tara ft homona

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ippolata

Re: tara ft homona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:54

haii leuke pony hoor:d en hebben jullie toevallig een irish soft coated wheaten terrier als hond?

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:56

DeedeJee schreef:
Cealli, je hebt zeker haar andere topics en foto's niet gezien. Dan oordeel je wel anders. Daardoor heb ik in elk geval wel een indruk gekregen van hoe zij met die arme pony omgaat. Net als 100 andere bokkers.
En ik bemoei me graag met mijn eigen paard, want daar gaat NIEMAND zo mee om als de TS.

Kritiek geven op de TS zou je ook eens moeten proberen. Die heeft ze namelijk ook al 1000 keer gehad en ze doet er NIETS mee.

nou kritiek hoeft neit meteen de waarheid te zijn, en je hoeft je niet altijd iets van iemand anders aan te trekken, longeren en rijden schaad de pony zeker niet!

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 19:59

Citaat:
je hoeft je niet altijd iets van iemand anders aan te trekken

Niet altijd nee, maar af en toe zou de pony alleen maar ten goede komen.

Voor mij is het in elk geval duidelijk. Als ik iemand in levende lijve zie die zo met een dier omgaat dan grijp ik meteen in.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:03

Ik longeer mijn paard 9 van de 10 keer voor ik er op stap, alleen maar beter.

Dan nog: er zijn twee vormen kritiek, opbouwend en afkrakend. Het idee dat ik hier krijg, en nogmaals, ben niet van plan me ergens anders op te berusten, is dat de TS alleen maar afkrakende kritiek krijgt, waar ze verrekte weinig mee kan. Daarnaast, het staat iemand vrij om in te gaan op de kritiek.

Wat ik op de foto's zie is een goed verzorgde leuke pony, niets mis mee!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:20

al dat negatiefs is nu alleen gebasseerd op vooroordelen, geven jullie een ander ook eens de kans iets te verbeteren, dit ziet er al een stuk beter uit dan de vorige keer!.. En dat te groot, dat is alleen een luxe probleem, vroeger in Engeland reden volwassen mannen op shetlanders en trokken ze kolentreinen in de meinen, ze kunnen dus wel wat hebben hoor Lachen Je moet alleen je paardje niet belemmeren als je aan het rijden bent, maar zo ziet het er híer iig niet uit, succes verder.. wat je niet wilt dat jezelf geschiedt, doe dat ook je paardje niet! en dan komt het allemaal wel goed Knipoog

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:18

DeedeJee schreef:
Cealli, je hebt zeker haar andere topics en foto's niet gezien. Dan oordeel je wel anders. Daardoor heb ik in elk geval wel een indruk gekregen van hoe zij met die arme pony omgaat. Net als 100 andere bokkers.
En ik bemoei me graag met mijn eigen paard, want daar gaat NIEMAND zo mee om als de TS.

Kritiek geven op de TS zou je ook eens moeten proberen. Die heeft ze namelijk ook al 1000 keer gehad en ze doet er NIETS mee.

wat is er dan mis met deze foto's?

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:19

ippolata schreef:
haii leuke pony hoor:d en hebben jullie toevallig een irish soft coated wheaten terrier als hond?

dat is de hond van mijn nichtje, ik weeet dat het een wheaten terries is maar dat irish soft coated geen idee Tong uitsteken

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:45

ziet er best leuk uit Lachen
je bent niet te zwaar Lachen
probeer alleen je knieen enkel als scharniertjes te gebruiken en dus niet klemmen (of het zijn momentopnames)
en ik kan me wel voorstellen dat dat loshangende gespje tijdens het longeren best irritant is

Sigaar

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 15:49

ik zie al een aardige verbetering,Mogli(of Homona)ziet er goed uit Lachen
nog wel een paard opmerkingen;jullie gewicht is zeker niet te hoog,alleen komt jullie lengte de rijhouding niet ten goede,en dan bedoel ik vooral de beenligging.maargoed,jullie hebben maar even gereden dus het kan geen kwaad Lachen

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 15:54

Frannie schreef:
ziet er best leuk uit Lachen
je bent niet te zwaar Lachen
probeer alleen je knieen enkel als scharniertjes te gebruiken en dus niet klemmen (of het zijn momentopnames)
en ik kan me wel voorstellen dat dat loshangende gespje tijdens het longeren best irritant is

en dat gespje van de longeersingel is niet zo irritant Knipoog mijn moeder moet nog wel even een extra ik weet niet hoe je het noemt maar daar kan die gesp dan door even eraan naaien (ik kan niet naaien Tong uitsteken ) en daar kan die dan doorheen. er zit nu ook zo'n ding maar daar gaat die telkens uit

Sigaar

ja, ik probeer om mijn enkels ook bij zijn buik te houden maar soms is dat weleens lastig ivm mijn grootte Knipoog
tara, (meisje op de meeste foto's) kan er niks aandoen omdat ze iets aan haar voeten heeft (scheef ofzo) dus die kan der onderbenen moeilijk bij zijn buik houden en tenen naar binnen

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:07

Waar slaat het op dat je de longeerlijn over zijn hoofd doet om druk tussen zijn oren te krijgen daar heb ik nog nooit van gehoord

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:09

Roebin schreef:
Waar slaat het op dat je de longeerlijn over zijn hoofd doet om druk tussen zijn oren te krijgen daar heb ik nog nooit van gehoord

Dat is haar eigenbedachte pessoa-systeem waarschijnlijk.

Oh, en Loveramona, als antwoord op je vraag: onder andere dit is er mis met je foto's.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:12

DeedeJee schreef:
Roebin schreef:

Dat is haar eigenbedachte pessoa-systeem waarschijnlijk.

Oh, en Loveramona, als antwoord op je vraag: onder andere dit is er mis met je foto's.

dat longeren ???
dat is gewoon normaal hoor :S 8 van de 10 mensen die longeren doen het zo Knipoog is ook beter voor een paard vind ik door de druk aan beide kanten

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:14

ik longeer ook met de longeerlijn zo hoor Lachen alleen, het lijkt mij niet dat dat is voor druk tussen de oren, maar dat je het bit niet aan 1 kant door zijn mond trekt. als je de longeerlijn zo doet, word de druk verdeeld Knipoog . alleen maar beter dus

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:16

@:DeedeJee: Geef eens een link naar haar andere topics dan?
Ik vind de pony er goed uitzien en jullie zijn ook neit te zwaar wel te lang... Maar uit de tekst maak ik op dat jullie niet zo vaak rijden dus kan het geen kwaad. Lachen

Guuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:17

@:DeedeJee: Geef eens een link naar haar andere topics dan?
Ik vind de pony er goed uitzien en jullie zijn ook neit te zwaar wel te lang... Maar uit de tekst maak ik op dat jullie niet zo vaak rijden dus kan het geen kwaad. Lachen

_Sanneman_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:18

Ik vind het er heel leuk uitzien! Ik ga verder geen commentaar geven, want dat word al genoeg gedaan.. En dat van longeerlijn over het hoofd, dat doen idd veel mensen! is fijner voor het paard, is de druk fijn verdeeld, anders heb je het bit aan een kant uit de mond hangen.. Lijkt me niet zo fijn voor het paardje

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:21

@ mencis: maar wat heeft dat voor zin dan? als ze zichzelf echt verbeterd heeft, zijn die andere topics niet meer belangrijk. als het er nu netjes uitziet, hoeven die andere topics er niet bij gehaald te worden Knipoog als je het toch wilt weten, typ in de zoekmachine loveramona in, dan vind je ze wel Lachen

Roebin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:23

Als je de longeerlijn door de bitring heen doet en aan de andere kant aan de bitring vastmaakt trek je het bit ook niet door zijn mond

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:25

oh, ik dacht dat jullie hem dan gewoon aan 1 kant vastmaakten Knipoog naja, zinloze discussie dus. maar over het hoofd doet je paard echt geen pijn hoor, daar is ook niks mis mee Lachen

Karriebarrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 16:28

Maar ik snap niet dat als je kunt kiezen tussen wat grotere paarden rijden (dat stond in het eerste bericht, ze was gewend aan grotere paarden) en een shet, dat je dan kiest voor een shet. Ow en nog iets, iemand die een opmerking maakte over shetten die mannen moesten dragen in de mijnen met karretjes erachter met kolen ofzo; ben je het daarmee eens dan? Waarom denk je dat die pony's niet oud werden?

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 16:38

Karriebarrie schreef:
Maar ik snap niet dat als je kunt kiezen tussen wat grotere paarden rijden (dat stond in het eerste bericht, ze was gewend aan grotere paarden) en een shet, dat je dan kiest voor een shet. Ow en nog iets, iemand die een opmerking maakte over shetten die mannen moesten dragen in de mijnen met karretjes erachter met kolen ofzo; ben je het daarmee eens dan? Waarom denk je dat die pony's niet oud werden?

het zit zo:
tara heeft een baantje op zaterdag + doordeweeks school dus kan ze niet mee naar mogli voor een tijd want werken is in de middag vanaf 12 uur ofzo en school is druk
omdat ze bij mogli gelovig zijn kom ik daar op zondag niet, alleen 1x gedaan door wedstrijd voor hun geloof, staat netjes
tara gaat op zondag weleens mee naar de friezen om daar te rijden + ze rijd op een manege (meestal op d-pony's) dus vandaar dat ze gewend is aan grotere paarden want ze is zo'n 2 a 3 maanden niet naar mogli geweest, en dit was de eerste keer weer na al dat rijden + vanwege mijn gebroken sleutelbeen heb/had (is over) ik niet/ bijna niet gereden dus mogli had niet veel gedaan

snap je het nu Knipoog ?

nog topic van tara mee naar de friezen paar dagen geleden
viewtopic.php?f=10&t=424831&hilit=

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-05 19:00

marloe schreef:
oh, ik dacht dat jullie hem dan gewoon aan 1 kant vastmaakten Knipoog naja, zinloze discussie dus. maar over het hoofd doet je paard echt geen pijn hoor, daar is ook niks mis mee Lachen

eerst maakte ik hem als ik bijvoorbeeld rechtsom ging aan linkerkant vast en dan door de rechterbitring en dan longeren maar dat over zijn hoofd heen is veel fijner Knipoog

marloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 20:53

weet ik Ja doe ik zelf ook altijd Knipoog ik had het over iemand anders die hier reageerde Tong uitsteken

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:25

* ik houd me koest, ik houd me braaf Nagelbijten / Gniffelen

Trouwens de eerste keer dat je een beete fantsoenlijke foto's zet, nu nog van het mennen ofzo.