Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hippique4you

Re: Kafue voor het eerst na 2jaar 9mnd @ wedstrijd De lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:12

Dan vind ik het nog vreemd dat ze dan zo reageerd tegen mij.

Ik heb ook vaak de wind van voren gehad in het echte leven, maar dat weerhoud me niet om open te blijven staan voor mensen die opbouwende kritiek hebben.

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:16

klopt, als je een topic hier opent weet je dat je commentaar krijgt positief of negatief het maakt niet uit wat, en daarvoor is ook dit forum. Maja niet iedereen is hetzelfde.. iig ts doe wat met de tips!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:21

Wat zijn we weer bezig... los van het feit of het paard geblesseerd was of niet, ik neem aan dat Kafue zelf verstandig genoeg is om te bepalen of haar paard 100% loopt of niet...! Met een kleinste onzuiverheid zou ze haar paard thuislaten. Niet ieder paard heeft 3 maanden rust nodig na een blessure. Nee hoor, bij een blessure bouw je het daarna gewoon lekker op en dat ze daar toevallig een wedstrijdje bij meepikt is toch niet erg? Zuiver=goed en van een L2 proef krijgt die niets hoor...!

Daarbij komt dat ik het erg zonde vindt dat Kafue op deze foto's met haar commentaar vergeleken wordt. Is het niet zo dat ze veel verstand heeft van de dingen en dit goed kan verwoorden?? Moet je altijd op GrandPrix niveau rijden om dit kracht bij te zetten?? Nee hoor, ik vind dat wanneer je je theorie over kan brengen op andere, zoals zei het doet, van zulke mensen nog veel kan leren, ondanks dat ze dan volgens de meeste hier niet rijdt naar haar kennis. Sorry, maar dat vind ik erg misselijk.

En ja, ik denk dat de meeste zelf eens moeten kijken naar hun kennis, omdat die vaak niet verder kijken dan hun neus lang is, alleen maar bekritiseren, zonder zelf maar een enkel probleem op te kunnen lossen!!

En dan val ik niemand aan, maar zoals hier tegenover Kafue wordt gereageerd, vind ik dat niet terecht. Iedereen heeft verbeterpunten...van de B tot aan het Z! En commentaar is goed, haar tenen staan ook verkeerd, maar om dan aan te vallen dat er "beter werd verwacht" dat is geen commentaar natuurlijk...!

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:36

Wat zijn we weer bezig... los van het feit of het paard geblesseerd was of niet, ik neem aan dat Kafue zelf verstandig genoeg is om te bepalen of haar paard 100% loopt of niet...! Met een kleinste onzuiverheid zou ze haar paard thuislaten. Niet ieder paard heeft 3 maanden rust nodig na een blessure. Nee hoor, bij een blessure bouw je het daarna gewoon lekker op en dat ze daar toevallig een wedstrijdje bij meepikt is toch niet erg? Zuiver=goed en van een L2 proef krijgt die niets hoor...!

Daarbij komt dat ik het erg zonde vindt dat Kafue op deze foto's met haar commentaar vergeleken wordt. Is het niet zo dat ze veel verstand heeft van de dingen en dit goed kan verwoorden?? Moet je altijd op GrandPrix niveau rijden om dit kracht bij te zetten?? Nee hoor, ik vind dat wanneer je je theorie over kan brengen op andere, zoals zei het doet, van zulke mensen nog veel kan leren, ondanks dat ze dan volgens de meeste hier niet rijdt naar haar kennis. Sorry, maar dat vind ik erg misselijk.

En ja, ik denk dat de meeste zelf eens moeten kijken naar hun kennis, omdat die vaak niet verder kijken dan hun neus lang is, alleen maar bekritiseren, zonder zelf maar een enkel probleem op te kunnen lossen!!

En dan val ik niemand aan, maar zoals hier tegenover Kafue wordt gereageerd, vind ik dat niet terecht. Iedereen heeft verbeterpunten...van de B tot aan het Z! En commentaar is goed, haar tenen staan ook verkeerd, maar om dan aan te vallen dat er "beter werd verwacht" dat is geen commentaar natuurlijk...!

Geplaatst: 13 Jun 2005 12:21

amen _/-o_
dat vind ik nou ook!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 12:37

Jongens jullie hebben gelijk. Ik loop alweer een tijdje mee op bokt. En krietiek daar sta ik altijd open voor. Als het maar eerlijk is en oprecht.
Ik ben zelf eerlijk en oprecht en verwacht dat van anderen ook.
In het zakenleven waar ik met beide benen in sta gaat het er hard aan toe en soms over lijken en daar kan ik mee leven.
En kritiek op mij, mijn paard okee als het maar eerlijk is en dat is het hier niet altijd.

Ik ben heel erg zuinig op de paarden en speciaal met dit paard, het is mijn eerste eigen paard en mijn beste vriend. Ik heb veel met hem meegemaakt veel ups en dows. Het is een goed paard en daarom zal ik hem nooit overnemen of iets dergelijks.
Een L2 proef stelt nu eenmaal niet bijzonder veel voor en de moeilijheidsgraad is ook niet echt hoog. Ieder niveau heeft zijn vebeterpunten en daarom rijd ik ook eenmaal in de week de week onder begeleiding van een instructeur.
En zolang ik mezelf kan verbeteren doe ik dat, anky is bijvoorbeeld qua houding en zit mijn ideaalbeeld zelfs die les nog iiedere dag.

Hier op bokt is het gehalte afzeiken bij geplaatste fotos namelijk meestal erg hoog. En dat is niet erg als het maar eerlijk is en dat is het hier vaker niet dan wel. De mensen die dat niet doen daar gelaten natuurlijk.

Ik had de fotos beter niet kunnen plaatsten dat snap ik nu weer wel want als het niete het paard is dat niet deugd ( zonder voorbereiding tocjh een winstpunt) dan is het wel de ruiter die het niet kan, en de uitleg die de ruiter veel geeft en goed geeft ineens niets meer waard, of is de ruiter die in 13 jaar paarden slechts een paard drie weken kreupel had wegens een schouderblessure ineens niet vriendelijk voor het paardomdat het dier een simpel L2 proefje moet lopen.

Maar ik zit er niet mee en haal de verbeterpunten waar ik wat aan heb er echt wel uit. En de opmerking van de jury, aan het paard kan ik zien dat hij mee kan en al verder is dus meisje DURF TE RIJDEN daar heb ik wat aan en kijk omhoog dit is jouw houdig niet jij kunt veel beter daar kan ik mee verder.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 12:57

Ik ben het met je eens kafue dat je om anderen commentaar te geven geeft Grand Prix hoeft te rijden, dat staat volkomen los van elkaar. Maar ik kan wel begrijpen dan mensen een ander beeld van je hadden, mede door je (zinnige) commentaar, maar zeker ook daar je avatar had ik bijvoorbeeld ook wel een ander beeld voor me. Bloos

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:14

Marliesje schreef:
maar zeker ook daar je avatar had ik bijvoorbeeld ook wel een ander beeld voor me. Bloos

Een foto is een moment opname.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:28

Tuurlijk is een foto een momentopname, dat snap ik ook wel. Ik denk alleen dat dat voor een deel de negatieve reacties verklaard.

Maar buiten dat vind ik het een leuk paard en een leuke combi en fijn dat jullie weer samen op wedstrijd kunnen.

_MOOSSIE_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:32

Hippique4you schreef:
Kan inderdaad niet echt spreken van een goede voorbereiding met zo kort te zijn begonnen met de training en een week later al starten

Dan nog, wie ben jij om te zeggen dat het paard er niet klaar voor is (ben je al eerder tegengekomen)? Heb je het dier gezien? Weet je hoe hij loopt? Nee..vind het toch altijd knap dat mensen vanachter een computer kunnen zien of het wel of geen goede voorbereiding is. Okeey, het klinkt misschien niet zo, maar dat ze een winstpunt rijden zegt toch al genoeg? Het paard kon het wel degelijk aan. Als het paard het niet aan kon dan hadden ze ook echt niet met deze punten thuis gekomen (spreek uit ervaring Knipoog )

En waarom moet je toch altijd op wedstrijd gaan om het hoogste eruit te halen? Waarom mag je niet, ook al is je paardje er nog niet helemaal klaar voor, hem lekker meenemen en hem zo langzaamaan weer te laten wennen aan het wedstrijdterein! Ik denk dat daar helemaal niks mis mee is. Kafue zegt zelf dat haar paardje er plezier in had en ze verwachtte toch ook helemaal niet dat het paard de sterren van de hemel zou lopen! Denk daar ook eens aan!

ff ontopic! Leuk diertje Haha! . Best groot of niet! Natuurlijk zijn er verbeterpunten maar die heb je zelf ook al gezien. Lekker voor je dat je je paardje weer mee kan nemen!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:39

Wat jammer dat mensen zo met elkaar omgaan. Helemaal omdat het zo op deze manier (op de computer) ook nog makkelijk is. Ik ben ook niet kapot van haar voorbereiding, maar ik ga ervan uit dat iedereen hier probeert het goed te doen naar zijn of haar paard toe. Een wedstrijd rijden als training vind ik ook helemaal niet verkeerd. Dat de jury dan als commentaar heeft dat het gedurfder moet geeft al aan dat het een lauw proefje was. Met andere woorden er is niet aan gereden.

Voor wat betreft haar avatar, het paard kan dus zeker beter lopen dan op deze foto's. Dus ik zal zeggen train lekker door en zodra alles weer tipt top is plaats dan maar eens weer foto's. Kijken wat de anderen daar dan van zeggen.....

oeps ik ben ook maar een B ruiter

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:41

Tja... het is toch eigenlijk te erg voor woorden dat Kafue nu verantwoording af moet leggen aan de topic-lezers over hoeveel haar paard voor haar betekent...

Ik wilde dat ik eens nuttig commentaar kon geven, waar iemand iets aan heeft. Maar ik denk niet dat Kafue iets van mij kan leren. Ik denk in elk geval dat Kafue (en een heleboel andere Bokkers trouwens ook) zelf het beste weten wat goed is voor hun paard, en hoe ze met hun paard om moeten gaan. Van een paar foto's krijg je alleen maar een indruk, en geen totaalbeeld.
Ik vind (dus, ik vind!) dat het er ontspannen uitziet. En als Kafue zegt dat haar paard ervan geniet, geloof ik dat onmiddellijk.

Weten we niet allemaal zelf het beste hoe ons eigen paard zich voelt?

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:44

Er zijn mensen die geweldig les kunnen geven, maar die zodra ze op een paard stappen nog geen fatsoenlijke B proef rond kunnen komen. (Ik doel niet perse op jou Kafue, foto's zeggen me niet zoveel.)
Maar wat geeft dat, doe wat met het commentaar! De waarde ervan hoeft toch niet afgemeten te worden aan de prestaties of de zit (want dat is het enige wat we hier van die foto's kunnen aflezen) van die persoon?

En dat het paard er weer aan toe was om een proefje te lopen dat kon de TS zelf wel bepalen, ik neem aan dat ze dit goed heeft overwogen en een dierenarts heeft geraadpleegd.

Ik irriteer me eraan dat mensen op Bokt vaak denken dat ze zelf dierenartsen, instructeurs en beroepsruiters zijn. Zinnige, opbouwende kritiek is als het goed is bij iedereen die foto's plaatst welkom. Maar elkaar de grond in trappen om een paar foto's vindt niemand leuk. Denk je nou echt dat iemand die slecht is voor zijn/ haar paard foto's plaatst? Denk het niet!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:49

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ook ik andere foto's verwachtte voordat ik het topic opende. Kafue kan alles zo mooi uitleggen, weet precies hoe je zit moet zijn, hoe je een paard correct moet rijden. En hoewel dat niet hoeft te betekenen dat je dat dan ook zelf daadwerkelijk kan, verwachtte ik van iemand met zoveel kennis in huis toch wel iets meer. Want een incorrecte houding is niet te verklaren door gebrek aan training.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 13:49

_MOOSSIE_ schreef:
Dan nog, wie ben jij om te zeggen dat het paard er niet klaar voor is (ben je al eerder tegengekomen)? Heb je het dier gezien? Weet je hoe hij loopt? Nee..vind het toch altijd knap dat mensen vanachter een computer kunnen zien of het wel of geen goede voorbereiding is. Okeey, het klinkt misschien niet zo, maar dat ze een winstpunt rijden zegt toch al genoeg? Het paard kon het wel degelijk aan. Als het paard het niet aan kon dan hadden ze ook echt niet met deze punten thuis gekomen (spreek uit ervaring Knipoog )

En waarom moet je toch altijd op wedstrijd gaan om het hoogste eruit te halen? Waarom mag je niet, ook al is je paardje er nog niet helemaal klaar voor, hem lekker meenemen en hem zo langzaamaan weer te laten wennen aan het wedstrijdterein! Ik denk dat daar helemaal niks mis mee is. Kafue zegt zelf dat haar paardje er plezier in had en ze verwachtte toch ook helemaal niet dat het paard de sterren van de hemel zou lopen! Denk daar ook eens aan!

Wat een hoop heisa wordt er weer over gemaakt! Is dat het eigenlijk wel waard? Er wordt enkel een mening verkondigt over de voorbereiding en aanloop naar de wedstrijd toe. Nergens wordt er beweerd dat de TS slecht voor haar paard zou zijn, niet goed zou kunnen rijden en niet zou weten waar ze mee bezig is. En zou dit wel het geval zijn, wordt het met een eerlijke intentie aan de TS voorgelegd.
En wat is daar mis mee? Zolang je netjes een tegenwoord met duidelijke uitleg krijgt weergegeven is er toch niets aan de hand? Als je geen commentaar wilt, moet je geen foto's plaatsen of geen verhaal van een of andere blessure en uitleg over je voorbereiding geven. Zo simpel is het.
Ik denk dat het voor iedereen het beste is om nu weer normale reacties nav de foto's te plaatsen, ipv andermans woorden herhalen en verdraaien.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:07

Nou HIER ben ik dan.... Bloos Haha! Haha!

Iedereen, tenminste velen van jullie kennen onze geschiedenis!
Die van Kafue en mijzelf.... wij konden met elkaar nog niet eens door een kier, laat staan tevreden door een topic!

Tijden lijken bekeerd en gekeerd, dus tijd voor nuttig en zinvol commentaar!

De meeste kennen Kafue als de one and only bokker die werkelijk alles in werk stelt om de goede en juiste zit te vertegenwoordigen en te promoten.... Daar gaan velen dat ook van uit dat zij zonder meer goed, recht en correct zit!

Maar niemand is perfect en perfect zal het ook nooit worden, we kunnen er enkel naar streven! Toen ik een PB kreeg van Kafue met haar wedstrijdverslag, dacht ik ook, zonder foto's te hebben gezien van "Nou meid. je had er best wel wat meer aan mogen rijden"....

Maar het is allemaal zo gemakkelijk hè? Vanaf de kant.....

Ik zal je vertellen dat ik altijd moet lachen om posts als
"Kritiek mag, maar wel opbouwend".... Maar bij deze...

Nuttige informatie daar kun je van leren, opbouwende kritiek daar kun je van leren, fouten maken ook daar leer je van!
Maar op iemand kauwen om vervolgens weer uit te spugen is zeer laag!! Iemand door de modder trekken die je niet kent is beneden niveau en iemand vertellen wat die wel en niet had moeten doen is de makkelijkste weg van de weerstand, want praten kunnen we allemaal...

Dressuur is heel gemakkelijk uit te leggen, maar de praktijk is van een heel andere koek! Vandaar ook Kafue haar eenvoudige theorieën!
Soms ben ik het eens, soms oneens... en ja ook ik dacht de eerste keer bij het zien van haar foto's "is dat nou wie jij bent én wat jij kan"

Maar daarintegen... bekijk de foto's eens van Anky van Grunsven en Edward Gal.... één en al commentaar.... terwijl het hier wel om de wereldtop gaat... maar vaak gaat het om commentaar van diegene die zelf nog geen deuk in een pakje boter rijden!!

Oo en die opmerking over avaters... Ik had laatst een trekpaard op mijn avater staan en dat terwijl er bij mij op stal in de verste verte niet zo'n paard te vinden is....

Kafue haar avater vertegenwoordigd niet haarzelf, maar als ik het goed heb Karen Rehbein met Donnerhall!
Dus als we nu ook al het niveau van mensen gaan meten met het soort avater dan zal ik er strakjes wel even een ezel op zetten.... Knipoog

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:12

Wow Kaja, don't know what to say.. Clown

Jij bent wel heel radicaal veranderd in je boktrelatie met betrekking tot Kafue Haha!

Ik vind ook niet dat Kafue pefect hoort te kunnen rijden omdat ze de kennis in huis heeft, maar wanneer je haar posts leest krijg je wel het idee dat je van doen hebt met iemand die behoorlijk goed kan rijden. En dat was dus wat mij een beetje verbaasde.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:15

Hé Kafue, je trekt je binnenbeen op! Haha!

heerlijk om na zo'n lange tijd weer op wedstrijd te gaan! en een winstpunt.

Saskia was ook weer voor het eerst gestart na de dood van Santana
en dat heb ik ook hier geplaatst( met film)! Leuk commentaar tot nu toe. Soms wat overdreven maar ach, men heeft recht op zijn eigen mening. Ik ben toch eigenwijs en we gaan volgende week opnieuw naar een streekwedstrijd.

Alleen als ik foto's zou plaatsen met mijn persoontje op een paard dan zou het commentaar wel anders worden, ik heb nog nooit landelijk gestart!!! Ben 46 en te zwaar Haha! Maar ook ik weet donders goed wat ik wel of niet wil zien in het rijden.

Zo dat weten jullie dan ook weer.

Oh, by the way, zoek even naar het topic over Aahrhus van het nationale A kader, ik denk dat de houding van Mara jullie ook tot nadenken zal stemmen!

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:19

EEY!
Heerlijk joh dat je weer op wedstrijd kan gaan! Lekker weer een beetje ervaring opdoen! Super toch!
En ja je houding kan verbeterd worden, maar dat weet je wel denk ik! Veel plezier nog van je paardje en hopelijk blijven de blessures je nu wel bespaard Knipoog

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:23

Ik vind, in tegenstelling tot wat Kafue beweert, dat je niet commentaar moet leveren op derden wanneer je het zelf niet beter kan! Ik ben van mening dat iedereen de theorie zich eigen kan maken maar dit moet je ook in de praktijk kunnen omzetten. Natuurlijk zijn er maar zat mensen die beter kunnen praten dan doen maar dan moet je je eigen reacties wat anders plaatsen op dit forum. Ik had ook echt verwacht dat jij een of andere top amazone zou zijn wat hier niet echt tot zijn recht komt.

Aangezien jij altijd recht voor je raap bent kon je wel degelijk verwachten dat dit topic zo zou gaan lopen.Misschien dat je in het vervolg minder met "air"een opmerking kan plaatsen (dit is niet het juiste woord maar kan zo snel niks anders bedenken Lachen )

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:31

Ja daar heeft hij ook weer gelijk in...

Je bent zelf straight to the point, dus op een gegeven moment kun je de bal ook terug verwachten!!

Ik heb nog wel meer dingen wat mij stoort aan de foto's, maar foto's zijn een moment opname, waarvan altijd de beste geselecteerd worden om op internet te plaatsen!!

Moment opnames dus, waarbij je weinig commentaar kán geven omdat je het hele plaatje nog nooit hebt gezien....

En als ik dat dan toch met haar wil bespreken dan doe ik dat op een manier dat ze er iets aan heeft en niet zo....

Maar eerlijk is eerlijk Kafue..... eigenlijk ben je zelf geen haar beter Haha!
En dat is niet negatief bedoeld!!!

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:39

Ik snap alle ophef niet helemaal. Kijk nou allemaal eens goed naar de foto's. Zo slecht vind ik haar helemaal niet zitten (afgezien van de voorlaatste "scheve" foto Knipoog )! Ik denk dat het beeld wat wordt vertekend door het feit dat het een flink paard is en dat Kafue ook geen anorexia heeft Clown Haha! . Nogmaals, Kafue, zo slecht vind ik je helemaal niet zitten en ik vind het prettig een ontspannen paard te zien met licht contact en zonder geruk en gepluk aan de voorkant (voor zover je dat van foto's kunt beoordelen natuurlijk).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 14:51

Ik vind het heel erg leuk dat je foto's plaatst. Ik had ook iets heel anders verwacht dan dit, maar het blijft leuk.

Door je kritiek en commentaar op diverse ruiters en het niveau op de landelijke concoursen waren mijn verwachtingen mbt jouw rijkunst hoger dan die van de gemiddelde Bokker. Ik meen me te herinneren dat je ooit iets geschreven hebt dat je zonder problemen een Z-proef zou kunnen rijden. Als ik met die informatie naar de foto's kijk dan krijg je natuurlijk een ander beeld dan wanneer ik dit beoordeel als een gewoon gemiddelde L2 combi. En voor dat laatste heb je leuke foto's laten zien, maar een beetje relativeren is wel op zijn plaats.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:05

hmm, ik val denk ik in de herhaling na de laatste paar posts, maar ik vind de foto's ook niet zo slecht hoor!
Het kan beter, maar dat schreef Kafue zelf ook al.
Slechts op 1 foto is er echt iets op haar houding aan te merken, namelijk de opgetrokken hak en voor de rest heeft ze misschien niet de mooiste houding, maar idd ws ook niet maatje 34 ( Haha! net zo min als ikzelf), waardoor je al snel minder charmant eruit ziet.

Ik zie echt regelmatig foto's op bokt waarbij het er misschien allemaal stukken spectaculairder, maar heel wat minder vriendelijk en correct uitziet dan hier! Kafue heeft slechts een hoge neusriem en kan dus als hij zou willen zijn mond ver los doen, maar dat is duidelijk op geen enkele foto het geval, overal is sprake van een hele lichte, prettige verbinding van ruiterhand naar paardemond en omgekeerd.

En als we geen commentaar/kritiek mogen geven op mensen die op een hoger niveau rijden dan wijzelf, dan kunnen we maar beter heel bokt opdoeken denk ik! Dat gaat natuurlijk nergens over!
Er zijn heel erg goed einstructeaurs te vinden die misschien zelf geen deuk in een pakje boter kunnen rijden en er zijn zeer goede ruiters die totaal geen les kunnen geven. Laten we eerlijk zijn: lesgeven (in het geval van Kafue slechts advies en/of kritiek geven) en rijden zijn twee heel aparte dingen.

Kafue: fijn voor je dat je weer eens lekker op wedstrijd bent geweest en dat het commentaar wat je kreeg (op de wedstrijd dan Haha! ) overeen kwam met je eigen idee! Ik vind het er allemaal heerlijk en relaxed uitzien.

Ga gewoon lekker door en laat je niet van de wijs brengen door bokt!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:22

Ik ga inhoudelijk even niets zeggen (geen tijd), maar wat ik wel krom vind is dat je zegt dat een L2 proef niets voorstelt, maar vervolgens rijd je slechts 1 karig winstpunt over 2 proeven! Dat vind ik dus geen stijl, sorry.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 17:35

Fotos zeggen ook gelukkig niet anders, zou wel saai worden.

De foto uit de avator idd Karin Rehbein met Donnerhall de opa van ons tweede paard. Super lopen.

De wedstrijd ik schaam me er niet voor het was een probeersel, even kijken hoe de ambiance was, de zenuwen van ruiter en paard, de tegenstanders en dergelijke. Daarom niet echt gereden, waar ik mijn paard normaal al behoorlijk goed voor elkaar hebt mooi gedragen moeiteloos door moelijke oefeningen loodsbaar, had ik nu helemaal niet de moeite gedaan om het paard over te plaatsen op zijn achterbeen om het te verzamelen.
Het paard was gezond, het groene licht om te rijden was er ook, niets dus om je paard niet gedurfd te rijden. Echter mijn angst was er wel en een iemand langs de kant was zo leuk om te zeggen taktfehler, tja ik ben dus toen voorzichtiger gaan rijden.

Ik ben inderdaad helemaal voor correcte zit en houding en weet in theorie hoe het moet, kan het heel goed overbrengen ben alleen zelf geen natuurtalent. Brengt ook met zich mee en denk daar maar over na, ik ben zelf 1.63m heb een groot paard van 1.74. Makkelijk maak je het er dan niet op. Gezegend met maatje 34 ben ik ook niet, nee doe maar helaas ik zou het ook graag anders zien maat 44 van jasje en 42 van broek. Als je 70 kilo weegt ziet het er met zon lengte niet charmant uit.

Niet tegenstaand heb ik dit paard wel zelf zadelmak gemaakt, getraind naar L2 dressuur en B-springen en ondertussen doorgetraind thuis naar Z. Wedstrijdambiance is altijd anders dan thuis.
Ik ben trots op mijzelf en mijn paard, maar ook super trots op het transportbedrijf wat we ondertussen opgebouwd hebben en allerlei bijzaken erom heen.

En als je in een veld van 22 ruiters 5de wordt dan hoef je je niet te schamen met zon voorbereiding. ik heb er niet aangereden waarintegen alle anderen ieder weekend op wedstrijd staan.
De winnaar had overigens 168 punten dus ook niet super veel.
In het oosten krijg je je punten gelukkig niet cadeau.

En eigen rijkunst en het weten hoe het moet heeft niets met elkaar te maken hoor, ik kan zelf nauwelijks springen maar kan wel een fatsoenlijke springles geven. Ik kan zelf absoluut geen vrachtwagen rijden maar heb wel de dagelijkse leiding over een transportbedrijf en alle papieren ervoor. Wat je kunt in praktijk en wat je weet in theorie staan hemelsbreed uit elkaar.
Ik schaam me er niet voor ook de mindere fotos te laten zien, absoluut niet. Positief kommentaar is welkom maar deze fotos kan niemand iets mee.