardje en zonder dat ze het doorheeft word haar zit stukken beter.
En tja, wanneer ze toe is aan doorzitten en galop is zo lastig in te zien. Ik kan niet zien hoe ver ze nu is. Alhoewel dat gymnastiek en doorzitten vrij gelijk aan elkaar opgaat. En theoretisch gezien, zou ze al toe zijn aan de galop als het doorzitten prima is.
Succes ermee en bij vragen hoor ik het graag

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:22

Van hand veranderen is bij mij van de ene hoek naar de andere hoek, een gebroken lijn is een driehoekje, een S is een S, een volte is een pannenkoek en afwenden is recht oversteken Haha!

Sjaa....je moet wat Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 13:33

...hier heb ik wat aan!..dank jullie wel hoor..morgen zijn we weer zover en kan ik gelijk de tips gebruiken!..met gymnastiek ga ik beginnen!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 08:44

Ik heb altijd geleerd dat je op het goede been rijdt als je tegelijk met de buitenschouder van het paard gaat. Gaat deze naar voren, ga jij omhoog. Snapte ik als 8 jarige wel, duss... Knipoog

marfries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 09:34

Iedereen hartstikke bedankt voor alle tips.
Ik heb van jullie een heleboel ideeën gekregen die ik met mijn zusje kan uitproberen.

De komende weken zijn we absoluut weer zoet met de lessen...

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 11:14

zonder zadel krijg je een goede zit van

ehhh.... en schouders naar achteren! word mij ook altijd gezecht Haha!